Használjak kuplungot?
Kérdezte egyszer valaki.Most olvastam a MOTORDOKI egyik véleményét, amit közzé is teszek.
"Már volt erről korábban is szó, hogy válthatunk-e a motorok váltójával kuplung nélkül. A motorkerékpárok váltója szerkezetileg teljesen más, mint a széria személyautók váltója, itt nem kell szinkronizálni (egy sebességre forgatni) a fokozatok kerekeit, itt a váltó semmi mást nem tesz, mint a hajtást leveszi, tehát tehermentesítí az összekapcsolandó fogaskerékpárokat, amit a kapcsolóvilla aztán összetol.
Amennyivel a gázt megfelelő pillanatban elvesszük, akkor a fogaskerékpárok és a teljes hajtáslánc ugyanúgy tehermentesül, a váltás jól megoldható nagyobb igénybevétel vagy károsodás nélkül. A tehermentesítés és jó összehangolás azonban kis rutint és gyakorlást igényel, plane visszaváltásnál, mert a motorfék alatt átrúgott fogaskerékpáron a motorfék “ereje”, terhelése ugyanúgy rajta van...
Tehát válthatunk kuplung nélkül, de mindig terhelés nélkül tegyük ezt, akár felfelé, akár visszaváltásról van szó."
van egy kis 50-es dt hengerem már az utolsó méret is le lett fúrva róla és meg kéne perselyezni. de viszont ez vas henger. azt is lehetne? és mennyibe fájna? asszem csak 4 ablakos.
van egy kis 50-es dt hengerem már az utolsó méret is le lett fúrva róla és meg kéne perselyezni. de viszont ez vas henger. azt is lehetne? és mennyibe fájna? asszem csak 4 ablakos.
zuzmo köszi a kielégitő választ. Nekem is aluhengerem volt. A gyűrű eltört és összemarta a henger falát. 20e-ért bontóból sikerűlt szereznem egy vashengert. Az megfúrta a barátom és most az van felrakva. Még bejáratós.Nem akartam perselyezni, mert az ilyen macerák miatt (amiket írtál) nem tetszett. Valahol a neten láttam hengert+dugót+minden ami kell 50 körűl.
Na mindegy.
Kellemes reszelgetést.
kb 1hét mert volt mindene a szakinak.
1 hét alatt már 1 szer össze volt rakva a mocc és járt. 6-7 nap amíg megcsinálják, maga a művelet az :
40 perc esztergálni,
kimarni sztem egy jó óra.
finomítani a felületet esztergán kb 20-30 perc,
hónolás kb 10 perc.
anyagbeszerzés 1 perctől-5-6 nap is lehet akár ez a legbizonytalanabb.
ha kell összerohasztani a hengert és a perselyt akkor az 1 nap minimum.vagy zsugorkötéses megoldás(préseléssel, szoros illesztés)
1 hét minimum sztem, hacsak nem ismerős, akkor naggyából egy egész napos hercehurca. de kell hozzá nagyon jó eszterga, maró, hidraulikus prés, hónoló, meg elég nagy kézügyesség.
természetesen a készülő darabszám növekedésével ez az idó sztem lecsökken darabra viszonyítva. uhogy ha valaki nekiáll és le akar gyártani pár db ot sztem tegye, mert a gyári henger 130ezer..hondáéknál. utángyártott sem olcsó,
viszont ha valaki tud nicasilozni az nagykirály, főleg ha olcsón, akkor nem kell persely, felületi karcoknál, mint nekem volt.
hmm fiuk, nem tud vki egy kis ablak kireszelgetős tuningot?
a persely nem teljesen passzol az eredeti hengerrel. arra gondoltam hogy lehetne kicsit babrálni=reszelgetni itt ott, a peremet mindenképpen eltüntetem az alu és vas átmenetéről, de a többivel vajon mit lehetne kezdeni?
Sziasztok
Most vettem egy mtx 200R-t telejes felújítás alá vetettem, csak kellene még hozzá kormánycsapágy, nem tudja valaki a méretét, hogy milyen kell hozzá.
Előre is köszi!
Csa Nemes ! Szerintem kereknek mondjak de mindeggy, a forumon a 127.oldalon latsz kepet majd rola ,amugy van belolle megeggy ami jobb allapotban van !Az arat meg kitalalom !
"egy krosszmotor, a dugattyút kb. 20-30 óránként illik cserélni, de hobbihasználat esetén is kb. 50 óránként."
Kérdezte egyszer valaki.Most olvastam a MOTORDOKI egyik véleményét, amit közzé is teszek.
"Már volt erről korábban is szó, hogy válthatunk-e a motorok váltójával kuplung nélkül. A motorkerékpárok váltója szerkezetileg teljesen más, mint a széria személyautók váltója, itt nem kell szinkronizálni (egy sebességre forgatni) a fokozatok kerekeit, itt a váltó semmi mást nem tesz, mint a hajtást leveszi, tehát tehermentesítí az összekapcsolandó fogaskerékpárokat, amit a kapcsolóvilla aztán összetol.
Amennyivel a gázt megfelelő pillanatban elvesszük, akkor a fogaskerékpárok és a teljes hajtáslánc ugyanúgy tehermentesül, a váltás jól megoldható nagyobb igénybevétel vagy károsodás nélkül. A tehermentesítés és jó összehangolás azonban kis rutint és gyakorlást igényel, plane visszaváltásnál, mert a motorfék alatt átrúgott fogaskerékpáron a motorfék “ereje”, terhelése ugyanúgy rajta van...
Tehát válthatunk kuplung nélkül, de mindig terhelés nélkül tegyük ezt, akár felfelé, akár visszaváltásról van szó."
Na mindegy.
Kellemes reszelgetést.
20 rongy környéke..22 inkább maga csak a perselyezés
1 hét alatt már 1 szer össze volt rakva a mocc és járt. 6-7 nap amíg megcsinálják, maga a művelet az :
40 perc esztergálni,
kimarni sztem egy jó óra.
finomítani a felületet esztergán kb 20-30 perc,
hónolás kb 10 perc.
anyagbeszerzés 1 perctől-5-6 nap is lehet akár ez a legbizonytalanabb.
ha kell összerohasztani a hengert és a perselyt akkor az 1 nap minimum.vagy zsugorkötéses megoldás(préseléssel, szoros illesztés)
1 hét minimum sztem, hacsak nem ismerős, akkor naggyából egy egész napos hercehurca. de kell hozzá nagyon jó eszterga, maró, hidraulikus prés, hónoló, meg elég nagy kézügyesség.
természetesen a készülő darabszám növekedésével ez az idó sztem lecsökken darabra viszonyítva. uhogy ha valaki nekiáll és le akar gyártani pár db ot sztem tegye, mert a gyári henger 130ezer..hondáéknál. utángyártott sem olcsó,
viszont ha valaki tud nicasilozni az nagykirály, főleg ha olcsón, akkor nem kell persely, felületi karcoknál, mint nekem volt.
a persely nem teljesen passzol az eredeti hengerrel. arra gondoltam hogy lehetne kicsit babrálni=reszelgetni itt ott, a peremet mindenképpen eltüntetem az alu és vas átmenetéről, de a többivel vajon mit lehetne kezdeni?
Köszi!
Hol lehetne esetleg találni MTX80-as motorblok robbantott ábrát?
Tudnátok segíteni, ha létezik ilyen?
Most vettem egy mtx 200R-t telejes felújítás alá vetettem, csak kellene még hozzá kormánycsapágy, nem tudja valaki a méretét, hogy milyen kell hozzá.
Előre is köszi!
Tud valaki segiteni hol találom az mtx-en a motorszámot?
Msn: starion1982@hotmail.com