Ha mozgatod a lánckereket, akkor elvileg be kell vegye a sebességeket kuplung nélkül hidegen is.. de ezt majd megmondják az okosok. Vagy egy pár perc múlva én, ha megtalálom a garázskulcsot és kipróbálom.
Én is így tudtam, de sokak szerint emiatt nem veszi a sebességeket bakon. Magyarul csak bemelegített motorral lehet váltani? Mert akkor nem szedjük szét váltóig a blokkot, de ilyenről nem hallottam még.
Ez még függ attól, hogy milyen márkákat akarsz belerakni. Én most cseréltem rajta mindent, de talán "keme" kollega tud segíteni, hogy jót - jó áron tudjál venni. Rengeteget lehet spórolni, ha jó helyről rendeled meg a cuccost bele.
Mi benne a rossz? (Csapágyak, szimeringek, váltó, kuplung, főtengely, hajtókar, dugattyú, henger + tömítés szett.) Ezeket mind cserélni/felújítani szeretnéd?
Sőt, hivatalosan a Motul 7100 4T 10w40-et ajánlják, és mondják jobbnak a Castrolnál, de akkor is jónak kellene lennie. De a karbit leellenőrizzük, szerintem ott akad fent valami.
Köszönöm a válaszokat. Ezt akkor én tudtam rosszul, hogy a kuplung behúzása nélkül is lehet sebességet váltani? (Persze nem járó motornál, csak így bakon.)
A bowden jó, a kinyomó tengely nincs fordítva és a végén benne van a golyó. A 6 rugó nem a legjobb, de állítólag nem amiatt nem emel ki. A lamellák jók, és a kosár nincs beverődve. Mielőtt olajat öntöttünk volna bele, megnéztük, hogy kiemel-e, és olaj nélkül széthúzta a lamellákat (bár úgy is ragadtak, mert egyesével beolajoztuk.) A boltban ahol vettem az olajat, kifejezetten ezt ajánlották, mert valamilyen adaléktól nem csúszik meg a kuplung.
Olyan van, hogy csak üzem hőmérsékleten keni, úgy, hogy szétválassza a lamellákat? Mert pl. hidegen ragad? Mert ezekszerint ez lesz itt.
A sebességet járó motornál, mivel nincs rajta lánc kuplung nélkül is vennie kéne, mindegy hogy kiemel e vagy nem!Nem oszt-nem szoroz. Neked ott mással lesz a gond!
Szerintem vedd le a karbit,és kösd rá a tankra,és nyisd ki a csapot egy pár percre.Aztán szedd szét,és nézd meg,hogy egyátalán megy-e bele benzin,vagy a szint megfelelő.Én ezt csinálnám.első indításnál nem is kell gázt húzni,kihúzod a szivatót,rárugsz párat,és pötyögnie kell,ha leáll akkor az alapjáratot majd be kell álítani.Nekem pár rugás után be is indult összerakás után.
Az olaj nem lehet rossz, a probléma valószínűleg a kuplung holtjáték beállítás,de így nem is lehet megnézni csak ha már megy a blokk,és úgy berakod sebességbe.A váltót pedig le tudod ellenőrizni ahogy priluki írta,felrakod a láncot,és ha forgatod a kereket,és közben nyomod a váltókart,akkor vennie kell a sebességeket.De ha nem rakod fel a láncot,csak simán forgatod a kihajtásnál a lánckereket,és úgy nyomod a váltókart,akkor is be kell ugrania sebességbe.
hát nemtom.. city bike-be vettem.. a cr-be 15 percet ment.. a mulkor haveromnak cseréltünk és beletört az uj gyertya meghuzásnál.. nekem a kawába 500 km után kihagyott egy henger.. szóval ilyenek..
érem .. de ha nem jár motor vennie kell a sebességeket ha forgatod a kereket mondjuk, és ugy pakolgatod neki.. azt azért nézd meg.. anno mondtam hogy váltóolajat tegyél bele :P remélem csak ez a baj.. :)
Na helló. Végig gondoltunk mindent, és állítólag meg vannak a gondok.
Kuplung: Amíg nem volt feltöltve olajjal, dekli nélkül néztük meg, hogy szépen kiemel a kuplung. Most, hogy feltöltöttük, így összetapadnak a lamellák, ezért nem emel ki. ---- Lehet ez az oka, hogy nem veszi a sebességeket. Szerelőm szerint, érzi, hogy neki feszülnek a rugók a nyomólapnak, de egyszerűen nem ugrik fel sebességbe, mert nem kapcsolnak szét a lamellák. (Szóval lehet nincsen semmi baj, csak nem belevaló az olaj? Pedig ezt ajánlották a Reálmotorba...)
Felbőgés:
Karbira vezethető vissza. Igaz, hogy a gázkar visszahúz, de a síbertet visszahúzó rugó szétszedésnél is be volt akadva, lehet az akadt fent megint. Jövőhéten megnézzük, de ha nem oldódik meg, akkor meg kell próbálni másik karbival.
Leállító gombot meg siker venni 3.000Ft-ért, remélem működni is fog.
A bowden jó, a kinyomó tengely nincs fordítva és a végén benne van a golyó. A 6 rugó nem a legjobb, de állítólag nem amiatt nem emel ki. A lamellák jók, és a kosár nincs beverődve. Mielőtt olajat öntöttünk volna bele, megnéztük, hogy kiemel-e, és olaj nélkül széthúzta a lamellákat (bár úgy is ragadtak, mert egyesével beolajoztuk.) A boltban ahol vettem az olajat, kifejezetten ezt ajánlották, mert valamilyen adaléktól nem csúszik meg a kuplung.
Olyan van, hogy csak üzem hőmérsékleten keni, úgy, hogy szétválassza a lamellákat? Mert pl. hidegen ragad? Mert ezekszerint ez lesz itt.
Az olaj nem lehet rossz, a probléma valószínűleg a kuplung holtjáték beállítás,de így nem is lehet megnézni csak ha már megy a blokk,és úgy berakod sebességbe.A váltót pedig le tudod ellenőrizni ahogy priluki írta,felrakod a láncot,és ha forgatod a kereket,és közben nyomod a váltókart,akkor vennie kell a sebességeket.De ha nem rakod fel a láncot,csak simán forgatod a kihajtásnál a lánckereket,és úgy nyomod a váltókart,akkor is be kell ugrania sebességbe.
Kuplung: Amíg nem volt feltöltve olajjal, dekli nélkül néztük meg, hogy szépen kiemel a kuplung. Most, hogy feltöltöttük, így összetapadnak a lamellák, ezért nem emel ki. ---- Lehet ez az oka, hogy nem veszi a sebességeket. Szerelőm szerint, érzi, hogy neki feszülnek a rugók a nyomólapnak, de egyszerűen nem ugrik fel sebességbe, mert nem kapcsolnak szét a lamellák. (Szóval lehet nincsen semmi baj, csak nem belevaló az olaj? Pedig ezt ajánlották a Reálmotorba...)
Felbőgés:
Karbira vezethető vissza. Igaz, hogy a gázkar visszahúz, de a síbertet visszahúzó rugó szétszedésnél is be volt akadva, lehet az akadt fent megint. Jövőhéten megnézzük, de ha nem oldódik meg, akkor meg kell próbálni másik karbival.
Leállító gombot meg siker venni 3.000Ft-ért, remélem működni is fog.
http://www.ngk.de/en/product-f...
És a blokk fekete színe az milyen bevonatnak köszönhető,festés vagy vmi porszórás,el lehet azt távolítani?