Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

a durvaszűrőn már túl vagyok azt megnéztzem én,és nem az volt.Az lett volna a legkézenfekvő.A többit nem vállaltam be holnap kezdik szépen bontani,de félek hogy sok ba lesz,csak legyen meg a helye
A helyedben először leszedném az olajleeresztő csavarnál az a dejlit amibe az belemegy. Ott van kettő csavar olyan ami felfogja a durvaszűrőt, aztán a jeladó is olyan csavarral van felfogatva a generátor oldalon!
T
elkezdik bontani ameddig felszínesen bontható,ha mákom van akkor a generátor vagy a váltó környékén megtalálják ahonnan hiányzik.ez indulóban kb 10-15 ezer.
De nem érdekelne 50 sem csak találják meg a dolgot.
Érdekesség képpen mondta hogy egy japán blokkban elképzelhetetlennek tartja hogy kiszabaduljon egy csavar.......
Ezért fontos a menetrögzítő használata a blokknál is...
Az egyik pont az olajbeöntő fölött van, de van ott egy 11-es jelölésű is ami nem annyira gáz mint a 22-es...
Ha az esett le amit Karesz mond(erősen esélyes) akkor nemcsak az hanem vele együtt a fúvóka is mászkált/mászkál a blokkban....a szerepe olajjal fröcskölni a hengert besülés ellen, ha nem hajtják amennyit kap magától a fúvóka nélkül egy darabig úgy is jó lehet, de attól még a leesett fúvóka még valahol ott van és ha beleakad valamibe nagyon drága lesz....
ja és azt se lenne rossz tudni mikor került oda,mert ha 1éve akkor lehet nem is életbe vágó a hiánya,de gondolom nem disznek volt
ha például az olajfuvóka tartó és az elszabadul akkor mi a tól tőlig ami keletkezhet?
Vagy adjam el a faszba(ami elég necces,mint kereslet mint pedig emberség szempontjából)?Mert így elmenni vele messzebbre nem épp nyugodt szívvel tudnék,azon izgulni mikor adja meg magát valami!
beszéltem a szervízessel,nem tud vele mit kezdeni így hogy nem látja milyen volt a csavar.Ha szét burítja a blokkot 80ezer.De azt sem tanácsolja hogy használjam mert nem tudni mi volt a szerepe.Azt mondta ha olyan valamit fogot ami még tartja 5 csavar akkor nem gond,de ha olyat amit csak 2 fogott akkor akármi is lehet belőle.
A tanulság,ha ilyen dolgot csinálok akkor a gyerekek karámba helyezése a biztos...passz mit csináljak
És rögtön 3db van belőle.
Olaj fúvóka tartó, vagy mi a fene.
2db a blokk közepén, 1db a blokk bal oldalán van.
Na jó, én már találtam is egyet, a FIG 4. ábrán a 22-es jelölésű, az nagyon úgy néz ki, ahogy leírtad.
Ha annyira unatkozol, megkeresheted, van-e olyan csavar a motorban.
Nekem nem rémlik, hogy lenne, de nincs kizárva.

Töltsd le, mert böngészőből macerásabb a nagyítás!:
http://www.hyosungklub.hu/down...
kb 2cm hosszú volt,csillag fejjel,és a fej nem lapos colt hanem domború.Anyaga talán vas vagy acél,ha csak nem sárga réz,de akkor lekopott egy kicsit!
Szia!
Tudod milyen csavar?

Mi a mérete? Milyen a kulcsnyílása? Milyen anyagból lehet?
Csak emlékszel valamire!

Tomi
Még mindig jobb, mintha elszabadult valami, és már kezdi megenni a másik valamit...
akár az is lehet, de az tényleg szép lenne.... .....
A durva az lenne ha nem is a motorból hiányozna...hanem kb az uccsó olajcserénél letették a csavart aztán az magára szippantott egyet s úgy vissza tette hogy nem vette észre....én meg kerestetem a semmit pfffff
Ez nagyon változó és erősen függ a bontás mélységétől.... .....szét-össze nyilván nem fog kellei csak dekni bontás és esetleg generátor vagy kuplung levétel ha azok alól származik a csavar.....20-tól 60-ig bármennyi lehet....
amúgy ilyen blokk szétszedésnek milyen ára lehet?
Ha majd eladom a motort, teszek egy csavart a leeresztő mágnesére.
"Ez a kóbor csavar meg szemét, ha jól tudom, te szerelőként dolgozol, hálátlan egy feladat lenne megkeresni, honnan jött... Mert rámegy egy csomó időd, a tulaj meg pislogni fog, miért is volt ekkora munka. Nem irigylem, aki csinálja, és remélhetőleg becsületes, nem csak rámondja, hogy ennyi, lehet vinni..."

épp ezért jó lenne ha meglenne a csavar mert az támpontot adna, hogy honnan hiányozhat és merre kéne keresni így egy csomó időt meg lehet takarítani....az meg a tulajon múlik, hogy mennyit szán rá és, hogy abba belefér-e a teljes szétszedés ha szükséges....
A rugós alátétet elvileg minden alkalommal cserélni kell mert 2-3 ki-becsavarás után már nem rugós hanem csak sima lesz....a rögzítő megbízható pl,. a suzukinál a B-Kingeket és a Busák egy részét visszahívták mert gyárilag nem tettek menetrögzítőt a kuplunghoz és néhány kicsavarodott széttörve a környezetét, rögzítőzték és utána nincs gond....ahol meg a sietségre hivatkozva nem használnak nyomatékkulcsot.....azt inkább hagyjuk.....
Van alatta rugós alátét...

Egyébként hiába a hozzártő, ha a motor alatt hasalva kell kivenni a csavart, ami kb 4 cm mélyen van. És kereszthornyú! AZ enyémet a szervizben nyalták el, és cserélték ki, de bárkivel megeshet!

ÉS a nyomatékkulcs... Megnézem, hol használják, ha gyorsan akarnak dolgozni... Sehol. Baj, vagy sem? Ahogy vesszük. Annyira z se csodaszer!Nyomatékkulcsal se fogod tudni soha pontos nyomatékra húzn, igaz, toleranciát ad meg a gyár is.
Egyébként ha a Hyoba ez a bizonyos csavar kiesik, nagy valószínűséggel nem fog gondot okozni, mert a durvaszűrő alá esik, így a pumpa nem tudja beszippantani.

Ez a kóbor csavar meg szemét, ha jól tudom, te szerelőként dolgozol, hálátlan egy feladat lenne megkeresni, honnan jött... Mert rámegy egy csomó időd, a tulaj meg pislogni fog, miért is volt ekkora munka. Nem irigylem, aki csinálja, és remélhetőleg becsületes, nem csak rámondja, hogy ennyi, lehet vinni...
Sajna Kanyarhoz nem tudom vinni,mert én Győr mellett lakom.Holnap délelőtt visszük el a szervízbe.Hál istennek nem probléma hogy vasárnap viszem.Különben lehet állt volna egy darabig,mert csak holnap tudom el vinni.Ha meg tudok valamit hogy honnan került oda akkor úgy is elsírom,mint ahogy eddig mindent
Illetve van melegen oldható is, de a hidegen oldhatót kell kérni ami loctite-ból a 243-as....