A jelenség hasonló, de az ok biztosan nem, mert ebben nincs dekompresszor tudtommal! De azt hiszem a helyzet ugyan az, úgy áll meg a motor, hogy a benn lévő gáz, ahogy állásában is melegszik, esetleg nyomást ad a dugattyúra. De nem nagy ügy, hogy mondjuk 2e km-enként egyszer nem fordítja át egyből a motort! Néha meg alig érek a gombhoz, és már be is pöccent!
Nem tudom, ez ugyanaz a jelenség-e, amit én is szoktam tapasztalni, mivel nem Hyóm van, ezért nem húzhatok azonnal párhuzamot. De nálam is előfordul indításkor ez az akadás, és Kanyar mester ezt valahogy úgy magyarázta, hogy olyan ponton állt meg a motor, hogy az automata dekompresszor nem nyit, és így nem bírja az önindító áttekerni a hengert. Nektek ugyan ketté van osztva a 650 köbcenti, de ki tudja, hátha ott is előfordul ilyesmi
Ilyet ritkán nekem is művel! Jellemzően, ha járt, és nem sokkal utána (pár perc) indítanám. Elsőre olyan, mintha megakadna, másodikra szuper! Szerintem sincs ennek jelentősége!
Szia,
Köszönöm a választ :) Nekem is volt,h a vároakozás és újraindítási kísérlet megoldotta a problémát,de van (sokszor) , hogy az akksi teljesen leszívja és nem indul,ilyenkor marad a begurulás, ami meg nem tesz neki igazán jót. Egyébként a Kanyarral történt konzultáció után arra jutottunk, hogy mégis az üzemanyagellátással lesz a gond, és elkezdhetett rozsdálni a tank. Marad az Oldtimer Perfekt...
szia,
nekem 650em van! és nagyon sokszor csinálta csinálja hogy indításnál megakad! Nekem cseréltek az elejèn szabadonfutòt! lehet az miatt van valami,de soha nem nyilvánítottam neki jelentőséget. mikor megakad elveszem a kezem az indítògombròl aztán ùjra indítòzok, persze indul! amùgy megfigyeltem hogy akkor csinálja ezt ha a szabadonfutò leállításnál nem ad forgò hangot! erre a hangra a legjobb példa a tron filmben amikor leállítja a ducatit a filmben a csàkò!
nekem ilyen,de több éve működik
Itt van a gépezetről egy kis videó...hát azért olyan kis vékonyka hangja van odafenn...pár 100 ccm még elférne.
De még nem , ő is okoz néha meglepetéseket ! :)
Hát ha másik hyos önindítóval is ezt csinálja és az akku is jo, akkor marad a vezetékelés....aww :S
Amugy ma mentem a géppel 80 kmrt...nem volt meleg az biztos, de nagyon élveztem, lemenő napban fás részeken kanyarokkal ...és az erdő közepén találtam egy régi várat ...hát persze ,hogy bementünk :)
Sajnos az önindító lekapva,semmi nem látszik rajta, kimérve nem volt,de be lett téve helyette egy másik,ami addig tökéletesen működött egy másik hyoban. :)
Ha nekem szólt,akkor 13,5v van benne járó motornál, alaphelyzetben 12,5v ,lámpával 12v, indításnál 10,5v ha elkapja. Ha meg olyan kedve van,akkor indítózásnál 6v-ra leesik. Olyan mintha a feszültség leesése nem az ok,hanem csak következmény lenne, megakad az önindító,vagy nem tudom. Azt hiszem a megoldás Kanyar mester lesz
hogy pontisitsunk ibkabb véglegesen beiktatjak :)
egy dolog meg,ha beindult végre w geped,akkor is merj feszkot. ha 23v alatt lesz az nemjo.
szenkefe fesz szabi vagy uj akku :(
Az a 12,06V tuti kevés! De ha az akku tényleg rendben akkor ez nem okozhatna ekkora galibát. Eleve le se nagyon mennye ennyire.
Persze kérdés, hogy tényleg rendben van-e az az akku.
A másik akkuval csak melegen próbáltad? Ha igen, nem lenne rossz szerezni egy tényleg OK akkut pár napra, és azt betenni, méricskélni, kísérletezni! Nekem a 650-esen egyszer volt nehéz indítás, akkor az akku kicsit már merült volt, és akkor így, nehezen forgatta át!
Szerintem mielőtt nagyon belemélyedsz, szerezz egy akkut kölcsönbe. egy hétre. Ami tuti rendben. Vagy legalább rakd fel a tied töltőre!
Kimértem digitális multiméterrel, 12.06v indítás előtt a feszültség. Ez kevés lehet? Érdekes, hogy az ugyanilyen naked Hyosung-ban tökéletes ez az akku.
Köszönöm a tanácsokat, javaslatokat! A szabadonfutó hézagolása rendben van (sajnos :)) a kuplung is okés, sajnos minden arra utal, hogy valami az indítás körüli elektronikával van. A sarukat megtisztítottam, plusz amikor cseréltem a dolgokat, például a relét, minden csatlakozást tisztítottam, meghúztam, kontaktjavítóztam. Igazából csak hidegen csinálja, nagyjából mindegy, hogy mennyit áll, 2-3óra, vagy egy napnál is többet. Ami furcsa hibajelenség,. hogy előtte az időt rendszeresen elfelejtette a műszerfal, ez a relé cseréje után megszűnt. Egyébként indításnál, amikor rakoncátlankodik van, hogy megzavarodik a kijelző is, össze-vissza karakterek jelennek meg, ez gondolom a leeső feszültség miatt van. Nem marad más, amikor igazán rossz idő lesz és le kell tenni a motort, én Kanyar mesternél helyezem pihenőre :)
Kuplung holtjátékra ránéznék a kormánynál, a helyedben. 2-3mm kellene, hogy legyen.
Könyvben benne van, hogy kell beállítani.
Ha nincs könyv, akkor itt letöltheted.
A jelenség tipikusan olyan, mint amikor kevés áram jut el az indító motorhoz.
Szerintem meg kellene nézni a csatlakozásokat.
Akksi sarut, indító relé csatlakozását, motorblokkon a test csatlakozását.
Ha egy kicsit is meg van lazulva valamelyik, az viszonylag sok áramveszteséget okozhat.
Nekem pl. az indító relén volt egy kicsi lazulás.
Oda megy az akksi pozitív vezetéke, ha jól emlékszem.
A negatív(test) pedig a motorblokk jobb oldalán van bekötve, a 650-es esetében legalábbis.
Ezt a szerelési kézikönyvből fordítgattam, a témához kapcsolódik:
"Akku töltés után, várj több, mint 30 percet és ellenőrizd az akkufeszültséget egy zsebtesztelővel.
Ha az akkufeszültség kevesebb, mint 12.5V, az akkut töltsd fel újra.
Ha az akkufeszültség kevesebb, mint 12.5V, miután újra feltöltötted, cseréld le az akkut egy újra."
Értem, az sajnos pech. Akkor én megpróbálnám megfigyelni, hogy esetleg van-e valami különleges dolog, ami után szívesen csinálja. Pl sokat áll, vagy csak hidegen, vagy melegen is, hátha nem is az önindító-akku páros a ludas, hanem pl a szabadonfutónál, vagy a motorba valami. Bár gondolom Kanyar igyekezett mindent megnézni.
Yuasa akkuról van szó, a másik motor pedig egy 250es naked hyo. Annak a fele lett már átpakolva, de a probléma az R-nél továbbra is fennáll, a Naked meg pöcc-röff. Tolásra könnyen indul, szépen jár, jön-megy, veszi a lapot. Azt hittem találkozott már valaki ilyennel, az a baj ezzel az elektronikai problémával, hogy persze akkor sohasem produkálja amikor Kanyarnál vagyok... :-) így meg nehéz megtalálni. nem minden indulásnál van, az a legfurcsább, amikor nem csinálja akkor nem esik 10.5v alá,ha meg olyan kedve van,akkor ledobja 6v-ra.
Az akku más motorba jó, a tiedbe meg nem jó egyik se, pedig új az önindító? Hümm. És milyen más motorba? Mekkora akku? Ez azért nem mindegy, mert egy kisebb, esetleg sor4-es motorban hogy megfelel, az nem jelenti, hogy a tiedbe is OK. Elég nagy akku van benn, ha jól tudom, azonos a 250-es, és a 650-es akkuja, az pedig 12 Ah-s! És ha valami egyszerű akkut vettél, lehet az indítóárama kicsi! Nem gondolom, hogy az új önindító rossz lenne. Amúgy a motor betolható? Úgy könnyen indul? Amúgy a 12,2-12,4V nem valami jó kondíciójú akku első megközelítésben!
Haldoklik,gyenge az elem benne,lehet cserélni.