Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mintha valami lenne a jogszabályban az eltitkolt rejtett hibákról vagy ilyesmi Szerintem azt elég nehéz bizonyítani, de nem lehetetlen. Azt kell magadban tisztázni, hogy valóban volt-e hibája amiről tudtál és nem mondtad el, (ez szemét dolog ) vagy tényleg nem volt semmi baja, vagy legalább is nem tudtál róla. Ha a második eset forog fenn, akkor mond azt neki, hogy te nem tudtál semmi hibáról és teljesen jóhiszeműen adtad el a motort neki
Mivel használt járműről van szó olyan bármikor előfordulhat, hogy az adásvétel után nem sok időre történik valami baja Mondjad neki, hogy ha a vélt, vagy valós sérelmét jogosnak érzi, akkor jelentsen föl ha őt ez megnyugtatja( valszeg árnyékra fog vetődni) Persze az más kérdés, hogy gondolom tudja hol lax és ha Ő öszintének érzi a sérelmét, nem csak valami üzleti csür-csavar motoszkál a fejében Hát... a bosszúnak 1000 arca van
Tönkretette mert nem ilyet akart, szárazon olaj nélkül járt vele, most másik embert akar átverni! Így lehet átmotorozni ingyen a szezont!
Azt hiszem semmi nincs, de kérdezd a Macit, a Dr Bear-t
Sok szerencsét!
KÉRDÉS:

Eladtam a motoromat rendes adásvételit irtunk.
Erre egy hónap múlva felhiv a vevő, hogy rossz a motor mert elvitte szerelőhöz gyenge nincs benne kompresszió.

Mikor nálam volt soha nem éreztem h gyenge lenne a motor , avevő is kipróbálta a vételkor és áradozott, h milyen erős a motor.

Azt mondja feljelent, h átvertem mert nem szóltam neki h motorhibás a gép.

Ti mit csinálnátok?
sziasztok volna egy olyan problémám hogy a blokk oldalán ahol bele van öntve,vagy ütve hogy hány ccm a blokk azt elmaszatolta az elöző tulaj valami ónnal,vagy cinkel. és most nem olvasható le hogy hány ccm. én tudtam mikor vettem de nem zavart mert földuton használtam a motort ahol a rendőr nem állít meg.mindegy. viszont most szeretném eladni és érdeklődtek hogy forgalomba helyezhető-e?. külföldi okmánya van a motornak. hogyha elviszik a motort műszakizni meg gondolom eredetvizsgára.(nem vagyok ebben otthon hogyis van ez...) akkor abba belekötnek? látható helyen van! nem burkolt motor. enduró. köszönöm
Ennyi.
Igen van biztosítás. Köszönöm szépen a segítséget!
Mert sérülten, csúszottan vettem. Piszkos volt. Elkezdtem takarítgatni, aztán a vége az lett, hogy csak a blokk maradt . Holnap szépen elkezdem összerakni. Pöpec lesz mint új korában......maximalista vagyok
Ha van biztosításod valójában akkor nem.
Miért szedted szét?
Akkor nem kell bírságra számítani?
Az tuti....ma szóltak, hogy kész a váz színterezése. Holnap megyek érte. Kezdődik az összerakás
Biztosítást nem vagy köteles magadnál tartani. Ha nincs nálad akkor lekérdezik a rendszerből. Mivel ez egy szimó, így nincs a rendszerben, tehát feljelentés. Ha apudé a moci akkor neki, mert az ő dolga kötni rá. Ennyi.
Ja az lemaradt, hogy egy drága jó Simson S51B volt a vasparipa alattam.
Sziasztok!

Kérdésem rendőrséggel kapcsolatos lenne. Kicsit hosszú a sztori, de igyekszem szórakoztatóan előadni.

KB 3 hete este 9 körül földes úton megyek épp hazafelé, és nézem, h mit akar ez az autó, mingyá' elém jön. Aztán amikor mondom mosmá' leverem a tükrét, akkor kapcsolta fel a villogót.
A helyi serif meg a segédje, mondják h igazoltatás. Előadom a jogsit, kiveszem a kabát alól a pezsgősüvegben szállított petróleumot. Nézi zseblámpával, kérdezik mi van benne. Mondom gyujtós. Azt mondja erre, h azért a szondát megfújom-e. Megfújtam, 0,00 (az isten őrizte, h nem ittam előtte egy pohár bort).
Na jogsi rendbe, biztosítás is kéne. Tudtam, h nem érdemes keresgélni, mint ha tudnám h itt van valahol, mondom az otthon van apám tárcájába. Jó, akkor a motornak valami papírja van-e nálam. Mondom ugyan ott, ahol a biztosítás.

Ugye mivel a szabály az szabály, megírták a papírost. Rendesek voltak, mert mondták h telefonáljak ha nem vagyok biztos a dologban, h van biztosítás, mert ha nincs, akkor nagyobb a szopás, más papírt írnak. Kitöltötték a papírokat, aláírtam, viszlát.

Azt mondták, h mivel édesapám nevén van a motor, őt jelentik fel szabálysértésért. Meg azt is mondták, hogy majd jön egy levél, h mikor kell menni a rendőrségre bemutatni a biztosítást, meg h bemutatás után megszüntetik az eljárást bírság nélkül.

Na és a kérdés az, hogy akkor ha nekem jön a levél, akkor én mit mondjak, miért nem volt nálam papír, illetve ha tényleg édesapámnak jön a levél, akkor ő mint mondjon, miért nem volt a kicsi fiánál a biztosítás. Elfelejtette odaadni/nem kérdezte meg/nem volt otthon...
A bírságot meg hiszem ha látom, h elengedik. Hülyék lennének ennyi papírmunkát a semmiért csinálni maguknak.

Mire számíthatok, mit érdemes mondani?
Szia Pohi! A polcon legalább nem kopik, és tankolni sem kell!
Hát ez egy huszáros megoldás! De nem akarok megválni a motoromtól.
Ha ott dolgozol, biztosan tudsz venni másik 50-es motort is, aminek van számlája.

Származás ellenőrzés nagy motorra biztosan van.
Sziasztok!

Van egy furcsa jogi problémám, egész konkrétan az, hogy Mo.-n birtoklok egy motort, külföldön meg nem.

Részletesebben: kijöttem Belgiumba dolgozni, és kihoztam az otthon vásárolt segédmotorkerékpáromat, egy 50-es Derbi Senda R-t. Otthon a vásárláskor adásvételi szerződést kötöttünk, de semmi egyéb papírom nincs róla, itt meg kint ha használni akarom, akkor regisztrálni kell, és hiába mutattam a magyar adásvételit (amit le is fordíttattam), azt mondták, az nem elég, azt akárki írhatta.

Ilyen hülyeségeket mondtak, hogy próbáljam megkeresni a legelső tulajdonost, aki a boltból vette, majd kérjem el a köztes tulajdonosoktól az adásvételiket, így igazolva lesz, hogy a motort nem lopták, hanem tényleg vették, és én is legálisan jutottam hozzá. A motor 1998-as, azóta ki tudja, hány gazdája volt? Hogy kutassam fel mindet? Meg a szerződéseket, meg a legelső a számláját biztos megtartotta 14 évig. Egyébként meg könnyen lehet, hogy eredetileg Ausztriában vették, mert azt hallottam, onnan hozták be hozzánk a Derbik nagy részét.

Szóval ez irreális, de mit tudok tenni? Létezik eredetvizsgálat segédmotorkerékpárra? Az talán igazolhatná, hogy jogosan birtoklom, bár a 2 tanús adásvételi nekik nem elég hiteles. Van lehetőség arra, hogy valahogy hitelesítsem az adásvételit, mondjuk Okmányirodában, ennyi idő elteltével (tavaly vettem)? Ha igen, mi kell hozzá, mind a négy embernek jelen kell lennie, vagy elég ha beviszem a papírt, és az Okmányiroda majd megkeresi az eladót/tanúkat, ha akarja? Vagy hogy megy ez?

Volt már valakinek hasonló problémája?
Azt tudom, de van valami első forgalomba helyezési díj az NKH-nál...20-on párezer + rendszám és címke ára + forgalmi + törzskönyv + regadó+ biztosítás. Asszem ennyi...
Ha Te vagy a vevő a külföldi vasra, akkor átírási illetéket sem kell fizetned.
Sirály akkor megúsztam még 17.000-et :)
Köszönöm az infót. Lassan én is elkezdem lejárni a köröket, ha kész lesz a moci. Egyelőre színterezik a vázat, a többi alkatrész meg a polcon van
Na meg ebben az esetben kell az eredet vizsga is.
én neked hiszek.