Nem értem amúgy a dolgot.:) Van egy VRF800-asod. Annak a hátsó gátlójában 15,3-as rugó van elvileg gyárilag, lehet hozzá kapni 21,4-est racetech-nél, az a legerősebb. Miért cserélnéd az egész gátlót ki cbr929-esére, amiben gyárilag igaz ugyan olyan erős rugó van, de ahhoz nem kapni erősebbet. No meg, ha durván erősebb rugót raksz bele kérdéses, hogy a csillapítás elegendő lesz-e az erős rugóhoz. Megkérdezném az öhlinseseket is, hogy van-e nekik valamijük esetleg.
igen a kawamba is az volt meg lattam sok ezres gepbe az valo..,de 50 ezrenkent kell cserelni akkor valoban nem sok a 24 ezer,és még rá is érek vele bőven.Köszi az infot
Hátulra akarsz erősebbet? Miért, hány kg vagy? 929-nek meg 954-nek inkább az eleje túl puha a hátuljához képest, ott előbb cserélnék rugót, mint hátul.
Amúgy lehet nem egyszerű eset, mert gyárilag is bitang kemény (15,3kg/mm) a rugója, pl racetech oldalán nincs is a gyárinál keményebb opció (15-ös a max), pedig ott általában minden van.
Itthon is kapni kb 6e/db-ér már, az 24e Ft. Sok? Kb 50e km-enként kell cserélni szervizkönyv alapján. Ha 6,5litert eszik a gép átlagban, ez alatt eltankolsz 320Ft-os benzinárral számolva több, mint 1 MILLIÓ Ft-ot, meg elköltesz több 100e Ft-ot gumira, láncra, olajra, szűrőkre... Szóval még egyszer kérdem én, sok az a 24e Ft? Az kb semmi az egyéb költségekhez képest! De ebayről is vehetsz már 20ezer alatt, én is onnan vettem és várják a beszerelést.
Amúgy meg ha mégis úgy gondolod, hogy sok az ára, simán rakhatsz bele sztem sima gyertyát, nem iridiumosat, pl sztem (nem próbáltam) CR9E-vel (rengeteg GSXR-nek, R1-nek... gyári gyertyája) is mennie kellene a dolognak, azt 2ezer párszáz Ft/db áron is lehet már venni.
Hívd fel a márkakereskedést, hogy mennyibe kerül a gyári "Honda" dobozos NGK gyertya bele és utána már olcsónak fogod találni!
Gyors keresés után 6300/db itthon,Szlovákiából 5300/db az NGK darabja.Nem olcsó,de nem is 12.000/db! Esetleg megkockáztatod és 15.000-ért rendelsz amazonról 4 db-ot!Ha érdekel,átküldöm a linket!
954 motorház és egyéb alkatrésze eladó.
ami maradt: első hátsó felni, első hátsó tárcsa, immós kulcs elektronikával, benzinszivattyú, exup motor bovdenekkel, kormánycsutka, első hátsó tengelyek, hengerfej főtengely komplett kuplung komplett váltó kiegyenlítő tartály üzemanyag tank, faridom akkutartó, első fékmunka henger, kábelköteg, műszerfal, felső villahíd, hátsó gátló,+ apróságok. 703781937 itt elérsz.
Én szét is szedtem de nem láttam semmit ami hibára utal.
A kuplung kosár cseréje valószínűleg megoldaná a problémát, de csak a hang miatt még nem érdemes kicserélni! Még sokat futhat így.
Volt régebben egy öreg Yamahám közel 100ekm-re és előtte Suzuki hasonló futással de azoknak sem volt ilyen hangja!
Ezt a "rázós" dolgot esküszöm kipróbálom mielőtt bármi mást csinálok az első indításkor!!! Nem hallottam róla még...
Talán azt tudom elképzelni, bár a tankon van szellőző, hogy egy kicsit gyorsabban megy bele a benya ha nagyobb benzingőz keletkezik benne a rázástól?! Kis túlnyomás? De annak a szellőzőn távoznia kellene... KIPRÓBÁLOM! :)
hát.....úgy látom akkor ez a kuplung zörgés nem egyedi dolog.mondjuk amúgy sem csináltam volna vele semmit amíg a dolgát rendesen teszi.
még a gyertya csere érdekelne,ki mikor cserél?előirás szerint vagy ha már produkál valami negatív dolgot?őszintén szólva én 22ezerrel vettem a motort most 45ezer van benne de a gyertyára még rá se néztem,de ha mondjuk az elöző gazdája bele tette az irridium gyertyát akkor elvileg még nem is lehet gond vele,de javítsatok ki ha tévedek és nagyon felelőtlen vagyok!
Szinta az összes motornál elő fog jönni a kuplung zakatolás,kilométer kérdése,van nálam most 1000RR az is produkálja,919em is produkálja,a régi sc28 blokkom kussolt,R1 is van nálam az is picit zakatol,haver cb500 is zakatol picikét,behúzott kuplunggal mind kussol :D
Ugy veszem észre ez a kuplung zakatolás sokaknál van nekem is melegen jobban hallani (919)Haverom motorja szintén 919 olyan mint a doxa hihetetlen csodálatos hangja van és pont 2x annyit ment mint az enyém.Ki érti ezt.
Akkor tegyél így,ha egyszerűbbnek látod. Az első szezonom végén gyertyacsere volt és tavasszal tapasztalatlanságból 3-szor szedtem szét és raktam utána vissza a gyertyákat meg vagy 3-szor töltöttem akkumulátort. Utána említette egy barátom,akinek ugyan úgy 919 van,hogy előtte mozgassam jól át a motort vagy ahogy Káosz XR6 írta,a vákumcsövet szívjam meg.Persze elsőnek kiröhögtem,amikor mondta hogy "rázzam fel" a tankot,de egyszerűbb volt így és 4 éve nem kell szenvednem vele. Télen nem indítgatom,tavasszal meg a második tekerésre indul.Ez csak tipp,de gondolom a mozgatásnál a benzingőz valamennyire túlnyomást csinál a tankban,ami helyettesíti azt mint ha a vákuumcsőnél csinálnál vákumot.Így mikor megtekerteted és nyit a vákumcsap,a túlnyomás miatt azonnal lefolyik bele az üzemanyag.A második indítózásra meg már pont lesz annyi benne,hogy be is indul a motor.
Mit érsz ezzel a rázással el? A vákuum csap akkor is zárva van míg nem indítózol vagy tolod!
Pont az a gond hogy a kipárolgott kb.1 deci benzin mire lefolyik a csapon keresztül addig lemerül az akku!
Szerintem mivel nincs direkt állása a csapnak, célszerűbb levenni a tankot és önteni a benzincsőbe benyát.
Végül is egyszer kel ezt egy évbe megtenni, vagy indítgatod egész télen 1-2 hetente és járatod míg be nem melegszik!
Csaba