Hát valamennyire értek a motorokhoz, ezen nőttem fel. Nem azt mondom hogy szerelő szinten vagyok, mert azért közel nem :D
De úgy került hozzám a motor, hogy nem volt működőképes, az elektronikája szarrá gányolva, minden össze-vissza kötözgetve, szikra sehol, stb... Végülis a komplett gyújtását áttettem egy másik motornak, jeladó, gyújtás álló rész, cdi, trafó, minden... A cdi csatiját cserélték valamiért, és szépen szigszallaggal össze volt gányolva, na azt is szétkaptam, össze forrasztva, zsugor csővel szigetelve...
Karbi szarrá szedve, etanolban kiáztatva, agyon takarítva, össze rakva, gyertya cserélve, bár nem újra, de nem gondolnám hogy 2 gyertya egyformán rossz lenne... De holnap kipróbálom egy harmadikkal...szívócsonk pasztával felrakva.
Tegnap pl reggel első bika rúgásra indult. Aztán tegnap elég sokszor be is indítottam. Ma meg már megint nem akarta az igazságot.
Hát ez nem olyan mint az enyém, gondolom ez 500-as, nem tudom biztosan, de nekem 600-as XL 600R
És ott előlre húzza a bowden.
Akkor ezért nem volt tiszta nekem amit mondtál :D
Én Tényleg csak ezt a durrogást nem tudom hova tenni...
Ja és még van egy olyan jelensége a motornak, hogy amikor rugdosom, akkor a másod karbiból tolja ki a túlfolyón a benyát.
Na meg van a kép! Szoval...látod hogy van beakasztva a bowden igaz?amikor beállitom a felsö holtpontot akkor huzza meg hátrafele és nyit...utána elöre ugrik
azt nem tudom hogy a dekompresszor menet közben csinál e valamit vagy sem..inditásnál a kipu szelepet nyitja ki és a rugás idejére nyitva is hagyja pont azért hogy a kompressziot elengedje..külömben páros lábbal tudnád csak átrugni!Mindjárt vadászok egy képet asszem egyszer lefényképeztem
hondáét még nem láttam milyen de a kipuff szelepet nyomta le amit láttam
amúgy meg ami nem gyári vagy nem működik vissza kellene állítani
nézd meg az ábrákon mi hol és hogy van utána lehet agyalni
tömítetlenséget a karbi körül lehet egy flakon féktisztítóval kifigyelni
nézd meg hogy a suber(vagy mi a pöcs) mindig visszamegy-e a helyére (volt itt egy kolléga akinek ez volt a baja de el kellett mondani neki vagy 3x mire megnézte )
az ilyen "szakadt" gépekkel az a gond hogy 1000 hibája lehet aztán aki nem ért hozzá az csak tapogat
hát igazából a dominator trafója is olyan mint az xl trafója.
De ami nagyon érdekes, hogy szikra volt a másik trafóval is.
Igazából nem értem az egész motort. Mert nem értem azt sem hogy hol érzem a kompressziót, hol nem. Van amikor 1-2-3 rúgás, és ott van, van amikor meg 10 rúgás, és sehol.
Az a baj hogy ezeknek a hülye dekompresszoroknak nem látom át a működését. Mert mi van ha menet közben is esetleg az szarakszik, vagy nem tudom, mert tegyük fel ha az elenged menet közben, akkor lehet fordulat ingadozás belöle. De egyáltalán ez így működik, hogy elengedi a nyomást? Gondolom a kipufogó szelepnél játszhat valamit.
A Gyertyát cseréltem is, de most haveromtól is hoztam egy másikat, holnap kipróbálom vele.
A karbira már nem tudok gondolni, hogy dugulása lenne, vagy ilyesmi, az biztos hogy nem mentem szinte a motorral, csak játszogattam vele, indítgadtam, mentem 2 kört az utcában, de a benzin nagyon fogy.
Már szinte nincs is benne, és azért volt benne elég sok.
De ez a dekompresszoros dolog, amit írtál, nekem még mindig nem tiszta, mert tényleg ha lekötöm a kéziről a bowdent, akkor azonnal olyan mint amikor be is húzom.
Kb vízszintbe van állítva a dekompresszor karja, és úgy tűnik úgy hogy ér is valamit ha rugdalom.
Az a legnagyobb baj, hogy nem volt olyan XL a kezem alatt, ami tökéletesen működött, így nincs viszonyítási alapom. :(
Helló! Valaki meg tudná mondani hogy xr600r-em hengerének két db kipufogókivezetésén mi az a 2 db kb 45fokos (a furat szöge) menetes furat benne csavarral? Nekem egyikbe bele volt csiszolva a csavar, a másikat meg behegesztettem ugy vittem sikoltatni. Remélem nem csináltam bajt hogy elzártuk a nyílásokat?
Köszönöm
Köszönjük
Nagyon elfáradt,de ügyes volt ahhoz képest,hogy először volt ezeken a helyeken...........ismered amúgy,vagy csak a videóban hallottad a nevét?
Egy Canon fényképezőt szigszalagoztam a sisak orrára. Sajnos amúgy a konvertálás sokat rontott a videó minőségén.
Honda XL 125S megmaratt blokk alkatrészek.
jó állapotúak.ha érdekel valami akkor hívj és megnézem hogy van-e.és biztosan meg tudunk eggyezni.06209103659
ha akkor a trafoval volt gondod akkor lehet most is az...gyárit nem tudsz szerezni?esetleg gyertya? tényleg nincs ötletem!de a felpörgéssnek mi köze van a gyujtáshoz?talán az el nem égetett üzemanyag néha elég?gözöm sincsen..
Hát nem tudom, nagyon érdekes nekem ez a motor.
Most lementem, nagynehezen beindult, finoman turáztatva járt, aztán húztam neki egy kövéret, elkezdett durrogni csattogni, és utána már le is állt... AZtán meg nem feltétlenül hajlandó indulni. A karbit szana szét szedtem, úgy áztattam, konkrétan a suber emelőjét is kibontottam a karbibol, mindent... De egyébként nem volt vele gond...
De ezt a durrogást nem tudom hova tenni, minden jel gyújtásra utal szerintem, de ennek elvileg ugye fix a gyújtása. A gumi csonknál biztos nem szív fars levegőt, mert egyrészt szép állapotban is van, másrészt meg pasztával raktam össze, szóval ott nem lehet gond.
Mivel nem csörög zörög a blokkja, ezért még azt se tudom elképzelni, hogy a vezérlése elsétálgatna, vagy ilyesmi.
Szóval akkor zár el a dekompresszor amikor meghúzod a kart?
Most direkt megnéztem a kézi dekompresszornál, ha teljesen leengedem, akkor is olyan mintha teljesen behúzom. Közép állásban van most tartva egy bowdennel, és így valamennyire jónak tünik.
De most már komolyan az agyamra megy ez a motor.
Végülis mikor a karbi felkerült rá, még akkor sem volt hajlandó indulni, ráraktam egy dominator trafót, és azóta indulgat, de ma megint nem jól viselkedik.
A dekompresszornál amikor te arra gondolsz hogy vissza van engedve akkor igazábol be van huzva! szoval ha a dekompresszor karja elöre (az elsö kerék felé áll) akkor van zárva..ha a hátso kerék felé mozditod akkor nyitod ki!nekem kézi dekompresszorom nincsen mondjuk nem is bánom de néha nekem is elöfordul az amit irsz...olyan mintha végig nyitva lenne!az enyém általában egy fél rugásnál nyit ki!a Video amit néztem ott viszont vagy 3szor végig rugja a gyerek lassan mire kinyit...szoval a fene tudja!a könyve szerint az 500as dekompresszorának csak 2mmert kell mozdulnia! a felpörgésre csak azokat tudom mondani amit már sokszor...fars levegöt ellenörizted?leömlönél vagy máshol?de egyéb ötletem sajnos nincsen!
Sziasztok!
Na túl van a karbim az etanolban áztatáson, fasza is lett látszólag, de még mindig nem tökéletes a motor. Egyszerűen alapjáratot nem tudok állítani, mert ha tegyük fel beállítom, akkor utána gondol egyet, és vagy piszkosul felpörög, vagy leáll. Valamint ami marha fura nekem, hogy nem mindig érezhető a kompresszió a motorban rúgásnál, olyan mintha húznám a dekompresszort, vagy nem is tudom. Azzal szoktam szórakozni, hogy szépen finoman rugdosom, és amikor frankón felkeményszik a berúgókar, na akkor egy bika neki, és indul. De van amikor ez a felkeményedés sehogy sem akar összejönni. És nem tudom hova tenni a dolgot. Amikor beindul, nem csörög-zörög a motor, erő az bőven van benne, viszont van amikor járatom, és egyszercsak visszadurran, és leáll. Vagy ha épp magasan pörgő kedvében van, akkor is jelentkezik mintha ki-ki hagyna, vagy durrogna.
Valakinek valami ötlet?
a kézi dekompresszornak elszakadt a bowdene, azt észre vettem, hogy ha teljesen vissza van engedve a karja a hengerfejnél, akkor kb olyan mintha húznám...
de hogy ez mennyire normális azt nem tudom :)
ezeket a mélyebb nyomvályúkat mennyire utálom.......
mindig perecelés a vége
múlt évben volt hogy 2x futottam neki egy emelkedőnek aztán a nyomvályú miatt 2x mentem neki ugyanannak a fának
3x-ra lassabban mentem akkor meg ugye nem ment fel, aztán csak lekerült a kormány a talajra.........
De úgy került hozzám a motor, hogy nem volt működőképes, az elektronikája szarrá gányolva, minden össze-vissza kötözgetve, szikra sehol, stb... Végülis a komplett gyújtását áttettem egy másik motornak, jeladó, gyújtás álló rész, cdi, trafó, minden... A cdi csatiját cserélték valamiért, és szépen szigszallaggal össze volt gányolva, na azt is szétkaptam, össze forrasztva, zsugor csővel szigetelve...
Karbi szarrá szedve, etanolban kiáztatva, agyon takarítva, össze rakva, gyertya cserélve, bár nem újra, de nem gondolnám hogy 2 gyertya egyformán rossz lenne... De holnap kipróbálom egy harmadikkal...szívócsonk pasztával felrakva.
Tegnap pl reggel első bika rúgásra indult. Aztán tegnap elég sokszor be is indítottam. Ma meg már megint nem akarta az igazságot.