Köszönöm, nagyjából egyben vagyok. Futni még nem tudok, de óvatosan elbicegek.
Egyébként nyert, már amennyiben AHB=allianz ... már telefonban sem voltak túl szimpik..:)
Viszont BearDr tanácsa kapcsán kérdem: merre találok _normális_ ügyvédet, aki
- biztosításokra szakosodott,
- nem megy rá a gatyám is,
- ért is hozzá,
- precízen, pontosan dolgozik (pl. nem fél évvel később jut eszébe egy hiánypótlás beadása, stb.)
Nos, a motorban keletkezett károkon felül lehetőséged van egyéb vagyontárgyak kárfelvételére is. Ezt nem a gépjárműszakértő végzi, hanem egy külön részleg, kárfelvevő.
A felvetetett vagyontárgyak számláit bekéri a biztosító, ha nincs meg akkor ahol vásároltad ott milyen áron vásárolható meg. Ha bizonyíthatóan a balesetben sérült és ment tönkre kérdés mennyit térít az árából, mivel nem új volt. Na és persze a számla nélkülieknél eleve a nettó árból vonja le az avulást. Mert van itt is.
8 napon belüli sérülésre nem számolj beárazással. Ha bizonyítod orvosilag, hogy te X napig munkaképtelen voltál és ezzel X károd származott, térítik. Nem lesz könnyű ezt bizonyítani, erre készülj fel.
Ha AHB-s a bácsika..... akkor örülj, ha a motorod kárát valamennyire rendezi.... a többiben ezer és ezer kifogást talál.
Nekem a maradandó sérülésre, gerinctörésre és több súlyos sérülésre....1 M-et kínált fel az AHB 2 év után..... ezt csináltam
Szia.
Mivel jogban járatlan vagy, és a bácsi nem ismerte el a felelősségét, javaslom az ügyvéd felkérését. Nagyjából mindent térít a biztosító, de nem mindegy, mit hogyan kérsz. Azt is ki lehet fizettetni, amiről nincs számla.
Pár nappal ezelőtt egy "kedves" figyelmetlen bácsikának köszönhetően kicsit leamortizálódott kedvenc motorom (honda CB500).
Eset röviden: 3 párhuzamos sáv, én a középsőben gurulok. Jobbról egy benzinkút "macisajttal" alárendelt kihajtója. Kedves autós bácsika innen jött ki közvetlenül elém (középső sáv) féktávon belül, majd valószínűleg megijedt a csikorgástól, mert még a fékbe is beletaposott. Kikerülni nem lehetett, a vészfékezés ellenére telibe kaptam hátulról.
A "bácsika" a helyszínen természetesen semmit sem ismert el, szerinte mindent szabályosan csinált, sőt: mindig a motoros a hibás... Ezért, valamint a jobb lábamat ért sérülés miatt rendőr, mentők, stb., én mentővel a traumatológiára.
A baleseti helyszínelők itt vették fel a vallomásomat, szóbeli tájékoztatásuk alapján a tanúk, valamint a térfigyelő kamera felvételei alapján egyértelműen az autós a felelős.
Az esetet jeleztem a bácsika biztosítója felé, szemle holnap.
Kérdéseim ezzel kapcsolatban:
- a motort ért sérüléseken felül milyen "egyéb" kárt érdemes jelezni? (táskámban volt egy vinyó, használhatatlan. Ajándék volt, szla nincs. Kesztyűm, ruházat szétszakadt, számla nincs. stb.)
- milyen összeggel érdemes kezdeni a "8 napon belül gyógyuló" sérülés "beárazását"? (Doki min. 2 hét kíméletet + borogatást javasolt)
- a moci szállításán és javításán kívül milyen kiadásokat térít a biztosító ilyenkor (taxi a traumatológiáról haza, stb...) ?
Jogban sajnos eléggé járatlan vagyok, ráadásul "első balesetes", úgyhogy minden hasznos tanácsot megköszönök... :)
Viccesnek hangzik
de úgy tudom IGEN
Amilyen motorkerékpárt tolsz olyan kategóriával rendelkezned kell, mert aszem ugyan olyan mintha vezetnéd
Kerékpárnál talán azért más a helyzet, mert nem kell hozzá jogosítvány. Viszont ha rajta ülve használod járművezető vagy, ha tolod gyalogos. Ezért kell leszálni a zebra előtt és szépen áttolni.
Ha piásan kerékpározol 30 pénzre büntetnek. Ha tolod nincs gáz.
Most olvastam az előterjesztést, abban az szerepel, ha 2 sört, vagy annak megfelelő mennyiségű alkoholt fogyasztasz, kerékpározhatsz, de csak földúton
Majd kiköltözök tanyára
Ehhez kapcsolódik,hogy ittasan például nem is tolhatod a motort...
Sikerült néhány "életszerűtlen" jogszabályt is alkotni,de azt olvastam ma a neten,hogy puhítani fognak a túlzott szigoron...
Nem kötelező a mellény, de ha a motor valamilyen okból megáll és le kell szállnod róla, akkor már gyalogosnak számítasz és úgy tudom hogy akkor már kell.
Elvileg az izzókészlet nem kötelező, de úgy tudom, ha rossz valamelyik izzó a motoron használtakból, akkor ki kell tudnod cserélni a helyszínen. Tehát kell izzókészlet és szerszám. Aztán persze lehet hogy nem így van....
Sziasztok!
Sok mindent olvasok és találok a neten, segítenétek lezárni ezt a kérdést?
Egy Aprilia RS50-est hajtok, ami sgk. Mi kell, hogy nálam legyen?
- A EÜ-csomag van (ha nem is kötelező, elfér)
- a B jogsim nálam van
- a neten kötött kötelező kinyomtatva, amin szerepel, hogy befizettem (baleseti adóval együtt)
- adásvételi nálam
- izzók, láthatósági, szerszám semmi nincs nálam, ezek közül kelhet valami?
közigbírságnál van annak jelentősége, hogy a honlapon csak egy fotót látok? (attól még gondolom a folyamatos felvétel alapján határozták meg a cselekményt...korábban láttam többet is )
Az adatlapomon van elérhetőség.
Egyébként nyert, már amennyiben AHB=allianz ... már telefonban sem voltak túl szimpik..:)
Viszont BearDr tanácsa kapcsán kérdem: merre találok _normális_ ügyvédet, aki
- biztosításokra szakosodott,
- nem megy rá a gatyám is,
- ért is hozzá,
- precízen, pontosan dolgozik (pl. nem fél évvel később jut eszébe egy hiánypótlás beadása, stb.)
Én már kicsit meséltem....épp azért, hogy magánzóként esélytelen a harc a biztosító ellen.
Ezért kell ügyvéd!
Nos, a motorban keletkezett károkon felül lehetőséged van egyéb vagyontárgyak kárfelvételére is. Ezt nem a gépjárműszakértő végzi, hanem egy külön részleg, kárfelvevő.
A felvetetett vagyontárgyak számláit bekéri a biztosító, ha nincs meg akkor ahol vásároltad ott milyen áron vásárolható meg. Ha bizonyíthatóan a balesetben sérült és ment tönkre kérdés mennyit térít az árából, mivel nem új volt. Na és persze a számla nélkülieknél eleve a nettó árból vonja le az avulást. Mert van itt is.
8 napon belüli sérülésre nem számolj beárazással. Ha bizonyítod orvosilag, hogy te X napig munkaképtelen voltál és ezzel X károd származott, térítik. Nem lesz könnyű ezt bizonyítani, erre készülj fel.
Ha AHB-s a bácsika..... akkor örülj, ha a motorod kárát valamennyire rendezi.... a többiben ezer és ezer kifogást talál.
Nekem a maradandó sérülésre, gerinctörésre és több súlyos sérülésre....1 M-et kínált fel az AHB 2 év után..... ezt csináltam
Mivel jogban járatlan vagy, és a bácsi nem ismerte el a felelősségét, javaslom az ügyvéd felkérését. Nagyjából mindent térít a biztosító, de nem mindegy, mit hogyan kérsz. Azt is ki lehet fizettetni, amiről nincs számla.
a tanácsotokat szeretném kérni.
Pár nappal ezelőtt egy "kedves" figyelmetlen bácsikának köszönhetően kicsit leamortizálódott kedvenc motorom (honda CB500).
Eset röviden: 3 párhuzamos sáv, én a középsőben gurulok. Jobbról egy benzinkút "macisajttal" alárendelt kihajtója. Kedves autós bácsika innen jött ki közvetlenül elém (középső sáv) féktávon belül, majd valószínűleg megijedt a csikorgástól, mert még a fékbe is beletaposott. Kikerülni nem lehetett, a vészfékezés ellenére telibe kaptam hátulról.
A "bácsika" a helyszínen természetesen semmit sem ismert el, szerinte mindent szabályosan csinált, sőt: mindig a motoros a hibás... Ezért, valamint a jobb lábamat ért sérülés miatt rendőr, mentők, stb., én mentővel a traumatológiára.
A baleseti helyszínelők itt vették fel a vallomásomat, szóbeli tájékoztatásuk alapján a tanúk, valamint a térfigyelő kamera felvételei alapján egyértelműen az autós a felelős.
Az esetet jeleztem a bácsika biztosítója felé, szemle holnap.
Kérdéseim ezzel kapcsolatban:
- a motort ért sérüléseken felül milyen "egyéb" kárt érdemes jelezni? (táskámban volt egy vinyó, használhatatlan. Ajándék volt, szla nincs. Kesztyűm, ruházat szétszakadt, számla nincs. stb.)
- milyen összeggel érdemes kezdeni a "8 napon belül gyógyuló" sérülés "beárazását"? (Doki min. 2 hét kíméletet + borogatást javasolt)
- a moci szállításán és javításán kívül milyen kiadásokat térít a biztosító ilyenkor (taxi a traumatológiáról haza, stb...) ?
Jogban sajnos eléggé járatlan vagyok, ráadásul "első balesetes", úgyhogy minden hasznos tanácsot megköszönök... :)
de úgy tudom IGEN
Amilyen motorkerékpárt tolsz olyan kategóriával rendelkezned kell, mert aszem ugyan olyan mintha vezetnéd
Kerékpárnál talán azért más a helyzet, mert nem kell hozzá jogosítvány. Viszont ha rajta ülve használod járművezető vagy, ha tolod gyalogos. Ezért kell leszálni a zebra előtt és szépen áttolni.
Ha piásan kerékpározol 30 pénzre büntetnek. Ha tolod nincs gáz.
Most olvastam az előterjesztést, abban az szerepel, ha 2 sört, vagy annak megfelelő mennyiségű alkoholt fogyasztasz, kerékpározhatsz, de csak földúton
Majd kiköltözök tanyára
Sikerült néhány "életszerűtlen" jogszabályt is alkotni,de azt olvastam ma a neten,hogy puhítani fognak a túlzott szigoron...
Sok mindent olvasok és találok a neten, segítenétek lezárni ezt a kérdést?
Egy Aprilia RS50-est hajtok, ami sgk. Mi kell, hogy nálam legyen?
- A EÜ-csomag van (ha nem is kötelező, elfér)
- a B jogsim nálam van
- a neten kötött kötelező kinyomtatva, amin szerepel, hogy befizettem (baleseti adóval együtt)
- adásvételi nálam
- izzók, láthatósági, szerszám semmi nincs nálam, ezek közül kelhet valami?
Esetleg valami más, ezen kívül?
Köszönet!
nincs ma már fényképezés, videó van