Még van egy sima rosso is 160-ban.
Utána mind tényleg túragumi,esetleg felpróbálom az egyik viszonylag kopott 180-asomat hátha beesik a motor kanyarban.
Aztán ott vannak a 160-as supermoto sliccek............meg a felnicsere.
Hudeláma vagyok én ezekhez a pályagumikhoz.
Sose értettem miért a legolcsóbban vett legöregebb legrégebbi tényleg bakelit túragumikat hasonlítgatjátok a sliccel.
Aztán már dereng.Mert mindig a legolcsóbban felgumizás lebeg a szem előtt.
Próbálj egy friss gyártású valóban új fejesztésű nem túra hanem szupersport gumit.Mondjuk újonnan.
Meglepődnél.Persze tudom 70-80e egy szett nem 30.
Szívom is a fogam hogy kezdőzöldfülűként mit kéne rárakni a cbr-re pályán.
160-as és nemigen akad ami jó lenne.
Anno tok veletlenul felkerult egy Dunlop Sportsmart gumi a vasra.
Viszonylag jo aron jutottam hozza es nem nagyon vagtam akkor meg ezeket a dunlop gumikat, de valami remlett, hogy a Dketszazvalamennyi az egesz jo papucs. Hat ez a D221 volt, ami az altalad is emlitett kisse bakelit jellegu sport-tura gumi volt. Nem igazan passzolt a motorozasi stilusommal, mert lassan melegedett es meg akkor sem tapadt ugy, mint ahogy szerettem volna, raadasul nehezebb is volt a gepet dontogetni vele. Aztan kaptam eloszor egy hatso defektet, de mivel akkor meg alig volt ezer km a gumiban megjavittattam. Utana jott egy elso defekt ra egy-ket hetre meg megint egy hatso. Gondolom "odafentrol" uzenni akartak, hogy nem kene ezt a gumit eroltetnem
Namost mivel kb alig par honapja adtam ki penzt a gumira, ezert nem alltam tul jol anyagilag, igy maradt az olcso vagott slick utcara. Sikerult is lonom egy alig hasznalt medium kevereku elso+hatsot 30-ert.
Frankon mondom, hogy hamarabb felmelegedett, de meg langyos allapotaban is jobban tapadt, mint a korabbi sportsmart, arrol nem is beszelve, hogy a hegyesebb profil miatt kb mindenhol a "fulen" fordultam de ugy, mintha sinen huztak volna a motort. Osszehasonlithatatlan volt a korabban hasznalt utcai gumikkal (pilot power, diablo corsa, bt016-okat hasznaltam korabban).
Szoval total egyetertek veled.
Amugy a Pirelli Diablo Supercorsa bar ugyanaz a keverek, mint a slick, viszont mas a szerkezete, ami miatt nem igenyel kulon melegitest, mint egy normal slick, hanem sokkal gyorsabban eleri azt a homersekletet, ami mar oke.
Én nem, mert nem megyek utcán gyorsan semmilyen gumin, az utca számomra nem versenypálya. De nagyon nagy tévhitben élsz, sok ismerősöm van, akinek bőven van tapasztalata sportos utcai motorozással és bizony egy jó slick vagy az utcai megfelelője a slick gumiknak (D211 és társai, amik ugyan azok a keverékek, mint a full slickek csak mintával) sokkal jobban fog tapadni, mint bármely sima utcai sportgumi.
Nyilván nem egy budapesti közlekedésre, vagy autópályán száguldok majd a lehajtón "na most jól bedöntöm" aztán elfirkálok motorozásra gondolok itt. A lényeg, hogy ki mire használja, nem lehet kijelenteni, hogy utcára nem jó a slick, mert van, hogy bizony nagyon is jó, nyugis motorozásra nem feltétlenül, de még relatíve hidegen (30-40fok) is lehet jobban tapad egy puha slick, mint egy bakelit utcai gumi, sőt 100%, hogy igen.
Sziasztok srácok! A hétvégén sikerült újra csatasorba állítani a 954-emet. Ebből kifolyolag a donornak vásárolt német papíros motor alkatrészeit szeretném kiárulni! Ha valakit érdekel valami, írjon,vagy csörögjön 0620 544 2270. Mindenkinek jó felkészülést kívánok az elöttünk álló szezonra!
Ez az onroadrol masolt cikk?
Nem akarom Dodort leszolni, mert logikus amit ir, meg van benne igazsag, de nekem peldaul sosem volt gondom a vagott slickkel az utcan. Amikor meg feltevedtem vele kakucsra, meg eringre, akkor meg sokkal nagyobb elmeny volt menni vele.
Mondjuk a mostani lepom az Metzeler Racetec K2 lesz, ami legalabb streetlegal, de hasonloan jol tapad, mint a slick.
Amióta nálunk is felkapott lett a pályamotorozás és megjelentek a slick gumik, azóta vannak utcai – főleg sportmotorosok -, akik “szarér-hugyér” megszerzik a pályamotorról már ledobott kopott slickeket, vágatnak bele mintát és a hihetetlen motoros tudásukhoz még hozzáadnak 20 százalékot. Legalábbis ezt hiszik. A vágott slick ugyanis sokkal rosszabb utcára, mint egy normális oda gyártott gumi. Miért? Mert a vágott slick tapad. Pályán. Megfelelő hőmérsékletre melegítve. Szerinted a slickes pályázók azért használnak gumimelegítőt, mert még nem jöttek rá arra az okosságra, amire te? Nevezetesen hogy hidegen is remekül működik a gumi? Hát persze, hogy nem azért! Hanem azért, mert a slick-nek – és azok különböző fokozatainak – csak egy nagyon szűk tűréshatáron belül kell tapadásban teljesíteniük. Teljesen más keménységű/lágyságú slicket használnak 18 fokban, mint 32-ben. Érted? 14 fok különbség és azon belül is többféle gumi közül választja ki a pályamotoros, hogy az aznapi aszfalthőmérséklethez, a pálya aszfaltminőségéhez és a motorozási stílusához melyik gumi tapadása a legoptimálisabb. Belemehetünk – de utcai szinten teljesen felesleges – hogy pályán még beleszámolják a gumi nyomásába a súrlódás okozta plusz hőtágulást is, azaz a gumi nyomásának a változását körről-körre.
A pályagumira hiába vágatsz mintát, anyaga miatt alkalmatlan marad az utcai használatra
Slick utcán? Muhahahahaha! Egy normál, hagyományos, utcára készült sportgumit se használnak ki azok, akik a slick-től várják a jobb motorozási tudást. Egy tuningolt ezreses motorral is tökéletesen működik egy utcai gumi – reggel, délben, este, 15 fokban és 35 fokban is, szárazon, esőben egyaránt. Megakadt a szemem az egyik ilyen “slickes utcai csávó” bejegyzésén: azt írta, hogy „nem baj, majd nem motorozunk esőben”. Idióta… induláskor a hideg slick gumi miatt bármilyen melegben az első kanyarban vágódsz be az árokba tapadáshiány miatt! Az sem mellékes, hogy a slick utcán már néhány száz kilométer után kockára kopik, azaz keletkezik a gumi középső futófelületének a szélein egy-egy él, amik miatt aztán hatalmas élmény, amikor dönteni kezdesz és át kell rajta húzni a motort. Tudom-tudom… jönnek a supermotosok és ők védik majd a vágott slicket – de azt ne felejtsük el, hogy a supermoto és egy 600-as sport között motorozás szempontjából ég és föld a különbség!
a büdös életbe nem fogod a slicket utcán felmelegíteni,ez megint csak a nagyokosok gondolata.ha meg nincs üzemi hőfokon akkor nem látja el azt a tulajdonságát amire tervezték.
"slick gumi, rosszab az uton mint az utcai gumi"
Gondolod te. Nem mindegy milyen keveréket rak fel utcára az ember, de még h nem is éri el az üzemi hőfokát, lehet úgy is jobban tapad egy sima utcai guminál, sőt... Ha meg kicsit hajtja is az ember a gépet, akkor sokkal jobb.
Utána mind tényleg túragumi,esetleg felpróbálom az egyik viszonylag kopott 180-asomat hátha beesik a motor kanyarban.
Aztán ott vannak a 160-as supermoto sliccek............meg a felnicsere.
Hudeláma vagyok én ezekhez a pályagumikhoz.
Kötve hiszem,vagyis felmegy de úgy behúzza hogy tuti elnyalok vele amilyen láma vagyok.
Aztán már dereng.Mert mindig a legolcsóbban felgumizás lebeg a szem előtt.
Próbálj egy friss gyártású valóban új fejesztésű nem túra hanem szupersport gumit.Mondjuk újonnan.
Meglepődnél.Persze tudom 70-80e egy szett nem 30.
Szívom is a fogam hogy kezdőzöldfülűként mit kéne rárakni a cbr-re pályán.
160-as és nemigen akad ami jó lenne.
Viszonylag jo aron jutottam hozza es nem nagyon vagtam akkor meg ezeket a dunlop gumikat, de valami remlett, hogy a Dketszazvalamennyi az egesz jo papucs. Hat ez a D221 volt, ami az altalad is emlitett kisse bakelit jellegu sport-tura gumi volt. Nem igazan passzolt a motorozasi stilusommal, mert lassan melegedett es meg akkor sem tapadt ugy, mint ahogy szerettem volna, raadasul nehezebb is volt a gepet dontogetni vele. Aztan kaptam eloszor egy hatso defektet, de mivel akkor meg alig volt ezer km a gumiban megjavittattam. Utana jott egy elso defekt ra egy-ket hetre meg megint egy hatso. Gondolom "odafentrol" uzenni akartak, hogy nem kene ezt a gumit eroltetnem
Namost mivel kb alig par honapja adtam ki penzt a gumira, ezert nem alltam tul jol anyagilag, igy maradt az olcso vagott slick utcara. Sikerult is lonom egy alig hasznalt medium kevereku elso+hatsot 30-ert.
Frankon mondom, hogy hamarabb felmelegedett, de meg langyos allapotaban is jobban tapadt, mint a korabbi sportsmart, arrol nem is beszelve, hogy a hegyesebb profil miatt kb mindenhol a "fulen" fordultam de ugy, mintha sinen huztak volna a motort. Osszehasonlithatatlan volt a korabban hasznalt utcai gumikkal (pilot power, diablo corsa, bt016-okat hasznaltam korabban).
Szoval total egyetertek veled.
Amugy a Pirelli Diablo Supercorsa bar ugyanaz a keverek, mint a slick, viszont mas a szerkezete, ami miatt nem igenyel kulon melegitest, mint egy normal slick, hanem sokkal gyorsabban eleri azt a homersekletet, ami mar oke.
Nyilván nem egy budapesti közlekedésre, vagy autópályán száguldok majd a lehajtón "na most jól bedöntöm" aztán elfirkálok motorozásra gondolok itt. A lényeg, hogy ki mire használja, nem lehet kijelenteni, hogy utcára nem jó a slick, mert van, hogy bizony nagyon is jó, nyugis motorozásra nem feltétlenül, de még relatíve hidegen (30-40fok) is lehet jobban tapad egy puha slick, mint egy bakelit utcai gumi, sőt 100%, hogy igen.
Nem akarom Dodort leszolni, mert logikus amit ir, meg van benne igazsag, de nekem peldaul sosem volt gondom a vagott slickkel az utcan. Amikor meg feltevedtem vele kakucsra, meg eringre, akkor meg sokkal nagyobb elmeny volt menni vele.
Mondjuk a mostani lepom az Metzeler Racetec K2 lesz, ami legalabb streetlegal, de hasonloan jol tapad, mint a slick.
Amióta nálunk is felkapott lett a pályamotorozás és megjelentek a slick gumik, azóta vannak utcai – főleg sportmotorosok -, akik “szarér-hugyér” megszerzik a pályamotorról már ledobott kopott slickeket, vágatnak bele mintát és a hihetetlen motoros tudásukhoz még hozzáadnak 20 százalékot. Legalábbis ezt hiszik. A vágott slick ugyanis sokkal rosszabb utcára, mint egy normális oda gyártott gumi. Miért? Mert a vágott slick tapad. Pályán. Megfelelő hőmérsékletre melegítve. Szerinted a slickes pályázók azért használnak gumimelegítőt, mert még nem jöttek rá arra az okosságra, amire te? Nevezetesen hogy hidegen is remekül működik a gumi? Hát persze, hogy nem azért! Hanem azért, mert a slick-nek – és azok különböző fokozatainak – csak egy nagyon szűk tűréshatáron belül kell tapadásban teljesíteniük. Teljesen más keménységű/lágyságú slicket használnak 18 fokban, mint 32-ben. Érted? 14 fok különbség és azon belül is többféle gumi közül választja ki a pályamotoros, hogy az aznapi aszfalthőmérséklethez, a pálya aszfaltminőségéhez és a motorozási stílusához melyik gumi tapadása a legoptimálisabb. Belemehetünk – de utcai szinten teljesen felesleges – hogy pályán még beleszámolják a gumi nyomásába a súrlódás okozta plusz hőtágulást is, azaz a gumi nyomásának a változását körről-körre.
A pályagumira hiába vágatsz mintát, anyaga miatt alkalmatlan marad az utcai használatra
Slick utcán? Muhahahahaha! Egy normál, hagyományos, utcára készült sportgumit se használnak ki azok, akik a slick-től várják a jobb motorozási tudást. Egy tuningolt ezreses motorral is tökéletesen működik egy utcai gumi – reggel, délben, este, 15 fokban és 35 fokban is, szárazon, esőben egyaránt. Megakadt a szemem az egyik ilyen “slickes utcai csávó” bejegyzésén: azt írta, hogy „nem baj, majd nem motorozunk esőben”. Idióta… induláskor a hideg slick gumi miatt bármilyen melegben az első kanyarban vágódsz be az árokba tapadáshiány miatt! Az sem mellékes, hogy a slick utcán már néhány száz kilométer után kockára kopik, azaz keletkezik a gumi középső futófelületének a szélein egy-egy él, amik miatt aztán hatalmas élmény, amikor dönteni kezdesz és át kell rajta húzni a motort. Tudom-tudom… jönnek a supermotosok és ők védik majd a vágott slicket – de azt ne felejtsük el, hogy a supermoto és egy 600-as sport között motorozás szempontjából ég és föld a különbség!
Gondolod te. Nem mindegy milyen keveréket rak fel utcára az ember, de még h nem is éri el az üzemi hőfokát, lehet úgy is jobban tapad egy sima utcai guminál, sőt... Ha meg kicsit hajtja is az ember a gépet, akkor sokkal jobb.