Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

akkor csak rajta, gyűjtögess, megéri!
Srácok olyan szép a hangja ennek a VFR nek
mind a nascar ban gyönyörű na ha nem jön össze jövőre egy ilyen akkor nincs értelme az életnek
Igen már néztem nagyon tetszik Bárcsak volna most rá keret is
Ha kell egy motor amelyik még mai szemmel is szép, megbízható, qva jó hangja van és még megy is 240-el (márpedig mennyen annyival) és elérhető áron kapható akkor nem gondolkozzál wazze!
Halisrác teljesn jót ír mindenki a motorról összegezve:D ez olyan hihetetlenül hangzik:D mind a fogaskerekes vezérlés:) Látszik akkoriban még nem a rövid élettartam kis súlyon volt a hangsúly a Japánnál.
olvasd el ezeket a teszteket.
Csak jót tudok mondani róla. Egyre figyelj: ne legyen idomsérült, mert horror árban vannak az idomok, még eBay-ről is. Amúgy, örök élet+1 nap, ha cseréled az oljat :) Nekem most van a gépben cca 88.0000 km. és csak most kezdett el cincogni pár szelepkorong.
Hali pont most olvastam:D de köszi :)
Sziasztok azért írok ide mert jövőre szeretnék egy nagyobb motort venni... A VFR 750 nagyon megtetszett és csupa jót írnak róluk eddig. Esetleg tudná ezt közületek is valaki alátámasztani? remélem van itt olyan tulaj is akinek 750-ese van :)
Csak a tisztán látás érdekében leírom még egyszer. Anno gyertya csere intervallum miatt írtam ezt le. VFR kontra FZ-6
A VFR mivel 4 trafós, minden hengernek külön. Így mindig csak munka ütemben ad szikrát, vagyis minden második főtengely fordulatra =720 fok.
Mivel a sor 4es 1-4 és 2-3 henger jár együtt és közös trafóval van szerelve gyárilag, így mikor például az 1 henger van munka ütemben akkor a 4-en szelepváltás van és akkor is ad szikrát, csak ott ettől nem történik gyakorlatilag semmi.
Miért kevertétek bele a gyújtási sorrendeket
Tudom, hogy szakmailag én sehol nem vagyok hozzátok és Csodabogár szavaival érve "Én csak vezetem, azt hogy mitől megy nem tudom!...."
Na szóval......visszavittem a Z8at és szereztem helyette egy Angelt!
Ezt el kellett mondanom........
Akkor ez alapján a kis csillagos vonalas reprezentációt tökéletesítem:

*--*---*-*--(*......)

Egy vonal "-" 90 fok főtengely fordulat.

"Zene-muzsika. Még inkább muzsika-zene. Óóóóriási!"
szerintem így egyszerűb. http://youtu.be/MwEbwKBic6w
Valóban elbeszéltünk egymás mellett. Amit most írtál, az úgy van. De van egy érdekes hírem: ez így van MINDEN 4 hengeres négyütemű motorban.
Lehet, hogy régen voltak olyan egyszerű rendszerek, amik egyszerre szikráztattak 2 gyertyát, de az ECU korában ez már nem hiszem, hogy gyakori lenne. És a lényeg: ez független a V4-től vagy a VFR gyújtási sorrendjétől (amire szerintem kozmax utalhatott).

Ez szerintem egy nagyon jó kis videó a screamer és a big-bang motorok közti különbségről (2009 Yamaha R1 az alap, de az pont úgy van elfokolva, mint a VFR). Megszámolhatjuk, hogy pontosan ugyanannyi szikra van mindkét esetben 2 főtengely fordulat alatt.
http://youtu.be/oEXUrO5wYcE
Elbeszélünk egymás mellett.
Minden henger a főtengely-fordulat 720. fokára gyújt.
Tetszik már érteni?
Azaz minden második felső holtponton gyújt a gyertya minden hengerben. Amikor van mit gyújtani benne.
Kozmax ilyet biztos nem mondott, mert ez baromság. Mit csinál a másik 3 henger közben? beszív, sűrít, semittesz, kipuffogja a nyers benyát?
Egy négyütemű egyhengeres(!) motor 2 főtengely fordulatonként egyszer gyújt (ez 720 fok). De a négyhengeres motorban nem egyszerre gyújtanak a gyertyák a 4 hengerben, tehát valahogy el van osztva. A legtöbb S4-ben egyenletesen, a VFR-ben egyenetlenül. A főtengelyen a csapok nem 90 fokra vannak egymástól.

Így ni:
No. 1 gyújt 0º-nál
No. 2 gyújt 0º + 180º = 180º-nál (ez főtengelyen mért elfordulási fok)
No. 3 gyújt 180º + 270º = 450º-nál
No. 4 gyújt 450º + 180º = 630º-nál
--------
No. 1 újra gyújt 630º + 90º = 720º-nál (itt már körbe értünk, kezdődik a harmadik főtengely fordulat)

Gondolj bele! A 4T motorban egy hengernek 4 ütemenként gyújtania kell, különben mit csinál helyette? A dugattyú megy le-fel folyton. Szív is, sűrít is, ki is löki a kipuf ütemben, ami bent van. Mi értelme lenne?
Nem gondoltam volna, hogy komolyan mondod a 2 napot
Nagyon jó az a cucc, én örülök, hogy segíthettem a konzol ügyedben
Ez akkor nem ment át teljesen úgy látom.
Kozmax aztat mondta, hogy a vfr 720 fokonként gyújt egyszer. Ez két főtengely-fordulat, azaz a vöffri csak akkor gyújt, amikor van mit gyújtani.
Sok motor 360-anként, azaz minden főtengely-fordulatnál gyújt, azaz a kipuffogás fázisában is.
Meg van ami 180-anként.
Azaz a vfr 6000 fordulatonként 3000szer gyújt hengerenként.
Mondtam, hogy 2 nap a szavatossági ideje felbontás után Mindenképpen gondolok rád, ha közelébe jutok valamikor a cuccnak! Korondig kellett kimenni érte, de ha legközelebb megyek Erdélybe nyitva lesz a szemem nyugi.
Én meg köszönöm a páleszt :)
Ha esetleg van utánpótlás szólhatnál, mert valami hibás palackot kaptam, és két nap alatt elpárolgott a tartalma ;D
Akkor jó lesz az Ap racing betét. Ma megrendeltem, bár csak a hátsók a cserések, de majd beszámolok mit mutatnak. Bízok benne lesz még egy kis jóidő.
Ezt más szinter betéteknél is tapasztalom. De ahhoz azért tenni kell, hogy annyira felmelegedjen