ilyet bőven tudok én is mesélni fordítottban, hogy a némedii pályáig a földek mellett elkocogó "enduro"sok meghökkenve megálltak a pálya szélén..."dehát ez ramplis...meg nehéz...meg tiszta homok" stb.
Én azon a pályán tanultam meg egy 1987-es RM 125-össel menni. Ennyi.
amit még a mai napig is meg szoktam mosolyogni az az amikor egy krosszos, kissé lenézöen beszél az endurorol, aztán amikor egy pár ilyen srácot elvittűnk motorozni, és az elsö tiz percben avval szembesűltek hogy nem az erdei uton fogunk menni,, és kb egy ora után pedig azt mondták önmagukbol kifordulva hogy mi elmebetegek vagyunk, és anyukánk a testét árulva keresi meg a konyhapénzt, meg menjűnk a picsába és hasonlok, valamint ök most elmennek haza,,, na olyankor szoktam mosolyogni a sisak alatt,,,,
értem én, semmi bajod a krosszosokkal. Ezt értem, csak akkor miért szól minden egyes hozzászólásod arról, hogy a krossz aféle laza kis bohóckodás, míg a "hardenduro", naaa az aztán a tökös gyerekek sportja?
Tiszteletben tartom az enduro iránti elkötelezett rajongásod, de amit ezek a kocaendurosok művelnek, mikor eltévednek egy krosszpályára, az mosolyfakasztó, már amelyik egyáltalán fel mer menni rá, ahelyett, hogy átgázolna 101-edszer a jól megszokott patakján a tájvédelmi körzet kellős közepén, vagy felmotorozna a fák között a domboldalom, hogy fent 15 percet ecsetelje, hogy ez milyen klasz volt.
Végezetül ennyit: http://www.sportmotor.hu/motor...
rosszul gondolod,,, semmi bajom a krosszosokkal, de hidd el nekem a sok év tapasztalata alapján már elég sok krosszost láttam hard enduroban csunyán elvérezni, többek között mert motorféltök,,
régebben sokat jártam krosszpályára motorozni, jo dolog az is, de teljesen más mint az enduro, a krosszpálya, egy dinamikus gyors tempos hirtelen igénybevétel, arrol nem is beszélve hogy a krosszpályának van egy jo nagy biztonsága, hatalmas két méteres mandinerfalak, ahol teli gázzal lehet kanyarodni mint egy csuzli, ha egy asztal elugron elkűldöd tudod hogy van egy leszálloja, az asztalon minden körben ugyan azon a felfuto nyomon kűldöd el, stb stb, nincsenek fák sziklák gyökerek, a pályát folyamatosan karbantartják gépekkel hogy szép ,és jo ivben lehessen repűlni,,
Na mindez az erdö mélyén nincs meg,,,, neked kell improvizálnod minden pillanatban,,,
Ez tényleg 1990-es, mennyiért adják?
Üzemóraszámláló 10ezertől van, a gyújtásra kötik rá. A dugóra mondhatnak sokmindent, mutassák meg legalább a dobozát. Olajcsere a serice manualban van.
ha endurozni akarsz akkor, ezt a motorféltös dolgot hamar verd ki a fejedböl, mert soha nem fogsz jol menni, az elején verd a fejedbe, hogy a motor egy fémböl és műanyagbol összerakott eszköz, ami azért van hogy neked okozzon sok élményt, ö van érted, és nem forditva, valamint minden potolhato rajta, ezért egy eséskor ha röpűlni akar had repűljön, és magadra figyelj,,,
EZ FONTOS,,, mert ha ez rosszul rögzűl benned akkor eksönkor a motort fogod félteni, te meg szarrá törsz,, ez krosszosoknál sajnos sokszor igen nagy hiba,,,
helo most akarok venni cr 125 öst és aszt mondták hogy uj prox dugo van benne egy 1990 es gép mire figyeljek?
és ha nincs rajta üzemora számlálo lehet rá tenni? , és hogyan ? és hány üzemoráként cseréljek olajat?
Haver gépe és nem ez lesz az első gép amit összerak. Vásárlás után szétszedte az utolsó csavarig mindent kicserél megjavított és lefestett. Már csak a hengert kell visszaraknia és a blokkot a vázba. Nagyából tudja is, hogy hogyan kell csak megkért, hogy nézek utána netten is, de nem találóm sehol csak az újabb típusok manuálját, de az már nem olyan.
Amikor még februárban raktuk össze a 90-es CR-em, már nagyon mentem volna vele, de nem volt pénzem, úgyhogy "átmenetileg" kapott egy Meteor dugót. Azóta is benne van. Kb. 40-50 üzemórával. Hibátlanul.
De legközelebbi cserénél biztos, ami biztos alapon Vertex lesz, kovácsolt.
Husaberg szelep vezérlés beállítására semmi 5let? Nincsenek összejelölve a cuccok elvileg a dugót a felső holtpontra kell tekerni és ott kel valami csavart vagy mit tekergetni. Csak nem tom, hogy mit kell figyelni.
én még életemben nem hallottam ilyet
Olyat igen, hogy a blokközepek eltörnek, ha kikönyököl a hajtókar (előjele az ordenáré csörgés, ismertetőjele a "jaó az, megyen méjg" felkiálltással közlekedő gondatlan paraszt), vagy hogy a szakadt lánc szétveri a bal felet a lánckeréknél. A 250-es is elég lazán eltépi a megnyúlt láncot, hát még ez.
Ha majd cseréled akkor wisecot rakj bele e-bayről olcsóban megveszed mint nálunk a proxot és az legalább kovácsolt dugó. Nekem is prox volt a gépben csere előtt de össze se lehet hasonlítani a 2őt.
Én azon a pályán tanultam meg egy 1987-es RM 125-össel menni. Ennyi.