Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

De még mindig nem tudjuk MI volt a hiba vagy fennál még most is...
De MI?
Motor megáll - hív szerelő - mondja állít - állítjuk - még mindig nem jó de már legalább hangosan - hívjuk - mondja tegyük vissza, nem az volt

Mi nem rontottunk el semmit, csak nem az volt a hiba.
Most akkor ki állította,meg ki monnta? Meg akkor mi nem jó?
Ha nem értetek hozzá mijjafasznak piszkáljátok?
Mert melegen leáll, és azt mondta lehet kicsi lett mert -5°ban lett beállítva. De nem az a hiba oka.
Ha annyival vetted ménem hagytad úgy? Mit csavargatod nullatizenháromra? A fogaskerék témán túl vagytok már amott?
Mert TE legalább nem kérdeztél valami orbitális nagy baromságot...:)
Szia!

Én is most állítottam be az enyémet 0,13-ra, de valami iszonyat a hangja. Szerelőre rákérdeztem, mondta hogy jó lesz 0,10-el is, csak gyakrabban nézzek rá Úgyhogy holnap megy 0,10-re, az alá nem merek menni. Annyival vettem meg, és akkor nem volt hangos (nekem)
Erről van szó! Korrekt válasz! Ha ezt pl. nem érti meg valaki akkor az így járt, az ő baja!
Nem azt írtam hogy rossz...mert nem hüjjék találták ki...csak ha kicsit leveszel belőle csendesebb lesz a motor de baja nem lesz,legfeljebb gyakrabban kell ránézni.De nagyon el kell találni hogy jó legyen...
Ha meg túl nagy akkor veri az állítcsavart meg a szelep tetejét...és hangja is van...
Miért sok? Értem én hogy értesz hozzá (én viszont nem, el is ismerem), de akkor magyarázd el! Motornak nem tesz jót, bajom lesz belóle? Akkor a gyár miért írja ennyire, nekem akarnak rosszat? Engem nem zavar, így meg elég kb. 30 óránként ellenőriznem, nem 10óra után engedhetem le a hűtővizet, meg bonthatom le a hűtőt!
De nem kötekedni akarok, csak egy hozzá nem értő hangos(vagyis írt) gondolata.
Így a 4. ktm-em után inkább úgy fogalmaznék:
a 0.12teljesen jó érték, gyár is azt adja meg(e körül 0.1-0.15), így az ajánlott 2 olajcserénként ránézni. Ha nem akarod hogy ilyen hangos legyen állítsd 0.08-ra de akkor sűrűbb ellenőrzést igényel!

Tudom ez szájbarágós, de nem mindenki lehet szerelő... És sokszor ebből indulnak ki a viták!
Elvégre tapasztalatból írod hogy a gyári előírás rossz!
Szarok rá...vegye meg akkor feleannyiért...a szerelőknek is élni kell valamiből meg az alkatrészeseknek is...
De a marha jószágnak már nem jut el a tudatáig hogy annak biztos oka van hogy miért van a másik feleannyiért...
A szelephézagot meg próbáld meg...de kisebb már NE legyen mert akkor ki fog támasztani melegen...nullatizenöttel meg szól mint az MTZ...
Ezért írtam az egyik szöveg végére hogy nem akarok én kötekedni természetesen senkivel! Lényegében mindenkinek igaza van valamilyen szinten! De nehéz ma Mo-on motorvásárlónak(és eladónak is) lenni! Magyar ember megoldja "okosba", ha meg valami rendesen karban van tartva, azért meg nem akarnak fizetni, "mert én már láttam feleennyiért is" szöveggel. Nekem mostanság még telefon sem jön az eladó motorra!
Tapasztalatból mondom hogy sok...de ha te nem hiszel senkinek akkor NE hallgass SENKIRE...
Sok? Miért? Mert csörög? Kire is hallgasson az ember ha egyáltalán nem ért hozzá?
Én meg ezt az őrjöngést nem értem...
Az igazságot nem keresni nehéz...hanem elfogadni...de meg lehet szokni.
Azért lassan...de kurva lassan csak eljutunk odáig hogy mégse kell mindent egyből szétborítani főleg akkor ha jól működik...fény gyúl netán az alagút végén?
a nullatizenkettő sok...próbáld nullatíz alá vinni olyan nullanyóc köré...hidd el jó lesz
Ez a téma soha nem fog véget érni...van aki kapisgál belőle valamit,van aki soha nem fogja megérteni.
Semmit nem kell csinálni ha veszel egy jó alapot,átnézed, egy szervíz és motorozol vele,és figyelni a működését a motornak.
Általában a bajok 90 százalékának van előjele,időben meg kell nézni az okát és megszüntetni.
Aki meg nem ért hozzá az tényleg keresen egy megbízható szerelőt...mert amúgy a többségi szerelők úgy le fogják venni mint a szuzuki hitelest a banki pénztáros.És erről megint NE nyissunk vitát...ŐK ebből élnek...azt veszik le akit lehet.Tisztelet a kivételnek...
Aki már a sztenderről meg az indexről akarja megállapítani komám hogy mire való a motor ott már nagyon nagy a baj...erre már ITT nem is egy példa volt....erre szoktam volt mondani hogy tanácsot lehet adni de észt nem.
Aki meg végképp hüjje a gépészethez és még egy olajat se tud kicserélni,főleg úgy hogy el is magyarázzák hogyan kell az NE vegyen semmi gépet...SEMMIT,mert az valóban az életét fogja rákölteni.
Persze vannak értelmes emberkék is...nálam is jött egyszer egy srác,szinte még nem látott sose Berget...rendes gyereknek nézett ki,nem okoskodott,meg is kérdeztem tőle hogy TE tényleg ezt a motort szeretnéd? Nem akartam hogy kibaszott nagy csalódás érje... Mert ezzel foglalkozni kell,szervizelni,az indítása sem olyan egyszerű,mivel még DELLORTÓS volt...NEM, neki ez kell,eldöntötte.Jó...elmagyaráztam neki mindent szépen,mit hogyan kell,megértette,be is rúgta kétszer egymás után valami tornacipőfélében.Szóval van ki megérti...és van aki nem.
A hozzá nem értőknek valóban nehéz dolguk van...de a sikerhez rögös út vezet...nem autópálya.
Felújítás,üzemóra: Drága barátaim...ti ha elmentek motort venni elhisztek minden mesét amit az eladó mond? A szemeteknek fületeknek semmit se? Ha azt mondja pl hogy csak 20 üzemóra,full felújítás, akkor máris csengeted a pénzt? Persze az eladó elfelejtette mondani hogy a huszat szorozd legalább még hússzal...de ez már csak részletkérdés. Vagy inkáb annak hiszel aki megmondja őszintén hogy nem tudja mennyi pontosan az üzemóra,de a motor kifogástalanul üzemel,és látni is rajta hogy rendben van? Gondolom a többség az elsőnek hisz...mert hiszen AZT mondák hogy az ANNYI...meg a haver is tanúsítsa...az hogy a motor már ránézésre is egy köpedelem az már csak biztos a véletlen műve.Na itt kezdődik a szopóroller futam...
Sokszor azt se kell elhinni amit kérdeznek...nem még azt amit mondanak...persze vannak korrekt emberek de azok ritkák mint a jó HUSABERG:)
Ez is igaz lehet, de pont ezért mondom hogy egy hozzá nem értő mit hall az egészből? Igaz nekem csak EXC-m van, de pl. most kb, 2 órája cseréltem olajat, ill. állítottam a szelephézagon. Az előírt 0.12-re. Ha valaki (aki nem ismeri) hallotta előtte és utána, az azt mondaná jól elcsesztem, olyan zakatolós lett az egész.(Igaz előtte nem volt0.05-ös sem a hézag). Máris vihetem? Ráadásul nem lehet minden alkalommal szerelőhöz vinni... Főleg ha kb. 100km-re lakik... Még szerelőt találni közelebb is, de szerintem az sem mindegy mit szerel, aki sornégyeket állít be és mondjuk 1husa vagy ktm kerül hozzá évente, nem hiszem hogy a hangjából bármit is megállapít, akármennyire jó motorszerelő. Biztos vagyok benne hogy aki nap-nap után ezekkel foglalkozik jobban vágja hang alapján is a dolgokat... Szóval sokkal nem vagyunk előlrébb...
Nem egyszerű...
ha addig hajtod amíg meg nem áll akkor többszöröse a javítás mint ha az előírt időtartamnál kicseréled amit kell...

egy minimálissal el lehet húzni a dolgokat de az anyag akkor is fárad ha lájtosan használod vagy ütöd mint egy versenyző
Szerintem a lényeg az, hogy találj egy jó szerelőt ( Palcsee ) és majd Ő megmondja mit mikor ajánlatos cserélni, mikor kell ránézni. Amíg nem hallasz a blokk felől furcsa, oda nem illő hangot addig nagyon nem kell széthúzni, szerintem, persze ez mind függ attól is mennyi üzemóra van a gépben.
Húha megy az adok-kapok!
Én is kíváncsi lennék egy két-dologra? Ha valaki nem szerelő hogyan szervizelje a motorját? Értem én ezalatt azt hogy mikor van az az időszak mikor ezt vagy azt cserélni kell? Tudom a felhasználói kézikönyvben le van írva. Akkor ha elviszem a (márka)szervízbe a gépet miért mondják "használd még nem kell hozzányúlni, ezek sokat elmennek"...
Viszont nehezen tudom elfogadni hogy pl. egy crf 250-es 25 üzemóra után dugócserés. Természetesen megfelelő légszűrőtakarítás, olajcsere mellett! Német Kornélnál lehet... De míg nála 1 méteren 5 oda-vissza utat tesz meg a dugó nálam 1-2-őt... Vagy ez mellékes? Vagy pl. ha már berg, a döntöttblokkosról (570-es) hallottam már 170 üó. (Ami az én számításaim szerint normál enduros használat mellett kb. 5500km.) körül vez lánc csere nagyszervíz... Viszont a tesztnél meg azt olvastam hogy a gyári tesztszakiknál 10e km után még szelepet sem kellett állítani!
Most akkor mit tegyen egy hozzá nem értő?!? Vigyem el a megfelelő helyre, és verjem ki a balhét hogyha megfelelő üzemóra után nem akarnak mindent kicserélni? Vagy (mivel nem vagyok a pénzem ellensége) hajtsam addig amíg szét nem hull, és akkor új lesz benne minden nem kis pénzzért?!? Esetleg évente vigyem revizióra a hozzáértőhöz, aki hallásból megmondja mit kell már cserélni rajta?
Ez most nem kötekedés akar lenni, de én hiába olvasok akármennyit utána, sehol sincs leírva merre mit csináljunk! Sajnos nem vagyok szerelő, de semmi iránymutatás nincs ami alapján remélni tudom hogy fölöslegesen pénzt sem dobtam ki, de a motorom is üzembiztos. Pedig ha nem is vet fel a pénz a motornál próbálok nem elspórolni semmit!
Engem épp érdekelne egy pöpec felújított Berg
Természetesen én is szívesebben vennék egy olyan fórumos tagtól, aki látszólag és fórumos hozzászólásait figyelve is hozzáértően használta és szervízelte a gépet. Minden ajánlat érdekel !
Köszönöm !
Abszolút nem értelek, mivel pont azokat írod le amiket mi itt már leírtunk, csak te szépen kiforgatod a szavakat, értelmezési gondokra hívod fel a figyelmünk amiből nálad van hiány bőven, meg hogy olvassunk vissza. Az egész fórumot olvastuk.
Ráadásul olyan szinten faszfej stílusban osztod a "valóságot" hogy az mindenkinél kibassza a biztosítékot, ezt is megírták már neked többen. Aki véletlenül kérdez valamit, azt egyből hülyegyerekezed és leállsz pitlák dolgokról vitatkozni. A rívás fojtogat, hogy 40 évesen így adod elő.