köthetsz rá biztosítást de minek? forgalomban akkor sem vehet részt, nevedre nem tudod venni hiába van adás-vételid, ergo semmire nem jó. 50esként meg elég meredek lenne elsütni meg ugye az már okirat hamisítás is.
Nagyon szépen köszönöm nektek a sok tanácsot/segítséget! :-) Igazából van kettő rendszámos gépem (egyik veterán). :-) Szóval ezt csak tipikus hobbinak szereztem be de tényleg régi darab mert 1996-os (elvileg) de biztos információ erről sincs... Valahogy éreztem, hogy ez lesz belőle csak jó lett volna ha nem okoz gondot az útra is kimenni vele. :-/ És ha esetleg kötök rá biztosítást azzal nem segítek a helyzeten? Valami ötlet ilyen féle megoldásra? mert jogosítványom minden típusra megfelelő. :-)
(A teljesség kedvéért megemlítem, hogy volt már pár elvetemült fanatikus, akik elvitték a motort Angliába, mert ott állítólag elég könnyű forgalmit kapni még épített járművekre is, ott levizsgáztatták, és onnan importálták Magyarországra - mivel így már volt EU országban regisztrálva, ezért nálunk sem lehetett akadálya annak, hogy rendszámot kapjon. De ez elég nyakatekert és idő-/pénzigényes megoldás.
Másik ami szintén nyakatekert megoldás, hogy egyedi épített járműként talán le lehet vizsgáztatni, mintha tényleg Te raktad volna össze behozott alkatrészekből - de azt hiszem ilyenkor Neked kell igazolni az alkatrészek származását és megfelelését az EU követelményeknek, szóval erre nagyon minimális esélyt látok, de talán egy utánanézést megér, hogy is megy ez.)
Hát sajna jól mondják valószínűleg nem lehet mit kezdeni vele...
Hasonló cipőben jártam-járok, én egy smkp.-t akartam forgalomba helyezni külföldön (ahol forgalmi köteles). Az NKH-tól kezdve a gyártótól az importőrig az égvilágon mindenkit körbejártam. Az EU szabály az, hogy ha volt korábban EU tagországban regisztrálva, akkor minden gond nélkül regisztrálniuk kellene most is bármely tagországban, tehát ilyenkor viszonlyag sima ügy (de nem olcsó); Laci.h által javasolt módszerekkel próbáld meg megkeresni az előző tulajt, hátha volt valahol valamikor forgalomban...
Sajnos viszont valószínűbb, hogy sosem volt, és tényleg alkatrészként hozták be. Így Te lennél az első, aki levizsgáztatná/forgalomba helyezné, ha viszont ezt akarod tenni, akkor legelőször is kérni fognak egy gyártó által kiadott nyilatkozatot, amin a gyártó tanusítja (vázszám alapján), hogy az adott motor mindenben megfelel a jelenlegi EU előírásoknak. Ez a papír hivatalosan "Megfelelőségi Nyilatkozat", "Jósági Nyilatkozat", "Certificate of Conformity", "CoC-lap", "EuroCoC" neveken is ismert. 250-es KDX-et ha jól informálódtam a 80-as években, meg a 90-es évek elején gyártottak - ezekre soha az életben nem fogsz kapni CoC lapot, mert a mai előírásokat nem teljesítik. Úgy általában 2000 előtt gyártott járművekhez nem lehet CoC lapot szerezni, nálunk van egy 97-es Kawa ER-5, arra is azt mondta a Kawasaki, hogy nem tud adni CoC lapot, mert túl öreg. De más gyártó meg már 2006 előtti járművére sem ad.
És innentől kezdve bukott az egész, csinálhatsz akármit, nem lesz forgalmi. Legfeljebb az ini által említett trükközéssel.
A legjobb tanács amit kaphatsz sajnos tényleg az, hogy vegyél rendszámosat helyette. Így csak hobbimotorként üzemelhet, közútra soha nem mehet.
vagy a másik, hogy megkeresed az itthoni importőrt és vázszám alapján hátha utána tud nézni kinél volt utoljára a gép náluk regisztrálva szervizen vagy bármin. hátha...
származás ellenőrzést lehet kérni rá ( vagy valami ilyesmi neve van) ott kiderül ki az utolsó bejegyzett tulaj, körözik vagy sem stb. ha ott minden rendben van és ki akarod fizetni a mindenféle sarcokat már csak türelem kérdése meg sok utánajárás. a gond akkor van ha nem volt sose forgalomba helyezve és gyárilag nem teljesíti a jelenlegi környezetvédelmi előírásokat mert akkor bizony sehogy nem lehet legálisan megcsinálni.
de ha elfogadsz egy jó tanácsot és nem vagy mazochista add el és vegyél egy rendszámosat vagy olyat aminek vannak hivatalos papírjai mert így nagy szívás lesz.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy én vásároltam egy Kawasaki KDX 250-es endurot. Leszeretném műszakiztatni csak nem tudom lehet-e mert nekem csak egy adás-vételim van.. nem is tudom vannak-e papírjai valahol a nagy világban mert az előző két gazdáját ismerem és nekik semmi papírjuk nincs hozzá. Ilyenkor mi a teendő? Mert nekem sokan azt mondják ezzel nem lehet mit kezdeni mivel valószínüleg alkatrész vámként lett behozva. Valóban nem tudok mit tenni, hogy forgalomba helyezzem?
Nagyon köszönöm előre is a választ! :-)
Itt nem otthon felejtettél egy papírt, hanem nem rendelkezel a közlekedéshez szükséges kötelező biztosítással
Nem 100.000.-, hanem addig terjedhet a bírság mértéke.
Ebből is csak akkor van baj, ha kiintenek.
Ez sajna komoly. Lekapják a rendszámot, vagy akár lefoglalhatják a vasat is, a biztosító is ilyenkor "napidíj" büntetést számláz le Neked!
Az 1ik bártunk független alkusz, asszonyom is dolgozik nála, neki telóztam vasárnap mikor vettem az ótóm és semmi gond nem volt, kötelezővel ültem be a verdámba!
Az övé biztosabb
Másik ami szintén nyakatekert megoldás, hogy egyedi épített járműként talán le lehet vizsgáztatni, mintha tényleg Te raktad volna össze behozott alkatrészekből - de azt hiszem ilyenkor Neked kell igazolni az alkatrészek származását és megfelelését az EU követelményeknek, szóval erre nagyon minimális esélyt látok, de talán egy utánanézést megér, hogy is megy ez.)
Hasonló cipőben jártam-járok, én egy smkp.-t akartam forgalomba helyezni külföldön (ahol forgalmi köteles). Az NKH-tól kezdve a gyártótól az importőrig az égvilágon mindenkit körbejártam. Az EU szabály az, hogy ha volt korábban EU tagországban regisztrálva, akkor minden gond nélkül regisztrálniuk kellene most is bármely tagországban, tehát ilyenkor viszonlyag sima ügy (de nem olcsó); Laci.h által javasolt módszerekkel próbáld meg megkeresni az előző tulajt, hátha volt valahol valamikor forgalomban...
Sajnos viszont valószínűbb, hogy sosem volt, és tényleg alkatrészként hozták be. Így Te lennél az első, aki levizsgáztatná/forgalomba helyezné, ha viszont ezt akarod tenni, akkor legelőször is kérni fognak egy gyártó által kiadott nyilatkozatot, amin a gyártó tanusítja (vázszám alapján), hogy az adott motor mindenben megfelel a jelenlegi EU előírásoknak. Ez a papír hivatalosan "Megfelelőségi Nyilatkozat", "Jósági Nyilatkozat", "Certificate of Conformity", "CoC-lap", "EuroCoC" neveken is ismert. 250-es KDX-et ha jól informálódtam a 80-as években, meg a 90-es évek elején gyártottak - ezekre soha az életben nem fogsz kapni CoC lapot, mert a mai előírásokat nem teljesítik. Úgy általában 2000 előtt gyártott járművekhez nem lehet CoC lapot szerezni, nálunk van egy 97-es Kawa ER-5, arra is azt mondta a Kawasaki, hogy nem tud adni CoC lapot, mert túl öreg. De más gyártó meg már 2006 előtti járművére sem ad.
És innentől kezdve bukott az egész, csinálhatsz akármit, nem lesz forgalmi. Legfeljebb az ini által említett trükközéssel.
A legjobb tanács amit kaphatsz sajnos tényleg az, hogy vegyél rendszámosat helyette. Így csak hobbimotorként üzemelhet, közútra soha nem mehet.
de ha elfogadsz egy jó tanácsot és nem vagy mazochista add el és vegyél egy rendszámosat vagy olyat aminek vannak hivatalos papírjai mert így nagy szívás lesz.
Nagyon köszönöm előre is a választ! :-)
Nem 100.000.-, hanem addig terjedhet a bírság mértéke.
Ebből is csak akkor van baj, ha kiintenek.
szóval barna-zöld-sárga-szürke árnyalatai?
Az 1ik bártunk független alkusz, asszonyom is dolgozik nála, neki telóztam vasárnap mikor vettem az ótóm és semmi gond nem volt, kötelezővel ültem be a verdámba!
Komoly, hogy segítek és helyetted megkeresem, erre nekiállsz sértegetni Beszarok