Ezt szokott lenni:
"Ha ingadozik a fékerö, akkor tárcsa/tárcsák vannak kagylósra kopva. Jellemzően a tárcsa csere segít. Már 1-1.5 század kagylós kopás érezhetö mérhetö. Ez annyi tesz, hogy a tárcsa a kerülete mentén valahol 1-2 századdal vékonyabb... itt a fékerő leesik, majd újra felépül, meg megint leesik, ez okozza a "rázást", mely frekvenciája a kerékfordulattal arányos. Viszont új tárcsa felszerelése esetén, érdemes szétszedni a féknyergeket, a dugattyúkat, a karmantyúkat letakarítani, megkenve összeszerelni. Az én feltételezésem az, hogy az a minimális kontaktus menet közben a tárcsa és a betét között, hosszú távon okozza a tárcsa bizonyos pontján a kagylós kopást. Nyilván új tárcsa vétele ajánlott, ha mégis bontottat vennél, egy mikrométerrel alaposan körbe kell mérni a tárcsát azonos rádiuszon, hogy 0.01 századnál nagyobb vastagságdifferencia ne legyen benne, különben ugyan ez lesz a jelenség. Plusz ki kell órázni, hogy axiálisan se üssön, mely ugyan ezt a jelenséget hozhatja elő...
Elég zsebbe nyúlkos dolog..."
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Amikor fékezek (ja, '99 CBR900RR) ráz az eleje. Nem annyira a fékkar, mint sem az első teló inkább. Amikor tolom, szakaszosan "karsog", az a tippem, hogy a féktárcsa megadta magát. 55e km van a mociban, szerintem még nyilván gyári.
Ha valaki ismeri a tünetet, kérem segítsen! Mondtak olyat is, hogy el van tekergetve a teló, és azért is csinálhatja a "dadogást" elől! Most lett felújítva az első teló, gyári Honda szimmering, 10w Motul olaj.
A másik, hogyha valaki ráismer a tünetre és tud eladó féktárcsákat, kérlek jelezzétek!
Köszönöm szépen! Széles utat!
Sziasztok.954-hez keresek első féktárcsákat,ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszönném,sugomotornál,batszimotornál nincs ,más tippem meg nincs. Előre is köszi
https://www.sportmotor.hu/foru...