A Z-vel szinte mindig pancsoltam, amikor lehetett, igaz abban nagyobb injektorok is voltak. Gyári állapotban pici etanollal (kb. 5-10%) kevesebbet evett, mint sima benzinnel, ahogyan az 1,3-as Yaris II is, ami korrektül utánaállította magát. Nem csak a kaját, hanem az előgyújtást is. Azzal eleinte sokat spóroltunk, kb. 80,000 km alatt nem volt baja.
Nyitott pair szeleppel nem is lehet szinte csak szegény keveréket mérni.
Alapvetően igazad van és ebben a CBR-ben nincs Lambda. Régebben lehetett spórolni vele, de most már nem éri meg. Nem ezért töltöttem bele a gépbe.
Akinek van orra, az érzi mikor kap sokat a motor, illetve néha ki szoktam szedni a gyertyákat.
Régebben benzinnel is olvasztottam már el gyertyát, égettem át a dugattyú tetejét, tudom mire kell figyelni.
Ha sokat foglalkoztál E85-tel biztosan tudod, hogy tisztítja az injektorokat és a szívó szelepek is sokkal jobban néznek ki. Picit hűti is a motort.
Egyébként 7 liter a max. amit beletöltöttem a 18 literes tankba. Így hidegen is elsőre indul, az alapjárat lett picivel kisebb. Amíg nem tudok E100-at szerezni addig marad a tiszta benzin, néha túrázáshoz majd pancsolok bele 30% körüli e85-öt.
Senkit nem akarok rábeszélni, az előző motoromba nem is töltöttem E85-öt. Egyedül alu tankba ne rakjatok!
EX-tipustársak!
Holnap nincs kedve valakinek egy alacsonytátrai túrához? 1-2 haverral megyünk, reggel fél9-kor talizunk M3 kivezetőnél shell kúton (M0előtt, Metorónál). Ha valaki jönne, guruljon oda.
Igen, igaz amit mondasz, abban az esetben, ha az autó (vagy motor) lambdaszondával van szerelve, ami érzékeli a szegény keveréket és képes az ECU magától utánamenni a dolognak. Ez esetben jobban tolerálja az adott jármű a dolgot és igen, típustól függ, hogy mennyi plusszt képes adni. De lambdanélküli motor miből tudná, hogy nem jó nyálat kap? Semmiből, ezért nem is tud utánaállítani magától, szal ebben az esetben azért csak óvatosan az etanolozással.
Spórolás szempontjából amúgy meg sztem pont semmit nem ér kb, mert majdnem annyival eszik többet etanolosan, mint amennyi az árkülönbség. 100-as benya helyett már megérné E85-el járni, de 95 helyett nem igazán.
Ez azért nem minden esetben van így. Némelyik rendszer képes zokszó nélkül lekezelni a dolgot. Ezt ugye csak méréssel lehet igazolni. Az esztelen pancsolás persze nem jó, de ésszel el lehet menni egy határig. Mondjuk aki áll a gázon, az úgyse fogja a bioetanolt beletenni, max átalakító kittel. Nem egy ismerősöm van aki foglalkozik átalakítással. A max gáz állás nem egyenlő az injektorok maximális szállításával. Ezt kell kimérni. Ha az injektor tud 10-20%-al többet szállítani, akkor valószínűleg használhatja 50-50-be. Ha akár 30%-al is tud többet szállítani, akkor még átalakítás sem szükséges hozzá (Pl egyes Renault modellek). Aki komolyan gondolja az úgyis beletesz egy átalakító szettet. Aki meg spórolni, vagy csak tisztábban járni szeretne az meg kevergeti. Az Opel-ünk és a saját SAAB-om is simán eljár 50-50-es keverékkel. De igazat adok neked, motor más tészta és ha komolyan hajtja a gépet, tessék elmenni vele szerelőhöz, vagy átalakítóshoz.
E85ös témához:
Az, hogy bírta/elment vele, nem jelenti, hogy jót is tesz a gépnek. Autók esetében elég sokat csináltam már benzinről etanolosra, felesbe is stb. 50%-os aránynál már nagyon durván beszegényedik a keverék, aki kicsit jártas ilyen témában és tudja mi az az AFR az érti a következő számadatokat: részterhelésen benzinnel 14,5-15körüli AFR-ek 50%-os etanolos használatnál 18as AFR köré szegényedett be, padlógázon a 12,5-13 közötti benzines állapothoz képest meg 15-16közé szegényedett. Ez egyben teljesítményvesztés, de ezen kívül nagyon nagyon nem tesz jót a motornak főleg hosszútávon. 30%-os etanol esetében is túlságosan szegény lesz már a keverék. Módosítás nélkül 10%-nál több E85öt nem tennék a benzinhez nyugodt szívvel.
Power commandert 30-ért is kapok, a többi 90-ért eljátszogatok vele
A tütéket már megfaragtam a GSXR1000 topicban már tettem fel képeket róla. Ha cseréled a szívósort állítólag a légszűrőházat is cserélni kell, de ezt csak olvastam kinti fórumokon.
Nem akarok nagyon belenyúlni, mert ugyanaz lesz, mint a Z-vel, hogy annyira megvadul, hogy vizes/poros úton alig lehetett vele közlekedni, pedig ragadós gumik voltak rá felpattintva.
Lendkerékből a külső részből akartam leesztergálni 2-3 mm-t sugár irányban. A Z-nél 4-et vettünk le (átmérőben 8mm), de ott eleve több volt az anyag. Nem egy nagy dolog, csak csinálni kell hozzá egy központosítót, hogy ne kelljen kiegyensúlyozni a végén.
Próbálok majd hozzá venni finomabb porlasztású injektorokat venni, a Z-nél is bevált a zx10 priccoló, és a 45-ös szívósor
Később ezek felkerültek egy turbós ladára...
Esetleg tud valaki tippet adni, milyen fiatalabb gép injektora lesz jó hozzá (954 nem játszik).
60 ezer fölött az szép akkor megnyugodtam nekem 40 van benne most., és a szelepdeknifeléden látható pasztanyom arra utal hogy volt már nézve a szelephézag.
Igaz aggódalomra adott okot hogy a légszűrőt lebontva a szürt oldalon, nagyon apró szemcséket találtam tényleg aprókat a liszt finomságút vagy apróbbat, na ez aggaszt.
120ért kapsz bele Power Commander és be is lövik padon a befecskendezést.
120 körül lehet egy tuning hengerfej is.
A 954 szivósor nem rossz öttlet.Gyárilag abban a szelepek is nagyobbak 2 milivel.
Na ez egy jó ötlet volt,keresek én is.
Vannal tütéim egyébként a torokra,majd teszek fel róla képet.
Lendkerékből hogy könnyitesz le?
Nem régóta van meg a motor, de más gépekbe már sok alkoholt töltöttem. 30%-ig mind bírta, 50%-nál már nem ideális az arány. Onnantól jóval többet eszik a gép, illetve nem is reagál jól a gázra, leesik az alapjárat is. Nem feltétlen spórolás miatt öntöttem bele, megvételkor néha kihagyott a gép, injektor hibára gyanakodtam, de más volt a baj. Az E-85 jobban tisztít, mint a benzin (abban is van legalább 5% etanol).
Lendkerék könnyítésre ugrott volna le, mint minden eddigi motoromon, ami lomhán reagált a gázra. Sajnos maradt rajta.
15-ös lánckerék muszáj a /64-es gumi miatt.
954 szívósor 2 mm-rel nagyobb átmérőben.
120,000-ért adnak egy másik blokkot bele?
Nem gyenge -túrázni- csak nem megy úgy, mint egy GSX-R.
Nyitott pair szeleppel nem is lehet szinte csak szegény keveréket mérni.
Alapvetően igazad van és ebben a CBR-ben nincs Lambda. Régebben lehetett spórolni vele, de most már nem éri meg. Nem ezért töltöttem bele a gépbe.
Akinek van orra, az érzi mikor kap sokat a motor, illetve néha ki szoktam szedni a gyertyákat.
Régebben benzinnel is olvasztottam már el gyertyát, égettem át a dugattyú tetejét, tudom mire kell figyelni.
Ha sokat foglalkoztál E85-tel biztosan tudod, hogy tisztítja az injektorokat és a szívó szelepek is sokkal jobban néznek ki. Picit hűti is a motort.
Egyébként 7 liter a max. amit beletöltöttem a 18 literes tankba. Így hidegen is elsőre indul, az alapjárat lett picivel kisebb. Amíg nem tudok E100-at szerezni addig marad a tiszta benzin, néha túrázáshoz majd pancsolok bele 30% körüli e85-öt.
Senkit nem akarok rábeszélni, az előző motoromba nem is töltöttem E85-öt. Egyedül alu tankba ne rakjatok!
Holnap nincs kedve valakinek egy alacsonytátrai túrához? 1-2 haverral megyünk, reggel fél9-kor talizunk M3 kivezetőnél shell kúton (M0előtt, Metorónál). Ha valaki jönne, guruljon oda.
Spórolás szempontjából amúgy meg sztem pont semmit nem ér kb, mert majdnem annyival eszik többet etanolosan, mint amennyi az árkülönbség. 100-as benya helyett már megérné E85-el járni, de 95 helyett nem igazán.
Üdv.:Bala
Az, hogy bírta/elment vele, nem jelenti, hogy jót is tesz a gépnek. Autók esetében elég sokat csináltam már benzinről etanolosra, felesbe is stb. 50%-os aránynál már nagyon durván beszegényedik a keverék, aki kicsit jártas ilyen témában és tudja mi az az AFR az érti a következő számadatokat: részterhelésen benzinnel 14,5-15körüli AFR-ek 50%-os etanolos használatnál 18as AFR köré szegényedett be, padlógázon a 12,5-13 közötti benzines állapothoz képest meg 15-16közé szegényedett. Ez egyben teljesítményvesztés, de ezen kívül nagyon nagyon nem tesz jót a motornak főleg hosszútávon. 30%-os etanol esetében is túlságosan szegény lesz már a keverék. Módosítás nélkül 10%-nál több E85öt nem tennék a benzinhez nyugodt szívvel.
Volt aki lemérette más módosításokkal ott 7 ló volt a különbség:
grafikonok
katt
A tütéket már megfaragtam a GSXR1000 topicban már tettem fel képeket róla. Ha cseréled a szívósort állítólag a légszűrőházat is cserélni kell, de ezt csak olvastam kinti fórumokon.
Nem akarok nagyon belenyúlni, mert ugyanaz lesz, mint a Z-vel, hogy annyira megvadul, hogy vizes/poros úton alig lehetett vele közlekedni, pedig ragadós gumik voltak rá felpattintva.
Lendkerékből a külső részből akartam leesztergálni 2-3 mm-t sugár irányban. A Z-nél 4-et vettünk le (átmérőben 8mm), de ott eleve több volt az anyag. Nem egy nagy dolog, csak csinálni kell hozzá egy központosítót, hogy ne kelljen kiegyensúlyozni a végén.
Próbálok majd hozzá venni finomabb porlasztású injektorokat venni, a Z-nél is bevált a zx10 priccoló, és a 45-ös szívósor
Később ezek felkerültek egy turbós ladára...
Esetleg tud valaki tippet adni, milyen fiatalabb gép injektora lesz jó hozzá (954 nem játszik).
Igaz aggódalomra adott okot hogy a légszűrőt lebontva a szürt oldalon, nagyon apró szemcséket találtam tényleg aprókat a liszt finomságút vagy apróbbat, na ez aggaszt.
120 körül lehet egy tuning hengerfej is.
A 954 szivósor nem rossz öttlet.Gyárilag abban a szelepek is nagyobbak 2 milivel.
Na ez egy jó ötlet volt,keresek én is.
Vannal tütéim egyébként a torokra,majd teszek fel róla képet.
Lendkerékből hogy könnyitesz le?
Lendkerék könnyítésre ugrott volna le, mint minden eddigi motoromon, ami lomhán reagált a gázra. Sajnos maradt rajta.
15-ös lánckerék muszáj a /64-es gumi miatt.
954 szívósor 2 mm-rel nagyobb átmérőben.
120,000-ért adnak egy másik blokkot bele?
Nem gyenge -túrázni- csak nem megy úgy, mint egy GSX-R.
Közben meg is találtam: CBR
Járt már valaki az Er Mobil KFT-nél? Vác, Csatamező út 2/a
Ma benéztem és láttam egy ilyen 0 km-es RR-t.
Ilyet!
cbr 929 nél hány km. enként kell szelephézagot ellenőrizni, állítani?