Ha kell egy motor amelyik még mai szemmel is szép, megbízható, qva jó hangja van és még megy is 240-el (márpedig mennyen annyival) és elérhető áron kapható akkor nem gondolkozzál wazze!
Halisrác teljesn jót ír mindenki a motorról összegezve:D ez olyan hihetetlenül hangzik:D mind a fogaskerekes vezérlés:) Látszik akkoriban még nem a rövid élettartam kis súlyon volt a hangsúly a Japánnál.
Csak jót tudok mondani róla. Egyre figyelj: ne legyen idomsérült, mert horror árban vannak az idomok, még eBay-ről is. Amúgy, örök élet+1 nap, ha cseréled az oljat :) Nekem most van a gépben cca 88.0000 km. és csak most kezdett el cincogni pár szelepkorong.
Sziasztok azért írok ide mert jövőre szeretnék egy nagyobb motort venni... A VFR 750 nagyon megtetszett és csupa jót írnak róluk eddig. Esetleg tudná ezt közületek is valaki alátámasztani? remélem van itt olyan tulaj is akinek 750-ese van :)
Csak a tisztán látás érdekében leírom még egyszer. Anno gyertya csere intervallum miatt írtam ezt le. VFR kontra FZ-6
A VFR mivel 4 trafós, minden hengernek külön. Így mindig csak munka ütemben ad szikrát, vagyis minden második főtengely fordulatra =720 fok.
Mivel a sor 4es 1-4 és 2-3 henger jár együtt és közös trafóval van szerelve gyárilag, így mikor például az 1 henger van munka ütemben akkor a 4-en szelepváltás van és akkor is ad szikrát, csak ott ettől nem történik gyakorlatilag semmi.
Miért kevertétek bele a gyújtási sorrendeket
Tudom, hogy szakmailag én sehol nem vagyok hozzátok és Csodabogár szavaival érve "Én csak vezetem, azt hogy mitől megy nem tudom!...."
Na szóval......visszavittem a Z8at és szereztem helyette egy Angelt!
Ezt el kellett mondanom........
Valóban elbeszéltünk egymás mellett. Amit most írtál, az úgy van. De van egy érdekes hírem: ez így van MINDEN 4 hengeres négyütemű motorban.
Lehet, hogy régen voltak olyan egyszerű rendszerek, amik egyszerre szikráztattak 2 gyertyát, de az ECU korában ez már nem hiszem, hogy gyakori lenne. És a lényeg: ez független a V4-től vagy a VFR gyújtási sorrendjétől (amire szerintem kozmax utalhatott).
Ez szerintem egy nagyon jó kis videó a screamer és a big-bang motorok közti különbségről (2009 Yamaha R1 az alap, de az pont úgy van elfokolva, mint a VFR). Megszámolhatjuk, hogy pontosan ugyanannyi szikra van mindkét esetben 2 főtengely fordulat alatt. http://youtu.be/oEXUrO5wYcE
Elbeszélünk egymás mellett.
Minden henger a főtengely-fordulat 720. fokára gyújt.
Tetszik már érteni?
Azaz minden második felső holtponton gyújt a gyertya minden hengerben. Amikor van mit gyújtani benne.
Kozmax ilyet biztos nem mondott, mert ez baromság. Mit csinál a másik 3 henger közben? beszív, sűrít, semittesz, kipuffogja a nyers benyát?
Egy négyütemű egyhengeres(!) motor 2 főtengely fordulatonként egyszer gyújt (ez 720 fok). De a négyhengeres motorban nem egyszerre gyújtanak a gyertyák a 4 hengerben, tehát valahogy el van osztva. A legtöbb S4-ben egyenletesen, a VFR-ben egyenetlenül. A főtengelyen a csapok nem 90 fokra vannak egymástól.
Így ni:
No. 1 gyújt 0º-nál
No. 2 gyújt 0º + 180º = 180º-nál (ez főtengelyen mért elfordulási fok)
No. 3 gyújt 180º + 270º = 450º-nál
No. 4 gyújt 450º + 180º = 630º-nál
--------
No. 1 újra gyújt 630º + 90º = 720º-nál (itt már körbe értünk, kezdődik a harmadik főtengely fordulat)
Gondolj bele! A 4T motorban egy hengernek 4 ütemenként gyújtania kell, különben mit csinál helyette? A dugattyú megy le-fel folyton. Szív is, sűrít is, ki is löki a kipuf ütemben, ami bent van. Mi értelme lenne?
Ez akkor nem ment át teljesen úgy látom.
Kozmax aztat mondta, hogy a vfr 720 fokonként gyújt egyszer. Ez két főtengely-fordulat, azaz a vöffri csak akkor gyújt, amikor van mit gyújtani.
Sok motor 360-anként, azaz minden főtengely-fordulatnál gyújt, azaz a kipuffogás fázisában is.
Meg van ami 180-anként.
Azaz a vfr 6000 fordulatonként 3000szer gyújt hengerenként.
Mondtam, hogy 2 nap a szavatossági ideje felbontás után Mindenképpen gondolok rád, ha közelébe jutok valamikor a cuccnak! Korondig kellett kimenni érte, de ha legközelebb megyek Erdélybe nyitva lesz a szemem nyugi.
csak neked