ahjajj, akkor viszont feszít, az pedig darálhat.-tehát a hang oka is lehet remélem nem vágott oda semmit sem...lesz egy pár nyugtalan órám a szétszedésig az biztos.
nyilvánvaló, remélem nem szakad ki az aluból..mert elég vékony az anyag...de akkor ez biztos csak az ellen van hogy ne rúgjon vissza? Hang emiatt nem lehet? mondjuk ha szétszedjük kiderül..vagy nem
köszi, értem, nekem az a pöcök be van szorulva teljesen, és ilyenek nekem nincsenek a manuálban, igaz konkrétan xr250r-em van, de ezeket kihagyták, pedig ugyan ez. az amúgy tudom mi a dekompresszor, a működésével is képben vagyok már
viszont akkor nem magyarázza ez a pöcök azt a hangot amit ad...pedig a szelepdekli alól jön ki...holnap lesz idő szétszedni megint, aztán hátha okosabbak leszünk...igaz a szelephangot talán magyarázza hogy nem visszafelé állítottuk a hézagot, de a súrolás az kérdéses továbbra is akkor...
Ha a képen látható "pecekről" van szó,akkor azon nincs semmiféle kupak,és a rugó is alatta van a hengerfejben,így nem látható!
Ha megnyomod lefelé,akkor rugózik a "pecek",vagy szorul?
Amúgy ennek csak ahhoz van köze,hogy indításnál ne rúgjon vissza a berúgókar!
Az autó deko nem ez,hanem ami a vez tengelyen van,és két alkatrészből áll: itt is van 1 rugó,és van egy röpsúly,ami a vez tengely bütyök profiljához hasonlít.
Nézd át még egyszer a service manualt részletesen,úgy jobban képben leszel.
ja,az a kis pecek maga az amit keresek(dugó+rugó), csak nálam az meg van szorulva, gondolom ez adott hangot, világos már minden, remélem könnyen megoldható a gond...köszönöm szépen! nagyon sokat segítettél
az érdekes az hogy nem kattogott nálam(kb 10km-t mentem vele összesen), gondolom az alumíniumot kb az első fordulatnál kitépte, aztán szépen eszegethette, mert nálam tényleg nem volt hangja, aztán picit meghúzattam, és egy tompa puffanás volt csak...de az már a következmény..
na de az a kis pöcök kijár a hengerfejből? azon egy kupaknak és rugónak kéne lennie ha minden igaz, nem? Nekem nem volt rajta semmi...valószínűleg forgács lett belőlük(is)...remélem csak ezt a két dolgot kell rá szerezni és más baj nincs, -az biztos hogy e miatt nem tudjuk beállítani a szelephézagot, és így már világos a deko működése is.
Összeállt a gép. Nagyon szép hangja volt. Próbakör....hengerfejet megemelte pedig vastagabb tömítést raktam alá a sikolás végett .
Olyan ideges vagyok . Ha van valakinek kiszedve gyári sikolatlan hengere és hengerfeje legyen szives merjétek már meg nekem a magasságukat tolómérővel hogy hagy tudjam kiszámolni pontosan a hengerfejtömítés vastagságát! A hengeremből nem tudom mennyit szedtek le, de volt belőle rendesen mit leszedni, a hfejből 0,1mm-t.
lehet nem csinálom szakszerűen de én megnézem mikor nyomja le a bütyök a szelepet és miután elengedte beálítom
ilyen t w meg mittudomén betűket sosem néztem
eddig minden gépet beállítottam rendesre
beállítás után megforgatom egyszer aztán ellenőrzöm
lassan nekem is kell mert hidegen kicsit zörög, melegen nincs már hangja
előbb ki kell fogni valami esősebb aszfaltutat mert most vastagon áll a sár rajta
Sziasztok! Most rakom össze az xr-em (600). T jelre rakom a főtengelyt, de a vezértengely mindig picit odébb kerül nem tudom hajszál pontosan összeállítani . Ettől még mennie kellene igaz? Nem cseréltem semmit csak a hengerfej tömítést cseréltem. Vagy szerintetek hogy próbáljam pontosan beállítani? Köszönöm válaszotokat!
Ez mind nagyon szép,de azt nem hallottad hogy kattog mint az állat menet közben? Ha így beleért a csavar,akkor nagyon kellett szólnia.......
Ott követted el a hibát szelepbeállításnál,hogy visszafelé kell forgatni a motort,és úgy kell jelre rakni,különben kitámaszt az auto deko. Valószínű Te úgy állítottad be a hézagot,hogy közben kitámasztotta az auto deko a jobb oldali szelepet. Egy kattanást kell hallani,ekkor ugrik alaphelyzetbe az auto deko.......ilyenkor állítsd be a hézagot.
Ezen a képen elég xarul néz ki az egész,de ha a kis "pecek" könnyedén mozog,nem szorul,akkor nincs nagy baj.
közbe rájöttem már hogy a 2. képen látható kis pöcsről letépte a hosszabb csavar a tetején lévő kupakot(?) meg rugót(?) gondolom akkor ez lesz a baj....lehet el is törte? hogy kell ennek kinéznie?
Helló!
valaki le tudná írni nekem a manuális dekompresszor- ez oldali kipufogószelep-vezérműtengely-egy irányú dekompresszor rendszer- működési elvét honda xr250/400 vonatkoztatásában? vagy jó más vonatkoztatásban is, ha ugyan az
Egész pontosan az a probléma hogy a motorban elszakadt a vezérműlánc- az oka szerintünk az, hogy valami barom hosszabb csavarokat rakott a vezérműlánc felső fogaskerekének felfogatásához, -ami beleért a hengerfejbe, így megakadt...nem én csináltattam, még az előző tulaj...a csavarok biztosan hosszabbak voltak, és szét is szedték a hengerfejet rendesen...de már abban sem vagyok biztos, hogy csak ez volt a probléma, és nem a szabadonfutóval történt valami.
ugyanis, összeraktuk a motort-új vezérműlánc-vezető, feszítő-, 2új kipufogószelep- tömítések, eddig jó is lett volna ám beállításnál minden 2. kompresszió ütemben megnő a dekompresszor oldali kipufogószelep szelephézagja, majd megint visszamegy a beállított értékre..és ez periodikusan ismétlődik. Beindulni beindul , ám iszonyatos szelephangja van, és valami reszel is..-azt gondoljuk a vezérműtengelyen a szabadonfutón lévő dekompresszor bütyökkel lehet baj(vagy magával a szabadonfutóval), csak nem értem a működését, hogy kell állnia, ez miért is mozog külön a tengelytől? egyáltalán hogyan működik a dolog? Ha valaki leírja azt nagyon megköszönöm
Kb ennyi lenne, nem tudom mennyire érhető a problémám, igyekeztem értelmesen írni de eléggé ki vagyok már idegileg is . Szerelőhöz nem vinném, a fent említett dolog miatt, illetve így is ahány csavar annyi fajta méret található benne-angliából való a motor, nem hinném hogy ott hányták ilyen igénytelenül össze szerencsétlent...
Sziasztok!
Az idén szeretnék vásárolni egy XR650 R Hondát. Kicsit szomoruan látom, hogy kevés elado példány lelhetö fel. Ez normális dolog és legyek türelemmel?
Esetleg tipp, merre érdemes kutakodnom.
Remélem mihamarabb gazdája leszek egy ilyen szépségnek és csatlakozhatom hozzátok.
Üdv Attila
viszont akkor nem magyarázza ez a pöcök azt a hangot amit ad...pedig a szelepdekli alól jön ki...holnap lesz idő szétszedni megint, aztán hátha okosabbak leszünk...igaz a szelephangot talán magyarázza hogy nem visszafelé állítottuk a hézagot, de a súrolás az kérdéses továbbra is akkor...
Ha megnyomod lefelé,akkor rugózik a "pecek",vagy szorul?
Amúgy ennek csak ahhoz van köze,hogy indításnál ne rúgjon vissza a berúgókar!
Az autó deko nem ez,hanem ami a vez tengelyen van,és két alkatrészből áll: itt is van 1 rugó,és van egy röpsúly,ami a vez tengely bütyök profiljához hasonlít.
Nézd át még egyszer a service manualt részletesen,úgy jobban képben leszel.
na de az a kis pöcök kijár a hengerfejből? azon egy kupaknak és rugónak kéne lennie ha minden igaz, nem? Nekem nem volt rajta semmi...valószínűleg forgács lett belőlük(is)...remélem csak ezt a két dolgot kell rá szerezni és más baj nincs, -az biztos hogy e miatt nem tudjuk beállítani a szelephézagot, és így már világos a deko működése is.
Olyan ideges vagyok . Ha van valakinek kiszedve gyári sikolatlan hengere és hengerfeje legyen szives merjétek már meg nekem a magasságukat tolómérővel hogy hagy tudjam kiszámolni pontosan a hengerfejtömítés vastagságát! A hengeremből nem tudom mennyit szedtek le, de volt belőle rendesen mit leszedni, a hfejből 0,1mm-t.
ilyen t w meg mittudomén betűket sosem néztem
eddig minden gépet beállítottam rendesre
beállítás után megforgatom egyszer aztán ellenőrzöm
lassan nekem is kell mert hidegen kicsit zörög, melegen nincs már hangja
előbb ki kell fogni valami esősebb aszfaltutat mert most vastagon áll a sár rajta
Ott követted el a hibát szelepbeállításnál,hogy visszafelé kell forgatni a motort,és úgy kell jelre rakni,különben kitámaszt az auto deko. Valószínű Te úgy állítottad be a hézagot,hogy közben kitámasztotta az auto deko a jobb oldali szelepet. Egy kattanást kell hallani,ekkor ugrik alaphelyzetbe az auto deko.......ilyenkor állítsd be a hézagot.
Ezen a képen elég xarul néz ki az egész,de ha a kis "pecek" könnyedén mozog,nem szorul,akkor nincs nagy baj.
valaki le tudná írni nekem a manuális dekompresszor- ez oldali kipufogószelep-vezérműtengely-egy irányú dekompresszor rendszer- működési elvét honda xr250/400 vonatkoztatásában? vagy jó más vonatkoztatásban is, ha ugyan az
Egész pontosan az a probléma hogy a motorban elszakadt a vezérműlánc- az oka szerintünk az, hogy valami barom hosszabb csavarokat rakott a vezérműlánc felső fogaskerekének felfogatásához, -ami beleért a hengerfejbe, így megakadt...nem én csináltattam, még az előző tulaj...a csavarok biztosan hosszabbak voltak, és szét is szedték a hengerfejet rendesen...de már abban sem vagyok biztos, hogy csak ez volt a probléma, és nem a szabadonfutóval történt valami.
ugyanis, összeraktuk a motort-új vezérműlánc-vezető, feszítő-, 2új kipufogószelep- tömítések, eddig jó is lett volna ám beállításnál minden 2. kompresszió ütemben megnő a dekompresszor oldali kipufogószelep szelephézagja, majd megint visszamegy a beállított értékre..és ez periodikusan ismétlődik. Beindulni beindul , ám iszonyatos szelephangja van, és valami reszel is..-azt gondoljuk a vezérműtengelyen a szabadonfutón lévő dekompresszor bütyökkel lehet baj(vagy magával a szabadonfutóval), csak nem értem a működését, hogy kell állnia, ez miért is mozog külön a tengelytől? egyáltalán hogyan működik a dolog? Ha valaki leírja azt nagyon megköszönöm
Kb ennyi lenne, nem tudom mennyire érhető a problémám, igyekeztem értelmesen írni de eléggé ki vagyok már idegileg is . Szerelőhöz nem vinném, a fent említett dolog miatt, illetve így is ahány csavar annyi fajta méret található benne-angliából való a motor, nem hinném hogy ott hányták ilyen igénytelenül össze szerencsétlent...
Az idén szeretnék vásárolni egy XR650 R Hondát. Kicsit szomoruan látom, hogy kevés elado példány lelhetö fel. Ez normális dolog és legyek türelemmel?
Esetleg tipp, merre érdemes kutakodnom.
Remélem mihamarabb gazdája leszek egy ilyen szépségnek és csatlakozhatom hozzátok.
Üdv Attila
Talán segít valamit, lehet egy kicsit totózni ha unatkozol