Szerintem ne hasonlítsd össze a kettőt. A vfr nincs pariban a stommal, annak inkább a varadero, vagy az africa-twin a haverja.
Ez egy túra-sport gép, annak viszont (pár kiegészítővel) teljesen jó.
Üdvözlünk a VFR-esek között.Regisztrálj a honda vfr.hu oldalra ott nagyobb az aktivitás sokkal,ott találsz leírást a kormánymagasításról is.Az FI-re és a VTEC-re is létezik kormány magasítás.Sikondán lesz találkozó augusztus 16-17-18-án,ha érdekel szállás+stb keresd Sünit.
Sziasztok
Sándor Miklós vagyok "Cosmo" a becenevem, és egy suzuki DL-650-ről ültem át anyagi okokból egy VFR 800-as gépre, amit alabalazs-tól sikerült megvennem. Az első úton hazafelé bajáról, mire hazaértem, a derekam karom majd leszakadt, rögtön tovább akartam adni majd szépen lassan észrevettem számtalan előnyét, a stromival szemben. Itt a kényelem, fordulékonyság, szélvédelem, motorfék, természetesen szóba sem kerülhet a Vstrom ebben verhetetlen volt. A fék a motor viszont valóban egy számomra nagy csoda. Jé így is meg lehet állni A kényelemre visszatérve, visszaolvasva a fórumot, alabalazs is többször kérdezte tőletek, milyen kormánymagasítást lehet a gépre szerelni, de sajnos nem láttam választ rá. Esetleg ha valaki tudna segíteni benne, megköszönném rakok képet a jelenről, és a múltról A stromiba 3-év alatt 56,000km-et mentünk a párommal sokat túráztunk. Úgy gondolom a VFR-el inkább csak én fogok rövid szaladgálásokat abszolválni
Még én sem hallottam ilyenről VFR esetében, de biztos nem is volt még olyan barom mint én, aki széthajtotta a VFR-jét. Mostmár szerencsére rendben van és bontott váltó kifogástalanul működik, emiatt nem kell igazán tartani. Valószínűleg történt már ilyen, nem véletlenül nyúlt bele a honda és tervezte át a váltó ezen részét.
A rugóstagról jut eszembe. be van építve a 954 rugóstag KB 600 km-t mentem vele igy. Két személlyel. A rugója gyengébb mint az eredeti . Hiába van max-ra előfeszítve. Terheletlenül 15 mm el magasabb a hátulja viszont terhelve 10 mm-el jobban összeül mint az eredeti.Viszont sokkal jobb lett. Nem tudom hogy mi de mintha másik motorral mennék. Két dobozzal megpakolva plusz utassal mesés.Egyszemélyes üzemmódban csak a csillapításokon kell visszavenni és úgy is szuper. A leömlő nincs bandázsolva s a gáztartályt sem védem semmivel sem a hőtől. Semmi különbséget nem érzek a csillapításban se hidegen se 100 km-es út után. Szerintem igy marad. Viszont egy 929 rugót beépítek a 954 helyére mert az erősebb. Éppen tudok egyet ingyé. Mivel a rugóstag sérült de a rugó az nem.
Úgy érzem megérte a cserét!
Hali!
Nekem VFR 800 fi van. Csak azért mert tetszik, és főleg a párommal túrázunk. Sajnos nincs pénzem két motorra, de szeretek állatkodni és pályázgatni is. Mindenképpen ajánlani tudom a vifit, de csak akkor ha nem akarsz vele a pálya ördöge lenni. A Hringen 02:20- ig gond nélkül el lehet vinni, de az alatt jönnek a gondok. A 98-01 közötti évjáratokban a 3. fokozatot kapcsoló fogaskerék kapcsolókörmei alulméretezettek az ilyen terhelésekhez. Nekem szó szerint széttört az említett darab a húzós motorfékek miatt igaz ez már 02:12-es köröknél. Most cseréltem váltót benne, egy 2004-es váltóját tettem bele ( 45000.- a bajai bontóban, ezen 6db kapcsolóköröm van a 3db helyett és a fém is vaskosabb. Így mér ez is bírni fogja de most hogy 150000 kilóméter van a gépemben ( 49000-el vettem) már nem kockáztatok mégegyszer a pályázással. Az F4i egy nagyon jó motor, sokat mentem vele, az egyik legjobb 600-as blokk van benne, de túrázni jobb a viffer, pályára meg az RR. Így nem értem mire készült az F4i. Mondjuk jóval könnyebb terelgetni, de utassal már nem olyan kényelmes. Ha csak furikázni akarsz akkor Hornet. Most biztos megölnek.
A 600F fórumon lehet, hogy rosszabb napot fogtál ki. Itt is van néha sötétség meg ott is jó fejek meg fordítva. A VFR klubnak viszont hatalmas találkozói szoktak lenni (én már kikoptam, de elismerésem a szervezőknek!)
Az S4 váltogatásmentesebb, ha ráérősebb vagy.
De aztán feltetted a hosszútáv kérdését. Találsz youtube-on 200,000 mérföldet(!) futott F4i-ről videót, de azért a VFR egy atombiztosabb blokkal rendelkezik. Fogaskerekes vezérlés, elnyűhetetlen blokk. A CBR-en azért hosszú távon felmerülhet vezérműlánc és/vagy feszítő csere.
Sztem a VFR-nél inkább volt szempont a dobozolhatóság. LÁttam már F4i-t is topcase-szel, de kb. mint tehénen a gatya. Persze arra is lehet hengertáskát/nyeregtáskát plusz tanktáskát tenni, de a VFR utas plusz kemény dobozok téren egyértelműen nyerő.
ezzel most Te nem leszel előrébb, de úgy hogy volt VFR-em és van 600F4i a "családban", ha csak egyetlen motorom lehetne, és e kettő közül kéne választani, én az F4i-t választanám arra, amire most a motorom használom. De ha csak túrázgatnék, akkor meg a VFR-t választanám.
Köszi tudtam hogy meg kell kérdezzek másokat is. Főleg olyanokat akinek van ilyen motorja.
Ami mellete szól eddig és biztos:
1 megjelenése nem egy hétköznapi tömeg motor
2 azonos szinte a fogyasztása ebben az esetbe VFR
Kicsit árban meredekebb mint a CBR viszont a hirdetéseket és a ti lelkesedéseteket elnézve a VFR-t inkább olyanok veszik akik motoroznak és szeretik a motorjukat, míg a CBR-t azok akik állatodnak és veretik ez lehet hogy csak előítélet bennem. na meg persze azért van csak nem mindegy az hogy mindig vagy csak néha. igen is számít hogy mennyire csapatják a blokkját.
Huu hát nagyon szépen köszönöm neked ezt a hozzá szólást.
Ezt jól át kell rágnom. Tény hogy a mostani sor 4esembe az mindenképp tetszik hogy megyek jön a lakott terület tábla és 6ba váltogatás nélkül megyek vele 50-60 kigyorsításnál viszonylag veszi a lapot ez alatt azt értem ha nem kell kapkodni akkor szépen fel veszi a tempót 90-110 vissza váltás nélkül.
Nehéz dolog ez.
Aszem még körbe futom a dobozolhatóságokat is mert az is számít. bár itt gondolom ma már csak a pénztárca szab határt mind a két típusnál. Pl lenne még egy kérdésem 6ba 100 -110 es tempónál mennyit pörög a VFR és ha esetleg meg tudod mondai a CBR 600 F-ét is. De lehet le egyszerűsítem hamar :D Melyiket lehet megbízhatóbb hosszú hosszú évekre meg venni? Ez alatt azt értem melyik blokk lehet strapabíróbb futás teljesítmény tekintetében?
Itt arra gondolok hogy 50e 90e? Nekem egy 400asom van kanyarodunk a 60e felé egyenlőre lekopogom de nincs gondja.
1 biztos a VFR fórumosok barátságosabbak :D múltkor benéztem a CBR 600 F be ujujjj mondom itt mi van ki is léptem hamar.
Köszi a segítséget. Aszem ha mocis talin bele futok egy ilyen gépbe majd meg keresem a gazdiját kicsit beszélgetni róla... :)
szerintem egy 600-assal szemben a vfr-ben azért van anyag.
szerintem a hangja is szebb, a v4 morgása ugyanúgy, mint a fogaskerekek vinnyogása.
szerintem a lengőkar baszott jól néz ki, és nem egy "sima" zártszerlvény izé van ott hátul.
haveromnak 600f4-e van, ráültem egyszer.
elhelyezkedtem, és majdnem ráláttam a lámpára... az elsőre. legalábbis a plexinek a felső részére. 184 centi vagyok.
visszaültem a vfr-re, pont a műszerfal vigyorgott a képembe, és nyújtózkodnom kell, ha a plexivel vonalba akarok kerülni, nemhogy a tetejére rálátni.
ezzel azt akarom érzékeltetni, hogy mennyivel kisebb a cbr a vfr-hez képest, ezzel együtt a szélvédelme, stb.
tuti nem cserélném el a viffert.
semmire.
illetve de.
nr750, vfr750r, rc45, vagy egy MVAgusta Senna edition-re.
A méreted alapján mindegy. Egy ekkora ember mindkét motorral elboldogul, és nagyjából hasonló a vezetési pozíció is.
A nem sokat váltogatóssal adod fel a leckét. Ugyanis a 800Fi tényleg teljesen lineáris ("gőzmozdony") nyomaték- és teljesítmény leadású. Ellenben a VFR-rek 2,5e-3e alatt hajlamosak rángatni a láncot főleg magasabb fokozatban. A CBR600F4i szó szerint alapjárattól tiltásig rángatás és zokszó nélkül húz. DE! A rángatás mentesség mellett van benne középen egy "lyuk". Speed gépekkel ellentétben 2-3e-s fordulaton nem bamba, rögtön képben, van, könnyen el lehet vele indulni, veszi a lapot. Viszont aztán 4-6e közt ellaposodik. Ezt ne úgy képzeld, hogy megtorpan, mert nem, csak onnan még nem tesz rá egy lapáttal. Az kb. 8e-től jön. Cserébe onnan 13e-ig mint a mérgezett egér. És ott addiktív a hangja is.
Az én öreg VFR750-em az ellentéte volt. Annak a legszebb hangja 4-5e környékén volt. Gurgulázott, morgott, hörgött, duruzsolt. Ehhez nem kellett szénné forgatni. És itt nyomatékos is volt.
tehát a
600F4i: rángatásmentesen megy minden fordulaton, de középen lapos; könnyű ami tologatásnál, pályázásnál és szűk kanyargóson előny főleg,
800Fi: karakteres hang, nyomatékos blokk, de rángatásra hajlamos egészen alacsony fordulaton, nehezebb, de menet közben ez 90%-ban nem igazán tűnik fel.
Mire akarod használni?
Nagyrészt sajnos csak helyben van modóm menni velle 100-200km karikákat. Ezt szeretném kicsit növelni majd a közel jövőben pl ADRIA vagy ausztria.
Mennyire fontos neked a V4 hang?
Hát ezt nem tudom nekem eddig sor4 függőségem volt illetve van. Ott sem a sipító hangját szeretem hanem amíg duruzsol alapjáraton meg olyan 6-7e Fordulat körül :D
Mire szavazol inkább, a gőzmozdony szerű nyomatékra (ha Fi-ről beszélünk) vagy a használható de nem masszív alsó nyomaték plusz 9e felett húúúúúbazzzz tüzijátékra?
Erre azt válaszolnám inkább hogy nagy részt nyugott motorozási tempóm van nem az nagyon váltogatós fajta vagyok. (Túra és egyéb nyalánkságokkor) Viszont van olyan is ammiko csak az élmény kedvéért falu tábla vége aztán 3-4be kicsit meg tépem. Vezetési stílusra valahogy olyan kicsit sportosabb motor fékezős de nem minden áron szétpörgetős ember vagyok. Na ezt jó hülyén írtam :D
Hány kg vagy? olyan 70KG + -
Milyen magas vagy? 178 körül rég mértem.
Nem kell annyira megijedni a súlyától. Persze nem könnyű a 240 kg, de én reggeli dugóban megyek minden nap be, és du. haza (budai alsó rakpart) és mesésen lehet vele lépésben araszolni anélkül, hogy becsokiznék, pedig nem vagyok egy kigyúrt állat Az álló sorból a két kocsi közötti szlalom az nehéz, mert nagy a forduló kör, amúgy semmi ciki nincs vele! robisokat megszégyenítve suhanok el a kocsisor között, pedig csak 2. éve gurulunk együtt a Viffivel)
Mire akarod használni? Mennyire fontos neked a V4 hang? Mire szavazol inkább, a gőzmozdony szerű nyomatékra (ha Fi-ről beszélünk) vagy a használható de nem masszív alsó nyomaték plusz 9e felett húúúúúbazzzz tüzijátékra? Hány kg vagy? Milyen magas vagy?
Ez most lehet hülye kérdés de súly különbség cbr javára billentené szerinted a dolgot? Jelenlegi motorom se könnyű darab de a VFR azért nehezebb jóval. Hozzá teszem városban nem nagyon szoktam rodeózni motorral vidéki srác vagyok :D
Azt hiszem ez akkor fog ki kristályosodni ha kitudom majd próbálni.
nekem a fogyasztás 4,5-5 liter között szokott lenni.
1 tankal 420km volt a leg több.
multkor mentem cbr f4-el és nekem nagyon teccett, egész kényelmes csak a térdemet jobban be kell hajlítani mint a vfr-en mert alacsonyabb az ülése.
súlyba nagyon észrevehető a 40-50 kg külömbség a 2 motor között.
Üdv mindenkinek.
Segítségre lenne szükségem.
800 FI-re kellene 1 pár indexes visszapillantó tükör.
Ha valaki tudna ebben segíteni és jelezné, nagyon megköszönném.
Szép napot.
Köszönöm a válasz, neked is scooter.ru.
Akkor igazából őnála is csak a csukló álláson és kigyorsításokon múlik.
Ha figyel rá az ember akkor ez így jól hangzik. Amikor meg csibészkedik motorral az ember úgyse a fogyasztását nézi :D
Kicsi Rf-emel van egy emelkedő ahol szoktunk szórakozni és ha rendszeresen csinálom akkor 7L lazán bepuszilja.
Köszönöm mindenkinek a válaszát. Azt hiszem el kell menjek megnézni valahol ilyen motort meg szerintem majd egy nyílt napot is bejátszok valami Honda kereskedésnél. Még kell spórolgatnom mert a cél mindenképp az hogy fiatalabb legyen. Ahogy néztem olyan 1.2M
De ez az újabb szériája nagyon bejön. Hát akkor remélem egyszer nekem is lesz egy ilyen finom kis gépem. Majd néha benézek ha valami kérdés még eszembe jutna
CBR929RR - 15.3 kg/mm
CBR954RR - 14.6 kg/mm