Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A rendőrségen megtettük már a feljelentést A többi már az ő dolguk, mivel már eleve hamisított egy okmányt. 50ccm -ként adta el nekünk a 70ccm robit. Ha nem válik be akkor még mindig van más út, név, lakcím megvan
Na... Ezen az állásponton voltam/vagyok én is. De jönnek a jogos válaszok, hogy ezek a váltós gépek, (de már a simsonok is) gyárilag 40km/h feletti sebességet tudnak elérni. Az SMKP kategória meghatározása nagyon szar szerintem, például hivatalosan én vezethetném ezt: http://mopedauto.uw.hu/piaggi7...

50-es Piaggio motor hajtja, 3 kerekű és motorbicikli kormánnyal vezérelhető. Mégse merném lefogadni, hogy nem büntetne meg az első rendőr egy akármilyen okból kifolyólag. (Ezt azért hoztam fel példának, mert nagyon sokáig akartam venni egy ilyet, és ezen szállítani a crossmotoromat, amit hivatalosan semmi sem tilt, de...)
Akkor csöcs...de elég ha bemérnek.....
Ami 40 felett megy, azt baszogathatják..... és előbb-utóbb baszogatni is fogják....
Persze, hogy az. Olvasd el az smkp fogalmát, meghatározását.
Egyébként minden 50 ccm-es motor=robogó is rendszámköteles lenne, ami 40 km/h-nál gyorsabban haladni képes.

Hivatalosan minden rendszámköteles, ami valahogy vagy valamiben kilóg az smkp fogalma alatt meghatározott kritériumok alól.
Mert rengetegen hirdetnek ilyen motort. XYZ 50/70. Sokan azt hiszik, hogy 70-es a motor, de a nagyobb hengertől még ugyanaz marad a motorszáma és az alvázszáma, tehát ha bediktálják igazoltatásnál akkor nincs gond, de mi van ha behívatnak?
Nagyon, de nagyon sokan nem tudják mi is az a 70 - 80ccm. (Köztük, lehet, hogy én sem. )

Ha adott egy teljesen gyári 50-es kismotor (pl. Aprilia Rs 50) és vesz rá az ember egy 70-es Top hengert, kipufogót... stb. akkor az már rendszámköteles motor?

Mert az is más, ha a motor gyárilag 80ccm-es, pl. Suzuki Rg gamma 80. (Van gyárilag 50-es, és külön 80-as blokkal.) A gyári 80-as rendszámköteles, de a manapság tuningolt, nagyobb hengerelt gépekkel mi van?
Ha gyárilag 80 ccm, akkor az az alváz és/vagy motorszámból kiderül.
Ha azt írod a papírra, ami nem valós.... az hamisítás illetve csalás is és persze nem érvényes.
A 80 ccm-re meg ugye nem smkp biztosítás kell már, mivel vizsga és rendszámköteles motorkerékpár. Ehhez a hozzávaló forgalmi engedély és jogosítvány is szükségeltetik.

Ha 50-esként használod a 80-ast.... akkor azok a szankciók várhatók, amiket olvashatsz itt kb. kéthetente leírva.
Sziasztok. Aza kersesem lenne, hogy ha veszek egy 80cm3 motort de 50es papirokkal akkor ugye a biztositas se ervenyes ha azt irom be oda hogy 50cm3. De ha a biztositasba azt irom hogy 80cm3 akkor az nem hamis es esetleg balesetnel ervenyes. Es ezt igazoltatasnal letudjak nyomozni a rendorok? Remelem erthetoen fogalmaztam
Itt van ebben a jogszabályban:

http://jogszabalykereso.mhk.hu...

De bemásolom...:


Nemzetközi kategóriák
a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től
„AM” kategória
Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik), és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:
a) kétkerekű típusnál a motor:
– hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében, vagy
– folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében;
b) háromkerekű típusnál a motor:
– hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső gyújtású motorok esetében,
– legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy
– folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében;
Könnyű négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege kevesebb 350 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek
– hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3?-nél a külső gyújtású motorok esetében;
– legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy
folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében.


„A1” alkategória
– olyan motorkerékpár, amelyek hengerűrtartalma a 125 cm3-t, teljesítménye a 11 kW-ot, teljesítmény/ tömeg aránya pedig a 0,1 kW/kg-ot nem haladja meg, továbbá olyan motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot nem haladja meg
„A2” alkategória
– olyan motorkerékpár, amelyek teljesítménye a 35 kW-ot, teljesítmény/ tömeg aránya pedig a 0,2 kW/kg-ot nem haladja meg, és amelyet nem kétszer akkora teljesítményű járműből alakítottak át
„A” korlátozott kategória
– legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár
„A” kategória
– olyan motorkerékpár, amely nem tartozik az „A1” és „A2” alkategóriába, az „A” korlátozott kategóriába, továbbá motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot meghaladja
Gépjárművek

„B1” alkategória
– négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege nem haladja meg a 400 kg-ot (L7e kategória) (az árufuvarozásra szánt járművek esetében az 550 kg-ot), az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek legnagyobb hasznos teljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot; ezek a járművek motoros tricikliknek minősülnek, és teljesíteniük kell az L5e kategóriába tartozó motoros triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket, kivéve, ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel
„B” kategória
a) A 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amely a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására tervezett és gyártott gépjármű
b) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó (könnyű) pótkocsiból álló járműszerelvény. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 4250 kg
c) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó (nehéz) pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontató jármű saját tömegét. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg
„B+E” kategória
– „B” kategóriába tartozó vontató jármű és pótkocsi vagy félpótkocsi olyan szerelvénye, amelyben a pótkocsi vagy félpótkocsi megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot nem haladja meg
„C1” alkategória
– nem a „D1” vagy „D” kategóriába tartozó, 3500 kg-ot meghaladó, de legfeljebb 7500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, és a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására tervezett és gyártott gépjármű, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény
„C1+E” alkategória
– „C1” kategóriába tartozó járműből és nehéz pótkocsiból álló olyan járműszerelvény, amelynek megengedett legnagyobb össztömege
a 12 000 kg-ot nem haladja meg, továbbá
– olyan járműszerelvény, amelyben a vontató jármű a „B” kategóriába tartozik, pótkocsijának vagy félpótkocsijának megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot meghaladja, de a szerelvény megengedett legnagyobb össztömege a 12 000 kg-ot nem haladja meg
„C” kategória
– nem a „D1” vagy „D” kategóriába tartozó, 3500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű, és a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására tervezett és gyártott gépjármű, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény
„C+E” alkategória
– a „C” kategóriába sorolt gépjárműből és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény
„D1” alkategória
– a vezetőn kívül legfeljebb tizenhat utas szállítására tervezett és gyártott, 8 m-t meg nem haladó legnagyobb hosszúságú gépjárművek; „D1” kategóriába tartozó gépjármű és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény
„D1+E” alkategória
– „D1” kategóriába tartozó gépjárműből és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény
„D” kategória
– a vezetőn kívül több mint 8 utas szállítására tervezett és gyártott gépjárművek; a D kategóriába tartozó gépjárműből és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény
„D+E” kategória
„D” kategóriába tartozó gépjárműből és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény
„TR” trolibusz
meghatározás a nemzeti kategóriáknál
Nemzeti kategóriák
„K” kategória
– kerti traktor
– állati erővel vont jármű
„T” kategória
– mezőgazdasági vontató (mezőgazdasági és erdészeti traktor) és két nehéz pótkocsi
– lassú jármű és pótkocsi
– kerti traktor
– állati erővel vont jármű hajtására
„M” kategória
– segédmotoros kerékpár (a négykerekű segédmotoros kerékpár kivételével)
– állati erővel vont jármű hajtására
– kerti traktor (16. életév betöltése után)
„TR” trolibusz
– trolibusz
– mezőgazdasági vontató és két nehéz pótkocsi
– segédmotoros kerékpár
– lassú jármű és pótkocsi
– kerti traktor
– állati erővel vont jármű hajtására
„V” kategória
– kerti traktor
– állati erővel vont jármű hajtására
Helló milyen robogó és mennyiért vetted ha szabad tudni?
meglehet, de most nem ezen van a hangsúly
A homofób nem fogja seggbe tolni, mert az utálja a buzikat, de mindegy!
erre van egy jó módszer, mondjuk ettől még nem lesz jó az önindító,de életed végéig röhögni fogsz rajta
keress pár izmos embert meg egy homofób beállítottságút
az izmosakkal lefogatod a homo meg megtolja hátulról
ha van gusztusod akár végig is nézheted
ha nincs akkor csak a végén annyit mondj neki hogy most már akárhányszor törli a seggét eszébe fog jutni hogy átkúrt
Sziasztok! Valaki tudna egy átlátható, értelmes választ adni, arra, hogy milyen jogosítványkategóriák lesznek jövőre, illetve a korhatárok mennyire változnak?

Jelenleg ezek vannak:

M - Segédmotoros kerékpár. (14 évesen kapható kézbe.)

„A1” alkategória - A 125 cm3 hengerűrtartalmat és a 11 kW-os teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpár. (16 évesen kapható kézbe.)

„A” korlátozott kategória - Legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár. (18 évesen kapható kézbe.)

„A” kategória - Nagy motorkerékpár jogosítvány. (21 évesen kapható kézbe.)

Jövőre mi szűnik meg, és mit vonnak össze?
Olyat nem fogsz találni, aki végig csinált ilyet.
Értelmetlen.
Ő azt mondja, hogy eladáskor jó volt. Te azt, hogy nem.
Ezt egy szerelő és szakértő sem fogja tudni megállapítani, hogy mikor romlott el az önindító. A szakértőt ugye te fizeted....
A 70 ccm ..... hát az a saját érdeked, mivel neked kellene meggyőződnöd, hogy azt veszed-e ami a papíron van. Bár a ccm miatt lenne esélyed visszavásároltatni!
Ha van pénzed, időd....ügyvéded.... vágj bele. A ccm lehet esélyes....de azt meg mondhatja az eladó, hogy te raktad rá a 70-est...... tehát nehéz ügy ez.
Ezért sem csinál végig ilyet senki..... nem éri meg.
Utána jártam. Rendőrségen feljelenthető de el kell vinnem rendes szerelőhöz amolyan "látlelet" felvételre. Ráadásul menet közben kiderült, hogy 70ccm az az 50ccm és ügye a papírra 50ccm van írva!

De azért jó lenne ha egy jogász is válaszolna még vagy olyan aki már végig csinált egy ilyet....
!SEGÍTSETEK! (Nem motoros dolog) de jó lenne ha valami értelmes válasz kapnék rá.. :( Vettem 1 lada nívát..1hónapja..Üzembentartóira...a tulajjal így egyeztünk meg..korrektnak tűnt...Okmány irodában minden rendben volt,kaptam a nevemre forgalmit,kötöttem biztosítást,stb...Úgy beszéltük meg a tulajjal,h még ez évben átiratom,vagy legkésőbb,jövő tavasszal....erre egyik nap felhív(sztem ittasan) és közölte hogy az autó még az övé és kivonja a forgalomból ha 2héten belül nem íratom át...(forgalmi-törzs könyv nálam van)Mit csináljak? Az üzembentartóira nem írtuk rá a vétel ára azt elbukom? Köszi a válaszokat.
Nekem a színe lesz más, de Kawasaki gyári szín az is, meg a fékcsövek vannak fém fékcsőre lecserélve.
alig pár % eltérés lehet
egyik ismerős egy pannoniát akart, de letett róla mert túl nagy macera
Szegeden az egyik vizsgaállomáson, még majdnem az én seggembe is dugtak szondát, hogy mennyi metánt eresztek...
Amúgy meg a KPM-eseknek van hangnyomásmérőjük, Hódmezővásárhely környékén szoktak méricskélni, sőt, zsarv ismerős mondta, hogy már nekik is kellene nézni rég a versenykipufogókat és nagyokat büntetni érte.
Úgyhogy marad az OT vizsga és akkor béke van.
Utána kell szakos embertől kérdeznem valahol, hogy a gyári állapotól mennyi eltérés engedélyezett.
Nem szokták mérni? Nem szokták.... még beindítani sem.
Egyébként ha eredeti akkor mi van?
Az OT-s autók messze nem felelnek meg a mostani előírásoknak mégis mehetnek...sőt valamelyikbe biztonsági öv sincs. Mivel úgy volt gyári, mehet most is úgy. Ennyi
hol műszakiztatod? be sem szokták indítani......
Gyári, eredeti, DE...
Akkor még lehetett nyitott cső, ma már van ahol mérik a mocc hangerejét...
Lehet, hogy kellene egy OT vizsga rá és akkor kitophatják a KPM-esek is... Mostanság ennek a feltételeit nézem.
Szerintem a gyári dobbal nem szólhatnak egy szót sem (ha nem látszik rajta mókolás) ...ez ilyen és kész.
A következő lenne a kérdésem.
Van egy 1983-as Kawa GPz1100-am, amire ugyan megvan a gyári kipuff, de jelenleg egy ZZR1100 dobbal használom, mert az előző műszakin hisztiztek, hogy hangos. Naná, hisz az még az akkori zajkibocsájtási normáknak felel meg. Viszont a ZZR egyenes ági "leszármazottja" az én vasamnak, akkor ez mondható tipusazonosnak?
Viszont az új jogszabályok szerint ezt a "kipufogótuningot" engedélyeztetni kellene.
Most akkor rakjam vissza a régi dobot, amivel azért cseszegtethetnek, hogy hangos, vagy maradjon a csendesebb ZZR dob, ami nem teljesen típus azonos?