Tegnap orvosoltam féligmeddig a 954 egyik gyenge pontját, a puha első futóművet. A gyári rugó 0,71kg/mm-es erősségű. A racetech oldal 189kg-os közepes súly és 78kg-os driver esetében sima utcai használatra 0,925-ös rugót javasol, sportos használatra 0,972-eset, tehát a gyári 0,71-es az elég fingilingi. Hátulra amúgy 14,8-at és 15,0-át ír sima és sportos használatra, a gyári 14,6, tehát nem sokkal puhább, de ezt könnyen lehet orvosolni a 929 hátsó rugójával, ami 15,3-as, már-már túl sok is.
Szóval kutattam a netet, hogy milyen motorban van 8,8-9,5 közötti rugó, ami méretileg is stimmel. A racetech oldal nem igazán precíz, mert a gyári rugók pontos hoszát nem tudja, sokszor ugyan azt a rugót ajánlja több típusba, holott akár 2 centis eltérés is van a gyári rugók között, ezért egy csomó service manualt letöltve és a gyári rugók minimális hossz adatát kinézve esett a váalsztásom a kawasaki zx14 06-tól első rugójára, ami 0,9kg-os elvileg és új állapotában 1,2mm-el hosszabb csak a 954 rugónál. Rendeltem is egy párat ebayről, elég olcsón vannak ott ilyenek. Íme:
http://kepfeltoltes.hu/160503/20160502_162433_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Van némi eltérés a menetemelkedésben, anyagvastagságban és a progresszivitása más, leginkább ez sima lineáris rugó a progresszív 954 rugóhoz képest. Tegnap beszereltem, képen látható, hogy összeszerelve az én súlyom alatt a gátló tetejére támaszkodva mennyivel kevésbé nyomódik össze az új rugóval, kb 12mm a különbség.
http://kepfeltoltes.hu/160503/20160502_170541_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ma gurultam egy karikát, egész jó érzés volt menni a géppel. Előfeszítés majdnem oda van állítva, mint korábban, 1 körrel jobban kitekertem, így is érezhető, hogy kicsit feszesebb az eleje, nagy fékezésre (stoppi) 1-2cm-el (nem mértem pontosan) kevésbé ül össze az eleje. Kb ha koppra betekertem volna a gyári rugót, akkor lett volna olyan, mint ez félállásban vagy egy picit kijjebb tekerve még. Szóval így legalább van némi tartalék a rugóban, egyáltalán nem túl kemény, futómű szépen dolgozott, csillapítások ezt még simán elviselik, túl kemény rugóhoz át is kéne szelepelni a telót. Esetleg picit lejjebb lehetne engedni most a motor elejét (gátlókat jobban kiengedni a villahídból), mert alapból is ugyebár picit magasabbra került most az eleje, de ez már tényleg csak szőrszálhasogatás, utcára kb mindegy, pályán lehet lenne értelme a fordulékonyság miatt.
Aki szintén puhának tartja az elejét, annak ez egy hasznos tapasztalat lehet, ezért gondoltam megosztom a kedves felhasználókkal.
Egy hangyányit sem irígyellek! Mire ezt kinyomozod ??!! Találkoztam már olyannal, hogy a gyújtóelektronikából kijövő csatlakozók a panelból ki voltak töredezve, és miután átforrasztottam helyre jött. Szerezz kapcsolási rajzot, és annak alapján szépen el kell kezdeni a hibát keresni, egy 10W-os izzóval, vagy voltmérővel.
Sziasztok,
Pár hete vettem egy 929RR-t, szokásos dolgok cserélve, 300km gondtalan motorozás, majd egyszer csak haza fele leállt menet közben (kulcs melletti narancs led világított). Menet közben újra indít és mentem is tovább. Az utolsó 20km-en már szinte percenként vagy sűrűbben leállt a motor ugyan ezzel a hibával. HISS antenna hiba lehet? Álló helyzetben próbáltam mozgatni a kábeleket, 2x sikerült is leállítani, de nem azonosítható, hogy pontosan hol a gond. Jelenleg az utcából nem tudok úgy kimenni, hogy ne álljon meg:(
Vagy van más ötletetek?
motoralkatresz.eu-n elég jó árak vannak sztem, sokkal olcsóbban nem tudod sztem megúszni. Ha picit akarsz spórolni, tudok adni újszerű tényleg nagyon keveset használt lánckerekeket előre hátra gyári áttételűeket bolti ár alatt jóval természetesen.
Egyik olajjal se fogsz nagyon mellé nyúlni /motul v repsol/ Talán a motul jobb tavaly az volt benne nekem csendesebb volt a váltó finoman váltót .Most repsol van ez sem rossz.
Én is értelemszerűen repsolt használnék, viszont azt hallottam, hogy azt hamisítják. Továbbá a szerelőm sem ajánlja, nincs vele különösebb gondja, csak szerinte a motul megbízhatóbb. Egyik barátomnak Fazer 1000-e van, tavalyi szezon elején repsolt öntöttünk bele és csipegette rendesen. Pár deci el is elfogyott belőle, aztán szezon közepén váltott motul 5100-ra. Azóta is ugyanannyi van benne. Ja, mielőtt szóba kerülne, a motornak semmi baja. Nem enged sehol, szimeringek, tömítések rendben. Amúgy a régebbi yamahák alapban szeretik csipegetni az olajat, csak a motult nem. Isten tudja miért
üdv.én repsolt használok,tökéletesen bevált.ráadásúl a repsol a hondával fejleszt és tesztel,szóval szerintem ennél jobb nem is lehet.
10w-40 vagy 10w-50.nekem most 10w-50 van benne.
Sziasztok! Látom, van itt pár CBR 929 tulaj. Én nemrég vettem az enyémet. Ki milyen olajat használ a vasba? Csak mert most cserélném le és a Motul 5100 ill. 7100-asat néztem ki. Vélemény?
Hja, csak nem mindegy, hogy mennyi idő alatt gyorsul fel odáig, 15mp vagy 15 perc.
De amúgy igazad van, egy 600as is bőven elég utcára, az is megy már mint a veszedelem, de hát az ember már csak ilyen, mindig többet, jobbat, nagyobbat, szebbet, erősebbet akar.
Tavaly én is vaciláltam, hogy mit vegyek, vehettem volna erősebb motort is a 954-nél, de végül a honda iránti vonzalom és a kinézete miatt oly rég óta tartó szerelem miatt döntöttem emellett és elfogadtam, hogy pedig lehetne ennyiből gyorsabb gépem is, de nem elsődleges szempont volt, ez is bőven sok amúgy.
tény.de 250km/h-hoz is bőven elég a 150le.amúgy én is elég motoros hullát kapartam már össze.pl.ma is a múlthéten is.természetesen én is van hogy megcibálom neki és tisztában vagyok vele hogy életveszélyben vagyok,de igyekszem csak magamat veszélyeztetni.szerintem ez is elég.
Szóval kutattam a netet, hogy milyen motorban van 8,8-9,5 közötti rugó, ami méretileg is stimmel. A racetech oldal nem igazán precíz, mert a gyári rugók pontos hoszát nem tudja, sokszor ugyan azt a rugót ajánlja több típusba, holott akár 2 centis eltérés is van a gyári rugók között, ezért egy csomó service manualt letöltve és a gyári rugók minimális hossz adatát kinézve esett a váalsztásom a kawasaki zx14 06-tól első rugójára, ami 0,9kg-os elvileg és új állapotában 1,2mm-el hosszabb csak a 954 rugónál. Rendeltem is egy párat ebayről, elég olcsón vannak ott ilyenek. Íme:
http://kepfeltoltes.hu/160503/20160502_162433_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Van némi eltérés a menetemelkedésben, anyagvastagságban és a progresszivitása más, leginkább ez sima lineáris rugó a progresszív 954 rugóhoz képest. Tegnap beszereltem, képen látható, hogy összeszerelve az én súlyom alatt a gátló tetejére támaszkodva mennyivel kevésbé nyomódik össze az új rugóval, kb 12mm a különbség.
http://kepfeltoltes.hu/160503/20160502_170541_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ma gurultam egy karikát, egész jó érzés volt menni a géppel. Előfeszítés majdnem oda van állítva, mint korábban, 1 körrel jobban kitekertem, így is érezhető, hogy kicsit feszesebb az eleje, nagy fékezésre (stoppi) 1-2cm-el (nem mértem pontosan) kevésbé ül össze az eleje. Kb ha koppra betekertem volna a gyári rugót, akkor lett volna olyan, mint ez félállásban vagy egy picit kijjebb tekerve még. Szóval így legalább van némi tartalék a rugóban, egyáltalán nem túl kemény, futómű szépen dolgozott, csillapítások ezt még simán elviselik, túl kemény rugóhoz át is kéne szelepelni a telót. Esetleg picit lejjebb lehetne engedni most a motor elejét (gátlókat jobban kiengedni a villahídból), mert alapból is ugyebár picit magasabbra került most az eleje, de ez már tényleg csak szőrszálhasogatás, utcára kb mindegy, pályán lehet lenne értelme a fordulékonyság miatt.
Aki szintén puhának tartja az elejét, annak ez egy hasznos tapasztalat lehet, ezért gondoltam megosztom a kedves felhasználókkal.