Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

abból gondolom hogy tisztítani kellett volna a szitát.És amikor feltöltöttem és sok lett bele engedtem le belőle és már nem sárga volt az olaj,ja igaz egy picit járattam.Akkor ez nem gond?
Miért lenne kuka?
ja már vágom,bazz most olvasom hogy aszitát is kikellett volna vennem és azt is tisztítani......most akkor az olaj amit bele tettem az kuka?

Mert csak leengedtem és a szűrőt cseréltem és feltöltöttem ollajjal:(
És menetrögzítővel visszatenni.....akkor nem lesz többet ilyen...
Ez lehet az.....ahogy nézem nem túl nagy dolog ránézni...
Ja, és igen, nem ártana ránézni, hogy tényleg az-e!
Olaj le, megnéz, olaj vissza.
Szerintem a durva szűrő egyik csavarja lehet.
A leeresztő fölött van.
Szerintem, valamelyik előző olajcserénél nem húzták meg rendesen.
ne idegesíts,szét kellene robbantani a blokkot?
fekete volt és kicsit mint ha híg lett volna....
Lehet benne olyan.....pl, az önindító szabadonfutójának a rögzítése és még néhány hasonló....szét kéne szedni, hogy honnan hiányzik nehogy nagyobb baj legyen...
Pont a leeresztő fölött van 2db csillag fejű csavar, ami az olajszitát(Durva szűrő) tartja.
Lesd csak meg a könyvedben!

A fos, az konkrétan milyen?
Mert ha csak fekete, az nem gond, az az olaj dolga, hogy a szennyeződést megkösse és lebegtesse.
Vagy valami ilyesmi.
Na megtörtént az olaj csere.hf681-es szürő és Motul5100 -es olaj került bele.De mint sok más ez sem sikerült érdekesség nélkül végre hajtani.Mikor ki csavartam a leeresztőt látom hogy a csavar végén egy csillag csavar fityeg,na ez hogy a faszba került oda?Ez rejtély marad,nem hinném hogy a blokkon belül valahol is ilyen lenne,de akkor mi volt az útja.A másik alig jött ki belőle 2.5 liter,tehát nagyon csak minimumon volt és olyan fos volt hogy el nem tudom képzelni hogy mikor cseréltek benne olajat,kicsit kételkedem a valós 8000 kilóméterben!
a GT-GV motor közti különbség tudtommal a váltó, ami nálad 5 fokozatú. Persze lehet más a vezérlőelektronika, meg a vezérműtengelyek, de az alap ugyan az, ami jó a GT-nek, jó a GV-nek is!
4 e km, vagy egy év, gyári előírás szerint. Én még az egy évet, se biztos, hogy betartanám, ha nem menne bele annyi km. Ha csak másfél év alatt menne bele ennyi tuti nem cserélem csak azért.
Egyébként ezekre az előírásokra egyre pipább vagyok! Lassan cserélj olajat mikor lerakod, meg mikor előveszed,évente, lassan félévente, sőt havonta... Azért ezt én túlzásnak tartom! Persze, az olaj öregszik, de azért ne essünk át a ló túloldalára!

A Yamaha szervizbe a szerelő, meg kb a szerelők 99% -a úgyis csak a beléjük nyomott demagógiát nyomja, érteni nem fog hozzá!
Érteni maximum olyan kémikus fog, akinek ez a szakterülete.

Amúgy a szevizkönyvbe arról is kapsz infót, mit etegyél bele! Elsődlegesen a 10W-40 ajánlott, JASO MA minősítéssel (ez fontos, az olajos kuplung miat) és API ha jól rémlik min SG fokozatú kell.
Ezen felül minden neves márka megfelel. Illetve rejtélyes okból 250-esek lettek főtengelyesek Valvoline olajjal. Ez persze megfigyelés, értsd, ahogy akarod.

Nekem Elf Moto 4 HP Eco van benn, 10W-40-es, asszem 9 e km-es korában került bele az első, azóta, tehát bő 29 e km óta. Elötte volt Repsol, 15W-40, a szervizbe dícsérték, szörny volt, hidegen sűrű, emiatt a váltó akadós, előtte meg Castrol Actevo.
Maradok az Elfnél. 2 e Ft/l kb, az elfogadható, megfelel, jó.
Itt a könyv azt írja az olajcserére, hogy 12 hónap, vagy 4000km, amelyik hamarabb elérkezik.
Nem írja, hogy tavasszal kell cserélni.
De egyébként olvastam már én is, de én nem cserélem tavasszal.
Olyat is olvashatsz, hogy a téli lerakás előtt kell cserélni, hogy ne a savas olaj legyen a blokkban.
Ez is örök vitatéma.
na beleolvastam,majd a hétvégén átnyálazom....hopp leesett nekem is van egy:)))))
Tehát ha most lecserélem akkor tavasszal csak akkor kell ha túllépem a 4000-t?
Csak mert egy szervízben(még a yamahánál)azt mondták hogy tavasszal akkor is le kell ha csak 1000 van benne!
Ami jó a GT-be, az a GV-be is jó.
Elvileg 10W-40 való bele, de jó a 10W-50-is.
Azt is szerelő ajánlotta egyébként, mert a nagy melegben jobb.

A Motult nem ismerem, biztos jó lehet, sokan dícsérik.

Kezelési könyvet nem kaptál?

Ez a sajátom, de sok minden megegyezik a két motorban.
ja és ezt néztem ki mi előtt ide írtam...ez kapufa?Motul 5100 10W40
ja és ha jól emlékszem az olajnyíláson 10w40 van,azt felejtsem el?jobb a 10W50?
ja és amit te használsz a GT-be az nekem is jó a GV-.be?
egyébként minden szezon előtt ajánlott az olaj csere vagy ha most lecserélem akkor ráérek 4000 múlva?
Olaj:
A nyíregyházi szervízben az Elf-et ajánlotta a szerelő.
Használtam Castrolt utána, de visszatértem az Elfhez.
De ezt ahány embertől megkérdezed, annyi félét fogsz hallani.
Jelenleg ELF MOTO 4 XT TECH 10W-50 van benne.
De volt ilyen is: Elf Moto 4 HP ECO 10W-40

Ezek a dolgok szinte bármelyik autósboltban beszerezhetőek.:

Gyertyák:
NGK CR8E (Ez van gyárilag a motorban.)
Denso U24ESR-N

Fékbetétek:
EBC FA86 (Nem ismerem)
Ferodo FDB312P (Jó)
Lucas MCB525 (Ez jobb, szerintem.)

Olajszűrők:
HIFLO FILTRO HF681 (Ezt használom.)
Champion COF581 (Ezt nem ismerem, csak az autósbolt listája felhozta)

Levegőszűrő csak gyári van.

Akksi:
CBTX14-BS (Bármelyik márka lehet, de ez a típus legyen! Vagy ezzel egyenértékű.)

Ha meghalna a fesz.szabályzó, akkor a www.kelle.hu oldalról 3 fázisú, 5 kivezetésest kell kérni, 13500Ft jelenleg, másnap nálad van, 1 év garancia van rá.
még mindíg nem tudok belépni:(

Ja és milyen olajat ajánlotok,valami speckót vagy erre a szezonra jó egy gyengébb is?És olajszűrőt kapok hozzá vagy valahonét rendelni kellene?
akkor ha észrevette, biztos engedélyezte is.
Ma is volt KIZS.