Persze. Ha különösebb hibája nincs a hengernek, akkor minimális méretet kell csak levenni belőle! Csak hát hobby szinten (mint itt általában sokan - én is) nem cserélgetjük a dugattyút sem a gyárilag előírt időközönként, sem pedig 20-30 óránként. Majdnem csak hogy addig megy, amíg nem érezni, hogy erőtlenedik (vagy meg nem áll). Ilyenkor sajnos azt tapasztaljuk, mint Robgo is.
láttam még.Csak úgy tudom,hogy robogóknál van mondjuk 50,25-ös (csak írtam egy számot) dugóból A-s,B-s,stb. Na az adja meg,hogy hányadik hónoláson van túl.Mivel nicasilnál eleve mikrométerekről beszélünk,nem feltételezem hogy különösebben sokat szed le egy hónolás...
Dehogynem tudsz! Kb. 400-as vizes csiszolópapír, üveglapra rátesz, bevizez, aztán a hengerfejet szépen körkörös mozdulatokkal addig csiszolod, amíg látod, hogy sík nem lesz (közben néha-néha egy kis víz a papírra). Látni fogod, mert teljesen felfényesedik majd. Ha a mocid nem lett megforralva, akkor valószínűleg a hengerfej sem vetemedett annyit hogy ezzel a módszerrel és egy kis kitartással kb. fél óra alatt síkba ne csiszolnád! Az üveglap fontos, mert az nagy valószínűséggel tényleg sík! (én mondjuk az enyémet egy "plexi"- lapon csináltam).
akkor henger le és úgy kitakarít? Vagy csak a hengerfejet?
Azt írták itt a srácok hogyha leszedem a hfejet, akkor azt utána síkba kell köszörülni.
Tömítésem az van, de köszörülni nem tudok... :-)
...már hogyha valóban a nicasil jött le a hengerről, és nem a dugó kenődött fel. Mert ha így lenne, akkor segíthet simán is a hónolás, csak egyszerre több méretlépcsőt is ugrani kell (és az nem tudom, hogy még ezt is elbírná-e)?
Az biztos, hogy szar állapotban van, ebben igazad van. A hónolás viszont nem érdesítés! Láttál már hónoló készüléket? (tök jóindulatból kérdezem) A hónolás méretre vétel, csak azt nagyon finom szemcsézetű kővel csinálják (az esztergakés nagyon durva felületet produkál ehhez képest). A munkadarabot forgatják (pl esztergában), a szerszámot pedig igen kicsi előtolással engedik előre. Pl. hidraulikus munkahengerek felújítását is ilyen technológiával végzik, csak ott először hónolnak, majd kemény krómot hordanak fel a megadott méret fölé, majd ismételten áthónolják, csak akkor már méretre.
Szasztok! Nem idevaló vagyok,csak benéztem.És megláttam ezt a dugót,meg hengert.Szerintem kuka mind a kettő.Tudtommal a hónolás csak "érdesítés" hogy az olaj jobban megtapadjon a falon,azt nem is lehet még tizedben sem mérni,betűkkel adják meg,hogy hányadik alkalom.Tehát az nem hoz ki semmit.
Viszont igencsak látszik már az alu a bevonat alatt,erre már minden szaki perselyezést,vagy újra nicasil-oztatást ajánlana asszem...
Sajnos.
Kipucoltam rajta mindent amit találtam de különösen a csuszkákat. De ha szétszedés nélkül akarod kipucolni az szerintem egy kicsit gáz, mert ha ez a mutyi befolyik a hengerfal és dugó közé és a forgattyúsházba, az okozhat csúnya munkát.
akkor megpróbálok én is valami hasonlót, nem szivesen bontanám meg a hengert, megfújkálom kívülről és elborítom hogy kijöjjön az a dzsuva.
Van ott 1 kis csapágy is, azt is megfújtad féktisztitóval?
Azt írták itt a srácok hogyha leszedem a hfejet, akkor azt utána síkba kell köszörülni.
Tömítésem az van, de köszörülni nem tudok... :-)
Attól lett ilyen hogy kicseréltem a légszűrőt.
Viszont igencsak látszik már az alu a bevonat alatt,erre már minden szaki perselyezést,vagy újra nicasil-oztatást ajánlana asszem...
Sajnos.
ma egy kicsit túl is emelte...a kesztyűm bánta
meg a váltókar..
hol lehet váltókart kapni kedvező áron?
Van ott 1 kis csapágy is, azt is megfújtad féktisztitóval?