Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Lehet. Keres Ago-t itt:
https://www.sportmotor.hu/foru...
Sziasztok! Tudja valaki, hogy 929-esbe lehet bekötni fokozat kijelzőt? Ha igen, hogyan?
Maga a motorblokk ugyan az,csak az sc33 mat 1mm el felfurták, így lett a 893ból 919ccm.
Én is sc28 helyére tettem be sc33blokkot,mm-re pontosan passzol,semmilyen átalakítást nem igényel.
Most jut eszembe,hogy havernak is dupla körlámpásba van 919 blokk.
Jonehanyat. De ha nem en biztos valaki tud ra valaszt. Szal dobd a kerdest.
Káoszxr6 fórum társ szerelt be 95-ös vázba 919-és blokkot.
Szerintem beszerelhető a 93-asba is.
Udv valaki szedett mar szet 929 es kuplungot? Kivancsi volnek mert lenne egy kerdesem! Koszi!
Sziasztok!
esetleg tud valaki választ adni arra a kérdésemre,hogy a '93-as vázba belemegy -e a 98'-as motorja? van -e valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata?
Csak érdekesség képp írtam,azért nem rossz egy 2003 as járgánytól:)
Komplett elektronika bontottan 90E HUF Sugoektol.
929-nel tesztelve lett gondatlan elozo gazda miatt, aki a kis fekete dobozkat szanaszetbaszta.
+10E HUF a tartalek gyari kulcs az uj elektronikara "megtanitva".
De teny, hogy nem olcso mulatsag igy sem.
Az a baj ilyenkor. Hogyha elhal az aksid akkor is inkább hagyd bent a motorban. Ne vedd ki semmi esetre sem. Olyan hibád nem lehet az aksidnál ami miatt ha már jár a gép bajod lenne. Ha el is dobja a töltést akkor is elmegy generátorról a gép úgy is ha az aksid kuka. Viszont ha kiveszed az áramkörből az aksit menet közben akkor a túláram pillanatok alatt szétbassza a fesszabályzót. Ami drága dolog. Sőt komoly esélye van annak is hogy a fesszabályzó úgy megy el nyaralni hogy túláramot tol az elektronika irányába és simán szét tudja vágni azt a kis fekete dobozkát is ami mindent vezérel. Na akkor van igazán nagy szopás ugyanis az még jobb robogódban is 100E-es tétel nagyobb motoroknál meg elképzelni sem igazán tudom. Ha végleg elhalna az aksid akkor inkább hagyd benne a motorban. Lökd be a gépet mint egy kocsit és utána gurulj haza. Más bajod nem lehet. Ha ugyanis a generátorod hal el akkor sem vagy előrébb ha kiveszed az aksit. Ha meg a fesszabályzó száll el azon sem segítesz egy kasi kivétellel.

Nem tudok olyan helyzetet vagy hibát elképzelni ahol egy elindított motorból való aksi kivétel csökkenti a keletkező hibát nem csak olyat tudok elképzelni ahol egy ilyen lépéssel rontasz a helyzeten.
Ez a megadott száraz tömeg elég pontatlan adat amúgy sztem, meg semmi értelme kb. Itt szoktam nézegetni a súlyokat, itt le is mérték őket, nem gyári adatok, hanem valós:
http://www.sportrider.com/tech...
Mondjuk az érdekes, hogy a 02-es 429 (194kg), a 03-as 434lbs (196kg), de kb jó, én mértem az enyémet teletankkal, 195kg volt kb, ponta kettő között.
A 954 máig az egyik, ha nem a legkönnyebb ezres (majdnem ezres) sportgép, 1-2 moci közel van hozzá, de nem könnyebbek. kb 04-05után meg egyre nehezebbek lettek kb a gépek.
Amúgy meg nem sok jelentősége van 3-5kg-nak sztem (10-15 mondjuk már vmi), hiába könnyebb a 954, az újabb gépek a súlyelosztás ill tömegközéppont miatt mégis akár könnyebbnek tűnhetnek, könnyebben irányíthatóak. Ez a technika, fejlődik. De valóban pille súlyúnak mondható.
Nézegettem az újabb ezres gépeket kiváncsi voltam a száraz tömegükre,hogy vajon a jó öreg 954 mennyire van elmaradva,illetve mennyire túlsúlyos.Azért ez a 168 kg szárazon a mai napig előkelő helyet foglal el nem semmi!
A lényeg az ,hogy bármilyen okból eccer arra vetemedek mert lehet olyan helyzet akkor tudom a generátor tud annyit tölteni hogy gurulhon a motor .Tehát nem csak akkumlátoron keresztül megy a vad .Értem én,hogy feszültség ingadozás blabla....
Az akku töltőáram -igénye indítás után 3-4 Amper, majd 10 perc menet után ez lecsökken max.1 A -körüli értékre. Általában egy akku töltőáram igénye az amperóra 1/10-e. Tehát 10-14 Ah-s akku esetén 1, 1,4 amper . majd ha elérte a töltöttségi állapotot akkor 0,2-0,5 Amper.
A jelentősége inkább az áram pufferelése, simítása terén van , az érzékeny elektronikák tönkre mehetnek az akku kiesése miatt.
Nem veszem ki az akkut nem tologatom nem bikázom csak pont arra voltam kíváncsi hogy müködik e akku nélkül
Akkor végre valaki értelmeset szolt és nem azon agyal ,hogy mi van ha ....
Kiveheted végül is csak utána igen komoly és drága javítások jönnek, Bőven elegendő a generátor a motor működtetéséhez. hiszen ha nem lenne elég akkor hetente lehetne töltögetni az aksit mert leszívná a motor. Azonban ha indítás után kiveszed az aksit akkor olyankor egy nagy méretű fogyasztót veszel ki az áramkörből hiszen menet közben töltöd az aksit. Ha kiveszed akkor a felesleges áramot a fesszabályzónak kell lekezelnie ami így rövid úton belül elég mert nem erre van kitalálva. Szóval a konklúzió: Elegendő a motor működtetéséhez a generátor által megtermelt áram DE NE VEDD KI AZ AKSIT MŰKÖDÉS KÖZBEN MERT BAJ LESZ.
De lehet menni! Csak mi van ha leáll bármilyen okból?
Beinditás után kiveszed az akkut leáll a motor igy gondoltam .Tehát a generátor nem elég a motor müködéséhez ?
Emmost komoly kérdés? :D mi adná a szikrát, mármint honnan keletkezne a zenergija? ;)
Akkor akkumulátor nélkül nem is lehet menni a motorral?
Nekem is volt ilyesmi régen a 900rr-el. Menet közben leállt, aztán beindult, bukkanón leállt... Nekem a pozitív kábel volt az aksisaru tövénél elszakadva, hol összeért hol nem.
Örülök, hogy sikerült és hogy ilyen viszonylagosan egyszerűen.
Triviális hiba volt..az előző tulaj rakott bele új aksit mielőtt elhoztam tőle, de nem húzta meg rendesen a sarukat, az egyik lelazult.
Ha már foglalkoztam a motorral, akkor széthúzkodtam az összes csatlakozót, megtisztitottam és be is fújtam.
Tegnapi 100km-es teszt körön nem állt meg egyszer sem, remélem a probléma így megoldódott.