hát sajnos ahogy vesszük.
Mezőberényből 1000 ft volt a posta ugy hogy egy egész vázat hoztak :D pöppet nagy doboz volt :D váz meg lengővilla összerakva tehát pl ez nemvolt drága mert ha elkelett volna mennem érte az nem 1000ft hanem legalább 3 x ennyi.
szasztok! Lehet valahol szerezni nagyobb fogaskereket előre MB8-hoz? Teljesen lepörög a kicsike 11ezer utánig, szóval ebből gondoltam, hogy elviselne egy nagyobb fogaskereket előre... A másik az első-hátsó fék kérdés... fékpofákat honnan lehetne rendelni?
Hát köszönöm szépen.ezt a pontos és hasznos infót.akkor végülis először szerezzek egy trafót ami tuti jól működik és aztán ha úgy sem jó akkor meg nézzem a többit.köszönöm
Minden tiris gyújtás hibakeresésénél először a trafót érdemes vizsgálni, próbából cserélni.
Utána az alaplapot az adatok alapján mérni feszre, és ellenállásra.
A cdi a legutolsó, mert azt gyakorlatialg csak cserélgetéssel leeht ellenőrizni, viszont, egy hibás trafó azonnal tönkreteheti az új elelktronikát is.
Tiris gyújtásnál az elektronika, csak cserével vagy próbapadon vizsgálható.
A trafó mérhető valemennyire, de sok értelme nincs, korában leírtam, miért.
Dettó üzemi körülméynek között vizsgálhót.
Mindkettőt egyszerű cserélgetássel szokták tezstelni.
Az alaplapi tekercseknem is van tipikus ellenállása, ileltve vanni tipikusnak ondható fezsültégszintek.
Az elektronika nagyfesz(töltő) tekercse rendszerint néhány 100 ohm, é 1 kilo ohm között van.
A kivitelezéstől felépítáéstől függően a kimenőfesz nyitott kapcsonál (ha semmire sincs rákötve 3000-es fordulaton 80 tól pár 100 voltig terejed.
méréshez mindenképpen érdemes megkeresni a mauálban, hogy mennyinek kell lennie.
Több kiloohmos ellállás szakadás, 100 ohm alatti menetzárlatot jelez.
A jeladók jóval kisebb feszültségszinten üzemelnek, jellemzően mindössze néhány volt.
Ellenállásuk 5-10 ohmnál nem kisebb, és 100 ohmnál általában nem nagyobb.
Mint látod, az értékek egyes gyújtástipusok esetén igen igen különböző lehet, ezért szoktam jól szórakozni amikor hozzá nem értők, minden tipusismeret, és PONTOS ADATOK nélkük egy egy alkatrészt "kimérnek"
Csak szemléltetésül:
A simson tiris gyújtótekercse, gyári állapotában 540 ohm.
Ha szobahőmérsékleten 600 ohm feletti értéket produkál, és melegítás hatására az érték erősen nő, a tekercs garantáltan szakadt.
ezt egy hozzá nem értő, tipusismerettel nem rendelkező megméri, és kijelenti: "a tekercs jó!" pedig a frászkarikát....
Az yilen tekercsek több 1000 menetszámmal készülnek, akkor is mutatnak ellenállst, ha teljesen szakadtak.
(intuktívan viselkednek méréskor)
Ugyen ez a tekercs, ha menetzárlatos, akkor kicsivel 540 ohm alatt van, néha csak pár 10 ohmmal.
A differencia mindkét esetben csak 10% körüli, a mérés, az ismeretk hiányában még is semmitmondó.
Tehát:
Zserezni kell pontos adatokat, ellenállsát mérni, és kimenőfeszültséget.
ebből a kettőből már megállapíthóató HOZZÁVETŐLEGESEN hogy az alaplap működőképes e vagy nem.
Az átlagos felhasználó (szerelő) aki nem tudja, hogy 1 ohm közeli értéket kell mérnie, az zárlatnak értelmezi, az iylen kis értéket, és részint igaza van, mert más esetekben az is.
Viszont az iylen trafónál nem, sőt, egyes motorok villtekercse is 1ohm alatti.
Mezőberényből 1000 ft volt a posta ugy hogy egy egész vázat hoztak :D pöppet nagy doboz volt :D váz meg lengővilla összerakva tehát pl ez nemvolt drága mert ha elkelett volna mennem érte az nem 1000ft hanem legalább 3 x ennyi.
Uzsinak a küldött matérián a 3000 forintos értéknyilvánítás 450 forintba került.
lehet hogy találsz lánckereket is ott !
Minden tiris gyújtás hibakeresésénél először a trafót érdemes vizsgálni, próbából cserélni.
Utána az alaplapot az adatok alapján mérni feszre, és ellenállásra.
A cdi a legutolsó, mert azt gyakorlatialg csak cserélgetéssel leeht ellenőrizni, viszont, egy hibás trafó azonnal tönkreteheti az új elelktronikát is.
A trafó mérhető valemennyire, de sok értelme nincs, korában leírtam, miért.
Dettó üzemi körülméynek között vizsgálhót.
Mindkettőt egyszerű cserélgetássel szokták tezstelni.
Az alaplapi tekercseknem is van tipikus ellenállása, ileltve vanni tipikusnak ondható fezsültégszintek.
Az elektronika nagyfesz(töltő) tekercse rendszerint néhány 100 ohm, é 1 kilo ohm között van.
A kivitelezéstől felépítáéstől függően a kimenőfesz nyitott kapcsonál (ha semmire sincs rákötve 3000-es fordulaton 80 tól pár 100 voltig terejed.
méréshez mindenképpen érdemes megkeresni a mauálban, hogy mennyinek kell lennie.
Több kiloohmos ellállás szakadás, 100 ohm alatti menetzárlatot jelez.
A jeladók jóval kisebb feszültségszinten üzemelnek, jellemzően mindössze néhány volt.
Ellenállásuk 5-10 ohmnál nem kisebb, és 100 ohmnál általában nem nagyobb.
Mint látod, az értékek egyes gyújtástipusok esetén igen igen különböző lehet, ezért szoktam jól szórakozni amikor hozzá nem értők, minden tipusismeret, és PONTOS ADATOK nélkük egy egy alkatrészt "kimérnek"
Csak szemléltetésül:
A simson tiris gyújtótekercse, gyári állapotában 540 ohm.
Ha szobahőmérsékleten 600 ohm feletti értéket produkál, és melegítás hatására az érték erősen nő, a tekercs garantáltan szakadt.
ezt egy hozzá nem értő, tipusismerettel nem rendelkező megméri, és kijelenti: "a tekercs jó!" pedig a frászkarikát....
Az yilen tekercsek több 1000 menetszámmal készülnek, akkor is mutatnak ellenállst, ha teljesen szakadtak.
(intuktívan viselkednek méréskor)
Ugyen ez a tekercs, ha menetzárlatos, akkor kicsivel 540 ohm alatt van, néha csak pár 10 ohmmal.
A differencia mindkét esetben csak 10% körüli, a mérés, az ismeretk hiányában még is semmitmondó.
Tehát:
Zserezni kell pontos adatokat, ellenállsát mérni, és kimenőfeszültséget.
ebből a kettőből már megállapíthóató HOZZÁVETŐLEGESEN hogy az alaplap működőképes e vagy nem.
én ennyit tok segíteni
egyébként lehet hogy nem hozta el a posta és majd csak hétfön hozza vagy kedden.
Viszont az iylen trafónál nem, sőt, egyes motorok villtekercse is 1ohm alatti.
VAn egy billenési feszültésg (fordulatszám) ami alatt a jeladóról jövő fesz, egyszerűen nem elég nagy, hogy a tirisztort kinyissa.
HA el is indul vele, az illesztés nem lesz optimális, gyengus lesz a szikra.
CSüt du, csepel.
De tök mindegy, az országban a csomagnak másnapra ott kellene lennie.
Az autószerelők kurvára nem értenek a mtoorokhoz, csak erről nem tudnak.)