Köszönöm Neked is az információkat.Lehet,h hülye kérdés,de ugye nem olyan szervízigényes mint egy olasz motor?(Apriliara gondolok...)
Alkatrész-ellátottságról mit érdemes tudnom?Nagyrészt bontott alkatrészre számíthatok?
Szerintem cseréld le a váltóolajat,bár nem vagyok szakértő,de én legelőször erre tippelnék.De lehet szerintem,h nincs meg a kellő mennyiség a váltóban(olaj:D)
mondom még1x,nem szakértő...
Annyit kell tudni róla,hogy maga a váza stb...futómű(marzochi) fék(grimeca ugyan az mint az apriliákon a brembo,csak más a márkajelzése de am tényleg)!,karburátor(dellorto)mind-mind az olaszok műve! Nem egyezik semmiben a japán mtx-ével! A blokkja,hát igen én még japán 25ös mtx et közelről nem láttam,de állítólag a 2blokkfél,váltó,gyujtásm,kuplung stb megegyeznek...Henger szintén más Giardoni8Olasz),nikasilos hengerfalbevonat...a japáné nem az! Csak azt nem értem,ha az olaszok kezében volt a tervezés,akkor miért lett ilyen csúnyácska? Am motorikusan én ezeknek a magas fogyasztási adatoknak ellent mondanák! Karbit hogy lehet belőni normálisan? Hát úgy,h sehol ne torpanjon a motor,ne fulladjon,rendesen "kiforogjon"fúvókaszettekkel nézni,hogy megy a legjobban (gyertyaképből is kiderül tökéletesen üzemel-e)stb...Én enyémet nagy nehezen,de belőttem normálisan! Fogyasztása,úton 70-80as tempóval(városi fogyasztás) 4 liter,ezt sztem lejjebb is lehetne vinni hosszú távon! Terepen használva,elég gyakran kop állásban max 5,5 liter(amit csak úgy lehetne följebb vinni,ha valami ökör folyamatosan 9környékén használná)! Végsebességet is cáfolnák mivel a motor gyári állapotában 8500on adja le max teljesítményét 13*40es lánckerék áttétellel 8500rpm en megy 115 öt(kb eddig gyorsul ,további kínzása nem nevezhető annak,ugyanakkor 1 el nagyobb lánckerék cseréjével,sem megy többet,többek állítása szerint sem,hisz már azt nem tudja kiforgatni)! 120 még szinte bármikor kihozható belőle(persze nem szembe szélben),1* már mentem sikon 128at is,de ezt nem tartom végsebességnek,inkább azt mondanám az erő akkor ott vele volt(ráhasalva,hátszél )! Egy ilyen 20on 1 néhány lovas szekértől nem is kell sokat várni! Am most már,h nekem is összeállt rendesen,bejáratva,minden működik rajta,nem rosz motor,csak csúnya,de akinek tetszik annak bátran ajánlom!
Köszönöm szépen a sok hasznos információt,amúgy nekem a Castrol olajjal jó tapasztalatom van,igaz,nekem 50esem volt,egy RX,de nekem azt szerette :D
Köszi még egyszer :)
szia, nekem volt ilyen, meg sem moccant nem volt kenése, szét-össze(olajjal a csúszó dolgokat), esetleg a csapágy nincs a helyén. a blokkot elég tisztán kell összerakni, csúszócsapágyak nem szeretik a homokot. Ha nem oldja meg a problémát, lehet kihagytatok valamit a blokkból. véletlenül 1szer kifelejtettem az egyik tengelyt a különolajzásnak(nem volt használva szerencsére).
szia, műszaki 12 rongy, átírás 6500, eredetvizsgálat ugyan ennyi kb. 25 körül megáll, biztosítás k&h nál 7000Ft környéke egész évre. 40 et rakjál félre, az a tuti, mert idén nem tom mi változott az áfakulcs miatt. nekem ugyan ezek voltak, azt tudom mondani, h jó nekem megbízható motrok voltak mindig. a hajtókarcsapágyakra kell figyelni, érdemes 2. dugónként(2X25ezerkm) cserélni, mert ha széthullik 6szor annyiba kerül.
nem mennek a legdurvábban, élettartamra elég jónak mondhatom, amennyiben nincs krosszpályán használva, mert enduró motor, a nagy ugratókat nem szereti, hátsó lánckeréktartó bakok elöregednek, azokat kell kicserélni, persze égen földön nem lehet gyárit kapni, uhogy esztergáltatni kell álltalában,(nálam is megteheted, ha kezdődik a szemeszter). a különolajzást én kikötöttem, sztem kövesd a példám, sok javítási pénzt megspórolsz vele. küllők néha el szakadnak terepezés után(csak a gyáriak) amiket lehet pótolni.
nos ezek a fő hibái, mindamellett nagyon jó kis gép, nem véletlenül vettem rendszámosba is. használom hosszabb utakra is, kellemes 110 es tempót megy utazóba, csak lánckereket kell jól eltalálni, 130 at is tud menni ha kell. 110környékén eszik 4-5lityót jól belőtt karbival, terepen 8liter :D hegyenvölgyön nyakigsárban.
valvoline olajat csipázza(nem különolajzással). castrollal nagyon rossz tapasztalataim vannak. 2motrom is azzal állt meg. :S többet nem veszek.
a blokkja olyan mint egy szinezőskönyv kisgyerekeknek, minden logikus, és jól szerelhető. krovából lehet csinálni speciális kulcsot amivel lejön a spéci anya(csapágyanya), kuplungcserénél kell.
ha kell lendkeréklehúzó akkor kölcsönbe tudok adni. amennyiben 1 napon belül visszaszolgáltatod,és eljössz érte. bontásokból sok alkatrészt lehet szerezni hozzá.
kisregény vége :D
Hy!
Nekem lenne egy olyan problémám, hogy a váltómon gyakorlatilag elszállt az összes fokozat, szét lett húzva blokk felújítás miatt és elvileg ugyanugy lett összerakva, de a váltó meg sem mozdul. Az a kis csillag alakú valami, amit a váltókar "körmei" mozgatnak, az szorul mint a barom, a váltókarral nem is lehet megmozgatni. Ez mitől lehet? Van vkinek valami ötlete?
Lehet selejtes a dugó! De lehet, hogy csak a nyíl van rajta fordítva. Hasonlítsd össze a másikkal és ha ugyan olyan (nem a másik oldalára vágták az ablakot). Akkor beteszed úgy hogy az ablakok a szívó oldal felé nézzenek és kész.
Majd ha átkozod a kecskét akkor mekcsinálom.
Amúgy sz tem nem vasárnap megyünk hanem szombaton
de lehet hogy neked 15 tödike vasárnapra esik mert
te más időszámításba ész.
Sziasztok!
Kinézőben van egy 125ös MTX.
pontos típust nem tudok,kb annyit róla,h elöl tárcsa hátul dobfékes,vízhűtéses,a hengerfejen "atac" felirat található és dellorto karbi van rajta és azt hiszem,h '89es évjáratú.Első kérdésem az lenne,h ez az a fajta,amihez az olaszok is hozzányúltak,és ha igen,akkor pontosan mihez?
Második kérdésem az lenne,h mennyibe kerülhet körül-belül ennek az átírása,eredet és forgalmi vizsgája-magyar papírjai vannak,csak lejárt a műszakija.
válaszokat nagyon várom:)
Köszönettel:
Szilárd :)
Köszi!
eddig így működöt hogy szívás felé néztek a windows-ok
ugyhogy így is rakom össze.
csak gondoltam azért rákérdezek...
azt a jelést viszont nagyon elkúrták a gyárban(az hittem ilyen nem fordulhat elő:-)
Mindenesetre köszi!
Az ablakok csak a szívótorok felé nézhetnek, ha a kipuf felé néz akkor ott kimenne az üzemanyag-keverék az alsó térben lévő nyomással együtt. Szerintem be sem indulna, vagy ha igen, durrogna mint az állat. Szívótorok felé csak "IN" jelzés lehet. Az a véleményem, kérdezz meg valami autószerelőt.............
Üdv!
Ilyet még nem pipáltam.
Vettem honda mtx 125 höz(olasz) Vertex dugót .pont olyat amilyen benne volt.
Tudjátok a tetején van egy nyíl ami jelzi merre van az "eleje'.
Kiszedtem a régit helyesen ált benne a nyíl előre nézett és az ablakok a szívótorok fele.
Az új vertex ugyanúgy néz ki mint a régi viszont a nyíl szerint az ablakok a kipufogó nyílás fele néznének.
MERRE KELL ÁLLNI AZ ABLAKOKNAK?KIPU VAGY KARBBI FELÉ?
kÖSZI.
figyu én komáromba voltam a hondánál szalon nem márkakereskedö meg ilyenek. hét eelején leadtam a rendelést alvázszám motorszám mintát azt hiszem nem kértek hétvégére nálam volt a cucc
majd a dobozárol dobok egy képet neked mennyi volt mert rá lett irva
Hello
eladó egy 1984-es évjaratu honda mtx50.
Nagyon jo allapotu vadonatuj gumik [90%]
a blokk most let fel ujitva uj fötengelycsapágy,
uj szimering , fötengely ki lett centirosztatva,
esztitikailagk isebb hibak az ülés huzat az erdeti es ezért már szakadozik az kb 3000 ft.
a töbit megbeszéljük msnen
msn: r.gabor24@hotmail.com vagy email:titanic9@freemail.hu
Alkatrész-ellátottságról mit érdemes tudnom?Nagyrészt bontott alkatrészre számíthatok?