Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

én nem tudom, hogy ez mennyire igaz, de én is úgy tanultam, hogy mindíg a jobb oldali sávba kell érkezni, ha nem két sávból lehet kanyarodni. onnan pedig irányjelzéssel tudsz sávot váltani és ez azért is életszerű, mert jobbratartási kötelezettség van ugyebár. /amit sokan nem vesznek figyelembe/
szerintem seperd ki a spájzot !
Én most úgy tanultam (kb. 1 hónapja van nagymotor jogsim), hogy balra kanyarodáskor mindegy melyik sávba érkezel, ha mindkét sáv szabad. Előtte (kb. 10 éve) pedig személyautóból meg azt tanultam, hogy ha balra kanyarodsz, akkor csak a belső sávba érkezhetsz. Hogy is van ez?!.....
Sziasztok!
Sajnos ehhez való fúrumot nem nagyon találtam, ezért ide írnék, hátha valaki tud épkézláb mondatokkal segíteni nekem
Másik motor vásárlása előtt állok, és szeretnék pár hasznos, és fontos információt megtudni a dologról!
Suzuki GSX-R 600 K6-os sportmotorról lenne szó, amit jelen pillanatban kinéztem magamnak, hitelre hoznám el, 30% kezdő befizetése mellett!
Ilyen dolgok érdekelnének, hogy a motor a nevemre írásához körül belül mekkora összegbe kerülhet?
Az új forgalmi, kötelező biztosítás, teljesítmény adó, át íratás összességében körül belül mekkora összeget emésztene fel?
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket előre is!
Motoros Üdvözlettel: Tóth Béla
Közben utánanéztem. Ha minden igaz, November elején még nem áll meg az élet vizsgáztatás terén. Tényleg azzal van a gond, hogy az oktatók nagy részének ez csak mellék állás, és ritkán érnek rá. Még ehhez hozzátesszük azt is, hogy én is elfoglalt vagyok... na majd kiderül, ha jó oktatót fogok ki nem kellene hogy gond legyen, de ugye jobb félni, mint megijedni.

Köszönöm a válaszokat!
Nemmondod hogy 3 hónap nem elég letenni.
Ha most beiratkozol, akkor már nem tudnak veled kibaszni. Aztán majd megcsinálod a saját tempódban. 20,5 éves kortól el lehet kezdeni a kreszt, a 21 év csak konkrétan a gyakorlati rész elkezdésére vonatkozik. Év végéig meg csak megcsinálod!
haver másfél hét alatt levizsgázott elméletből
vett egy könyvet amiben az összes kérdés benne volt, és megtanulta mind
nem volt 1 oktatáson sem
motorozni meg azt hiszem 2x volt rutinvizsga előtt a vezetésnél meg 3-4x max
szóval azt mondom jobb ha minél előbb megvan.....
Hát, az a gond hogy vidéki vagyok, itt nem törik magukat az emberért, és nincs is lehetőség gyorsan végezni vele. Munka, és suli mellett időm sincs sok. Ha lenne valami hivatalos válasz rá, akkor nem is kapkodnám el, tavaszra elég lenne, úgyis csak addigra lesz meg az új gép.
íratkozz be most tanfolyamra, aztán amikor betöltöd a 21et akkor kezdj el vezetni, addig meglesz minden elméleti vizsgád
így simán bele fog férni őszig
Sziasztok!
Olyan kérdésem volna, hogy ugye 2013-tól 24 év lesz az A korlátlan jogosítvány korhatára. Na már most, én Júliusban leszek 21 éves, ha idén nem tudom befejezni a jogsit, akkor elvesznek az eddigi vizsgáim? Esetleg várnom kell 24 éves koromig?

Elég eltérő válaszokat kaptam oktatóktól, fórumokról. Van aki azt mondja simán kibasznak majd velem. Van aki szerint ha én most kezdem el, akkor az idei év szabályai vonatkoznak rám, mind1 hogy mi lesz jövőre.

Szerintetek?

Köszönöm!
Üdv.
Módosult anno a KRESZ, most paragrafust hadd ne keressek, de amelyik sávból kezdted a kanyarodást abba kell érkezned, majd válthatsz, tehát ha belsőben kezdted meg a kanyart a belsőbe is kell menned. Sajna jogos volt.
Hát szerintem a vizsgabiztosnak igaza volt, mert én is úgy sejtem, hogy a belső sávba kell kanyarodni, majd utána kisorolhatsz a külsőbe
Nos attól is függ, hogy miből vizsgáztál, mert ha nyergesvontatóból, akkor ott életszerű a külső sávra kanyarodás, mert kell a nagy ív.
Az más kérdés, hogy melyik vizsgabiztos mire buktat. Saját belátásra akár a legkisebb hibára is elkaszálhat, mondván, hogy balesetveszélyes helyzetet teremtettél. Gyakorlatilag minden vezetés ami a szabályostól eltér balesetveszélyes.
Annó 92-ben amikor én vizsgáztam arra sem buktattak meg amikor egy egyenrangú jobbkezes kerszteződésben átsuhantam mint a nyíl, anélkül, hogy benéztem volna jobbra az utcába. A másik társamat meg arra is megbuktatta, amikor kereszteződésbe való bekanyarodáskor egyesből kettes gangba felrakta a zsigát fordulás közbe. Mondván, ha mellévált 4-be lefulladunk és elüt a védett úton levő.
Szóval szerintem nem sok értelme van a panaszkodásnak, levizsgázni nem elég a tudás szerencse is kell hozzá
Adott egy olyan kereszteződés ahol balra kanyarodás után 2sávba is érkezhetek. Én a szélső sávba érkeztem mert jobbnak láttam ha oda érkezem. A vizsgabiztos félre állított, azzal az indokkal hogy nem ismerem a szabályokat mert a belsőbe kelett voolna érkezzem, és azt is hozzá tette, hogy ha a balra kanyarodás után jobbra kanyarodok akkor teljesen helyes és logikus lett volna. A szak felügyelő szerint sem volt ez bukást jelentő hiba. Fölöslegesen kifizettem megint 11ezer forint pótvizsgadíjat, az oktatóm szerint mennyünk be reklamálni. Szerintetek ilyenkor mit lehet tenni?
Én nem foglalkozom ezzel, de van a fórumon aki igen szerintem. Mondjuk a "motor behozatal külföldről" topicban.

Eredeti forgalmi kell, két nyelvű adás-vételi, vagy alapból magyar adás-vételi. Persze, ha EU országból hozod akkor.

Ha ez megvan akkor:
-Biztosítás
-NKH
-NAV
-Okmány iroda a sorrend. Nem felcserélhető.
pohi valószinüleg csak augusztus közepe fele lenne belőle valami is... de találtam egy mocit ami tetszik meg a keret is meg lenne rá...szóval minden klappol. hogyha te vállalod hogy lepapirozod. de én jövöhéten megvenném a motorot akkor arrol irunk egy adásvételit és késsz hozhatom a mocit? vagy mi kell még? az adásvételin valós dátum legyen? vagy ne irjak rá? milyen külföldi papir kell?gondolom forgalmi. ésmég?ha valamilyen külföldi papir nincs meg? ne vegyem meg a motort?
Abból bizony. Viszont, nem cigizek, nem járok party-kra, inni meg csak házi páleszt iszok a 20 éves Ír whiskey helyett. A ház nincs még kész, a motor 1993-as.....
Hm....
Mindezt tisztességes rendőri fizetésből, házépítés után....stb.
Saját motorom volt, nem foglalkozom ezzel, ez volt az első ilyen köröm.

NKH:
Egyedi forgalomba helyezési engedély: 22.800
Motorkerékpár forgalomba helyezés előtti vizsgálata: 4.360
Összesen: 27.160 Ft

NAV:
Regisztrációs adó: 18.000

Okmány iroda:
Forgalmi: 6.000
Törzskönyv: 6.000
Forgalmi rendszám: 5.500
Műszaki érvényesítő címke: 585
Összesen: 18.085 Ft

Biztosítás:
félévente: 11.652 + 3.496 az adója...

Ennyi volt az annyi....
pohi ebben névreirás uj forgalmi műszaki is bennevan? magyarul minden? akkor lehet keresni foglak ezügyben.... köszönöm hogy mondtad!
köszi :)
1 nap alatt forgalomba helyeztem a motort. 07-14 óra közötti időben.... NKH (27.000) +NAV (18.000)+Okmány iroda (12.000+5500+585).
Lényeg az alváz és motorszám kifényképezhetősége és az eredetisége. A km óra állás és az okmányok rendben léte.
A hengert nem vizsgálja senki...
Nem szokták nézni a hengert.
Én holnap viszem a külföldi mocimat forgalomba helyeztetni az NKH-hoz, majd estére megírom mit néztek.