Lehet hogy sufni tuning de mindig mukodik. Hetente javitok motort tolteshibaval es mindig igy tesztelem a generatort. Tapasztalat szerint 10 hibabol egy ami generator. Akkor viszont a szabalyzo is hibas szokott lenni mert eloszor a szabalyzo megy el aztan a generator.
Nezd, nekem is villamos ipari a vegzettsegem bar nem diplomas. Mi tanultunk motort es trafot tekercselni es tanultunk a tranzisztorokrol tirisztorokrol triakokrol es ugy altalaba minden diszkret alaktreszrol. Az tokeletesen igaz, hogy egy komoly szigeteles vizsgalo lenne a celszeru. De itt a gyakorlatban ez igy jo ahogy en csinalom. Sok sok szaz tolteshibas motort javitottam, a regi 2 tekercses CB 350-tol kezdve a CB 750-es szenkefesen keresztul a Harley 1 tekercses-ig bezarolag mindent.
Abba pedig nincs igazad hogy a honda jol megcsinalja. En hondas vagyok (nevembol is latszik) de sajna ugy fustolnek el a gyari szabalyzok mint a villanykortek. Szemely szerint a http://ricksmotorsportelectric...
szabalyzoit szeretem mert azokkal nincs gond. Birjak a strapat. Nagyobbak es erosebbek a gyarinal. Sokszor csak az univerzalist epitjuk be amin 2 zold 2 piros es 3 sarga vezetek van. Mindegyik vezetek 2x vastagabb a gyarinal. Par nappal ezelott egy CBR 1100 XX-en csereltem szabalyzot.
A masik meg az hogy nemreg a nagy dealer szervizbol az egyik srac volt nalunk es ledobbent mikor meglatta a 3 egos muszeremet. O csak egy multimetert hasznal. Nagy hires szerviz.
:-) aranyos kis sufnitunning .
De ezzel nem tudod kiszűrni a generátor hibáját!
A 3 lámpád mindig egyformán fog világítani az a legritkább hogy elszakad az egyik fázis tekercse (hiszen 1mm az átmérője)...
A baj legtöbbször abból ered hogy testre kerül a generátor valamelyik (akár több) pólusa. DE multiméterrel csak a legdurvább hiba mutatható ki amikor már tényleg szarrá égett a tekercselés.
A tekercs lakkozása 4kV ig szigetel ilyen tekercselést minimum 500V os feszültségszinten szigetelésvizsgálóval illene kimérni. Ha 500 V on 10Gohm fölött van a szigetelés a test-től akkor mondhatod hogy a tekercs jó. A multiméter feszültsége ellenállás méréskor pár V vagy még annyi se. Az sose fog átívelni egy kezdődő szigeteléshibánál ami üzem közben a galibát okozza...
A szabályozó magától sose megy tönkre :-) a honda tud méretezni tessék elhinni :-)
Amíg ezek nem zárhatóak ki addig csak toto lotto :-) és félévente v havonta egy új szabi...
Ne akartam kötekedni minden tiszteletem tényleg, de jobb tisztán látni a dolgokat...
Jó szerelést...
ELADÓ! Egy BUFFALO Bőr Overál! 40-es méret! Mindössze 4 szer volt rajtam. Eladtam a motorom és azért adom el a ruhát! 47.000 Ft a ruha! Érdeklődni 06706177166
ja, meg annyi, hogy 1-2-ben az enyemnek (az attetelezes miatt) gazra is feljott az eleje (amitol mindig becsokiztam) es ha csunyan rakjak vissza, akkor a kormanycsapagy elfarad.
amugy meg nem nagyon lehet mellenyulni ezzel a modellel, mert szerintem eleg jol osszeraktak. van benne anyag, nem az a mosasban osszement fajta, ugyhogy nekem a 182 centimmel nagyon kenyelmes volt. eleg nyomatekos a blokkja, igy aztan egy kicsit pocsolos turan (90km/h) volt, hogy 4,7-et evett viszont amikor eszetlen modon kozlekedtem vele, akkor sem ment 7,5 fole a fogyasztas
a 929 alapjaban veve egy elegge megbizhato motor. 5 even keresztul hajtottam az enyemet, amig ossze nem tortek. a balesetnel 90ezer km volt benne, amibol 60ezret en tettem bele es semmi motorikus gondom nem volt vele. ment arkon-bokron at.
egyetlen gyenge pontjat nalam egy kavicsos uton gyokkettovel torteno elfekvesnek koszonhette, ahol is a generator oldalra fekudt el a motor. szemmel nem is lehetett eszrevenni, de kicsit deformalodott a dekli, ezert aztan elso korben megzabalta az akksimat. aztan kiderult, hogy nincs toltes, mert leegett a generator alloresz. 3szor lett ujratekercselve, mire a szerelo is eszrevette, hogy mi a problema. kapott egy uj generatorfedelet 25ezerert es onnantol kezdve rendben volt minden.
erdemes olyat vadaszni, amin van kormanylengescsillapito, mert szereti razni a buksijat, illetve egyes modelleknel ha uresben megrantod a gazt, akkor hallasz egy kis csattanast. ez a kuplungkosar lotyogese, amire Takibaek a Takoberben azt mondtak, hogy nem kell foglalkozni vele. menet kozben ez egyatalan nem jelentkezik.
Sziasztok! Nem sokára megyek megnézni egy 929-et.. Azt akarom tőletek kérdezni, hogy mire figyeljek oda? Vannak esetleg típushibái amit jobban kell szemügyre venni? köszi a válaszokat !
954 tulajokat szeretnek kerdezni arrol, hogy a kijelzojukon nekik van-e fogyasztasmero? es ha igen, akkor milyen fajta?
talaltam kepeket a neten, ahol l/100km van vagy az egyik, vagy a masik oldalra irva a bal also szekcioban:
Nem, hanem hiányzik a füle, vagyis amitől "csap" lenne. Jelenleg áteresztő mechanizmusként funkcionál, állandó tartalékon. Működik, csak kiszárítja a tankot. Múltkor kicsit elszámoltam magam és tolhattam a kútig.
Ha esetleg valakinek van elkopott 929re való féktárcsája arra még vevő is lennék.Két első kellene.
Köszi.