Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok! Valaki nem tudja hogy hol lehet vízpumpa szimeringet venni vagy rendelni valahol? Veszprémben nem kapok hozzá sehol...
bircsi de ha több mindent rendelsz akkor is csak 1590 lesz a szálíltás : )) nem,?
hát sajnos ahogy vesszük.
Mezőberényből 1000 ft volt a posta ugy hogy egy egész vázat hoztak :D pöppet nagy doboz volt :D váz meg lengővilla összerakva tehát pl ez nemvolt drága mert ha elkelett volna mennem érte az nem 1000ft hanem legalább 3 x ennyi.
A posta az ami icipicit arcátlan áron dolgozik.

Uzsinak a küldött matérián a 3000 forintos értéknyilvánítás 450 forintba került.
hát sajna ez van /: ha van hozzád közel motoros bolt ott tudnak hozni biztos !
1590 forintos szállítási költség egy 1200 forintos lánckerékre? Odabasz....
fékbeteétet a www.nagyvas.hu ról tudsz szerezni.

lehet hogy találsz lánckereket is ott !
szasztok! Lehet valahol szerezni nagyobb fogaskereket előre MB8-hoz? Teljesen lepörög a kicsike 11ezer utánig, szóval ebből gondoltam, hogy elviselne egy nagyobb fogaskereket előre... A másik az első-hátsó fék kérdés... fékpofákat honnan lehetne rendelni?
Hali mindenki.keresek mb80 trafót. AS41-CDI tipusszámmal.ha valakinek van kérem jelezze emailba. köszönöm
Hát köszönöm szépen.ezt a pontos és hasznos infót.akkor végülis először szerezzek egy trafót ami tuti jól működik és aztán ha úgy sem jó akkor meg nézzem a többit.köszönöm
Jah, igen:

Minden tiris gyújtás hibakeresésénél először a trafót érdemes vizsgálni, próbából cserélni.
Utána az alaplapot az adatok alapján mérni feszre, és ellenállásra.

A cdi a legutolsó, mert azt gyakorlatialg csak cserélgetéssel leeht ellenőrizni, viszont, egy hibás trafó azonnal tönkreteheti az új elelktronikát is.
Tiris gyújtásnál az elektronika, csak cserével vagy próbapadon vizsgálható.

A trafó mérhető valemennyire, de sok értelme nincs, korában leírtam, miért.
Dettó üzemi körülméynek között vizsgálhót.

Mindkettőt egyszerű cserélgetássel szokták tezstelni.

Az alaplapi tekercseknem is van tipikus ellenállása, ileltve vanni tipikusnak ondható fezsültégszintek.

Az elektronika nagyfesz(töltő) tekercse rendszerint néhány 100 ohm, é 1 kilo ohm között van.
A kivitelezéstől felépítáéstől függően a kimenőfesz nyitott kapcsonál (ha semmire sincs rákötve 3000-es fordulaton 80 tól pár 100 voltig terejed.
méréshez mindenképpen érdemes megkeresni a mauálban, hogy mennyinek kell lennie.
Több kiloohmos ellállás szakadás, 100 ohm alatti menetzárlatot jelez.

A jeladók jóval kisebb feszültségszinten üzemelnek, jellemzően mindössze néhány volt.
Ellenállásuk 5-10 ohmnál nem kisebb, és 100 ohmnál általában nem nagyobb.

Mint látod, az értékek egyes gyújtástipusok esetén igen igen különböző lehet, ezért szoktam jól szórakozni amikor hozzá nem értők, minden tipusismeret, és PONTOS ADATOK nélkük egy egy alkatrészt "kimérnek"

Csak szemléltetésül:

A simson tiris gyújtótekercse, gyári állapotában 540 ohm.
Ha szobahőmérsékleten 600 ohm feletti értéket produkál, és melegítás hatására az érték erősen nő, a tekercs garantáltan szakadt.
ezt egy hozzá nem értő, tipusismerettel nem rendelkező megméri, és kijelenti: "a tekercs jó!" pedig a frászkarikát....

Az yilen tekercsek több 1000 menetszámmal készülnek, akkor is mutatnak ellenállst, ha teljesen szakadtak.
(intuktívan viselkednek méréskor)

Ugyen ez a tekercs, ha menetzárlatos, akkor kicsivel 540 ohm alatt van, néha csak pár 10 ohmmal.

A differencia mindkét esetben csak 10% körüli, a mérés, az ismeretk hiányában még is semmitmondó.

Tehát:

Zserezni kell pontos adatokat, ellenállsát mérni, és kimenőfeszültséget.
ebből a kettőből már megállapíthóató HOZZÁVETŐLEGESEN hogy az alaplap működőképes e vagy nem.
az a helyzet hogy még a környékemen sincs ilyen motor
hátha van valmelyik haverodnak ugy gondoltam .
erre én is gondoltam de azért vegyek másikat hogy kipróbálja ?lehet hogy mind a kettő jó és valami más baja van.akkor meg kárnak vettem meg
:D:D:D próbáld másik CDI vel vagy próbáld másik trafóval mbxé vel vagy mb jével
én ennyit tok segíteni
abban tudsz segíteni hogy hogyan állapítsam meg hogy miért nincs szikra?előre is köszi
nah szoval Zoli tőled azért soakt lehet tanulni ! , jó hogy van itt ez a fórum mrá azért megtudtam pár dolgot köszönöm ! : )

egyébként lehet hogy nem hozta el a posta és majd csak hétfön hozza vagy kedden.
Az átlagos felhasználó (szerelő) aki nem tudja, hogy 1 ohm közeli értéket kell mérnie, az zárlatnak értelmezi, az iylen kis értéket, és részint igaza van, mert más esetekben az is.

Viszont az iylen trafónál nem, sőt, egyes motorok villtekercse is 1ohm alatti.
Ez meg azért van, mert a tiris gyújtások egy bizonyos fesz alatt SEMMIT sem tolnak.

VAn egy billenési feszültésg (fordulatszám) ami alatt a jeladóról jövő fesz, egyszerűen nem elég nagy, hogy a tirisztort kinyissa.
lehet hogy rosszul mérte, nemtudom.szerinted hogyan állapitsam meg hogy miért nincs szikra?
Simsonnnak a tiris trafója is teljesen más értékekkel bír.
HA el is indul vele, az illesztés nem lesz optimális, gyengus lesz a szikra.
Elhiszem.
CSüt du, csepel.
De tök mindegy, az országban a csomagnak másnapra ott kellene lennie.
JAh, az észkombinát zárlatosnak mérte, mert 0,8-1ohm az átlagos primer érték mtoroknál:)

Az autószerelők kurvára nem értenek a mtoorokhoz, csak erről nem tudnak.)
hát ha cdi-nek hívják akkor igen.elvileg tirisztor