Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Wazze és ezt csak most mondod?
:(
fi-hez van tankom...
vtec :)
fi, vagy vtec?
sziasztok
nekem kellene (vagyis egyik barátomnak) Honda vfr 800 2002-es motorhoz tank és fejidom
ha valakinek van otthon elfekvőbe és megválna tőle kérem jelezze
vagy ha ismertek olyan bontókat ahol foglalkoznak ezzel a típussal és tudnátok elérhetőséget adni azt nagyon meg köszönném
előre is köszönöm
üdv
Megvilágosodtam!
Tényleg Pistabácsi a megoldás!
Ha az út két széle között ingázik akkor egyszer jobbra egyszer balra megy. Azaz váltogatja az irányt. Azaz alternál. Ugyanúgy néz ki mint oszcilloszkópon nézve a váltakozó áram görbéje. Az alternáló mozgást nem a generátor mozgására nézve kell érteni, hanem az áram irány váltakozására. Ezért lényegében a Pistabácsi tényleg egy alternátor!
ÁMEN!
Akkó carok rája mi a péló az. Lényeg hogy tóójja a vótot.
Ezzel két baj van.
- éppen hogy nem a forgó mozgásra utal (amit a dinamó és a generátor is végez)
- ennyi erővel egy csomó mindent, beleértve a PistaBácsi lábát a tatabájkon a kocsmából hazafelé alternálva az út két széle közt (hmmm, akkor PistaBá is alternátor ) annak lehetne nevezni.

Na, mindegy is. Megtudtam amit akartam.
Tartson sokáig az áramtermelő egységetek és az őt szabályzó félvezetőkkel teli dobozka!
Ebben lehet valami igazság.
Lehet hogy hülyeség de szerintem azért nevezik néhol alternátornak, mert forgó mozgás által előállított energiaátadás történik. Mint a főtengely ami az egyenesvonalú mozgást forgó mozgássá alakítja. Itt is alternáló mozgásról beszélnek.
Fordítóként és műszaki szakszöveg íróként a gugli fordítóra hagy reagáljak:

(Persze angolon kívül egyéb idegen nyelveken nekem sincs jobb tippem.)
Az egyik magyar egyetem gépészmérnöki karának oktatájától (plusz műszaki szakfordítói szaklektor) is kértem állásfoglalást:

"Akkor kezdjük ott, hogy magyarul nincs alternátor. Az bizonyos villamos gépek angol neve, amik lehetnek dinamók és generátorok is. Mivel nagyon "magyaros" szakszónak hangzik, szokták így fordítani, de ez hibás.

Hagyjuk most azt, hogy mit gerjesztünk, tehát legyen állandó mágneses dinamónk és generátorunk.

A dinamó az lesz, amelyiknél a forgórészben indukálódik a hasznos feszültség, ez ugye egy macerás dolog, mert onnan le kell valahogy szedni, de ugyanakkor jó is, ha egyenáramot akarunk, mert azt fog adni. A generátor meg az lesz, amelyiknél az állórészen indukálódik a feszültség, itt viszont váltóáramot kapunk.

Oké, de mi a jó fenét hívnak angolul alternatornak?

A bazi nagy régi dinamókat mindig is úgy hívták, a XX. század eleji szakirodalomban szinte csak ez szerepel.

Viszont a kisebbeket (pl. az autókba szerelteket) dynamonak hívták azok a jóemberek is.

Ezen kívül, ha szakszövegről van szó, akkor szinte mindig így hívják a szinkrongenerátorokat is, kivéve, mikor a synchronous generator nevet használják.

Európában az az összes kis áramtarmelő egység neve is, ezek az autókban használt generátorok, de a kerékpárok generátorát már szinte kizárólag generator névvel illetik, amit meg magyarul akkor is dinamónak hívunk, ha sosem volt az.:)

Összefoglalva: az alternator szinte bármelyik villamos gép lehet, ami áramot termel. Ha fordítjuk, akkor valahogy ki kell találni, hogy most akkor melyik is, de a mai világban azért segít, hogy dinamóba igen nehéz belefutni.:)"

Úgyhogy ez az "alternátor" hülyeség két fröccs felett úgy hangzik a kocsmában, mintha okosabbak lennénk másoknál, de valójában nem.
Almádiban tuti hogy van, és Érden is.
Az alternátor magyarul váltóáramú generátort jelent.( nem én vagyok ilyen okos csak a google fordítóban néztem meg)
Úgy nagyjából én is ezt írtam a saját szavaimmal ...csak nem másoltam ki az egész autóvillamossági tankönyvet...amit 25 évvel ezelőtt kellett megtanulnom.... ( kellett volna).
Balatonalmádiban tuti hogy van!
Nekem eddig ez áll össze a legjobban. Beleillik az eddigi képbe, ami a fejemben volt, és némi új infót is megtudtam.

De akkor van olyan, hogy "alternátor"? ;)
Ez nem okoskodás,hanem tisztába tetted a dolgokat.
Csak a teljesség kedvéért:
Dinamó: Állórész a mágnes, ebben mozgatunk vezetőt ( tekercs). Az energia a forgó részben indukálódik ami a kommutátoron keresztül ( mechanikus egyenirányító egység) jut el a rendeltetési helyére. Ebben van szénkefe.
Generátor: Álló vezetőben ( tekercsben) állandó mágnest mozgatunk. Generátornál a feszültség az állórészben indukálódik. Itt nincsen szénkefe. Motorkerékpároknál ilyet használnak.
Gerjesztőáramú generátorokat csak autókban alkalmaznak. Ezeknél nem állandó mágnes van hanem elektromágnes. Ezeknél kisebb a veszteség, mivel szükség esetén csökkenteni lehet a mágneses tér erősségét ami fékezi a motort.
A generátor lehet egyfázisu ( kisebb motorokban) és háromfázisú. A háromfázisú lehet csillag kapcsolású és lehet delta kapcsolású. A csillag kapcsolású alacsony fordulaton nagy feszültséget állít elő alacsony áramerősség mellett. Ez inkább magas fordulatú motoroknál alkalmazott, tehát ez az elterjedtebb.
A deltakapcsolású alacsony fordulaton kisebb feszültséget de nagyobb áramerősséget állít elő, ezért ez alacsony fordulatszámú motoroknál alkalmazott megoldás.
Bocsi az okoskodásért.
Na, mos'ma vegkepp semmit nem ertek. :) Eddig azt hittem, a dinamo DC, a generator meg AC (a ketto egyutt eljatsza a Thunderstruck-ot :) ).
Mindegy is. A VFRen anno beszoptam egy generator tekercseles, fesszab csre meg akkor mar aksi is bulit. A Fireblade-n csak a generator szart be de arra szerencsere volt +6 ev kiterjesztett gari amibe meg eppen befertem. Remelem, ezzel letudtam!

Ami viszont nisztalgikus konnyeket csal a szemembe a VFRes idokre emlekezve az a csettego hang a vezermulancom kornyekerol es az arajanlat a szukseges alkatreszekre. :(
Csak érdekesség hogy a kerékpáron dinamónak nevezik legtöbben a szerkezetet , holott ha megnézzük a belsejét akkor látjuk hogy a forgórész állandó mágnes és az állórész 1 fázisú tekercs , na ebből van 3 fázis a VFR-ben / meg sok más motorban is /
Talán egyszerűbb a helyzet , az alternátorból váltófeszültség jön ki a generátorból pedig egyenfeszültség .Ezért írhatja az angol irodalom a VFR-re hogy alternátoros.
Feldobáltam a hétvégi motormosás eredményét. Mivel a kipuffról még nem került fel kép, most egyúttal az is meglett
http://www.sportmotor.hu/motor...
kit érdekel :)
az alternátorban nincs szénkefe, a generátorban van.
ennyiről meg lehet különböztetni :)
Egyetértünk, ettől függetlenül az angol más terminológiát használ.
A dinamó az maradjon dinamó..Igaz, hogy áramot termel de azért dinamó..
A dinamó fő különbsége a Generátor ( alternátor) -hoz képest, hogy az áram a forgórészben indukálódik és nem az állórészben..( szabályzott a gerjesztőáram...kivéve öngerjedés)
A többi stimmel
Tehát az alternátor-t a forgó mágneses mező szabályozza a...a nem kívánt áram mennyiség hővé alakul..
A generátort feszültségét szabályozó gerjesztőáram által szabályozza...valamint a fordulat szám is! mivel gyorsabban váltakozó -FORGÓ -elektromos mező nagyobb áramot indukál a tekercsekben