Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

linkUtána néztem még egy kicsit a dolognak - másnak is piszkálta a csőrét a kérdés.Leegyszerűsítve a dolgot az esetleges félreértés a magyar-angol fordítás különbözőségeiből fakad.Minden áramtermelő szerkezet generátor(pl. a egyenáramú dinamó is),az angolban kifejezetten a váltakozó áramot előallítót nevezik csak alternátornak - de ez is nyilvánvalóan egy generátor tipus.(Alternating Current Generator) Az elnevezés szempontjából lényegtelen,hogy állandó mágnes gerjesztésű(mint a mi kis Hondáinkban) vagy tekercs gerjesztésű(autó generátorok pl.)Az utóbbi kettő közötti lényeges különbség a töltöfeszültség szabályzásában van (többek között) - szerintem Te is erre utaltál.
Szia!
Ha megkérlek dobnál nekem néhány képet a te kormánykiemelődről, és kormányodról?
Valamint érdekelne a tapasztalatod, mennyire kényelmes, megér-e 60-ezer forintot? Igényel-e valamiféle átalakítást? Ha jól emlékszem, a tied is ABM.
Köszönöm!
Az ám.........
Erre nem is gondoltam..
Csak azért,mert az alternátor megtévesztené a népet!
Hát nem tudom , hogy most akkor Generátor vagy Alternátor van a VFR -ben...de nekem a "Kezelési Könyv" Generátort ír..:"Generátor: 0.47kw/5000 1/ perc" .
Most nem kötekedni akarok......
Én is pont így tudtam, de a beidézett két mondat ennek ellentmond.
alternátor fordulatszám emelkedésével egyre több áramot állít elő. ezt az egyre több áramot fűti el a dióda.
ez egy egyszerű szerkezet, nincs ami tönkremenjen benne, max egy idő után elfáradnak a vezetékek. elfér a blokk belsejében.

a generátor terhelés függvényében képes változtatni a termelt áram mennyiségét. ez általában a blokkon kívűl van.
forgó-mozgó alkatrészekből áll, amik kopnak, és tönkremennek.

lényegében ennyi.
ha jól emlékszem.
Én is azért kérdeztem, mert érdekel, és mindig tanulhat az ember.

Nekem viszont nem minden stimmel az olvasottak alapján.
2. Alternators conserve energy by using only the energy that is needed. Generators use all the energy that is produced.
3.Alternators produce voltage when needed and generators produce voltage at all times.

Na, most nekem az rémlik, hogy éppen azért szopó a mocikon a fesz.szabályzó (pl. VFR kevés gyenge pontjainak egyike), mert a generátor folyamatosan tolja az áramot. Az autókkal ellentétben ebben nincsen gerjesztő tekercs, azaz nem lehet betáplált feszültséggel változtatni a mágneses mező erejét -- a töltés intenzitását. Helyette a fesz.szabályzó egyszerűen elfűti a felesleget magán(!), a generátor tekercseken meg persze néhány ellenállaton keresztül. Szóval nem éppen rövidzár, csak majdnem. :) Márpedig a félvezetők nem bírják végtelen ideig ezt a hőterhelést. Ezért mennek tönkre gyakran.
A fent leírtak pedig ellentétben állnak azzal, amit az "alternator"-ról olvashattunk.
2002-2003 évjáratú Honda VFR Vtech kormánycsutkát vennék ha van vkinek eladó.
keressetek itt vagy priviben a nemethi123@freemail.hu email címen
link Jól mondja a kolléga - jópárszor volt már dolgom mind a kettővel,de eddig sohasem figyeltem az elnevezésbeli különbségre.Magyarul mi csak generátornak hívjuk,pedig nem ugyanaz a kettő - nem baj,megint tanultam valamit.
Mi a kulonbseg a ketto kozt?
Ha gyári szabályzót vettél, akkor fordulaton 13,2-15,5 közt kéne lennie. Ha nincs meg, akkor ellenőrizd a csatlakozót, amit rádugsz a szabra, ott lehetnek laza, megégett érintkezők, azok miatt is lehet hiba, valamint az akkusarut is nézd meg.
A legjobb szabályzó a Mecseki féle, én nemrég vettem, és fordulattól függetlenül stabil 14,2V a töltésem, terhelésen is. Ezáltal az akku is tartósabb lesz.
jaaaa...
ha tőtés' van, akkor az alternátornak nincs baja.
alapjáraton tedd már rá a refit, nézd meg esik-e a fesz.
Szia!
Az a baj, hogy csak alapjáraton 13,2 volt, utána fordulaton nem is tölt!
Nem generátor van benne, hanem alternátor.
Alapjáraton a 13.2 az jónak látszik, fordulaton kellene (2500 körül) stabilizálódnia 14-15.5 között.
Azt nem tudom elképzelni mitől lehet, hogy stabilan 13.2 minden fordulat-tartományban.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy VFR 750 96' töltése rosszalkodik. Most lett új feszszabájzó cserélve, de így is alapjáraton olyan 13,2 volt a töltése, gázadásra meg nem is tölt. Létezik, hogy rossz az új feszszabájzó?!Vagy rossz a generátor?
Igen, filóztam rajta én is, de eddig még nem tűnik úgy, hogy lett volna ilyen baj. A ülés melletti idomok nincsenek hegesztve, a segédváz is sértetlennek tűnik. Viszont, a blokk oldali idomokat még nem vettem le, arra azért kíváncsi leszek, mi vár alattuk. Erre a jövő hét elején fényt derítek, addig sajnos nincs rá idő.
azért arra figyeljél, ha lefekteted a gépet, valszeg leér a hátsó lábtartó is, ami simán eltekeri a segédvázat...
Hűűűteni..!
nem igazán úgy néz ki a külseje ..mint amikor beleszerelték...(egy kicsit horpadt)
Nem folyik , vagy szivárog...csak szeretném ha teljesen rendben lenne..
Igen, a jobb oldalan valszeg csuszott, de az oldalidomot meg nem vettem le. A labtarto ennek nyomait orzi, de gondolom, h nagy baj nem lehetett, illetve remelem, eddig mashol nem lattam erre utalo nyomokat. Es hat 95-os motor, nem varhatok szalonallapotot, legalabbis nem ennyiert. Kb. 2 hete tette fel az elozo tulaj, nekem megtetszett, vegul elhoztam. Valahol Gyor kornyeken biztos ossze fogunk futni.
ezt a motort már tavaj vagy még tavaj előtt láttam elég sokáig a hírdetések között.
meg úgy 2 hete is láttam.
a hátsó lámpa környéke elég problémás szokott lenni mert van akinek minden műanyag zörög, és van az ami neked is a gondot okozhatta mikor minden műanyag feszül.
elég sok 750-est megnéztem mielőtt vettem egy 800-ast
a jobb első lábtartó elég furán néz ki, az biztos hogy nem gyári de azon kívül jól néz ki.
a kipufogó először alul szokott kirohadni, ha már kicsit göcsörtös akkor nemsokára lukas lessz.
remélem majd találkozunk győrbe vagy a környéken.
minek az? :)
ne aggódj,nehezebben melegszik,viszont 1-2 kilóméter után nagyon tapad!
Sanyi

Köszi szépen, azt hiszem, ha jól emlékszem, amit az eladó mondott, akkor ez a gép lehetett az. Remélem beválik.
Gratulálok a géphez..
Vagy 3 éve Szajolban volt egy ilyen színű vas eladó....Nekem nagyon tetszik....
Majdnem megvettem....