Hát itt azért van némi tévedés, fogalomzavar, hozzánemértés. A kollega navigációja valszeg túlfeszültség miatt mehetett tönkre, ami ellen egy biztosíték annyit ér mint lavinában a hólapát. Meg mi az hogy az aljzat átengedi a túláramot? A GPS-nek van egy bizonyos teljesítménye, és ennek megfelelő áramot fog felvenni. Ez párszáz mA lehet, nem több. Biztosítékot azért szoktak a fogyasztók elé tenni, ha valami zárlat vagy egyéb rendellenesség következik be, akkor ne az egész jármű égjen le, csak a biztosíték olvadjon ki. Igazából a GPS töltője elé egy feszültségstabilizátor kellene, ami mindig 12 V-on tartja a feszültséget, még akkor is ha a generátor mondjuk 16 V-ot termel. Szóval kéretik a hülyeséget nem terjeszteni ha nem értünk hozzá!
Tudom, hogy most sokan azt mondjátok hogy hülyeséget csináltam, de én évad elején Continetal Contimotiont tettem fel és eddig nagyon bejött. Kb 3000-et tettem bele eddig és szinte alig kopott, nálam jól tapadt, vizesen-szárazon egyaránt. A tökösebb gumik viszont egy 20-asal 30-assal drágábbak. Én párban vettem 49-ért.
Akkor viszont alapvetően a gyári értékeket tartják sokan mérvadónak. Nekem az RC36-on nagyon nem jött be. Egyértelműen túl soknak tűnt. Amit én használtam (igaz, utcai sport gumiknál) az elöl: 2,2-2,3 hátul: 2,5
A Z6-ról hallok jót is meg kevésbé jót is (FJR-rel egy ismerős azzal kiválóan karcolja a lábtartót, és közben a kopás is OK, másnál furcsán kopik). Legközelebb esetleg kipróbálhatod a Dunlop RoadSmart-ot.
Nekem a cél hogy elmenjek a gumival 15 000-et legalább, tehát inkább a keményebb gumikat szeretem. Ennek az oka baromi 1xerű....anyagi. A diablo eléggé hamar elkopik, és ha tényleg túrára kell akkor szerintem felesleges.
Ha érdekel a dolog, akkor tudok segíteni. Amúgy az egész műveletet kezdd el egy szelephézag beállítással, majd jöhet a karbi takarítás+szinkron+keverék beállítása.:) Illetve majd még nézd meg, hogy véletlenül nem marad-e rajta valamelyik karbin a hidegindító. Visszatolod a kart fent, és akkor figyeld meg lent h. teljesen visszament-e a két rudazat, próbaképp kicsit meg is lökheted kézzel.
A pályán való leengedés az attól függ, hogy milyen idöket megy az ember. Ha nem tudod bemelegíteni, akkor csak rontasz a helyzeten, mert minden kanyarban csak birkozni fogsz a géppel.
Én azért a biztonság kedvéért raktam bele 1 plusz biztit, mert ahogy a régi mondás tartja ami bexarhat az be is xarik. 1 hónapja a 3 napos kiruccanásunk előtt indulásunk csúszott majd 3 órával mert a span szivargyújtó ajzata beengedte a túláramot és kicsinálta a GPS töltőjét.
Nagy szopás volt, ráadásul másnap ezzel kellett kezdeni, hogy csere. Úgyhogy nyugodtan rakjál bele plusz biztit!
Sziasztok!
Én a szivargyújtó csatlakozót a fejidomba raktam bal oldalon rejtve,mivel kényelmesen nem fért el máshol.
Fixre belerögzítettem a töltőt, a vezetéket,és a szivargyújtó pozitívját megszakítottam egy visszajelzős kapcsolóval,így látom mikor van áram alatt a töltő.
Külön biztosíték nem szükséges mivel minden töltőben van gyárilag.
A gps tartót pedig a bal kormányszarv rögzítő(kicseréltem hosszabra) csavarjához rögzítettem.
en valoszinuleg a tanktaska tetejebe fogom rakni a gps-t, inkabb a szivargyujtos csatlakozon gondolkodom nagyon, mert anelkul eleg korlatozottan hasznalhato csak...
ezzel kapcsolatban van vkinek otlete, ajanlasa, jotanacsa mire figyeljek? ahogy latom, csomofele van, de rengetegszer nem teljes a keszlet, pl. csak a csatlakozoaljzat van, a masiknal kabelek + biztositek, szoval elvesztem a kaoszban :D
Többféle módja van. Szerintem a legjobb ami a kormánycsapágy kupakjának a helyére megy egy ilyen gömbcsuklós gps tartó konzol.
Keresek majd képet, aztán linkelem.
Mondjuk nem olcsó
Gumma témához kérnék hozzászólásokat... nemrégiben cseréltem szettet, z6 került fel ismételelten, puhábban akartam, így alakult.
Néha a rossz úton (hullámos) tapasztalok 80-90 körül egy libegést előlről gyári futóműbeállításnál, srác akinél szervízeltem nem talált hibát, a gummát tartja felelősnek.
Tapasztalatok?
Milyen gummanyomás mellett mentek?, 2,0 2,5 gyárin?
A Z6-ról hallok jót is meg kevésbé jót is (FJR-rel egy ismerős azzal kiválóan karcolja a lábtartót, és közben a kopás is OK, másnál furcsán kopik). Legközelebb esetleg kipróbálhatod a Dunlop RoadSmart-ot.
Nagy szopás volt, ráadásul másnap ezzel kellett kezdeni, hogy csere. Úgyhogy nyugodtan rakjál bele plusz biztit!
Én a szivargyújtó csatlakozót a fejidomba raktam bal oldalon rejtve,mivel kényelmesen nem fért el máshol.
Fixre belerögzítettem a töltőt, a vezetéket,és a szivargyújtó pozitívját megszakítottam egy visszajelzős kapcsolóval,így látom mikor van áram alatt a töltő.
Külön biztosíték nem szükséges mivel minden töltőben van gyárilag.
A gps tartót pedig a bal kormányszarv rögzítő(kicseréltem hosszabra) csavarjához rögzítettem.
ezzel kapcsolatban van vkinek otlete, ajanlasa, jotanacsa mire figyeljek? ahogy latom, csomofele van, de rengetegszer nem teljes a keszlet, pl. csak a csatlakozoaljzat van, a masiknal kabelek + biztositek, szoval elvesztem a kaoszban :D
Keresek majd képet, aztán linkelem.
Mondjuk nem olcsó
Gumma témához kérnék hozzászólásokat... nemrégiben cseréltem szettet, z6 került fel ismételelten, puhábban akartam, így alakult.
Néha a rossz úton (hullámos) tapasztalok 80-90 körül egy libegést előlről gyári futóműbeállításnál, srác akinél szervízeltem nem talált hibát, a gummát tartja felelősnek.
Tapasztalatok?
Milyen gummanyomás mellett mentek?, 2,0 2,5 gyárin?
Kössz a válaszokat!
http://www.agomotors.hu/websho...