Maga a motorblokk ugyan az,csak az sc33 mat 1mm el felfurták, így lett a 893ból 919ccm.
Én is sc28 helyére tettem be sc33blokkot,mm-re pontosan passzol,semmilyen átalakítást nem igényel.
Most jut eszembe,hogy havernak is dupla körlámpásba van 919 blokk.
Sziasztok!
esetleg tud valaki választ adni arra a kérdésemre,hogy a '93-as vázba belemegy -e a 98'-as motorja? van -e valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata?
Komplett elektronika bontottan 90E HUF Sugoektol.
929-nel tesztelve lett gondatlan elozo gazda miatt, aki a kis fekete dobozkat szanaszetbaszta.
+10E HUF a tartalek gyari kulcs az uj elektronikara "megtanitva".
De teny, hogy nem olcso mulatsag igy sem.
Az a baj ilyenkor. Hogyha elhal az aksid akkor is inkább hagyd bent a motorban. Ne vedd ki semmi esetre sem. Olyan hibád nem lehet az aksidnál ami miatt ha már jár a gép bajod lenne. Ha el is dobja a töltést akkor is elmegy generátorról a gép úgy is ha az aksid kuka. Viszont ha kiveszed az áramkörből az aksit menet közben akkor a túláram pillanatok alatt szétbassza a fesszabályzót. Ami drága dolog. Sőt komoly esélye van annak is hogy a fesszabályzó úgy megy el nyaralni hogy túláramot tol az elektronika irányába és simán szét tudja vágni azt a kis fekete dobozkát is ami mindent vezérel. Na akkor van igazán nagy szopás ugyanis az még jobb robogódban is 100E-es tétel nagyobb motoroknál meg elképzelni sem igazán tudom. Ha végleg elhalna az aksid akkor inkább hagyd benne a motorban. Lökd be a gépet mint egy kocsit és utána gurulj haza. Más bajod nem lehet. Ha ugyanis a generátorod hal el akkor sem vagy előrébb ha kiveszed az aksit. Ha meg a fesszabályzó száll el azon sem segítesz egy kasi kivétellel.
Nem tudok olyan helyzetet vagy hibát elképzelni ahol egy elindított motorból való aksi kivétel csökkenti a keletkező hibát nem csak olyat tudok elképzelni ahol egy ilyen lépéssel rontasz a helyzeten.
Ez a megadott száraz tömeg elég pontatlan adat amúgy sztem, meg semmi értelme kb. Itt szoktam nézegetni a súlyokat, itt le is mérték őket, nem gyári adatok, hanem valós: http://www.sportrider.com/tech...
Mondjuk az érdekes, hogy a 02-es 429 (194kg), a 03-as 434lbs (196kg), de kb jó, én mértem az enyémet teletankkal, 195kg volt kb, ponta kettő között.
A 954 máig az egyik, ha nem a legkönnyebb ezres (majdnem ezres) sportgép, 1-2 moci közel van hozzá, de nem könnyebbek. kb 04-05után meg egyre nehezebbek lettek kb a gépek.
Amúgy meg nem sok jelentősége van 3-5kg-nak sztem (10-15 mondjuk már vmi), hiába könnyebb a 954, az újabb gépek a súlyelosztás ill tömegközéppont miatt mégis akár könnyebbnek tűnhetnek, könnyebben irányíthatóak. Ez a technika, fejlődik. De valóban pille súlyúnak mondható.
Nézegettem az újabb ezres gépeket kiváncsi voltam a száraz tömegükre,hogy vajon a jó öreg 954 mennyire van elmaradva,illetve mennyire túlsúlyos.Azért ez a 168 kg szárazon a mai napig előkelő helyet foglal el nem semmi!
A lényeg az ,hogy bármilyen okból eccer arra vetemedek mert lehet olyan helyzet akkor tudom a generátor tud annyit tölteni hogy gurulhon a motor .Tehát nem csak akkumlátoron keresztül megy a vad .Értem én,hogy feszültség ingadozás blabla....
Az akku töltőáram -igénye indítás után 3-4 Amper, majd 10 perc menet után ez lecsökken max.1 A -körüli értékre. Általában egy akku töltőáram igénye az amperóra 1/10-e. Tehát 10-14 Ah-s akku esetén 1, 1,4 amper . majd ha elérte a töltöttségi állapotot akkor 0,2-0,5 Amper.
A jelentősége inkább az áram pufferelése, simítása terén van , az érzékeny elektronikák tönkre mehetnek az akku kiesése miatt.
Kiveheted végül is csak utána igen komoly és drága javítások jönnek, Bőven elegendő a generátor a motor működtetéséhez. hiszen ha nem lenne elég akkor hetente lehetne töltögetni az aksit mert leszívná a motor. Azonban ha indítás után kiveszed az aksit akkor olyankor egy nagy méretű fogyasztót veszel ki az áramkörből hiszen menet közben töltöd az aksit. Ha kiveszed akkor a felesleges áramot a fesszabályzónak kell lekezelnie ami így rövid úton belül elég mert nem erre van kitalálva. Szóval a konklúzió: Elegendő a motor működtetéséhez a generátor által megtermelt áram DE NE VEDD KI AZ AKSIT MŰKÖDÉS KÖZBEN MERT BAJ LESZ.
Nekem is volt ilyesmi régen a 900rr-el. Menet közben leállt, aztán beindult, bukkanón leállt... Nekem a pozitív kábel volt az aksisaru tövénél elszakadva, hol összeért hol nem.
Triviális hiba volt..az előző tulaj rakott bele új aksit mielőtt elhoztam tőle, de nem húzta meg rendesen a sarukat, az egyik lelazult.
Ha már foglalkoztam a motorral, akkor széthúzkodtam az összes csatlakozót, megtisztitottam és be is fújtam.
Tegnapi 100km-es teszt körön nem állt meg egyszer sem, remélem a probléma így megoldódott.
https://www.sportmotor.hu/foru...