Helló,
segítséget szeretnék kérni ,929RR tulajoktól. Műszaki vizsgára vinném a motoromat, és ezzel kapcsolatos a dolog. Itt az e-mail címem: morcsyzoli@gmail.com - ezen megtudjuk beszélni a részleteket.
Előre is köszönöm ha válaszoltok. (vagy ide, vagy a mailre)
Üdv
jah oan szövegek vannak benne,h beszarás bleolvasgattam ien pl ,h a hűtőfojadék mérő, a motor hűtőfojatékának hőmérsékletét mutatja... na ne má,nem mondja komolyan?
Szép kis tájékoztató olyan szájba rágós mint elsőbe ÁÁÁ BÉÉ CÉÉÉ DÉÉÉÉ na és ezt még 1 szer.Bisztos vannak hüle eberek akiknek szüksége lehet erre "csak ki épített úton közlekedj vele ,mielőtt mész vele nézd meg a jogsid jó- e rá"
• UTASSZÁLLÍTÁS
Ezt a motorkerékpárt a vezető és egy utas szállítására tervezték. Ne lépje túl az engedélyezett maximális tömeget, amelynek összegét feltüntették a járművön.
• CSAK KIÉPÍTETT ÚTON HASZNÁLJA A MOTORKERÉKPÁRT!
Ezt a motorkerékpárt kizárólag kiépített útra tervezték.
• OLVASSA EL FIGYELMESEN ÚTMUTATÓNKAT!
A következő címekkel megkülönböztetett magyarázatokat különös figyelemmel olvassa el:
VIGYÁZAT!
Azt jelzi, hogy amennyiben ezeket az utasításokat nem tartja be, sérüléssel járó, vagy halálos kimenetelű balesetnek teheti ki magát.
FIGYELEM!
Baleset veszélyét, vagy a motor károsodását kockáztatja, ha nem tartja be ezt az utasítást.
MEGJEGYZÉS:
Hasznos tájékoztatást jelöl.
Ez a használati útmutató a motorkerékpár szerves részét képezi, eladásakor adja tovább!
HONDA CBR900RR
FIRE BLADE
KEZELÉSI ÚTMUTATÓ
A kiadvány minden információja a nyomdába adás előtti állapotot tükrözi. A HONDA MOTOR CO LTD. fenntartja magának a jogot, hogy előzetes bejelentés és minden kötelezettség nélkül módosításokat hajtson végre.
A kiadvány és annak részei csak a gyártó írásos engedélyével sokszorosíthatók.
ÜDVÖZÖLJÜK!
Ez a motorkerékpár kihívás Önnek, hogy hajtsa uralma alá a gépet kihívás a kalandra. Miközben hasítja a szelet, egy olyan gép köti össze az úttal, amely bármelyik másiknál jobban reagál az Ön utasításaira. A gépkocsitól eltérően itt azonban nincs fém karosszéria. Akárcsak a repülőgép esetében, az útnak indulás előtti átvizsgálás és a rendszeres karbantartás nagyon fontos az Ön biztonsága szempontjából. Jutalma a teljes szabadság.
Annak érdekében, hogy biztonságban vállalhassa a kihívásokat, és teljes mértékben kiélvezhesse a kalandot, alaposan ismerkedjék meg e kezelési kézikönyvvel, MIELŐTT RÁÜLNE A MOTORKERÉKPÁRRA.
Amikor bármilyen karbantartás vagy javítás válik szükségessé, ne feledje, hogy a Honda-kereskedők ismerik legjobban a motorkerékpárt. Amennyiben Ön rendelkezik a megfelelő műszaki ismeretekkel és a szükséges szerszámokkal, a Honda-kereskedő a rendelkezésére bocsáthatja a javítási útmutatót, hogy megkönnyítse a karbantartást és a javítást.
Jó utat kívánunk, és még egyszer köszönjük, hogy a Hondát választotta!
TARTALOM
(Oldalszámok az eredeti angol szöveg szerint)
KEZELÉS
1 A MOTOROZÁS BIZTONSÁGA
1 A biztonságos motorozás szabályai
2 Védőruházat
2 Változtatások
3 Terhelés és tartozékok
6 AZ ALKATRÉSZEK ELHELYEZÉSE
9 A kezelőszervek és műszerek
24 FŐ ALKATRÉSZEK
(A motorkerékpár kezeléséhez szükséges információk)
24 Futómű
30 Fékek
34 Tengelykapcsoló
36 Hűtőfolyadék
38 Benzin
41 Motorolaj
42 Tömlő nélküli gumiabroncsok
45 AZ EGYES KEZELŐSZERVEK
45 Gyújtáskapcsoló
46 Kulcsok
48 Indításgátló rendszer (HISS) (kivéve MX, BR)
49 Kezelőszervek a jobb oldali kormányszáron
50 Kezelőszervek a bal oldali kormányszáron
52 SZERELVÉNYEK
(A motorkerékpár vezetéséhez nem szükséges információk)
52 Kormányzár
53 Ülés
55 Sisaktartó
56 Dokumentum tartó
56 Rakodórekesz
57 Tároló rekesz U-lakat részére
58 Középső burkolat
59 Alsó burkolat
60 Belső burkolat
61 Fényszóró magasságállító
62 KEZELÉS
62 Használat előtti átvizsgálás
63 A motor beindítása
65 Bejáratás
66 Motorozás
68 Fékezés
69 Parkolás
69 Lopásgátló ötletek
KARBANTARTÁS
70 KARBANTARTÁS
71 Karbantartási terv
74 Szerszámkészlet
75 Azonosító számok
76 Színkód
77 Karbantartási óvintézkedések
78 Motorolaj
82 Gyújtógyertyák
86 Gázműködtetés
87 Alapjárati fordulatszám
88 Lánc
94 Láncvezető
95 Az első és a hátsó futómű átvizsgálása
96 Oldaltámasz
97 A kerék kiszerelése
102 Fékbetét-kopás
104 Akkumulátor
106 Biztosítékcsere
109 Stoplámpa-kapcsoló beállítás
110 Izzócsere
115 TISZTÍTÁS
118 TÁROLÁSI ÚTMUTATÓ
118 Tárolás
120 Újra üzembehelyezés
126 KATALIZÁTOR (CSAK G TÍPUS)
A MOTOROZÁS BIZTONSÁGA
VIGYÁZAT!
Motorozás közben minden Öntől telhetőt meg kell tennie saját biztonsága érdekében. Motorozás előtt ismerje meg a következő szabályokat:
A BIZTONSÁGOS MOTOROZÁS SZABÁLYAI:
1. A motor beindítása előtt mindig ellenőrizze a járművet (62. oldal). Így elkerülheti a baleseteket és a motorkerékpár károsodását.
2. A tapasztalat hiánya számos balesetet okoz. Az országok többségében jogosítvány szükséges a motorkerékpár vezetéséhez. Ellenőrizze, megvan-e Önnek a megfelelő jogosítvány-kategóriája. SOHA ne adja kölcsön a járművet olyan személynek, aki nem rendelkezik a megfelelő vezetési tudással.
3. Számos autó-motorkerékpár baleset származik abból, hogy az autó vezetője "nem látta" a motorost. Épp ezért tegye jól láthatóvá magát, nehogy önhibáján kívül baleset áldozata legyen:
• Viseljen világos vagy fényvisszaverő ruhát.
• Ne tartózkodjon az autóvezető látómezőjének holtterében.
4. Tartsa be a közlekedési szabályokat!
• A sebességtúllépés sok balesetet okoz. Ne lépje túl a sebességkorlátozásokat, és soha ne haladjon gyorsabban, mint azt a körülmények lehetővé teszik.
• Kanyarodáskor vagy sávváltáskor mindig jelezze irányváltási szándékát, hogy tájékoztassa a többi közlekedőt. Motorjának méretei és manőverező képessége meglephetnek másokat.
5. Ne hagyja, hogy a többi közlekedő meglepje Önt! Legyen különösen óvatos a kereszteződésekben, a parkolók ki- és bejáratainál valamint a kapukijáróknál.
6. Mindig két kézzel fogja a kormányt, lábait tartsa a lábtartón. Az utas két kézzel kapaszkodjék a motorkerékpárba vagy a motorosba, és minkét lábát tartsa a lábtartón.
1
VÉDŐRUHÁZAT
1. A legtöbb halálos kimenetelű motorkerékpáros baleset fejsérüléssel jár. MINDIG hordjon bukósisakot! Viseljen ezen kívül arcvédő plexit vagy szemüveget, illetve csizmát, kesztyűt és védőruházatot. Az utasnak ugyanilyen védelemre van szüksége.
2. A kipufogó működés közben felforrósodik és a motor leállítása után is meleg marad egy darabig. Ügyeljen, hogy ne érjen hozzá a forró kipufogóhoz. Viseljen a lábát teljesen befedő ruházatot.
3. Ne viseljen olyan ruházatot, amely beakadhat a kezelőszervekbe, lábtartókba, a láncba vagy a kerekekbe.
MÓDOSÍTÁSOK
VIGYÁZAT!
A motorkerékpár átalakítása, vagy az eredeti alkatrészek leszerelése veszélyessé vagy szabálytalanná teheti a járművet! A tartozékokat illetően mindig tartsa be az előírásokat!
2
MEGTERHELÉS ÉS TARTOZÉKOK
VIGYÁZAT!
• A balesetek elkerülése érdekében legyen rendkívül elővigyázatos, ha tartozékokat vagy csomagot helyez el motorkerékpárján, illetve ilyenekkel motorozik. A tartozékok és a poggyász csökkenthetik a motorkerékpár stabilitását, menetteljesítményeit és biztonságos sebességét. Tartozékokkal felszerelt motorkerékpárral ne lépje túl a 130 km/órás sebességet. Vegye figyelembe, hogy még ezt a 130 km/órás korlátozást is csökkenteni kell, ha nem eredeti Honda tartozékokat használ, nem megfelelően terheli meg gépét, kopottak a gumiabroncsok, rossz a motorkerékpár általános állapota, vagy kedvezőtlen az időjárás. Ezek az általános szempontok segítségére lehetnek annak eldöntésében, hogy szereljen-e tartozékot motorkerékpárjára, és hogyan terhelje meg azt biztonságosan.
Megterhelés
A vezető, az utas, a poggyász és az összes tartozék együttes tömege nem haladhatja meg a maximális teherbírást:
189 kg kivéve MX
160 kg MX
A poggyász súlya önmagában ne haladja meg a
14 kg-ot.
1. A poggyászt és a tartozékokat alacsonyan, a motorkerékpár tömegközéppontjához közel helyezze el. Az egyensúly érdekében egyformán terhelje meg a két oldalt. Minél messzebb van a súly a motorkerékpár tömegközéppontjától, annál rosszabb lesz a vezethetőség.
2. A gumiabroncsok nyomását (42. oldal), az első futóművet (24. oldal) és a hátsó futóművet (27. oldal) a súlynak és a motorozás körülményeinek megfelelően állítsa be.
3
3. A laza poggyász előnytelenül befolyásolja a motorkerékpár stabilitását és vezethetőségét. Ellenőrizze gyakran a poggyász rögzítését és a tartozékok felszerelését.
4. A Honda burkolatot kizárólag ehhez a motorkerékpárhoz tervezték. Ne szerelje át más motorkerékpárra.
5. Nagy vagy súlyos tárgyakat (például hálózsák vagy sátor) ne rögzítsen a kormányhoz, villához vagy sárvédőhöz, különben a motorkerékpár veszíthet stabilitásából vagy vezethetőségéből.
Tartozékok
Az eredeti Honda tartozékokat külön ehhez a motorkerékpárhoz tervezték és tesztelték. Mivel a gyárnak nem áll módjában minden egyéb tartozékot bevizsgálni, a nem eredeti Honda tartozékok helyes kiválasztásáért, felszereléséért és használatáért Ön viseli a személyes felelősséget. Mindig tartsa be a megterhelésre vonatkozó útmutatást és a következőket:
1. Gondosan ellenőrizze, hogy a tartozék nem takarja-e el valamelyik lámpát, nem csökkenti-e a szabad magasságot és a bedönthetőséget, nem korlátozza-e a rugózást, a kormányzást vagy a kezelőszervek működését.
2. Nagy méretű, villára szerelt idomok vagy szélvédők, illetve rossz konstrukciójú vagy helytelenül felszerelt burkolatok olyan aerodinamikai erőket kelthetnek, amelyek labilissá teszik a motorozást. Ne szereljen fel olyan burkolatot, amely csökkenti a motor hűtőlevegő-áramlását.
4
3. Az olyan tartozékok, amelyek a vezetési testtartást megváltoztatva eltávolítják kezét vagy lábát a kezelőszervektől, veszély esetén meghosszabbíthatják a reakcióidőt.
4. Ne szereljen fel olyan elektromos tartozékot, amely túllépné a motorkerékpár elektromos berendezésének teljesítőképességét. Egy biztosíték kiolvadása veszélyt idézhet elő azáltal, hogy megfoszthatja Önt a világítástól vagy a motor teljesítményétől.
5. Ezt a motorkerékpárt nem arra tervezték, hogy oldalkocsit vagy utánfutót szereljenek rá. Ennek megszegése súlyosan rontaná vezethetőségét.
6. A hűtőrendszer mindennemű módosítása túlmelegedést és súlyos motorhibát okozhat. Ne módosítsa a hűtőradiátor légbeömlését, illetve ne szereljen fel olyan tartozékot, amely elzárja, illetve eltereli a hűtő levegőt a radiátortól.
5
AZ EGYES RÉSZEK ELHELYEZKEDÉSE
Ábrabeírások az óramutató járása szerint, alulról
Első lengéscsillapító beállító
Első rugó előfeszítő
Kürtgomb
Irányjelző kapcsoló
Fényváltó-kapcsoló
Világításkapcsoló
(kivéve U típus)
Tengelykapcsoló kar
Fénykürt nyomógomb (kivéve U típus)
Jelzőlámpák
Visszapillantó tükör
Multifunkciós kijelző
Gyújtáskapcsoló
Fordulatszámmérő
Hűt
jah kondoros csaba közt főleg jó,de most igy rendszám nélkül nem nagyon mek semerre:D meg am is gayta az idő má... na jó azé ma délután kivittem 1 körre ,mentem vele 10-15 km et itt a környéken megatatm a végső csapást a hátsóguminak, szövet kinn figyel má de má ugyse mek vele , télen meg megy fel az uj gumi.. meg 1 teloszimering cserét is bekitatok ,m kicsit ereszti az olajat:(
am te merre lax? maj gurulhatunk jövőre ha gondolod
Köszi!
Szivesen segítek bárkinek, általában a Bandit/GSX1400 fórumon felelhető vagyok, naphosszat ott okoskodok, és osztom az észt minden hátsó szándék nélkül. És én nem hivatásserűen csinálom, hanem szenvedélyből.(az motorokkal való foglalatosságot és az észosztást is )
Mellesleg gyálaztos embernek tartanám magam, ha valakit nagyobb költségekbe vernék, mint amennyiből azt meg lehet úszni.
Üdv.
István
Mindenféle hátsó szándék nélkül írtam le a tapasztalataimat. A távgyógyítás nem szakmám, így csak a lehetséges verziókat vázoltam fel, de nem szándékoztam szélsősőges lenni.
A bontott blokkon is lehet komolyabb megbontás nélkül olvasni, hogy milyen gazdája volt...és igen azért olyan olcsó,mert bizonytalan...(sokszor "szerencsére" hamarabb összetörik a motort, minthogy lenne idejük kinyírni)
Egy blokk megbontás nagy lépés, és nem szabad elbagatelizálni. Meg lehet otthon csinálni, de hangsúlyozom hogy szükségeltetik hozzá némi szakmai hozzáértés, és néhány jó szerszám. ( kötőelemek manapság elég téfásan vannak elhelyezve, főleg a superösszenyomorított sportélvonalban).
Üdv.
Szerintem fussá neki még egyszer...
Én a leírtam 3 alternatívát, de nem verem máséval a csalánt. Gondoltam, hogy az a pár aprócska tapasztalat jól jöhet, mert nem árasztottátok el nagyon. Vagy te már ezeket mind leírtad?
Ismerem az emberek habitusát ilyen esetekben. Az elején nagy lendület hamar alábhagy, mikor megérkeznek az ajánlatok az alkatrész árakról. Javítottam már blokkot bontott(segítettem megszakérteni, hogy alkalmas -e) anyagból is, meg eredetetiből is. Mindenki a saját bőrét viszi a vásárra. Én tudatára adom a választott út, megoldás lehetséges kimeneteleit, de tönteni a lovasnak kell. Gondolom már te is sokszor csináltál ilyet.
A dolgok mögé nézve, valószinüleg a hondások kalkulálnak egy komoly motorszerelési óradíjjal, gondolják , hogy nem biztos hogy nekifut a gazdi, de ekkor ők nem dolgozhatnak bontott cuccból, vagy igen csak minden gari nélkül, de úgyis meggyőznek az igazukról.Ha mégse ott javítatná , még mindig marad egy "kis" profit az eladott cuccon.És egy két "kulcsmondattal " úgy vezetik meg vásárlót, aki már így is teljes bizalommal van irántuk, hiszen ők már rég óta ezt csinálják, ahogy akarják.(A legtöbb szervízben nincs egyetlen egy igazán szenvedélyből dolgozó szerelő sem, csak MAMI tanfolyamokon felcseperedett átképzett cukrászok akik lehetséges hogy a te motorodon fogják elöszőr végrehajtani azt a szerelést, mert a olajcsere volt a legnagyobb önnálló munkájuk. Kevés szervíz van ami rendelkezik elkötelezett igazán hozzáértő szívből dolgozó szakemberrel.) Bocs hogy tiszta vizet öntöttem a pohárba , és eloszlattam a lila ködöt. Legközelebb nem teszem.
más: szinek a szivárvány szineiben/akár motorra is/
segítséget szeretnék kérni ,929RR tulajoktól. Műszaki vizsgára vinném a motoromat, és ezzel kapcsolatos a dolog. Itt az e-mail címem: morcsyzoli@gmail.com - ezen megtudjuk beszélni a részleteket.
Előre is köszönöm ha válaszoltok. (vagy ide, vagy a mailre)
Üdv
A menetsebességet mutatja.
ki gondolná? aszittem má barométer ott elöl a kijelzőbe
HASZNÁLATI ÚTMUTATÓ
CBR900RR
FIRE BLADE
FONTOS FIGYELMEZTETÉS
• UTASSZÁLLÍTÁS
Ezt a motorkerékpárt a vezető és egy utas szállítására tervezték. Ne lépje túl az engedélyezett maximális tömeget, amelynek összegét feltüntették a járművön.
• CSAK KIÉPÍTETT ÚTON HASZNÁLJA A MOTORKERÉKPÁRT!
Ezt a motorkerékpárt kizárólag kiépített útra tervezték.
• OLVASSA EL FIGYELMESEN ÚTMUTATÓNKAT!
A következő címekkel megkülönböztetett magyarázatokat különös figyelemmel olvassa el:
VIGYÁZAT!
Azt jelzi, hogy amennyiben ezeket az utasításokat nem tartja be, sérüléssel járó, vagy halálos kimenetelű balesetnek teheti ki magát.
FIGYELEM!
Baleset veszélyét, vagy a motor károsodását kockáztatja, ha nem tartja be ezt az utasítást.
MEGJEGYZÉS:
Hasznos tájékoztatást jelöl.
Ez a használati útmutató a motorkerékpár szerves részét képezi, eladásakor adja tovább!
HONDA CBR900RR
FIRE BLADE
KEZELÉSI ÚTMUTATÓ
A kiadvány minden információja a nyomdába adás előtti állapotot tükrözi. A HONDA MOTOR CO LTD. fenntartja magának a jogot, hogy előzetes bejelentés és minden kötelezettség nélkül módosításokat hajtson végre.
A kiadvány és annak részei csak a gyártó írásos engedélyével sokszorosíthatók.
ÜDVÖZÖLJÜK!
Ez a motorkerékpár kihívás Önnek, hogy hajtsa uralma alá a gépet kihívás a kalandra. Miközben hasítja a szelet, egy olyan gép köti össze az úttal, amely bármelyik másiknál jobban reagál az Ön utasításaira. A gépkocsitól eltérően itt azonban nincs fém karosszéria. Akárcsak a repülőgép esetében, az útnak indulás előtti átvizsgálás és a rendszeres karbantartás nagyon fontos az Ön biztonsága szempontjából. Jutalma a teljes szabadság.
Annak érdekében, hogy biztonságban vállalhassa a kihívásokat, és teljes mértékben kiélvezhesse a kalandot, alaposan ismerkedjék meg e kezelési kézikönyvvel, MIELŐTT RÁÜLNE A MOTORKERÉKPÁRRA.
Amikor bármilyen karbantartás vagy javítás válik szükségessé, ne feledje, hogy a Honda-kereskedők ismerik legjobban a motorkerékpárt. Amennyiben Ön rendelkezik a megfelelő műszaki ismeretekkel és a szükséges szerszámokkal, a Honda-kereskedő a rendelkezésére bocsáthatja a javítási útmutatót, hogy megkönnyítse a karbantartást és a javítást.
Jó utat kívánunk, és még egyszer köszönjük, hogy a Hondát választotta!
TARTALOM
(Oldalszámok az eredeti angol szöveg szerint)
KEZELÉS
1 A MOTOROZÁS BIZTONSÁGA
1 A biztonságos motorozás szabályai
2 Védőruházat
2 Változtatások
3 Terhelés és tartozékok
6 AZ ALKATRÉSZEK ELHELYEZÉSE
9 A kezelőszervek és műszerek
24 FŐ ALKATRÉSZEK
(A motorkerékpár kezeléséhez szükséges információk)
24 Futómű
30 Fékek
34 Tengelykapcsoló
36 Hűtőfolyadék
38 Benzin
41 Motorolaj
42 Tömlő nélküli gumiabroncsok
45 AZ EGYES KEZELŐSZERVEK
45 Gyújtáskapcsoló
46 Kulcsok
48 Indításgátló rendszer (HISS) (kivéve MX, BR)
49 Kezelőszervek a jobb oldali kormányszáron
50 Kezelőszervek a bal oldali kormányszáron
52 SZERELVÉNYEK
(A motorkerékpár vezetéséhez nem szükséges információk)
52 Kormányzár
53 Ülés
55 Sisaktartó
56 Dokumentum tartó
56 Rakodórekesz
57 Tároló rekesz U-lakat részére
58 Középső burkolat
59 Alsó burkolat
60 Belső burkolat
61 Fényszóró magasságállító
62 KEZELÉS
62 Használat előtti átvizsgálás
63 A motor beindítása
65 Bejáratás
66 Motorozás
68 Fékezés
69 Parkolás
69 Lopásgátló ötletek
KARBANTARTÁS
70 KARBANTARTÁS
71 Karbantartási terv
74 Szerszámkészlet
75 Azonosító számok
76 Színkód
77 Karbantartási óvintézkedések
78 Motorolaj
82 Gyújtógyertyák
86 Gázműködtetés
87 Alapjárati fordulatszám
88 Lánc
94 Láncvezető
95 Az első és a hátsó futómű átvizsgálása
96 Oldaltámasz
97 A kerék kiszerelése
102 Fékbetét-kopás
104 Akkumulátor
106 Biztosítékcsere
109 Stoplámpa-kapcsoló beállítás
110 Izzócsere
115 TISZTÍTÁS
118 TÁROLÁSI ÚTMUTATÓ
118 Tárolás
120 Újra üzembehelyezés
121 MŰSZAKI ADATOK
125 INDÍTÁSGÁTLÓ (HISS) RÁDIÓ-TÍPUSBIZONYÍTVÁNYA (KIVÉVE MX, BR)
126 KATALIZÁTOR (CSAK G TÍPUS)
A MOTOROZÁS BIZTONSÁGA
VIGYÁZAT!
Motorozás közben minden Öntől telhetőt meg kell tennie saját biztonsága érdekében. Motorozás előtt ismerje meg a következő szabályokat:
A BIZTONSÁGOS MOTOROZÁS SZABÁLYAI:
1. A motor beindítása előtt mindig ellenőrizze a járművet (62. oldal). Így elkerülheti a baleseteket és a motorkerékpár károsodását.
2. A tapasztalat hiánya számos balesetet okoz. Az országok többségében jogosítvány szükséges a motorkerékpár vezetéséhez. Ellenőrizze, megvan-e Önnek a megfelelő jogosítvány-kategóriája. SOHA ne adja kölcsön a járművet olyan személynek, aki nem rendelkezik a megfelelő vezetési tudással.
3. Számos autó-motorkerékpár baleset származik abból, hogy az autó vezetője "nem látta" a motorost. Épp ezért tegye jól láthatóvá magát, nehogy önhibáján kívül baleset áldozata legyen:
• Viseljen világos vagy fényvisszaverő ruhát.
• Ne tartózkodjon az autóvezető látómezőjének holtterében.
4. Tartsa be a közlekedési szabályokat!
• A sebességtúllépés sok balesetet okoz. Ne lépje túl a sebességkorlátozásokat, és soha ne haladjon gyorsabban, mint azt a körülmények lehetővé teszik.
• Kanyarodáskor vagy sávváltáskor mindig jelezze irányváltási szándékát, hogy tájékoztassa a többi közlekedőt. Motorjának méretei és manőverező képessége meglephetnek másokat.
5. Ne hagyja, hogy a többi közlekedő meglepje Önt! Legyen különösen óvatos a kereszteződésekben, a parkolók ki- és bejáratainál valamint a kapukijáróknál.
6. Mindig két kézzel fogja a kormányt, lábait tartsa a lábtartón. Az utas két kézzel kapaszkodjék a motorkerékpárba vagy a motorosba, és minkét lábát tartsa a lábtartón.
1
VÉDŐRUHÁZAT
1. A legtöbb halálos kimenetelű motorkerékpáros baleset fejsérüléssel jár. MINDIG hordjon bukósisakot! Viseljen ezen kívül arcvédő plexit vagy szemüveget, illetve csizmát, kesztyűt és védőruházatot. Az utasnak ugyanilyen védelemre van szüksége.
2. A kipufogó működés közben felforrósodik és a motor leállítása után is meleg marad egy darabig. Ügyeljen, hogy ne érjen hozzá a forró kipufogóhoz. Viseljen a lábát teljesen befedő ruházatot.
3. Ne viseljen olyan ruházatot, amely beakadhat a kezelőszervekbe, lábtartókba, a láncba vagy a kerekekbe.
MÓDOSÍTÁSOK
VIGYÁZAT!
A motorkerékpár átalakítása, vagy az eredeti alkatrészek leszerelése veszélyessé vagy szabálytalanná teheti a járművet! A tartozékokat illetően mindig tartsa be az előírásokat!
2
MEGTERHELÉS ÉS TARTOZÉKOK
VIGYÁZAT!
• A balesetek elkerülése érdekében legyen rendkívül elővigyázatos, ha tartozékokat vagy csomagot helyez el motorkerékpárján, illetve ilyenekkel motorozik. A tartozékok és a poggyász csökkenthetik a motorkerékpár stabilitását, menetteljesítményeit és biztonságos sebességét. Tartozékokkal felszerelt motorkerékpárral ne lépje túl a 130 km/órás sebességet. Vegye figyelembe, hogy még ezt a 130 km/órás korlátozást is csökkenteni kell, ha nem eredeti Honda tartozékokat használ, nem megfelelően terheli meg gépét, kopottak a gumiabroncsok, rossz a motorkerékpár általános állapota, vagy kedvezőtlen az időjárás. Ezek az általános szempontok segítségére lehetnek annak eldöntésében, hogy szereljen-e tartozékot motorkerékpárjára, és hogyan terhelje meg azt biztonságosan.
Megterhelés
A vezető, az utas, a poggyász és az összes tartozék együttes tömege nem haladhatja meg a maximális teherbírást:
189 kg kivéve MX
160 kg MX
A poggyász súlya önmagában ne haladja meg a
14 kg-ot.
1. A poggyászt és a tartozékokat alacsonyan, a motorkerékpár tömegközéppontjához közel helyezze el. Az egyensúly érdekében egyformán terhelje meg a két oldalt. Minél messzebb van a súly a motorkerékpár tömegközéppontjától, annál rosszabb lesz a vezethetőség.
2. A gumiabroncsok nyomását (42. oldal), az első futóművet (24. oldal) és a hátsó futóművet (27. oldal) a súlynak és a motorozás körülményeinek megfelelően állítsa be.
3
3. A laza poggyász előnytelenül befolyásolja a motorkerékpár stabilitását és vezethetőségét. Ellenőrizze gyakran a poggyász rögzítését és a tartozékok felszerelését.
4. A Honda burkolatot kizárólag ehhez a motorkerékpárhoz tervezték. Ne szerelje át más motorkerékpárra.
5. Nagy vagy súlyos tárgyakat (például hálózsák vagy sátor) ne rögzítsen a kormányhoz, villához vagy sárvédőhöz, különben a motorkerékpár veszíthet stabilitásából vagy vezethetőségéből.
Tartozékok
Az eredeti Honda tartozékokat külön ehhez a motorkerékpárhoz tervezték és tesztelték. Mivel a gyárnak nem áll módjában minden egyéb tartozékot bevizsgálni, a nem eredeti Honda tartozékok helyes kiválasztásáért, felszereléséért és használatáért Ön viseli a személyes felelősséget. Mindig tartsa be a megterhelésre vonatkozó útmutatást és a következőket:
1. Gondosan ellenőrizze, hogy a tartozék nem takarja-e el valamelyik lámpát, nem csökkenti-e a szabad magasságot és a bedönthetőséget, nem korlátozza-e a rugózást, a kormányzást vagy a kezelőszervek működését.
2. Nagy méretű, villára szerelt idomok vagy szélvédők, illetve rossz konstrukciójú vagy helytelenül felszerelt burkolatok olyan aerodinamikai erőket kelthetnek, amelyek labilissá teszik a motorozást. Ne szereljen fel olyan burkolatot, amely csökkenti a motor hűtőlevegő-áramlását.
4
3. Az olyan tartozékok, amelyek a vezetési testtartást megváltoztatva eltávolítják kezét vagy lábát a kezelőszervektől, veszély esetén meghosszabbíthatják a reakcióidőt.
4. Ne szereljen fel olyan elektromos tartozékot, amely túllépné a motorkerékpár elektromos berendezésének teljesítőképességét. Egy biztosíték kiolvadása veszélyt idézhet elő azáltal, hogy megfoszthatja Önt a világítástól vagy a motor teljesítményétől.
5. Ezt a motorkerékpárt nem arra tervezték, hogy oldalkocsit vagy utánfutót szereljenek rá. Ennek megszegése súlyosan rontaná vezethetőségét.
6. A hűtőrendszer mindennemű módosítása túlmelegedést és súlyos motorhibát okozhat. Ne módosítsa a hűtőradiátor légbeömlését, illetve ne szereljen fel olyan tartozékot, amely elzárja, illetve eltereli a hűtő levegőt a radiátortól.
5
AZ EGYES RÉSZEK ELHELYEZKEDÉSE
Ábrabeírások az óramutató járása szerint, alulról
Első lengéscsillapító beállító
Első rugó előfeszítő
Kürtgomb
Irányjelző kapcsoló
Fényváltó-kapcsoló
Világításkapcsoló
(kivéve U típus)
Tengelykapcsoló kar
Fénykürt nyomógomb (kivéve U típus)
Jelzőlámpák
Visszapillantó tükör
Multifunkciós kijelző
Gyújtáskapcsoló
Fordulatszámmérő
Hűt
am te merre lax? maj gurulhatunk jövőre ha gondolod
Szivesen segítek bárkinek, általában a Bandit/GSX1400 fórumon felelhető vagyok, naphosszat ott okoskodok, és osztom az észt minden hátsó szándék nélkül. És én nem hivatásserűen csinálom, hanem szenvedélyből.(az motorokkal való foglalatosságot és az észosztást is )
Mellesleg gyálaztos embernek tartanám magam, ha valakit nagyobb költségekbe vernék, mint amennyiből azt meg lehet úszni.
Üdv.
István
Mi az ára a sisaknak?
Mindenféle hátsó szándék nélkül írtam le a tapasztalataimat. A távgyógyítás nem szakmám, így csak a lehetséges verziókat vázoltam fel, de nem szándékoztam szélsősőges lenni.
A bontott blokkon is lehet komolyabb megbontás nélkül olvasni, hogy milyen gazdája volt...és igen azért olyan olcsó,mert bizonytalan...(sokszor "szerencsére" hamarabb összetörik a motort, minthogy lenne idejük kinyírni)
Egy blokk megbontás nagy lépés, és nem szabad elbagatelizálni. Meg lehet otthon csinálni, de hangsúlyozom hogy szükségeltetik hozzá némi szakmai hozzáértés, és néhány jó szerszám. ( kötőelemek manapság elég téfásan vannak elhelyezve, főleg a superösszenyomorított sportélvonalban).
Üdv.
István
Én a leírtam 3 alternatívát, de nem verem máséval a csalánt. Gondoltam, hogy az a pár aprócska tapasztalat jól jöhet, mert nem árasztottátok el nagyon. Vagy te már ezeket mind leírtad?
Ismerem az emberek habitusát ilyen esetekben. Az elején nagy lendület hamar alábhagy, mikor megérkeznek az ajánlatok az alkatrész árakról. Javítottam már blokkot bontott(segítettem megszakérteni, hogy alkalmas -e) anyagból is, meg eredetetiből is. Mindenki a saját bőrét viszi a vásárra. Én tudatára adom a választott út, megoldás lehetséges kimeneteleit, de tönteni a lovasnak kell. Gondolom már te is sokszor csináltál ilyet.
A dolgok mögé nézve, valószinüleg a hondások kalkulálnak egy komoly motorszerelési óradíjjal, gondolják , hogy nem biztos hogy nekifut a gazdi, de ekkor ők nem dolgozhatnak bontott cuccból, vagy igen csak minden gari nélkül, de úgyis meggyőznek az igazukról.Ha mégse ott javítatná , még mindig marad egy "kis" profit az eladott cuccon.És egy két "kulcsmondattal " úgy vezetik meg vásárlót, aki már így is teljes bizalommal van irántuk, hiszen ők már rég óta ezt csinálják, ahogy akarják.(A legtöbb szervízben nincs egyetlen egy igazán szenvedélyből dolgozó szerelő sem, csak MAMI tanfolyamokon felcseperedett átképzett cukrászok akik lehetséges hogy a te motorodon fogják elöszőr végrehajtani azt a szerelést, mert a olajcsere volt a legnagyobb önnálló munkájuk. Kevés szervíz van ami rendelkezik elkötelezett igazán hozzáértő szívből dolgozó szakemberrel.) Bocs hogy tiszta vizet öntöttem a pohárba , és eloszlattam a lila ködöt. Legközelebb nem teszem.
Üdv.
István
"