igen gyári, kivéve ha mind2 mtxemet ugyan az az ember kókányolta meg . nem tudom pontosan miért csinálták így, de biztos jó okuk volt rá.(ilyen méretű szimeringet nem hiszem hogy kapsz(közdarab nélküli méretre))
Helló az a baj ,hogy meg van hajulva mert az előző tulaj fordítva rakta össze a kiegyensúlyozó rendszert és szétverte meg próbálták vissza hajlítani egy péci berendezéssel de nem sok jót fűztek hozzá mert így is van egy járása.
Köszi a segítséget! Voltam már motoros szaküzletben vittem a hengert is, megnézték, sem fúrni sem hónolni nem kell, szerencsére nem lett semmi baja. A sok kosztól beleragadt a gyűrű a járatába, és onnan ahogy szedtem ki csak darabokban jött. Nagyon macerás kitakarítani, meg nem is lehet tökéletesen, ezért akarok kompletten készletet venni. A henger elvileg fél-egy éve lett fúrva, az előző tulaj szerint.
Ha már leszedted a hengert, vidd el egy gépműhelybe, hónoltasd újra( ha vállas akkor megfúrják) majd ők megmondják hogy mekkora dugót vegyél hozzá. A dugóméretek 0.5mm-enként vannak.
Ha nem viszed el: Tedd a hengerbe csak a gyűrűket és hézagmérővel mérd le a gyűrűhézagot.(nem lehet több 0.4mm-nél) Ha jó, rendelj egy dugattyúszettet.
A dugót adják a csapszeggel, zégerekkel és gyűrűkkel.
Ha rendelsz: biztonság kedvéért csapszeg átmérőt, dugómagasságot, a csapszeg felső pontja és a dugó tetejének távolságát (a paláston mérve) is egyeztesd, nehogy rosszat hozzanak.
Egy kérdés:
50 mm átmérőjü a hengerem, 50-es dugó volt benne (beleragadt a gyűrű a sok retektől) csere.
Ugyanugy 50-es dugót rendelek, mekkora gyűrű kell bele?
Ami a hengerben volt dugó pont passzolt bele. A dugó alja 50, teteje 49,9, mert ha jól tudom ezek kicsit srégítettek. Köszi a segítséget.
zuzmo farok: Te szedted már szét teljesen az mtx-et ha jól tudom...Lenne egy kérdésem, a kuplung felőli oldali főtengely simering 32*44*8-as és a főtengely tengelye ha jól tudom,bár fejből már nem tudom 24 es, a simering és a főtengely tengelye között van egy acél "közdarab"(24-32) ez gyári megoldás?
Pl.: Pinkmotor Kft(pinkmotors.hu) 12-13E körül van hozzá Prox-ban! Ha esetleg megelégszel taiwanival Odormotor Bt-nél kb 6-7E(odormotor.hu)! Azt érdemes tudni,ez nem komplett főtengely,de kompletten nem is igazán szokták cserélni ilyen motorokban,ezek hajtókarfelújítószettek(hajtókar,alsó/felső csapszeg,illetve alső/felső tűgörgőt tartalmaznak)!
Hello! András123 mi a baja főtengelynek? Mert én nem tudom mennyibe kerül de az új van vagy 40ezer minimum, a használtat meg hülyeség megvenni. De megtudod gépműhelybe csináltatni és sokkal olcsóbban megúszod és végülis kapsz egy újat ha úgy vesszük.
A tuareget utáltam, nagy tank, kevés hely, nem ment olyan jól, meg amúgy aprilia évi 1 motorgenerál normál használat mellett is(30-40ezertől). nekem volt hogy mtx-em kb 13ezret pörögte.. de utána hajtókarcsapágy... nyakk és ugyan az mint neked. sztem nem kapott alul elég kenést+ idősek voltam már a görők, kosár elreccsent, darabok széjjel, görgő keresztbe fordulva és kész a baj. 80 rongy ugrott . azóta különolajzás kikötve, megyek keverékkel.
az atac úgy láttam, h zár nagyobb fordulatra, h jobb legyen a húzása a kipuffnak nagyobb fordulaton.. tanulsz egy kis áramlástant és belátod :D
az a nagyobb fordulatszám tartományban hatásos, ha értesz elektronikához akkor kezeld úgy azt az"üreget" mint egy kondit , a kipuff meg induktivitás, alacsony fordulatszám tartományban nem jó a nagy huzat, mert nem lesz kompressziód, és pocsékol, ekkor a "kapacitás" nem engedi a kipuffnak hogy kirántsa az összes keveréket a hengertérből. ám, ha nő a fordulat sokszorosára nő az áramlási sebesség, áramlási veszteség, és megváltozik a feltöltése a hengernek, ha maradna ugyan úgy, akkor sok kipuffos gáz maradna a hengerben, olyan mintha csak a fele keveréket raknád bele. ha lezáródik a "kapacitás" az "induktivitás" kipuff tud szívni(rezonancia ,és/vagy lendület megmaradás) és lám megint jó az öblítés, persze ezt lehetne precízebben is megoldani, ez a módszer csak 2 állású, ha valaki csinál olyat ami optimális tartományban tartja a "kapacitást" akkor az sok sok üzemanagot tud megspórolni, jó teljesítménnyel .
nyüff...remélem értitek mire jutottam
a 2üteműek mumusa sztem. az üzemanyag pocsékolás. robogók azon felül hogy nem mennek valami fényesen/tisztelet a kivételnek/ azért is jó, mert a gyár egy bizonyos fordulatszámra állította be a motor kipufogórendszerét, amit ideális esetben a robogó tud is tartani, ekkor legjobb a hatásfoka.
mindezek mellett utálom a robogókat, gyűlölöm a hangjukat beee beeee beeeee.. kiver a frász amikor rángatják a gázt és semmi fordulatszám változás, jóccakát
Ha nem viszed el: Tedd a hengerbe csak a gyűrűket és hézagmérővel mérd le a gyűrűhézagot.(nem lehet több 0.4mm-nél) Ha jó, rendelj egy dugattyúszettet.
A dugót adják a csapszeggel, zégerekkel és gyűrűkkel.
Ha rendelsz: biztonság kedvéért csapszeg átmérőt, dugómagasságot, a csapszeg felső pontja és a dugó tetejének távolságát (a paláston mérve) is egyeztesd, nehogy rosszat hozzanak.
Én ajánlom a gépmunkát, nem vészes az ára....
50 mm átmérőjü a hengerem, 50-es dugó volt benne (beleragadt a gyűrű a sok retektől) csere.
Ugyanugy 50-es dugót rendelek, mekkora gyűrű kell bele?
Ami a hengerben volt dugó pont passzolt bele. A dugó alja 50, teteje 49,9, mert ha jól tudom ezek kicsit srégítettek. Köszi a segítséget.
NAGYON SÜRGŐŐŐŐSSSSS!
KÖSZI
az atac úgy láttam, h zár nagyobb fordulatra, h jobb legyen a húzása a kipuffnak nagyobb fordulaton.. tanulsz egy kis áramlástant és belátod :D
az a nagyobb fordulatszám tartományban hatásos, ha értesz elektronikához akkor kezeld úgy azt az"üreget" mint egy kondit , a kipuff meg induktivitás, alacsony fordulatszám tartományban nem jó a nagy huzat, mert nem lesz kompressziód, és pocsékol, ekkor a "kapacitás" nem engedi a kipuffnak hogy kirántsa az összes keveréket a hengertérből. ám, ha nő a fordulat sokszorosára nő az áramlási sebesség, áramlási veszteség, és megváltozik a feltöltése a hengernek, ha maradna ugyan úgy, akkor sok kipuffos gáz maradna a hengerben, olyan mintha csak a fele keveréket raknád bele. ha lezáródik a "kapacitás" az "induktivitás" kipuff tud szívni(rezonancia ,és/vagy lendület megmaradás) és lám megint jó az öblítés, persze ezt lehetne precízebben is megoldani, ez a módszer csak 2 állású, ha valaki csinál olyat ami optimális tartományban tartja a "kapacitást" akkor az sok sok üzemanagot tud megspórolni, jó teljesítménnyel .
nyüff...remélem értitek mire jutottam
a 2üteműek mumusa sztem. az üzemanyag pocsékolás. robogók azon felül hogy nem mennek valami fényesen/tisztelet a kivételnek/ azért is jó, mert a gyár egy bizonyos fordulatszámra állította be a motor kipufogórendszerét, amit ideális esetben a robogó tud is tartani, ekkor legjobb a hatásfoka.
mindezek mellett utálom a robogókat, gyűlölöm a hangjukat beee beeee beeeee.. kiver a frász amikor rángatják a gázt és semmi fordulatszám változás, jóccakát