Engem meg kihagytok a buliból Amúgy én nem hallottam semmi különöset Balázs motorján mikor az akksiért mentem. Ő se vett észre semmi különbséget. Ennek két oka lehet: vagy ugyanolyan jó/sz@r a motorunk vagy mindketten botfülüek vagyunk
Mindig is CBR-t akartam volna, és már a fene sem tudja, hogy az enyém mióta van meg, de nem szívesen válok meg tőle. Viszont ha mennie kell, akkor is marad valószínűleg a Honda....esetleg Yamaha jöhet még szóba. Már nagyon fenem a fogam egy VFR-re. Vagy a régi Fi-re...a fogaskerekes vezérlésűre, vagy az újra a V-Tech-re. Az újjal már mentem...eszméletlen jó a futóműve...nem gondoltam volna. Nagyon kezes motor. Csak a vinnyogás hiányzik a motoból....miért,, m.i.é.r.t.....MIÉRT kellett elhegyni a fogaskerekes vezérlést!?
Jó a meglátás
Szeretnék kipróbálni egy ugyanilyet , és így jobban kiismerném a típust
+ megnyugtató lenne a Blézi mocijából ugyanazokat a zörgéseket hallani amik engem idegesítenek
Mindíg tudsz újat mutatni.
Tőled mindig lehet v.mit tanulni
Szerintem is a pilóta a ludas (Blézi)de erre az ügyre csak akkor lesz pont téve , ha egyszer cserélünk.
Itt igen jól jól részletezi, és be is mutatja, hogyan kapcsolódnak a körmök egymásba..illetve, a sérülésükre is kitér... http://www.youtube.com/watch?v...
Úgy van ez ahogyan gondoltam...a technikád a ludas, és ezt a szerelőd is hamar konstatálta. Ezek szinkronizálatlan szekvenciális váltók. Tehát, nem autóváltó, ebben nincsen szinkrongyűrű, hogy a 2 fogaskereket (pl 2-ből 3-ba) egy sebességre gyorsítsa, vagy lassítsa. Itt a fogaskerék oldalán körmök és ablakok vannak. Ezek össze kapcsolódnak és utána együtt forognak tovább, illetve attól függően, hogy melyik fogaskerékpár adja tovább a hajtást a tengelynek. Ezért, ha váltasz, nem finomkodsz vele, mert azzal többet ártasz, mit használsz. Mivel ha finoman hózod a váltókart, akkor ezek a két különböző sebességgel forgó fogaskerekek egyszer összeérnek és recsegve adják tudtodra, hogy valamit elkúrtál. Ezért mikor váltasz, nem tépve, hanem határozottan (értsd: gyorsacskán...krescsendó ) húzod át a magasabb sebességbe. Ilyenkor ugyanis nincs ideje recsegni, hanem kattanva összcsúszik a két fogaskerék és voila...lehet cibálni a gázt. Linkelek egy videót, ahol végigkapcsolnak egy váltót, és akkor talán megérted, hogy mik azok az ablakok és körmök, amik összekacsolódnak. Sajnos, ha sokat recsek, akkor ezek a körmök és ablakok szépen, lekerekednek, az-az rádiuszos lesz. És akkor nem fog rendesen összezárni, és kidobálja a sebességeket. Persze emelett más miatt is kidobálhatja, de ez is vele járó ok.
FONTOS:
Felfelé lehet kuplunggal és kuplung nélkül is váltani. Neked egyelőre a kuplunggal váltást ajánlom, de a kuplung nélküli váltást is hamar meg lehet szokni.
Mi a lényeg...ez egy hajtáslánc, tehát elemekből tevődik össze, ha terhelve van, akkor nehezen mozog oldalirányba (váltás), mert feszül. Pl.: sima ajtó, ha a kilincset megfogod és magadfele téped, akkor nehezebben nyílik az ajtó, mert ugye ahogyan feszíted a nylev jobban súrlódik a zárban és ezáltal nehezebb lenyomni a kilincset. A váltónál ugyan ez zajlik le...tehát, ahhoz, hogy váltani tudjál, tehermentesítened kell a váltót. Ezt vagy a kuplunggal teszed, vagy pedig gázelvétellel. Az utóbbi a kuplung nélküli váltásnál lényeges. A gázelvételű váltásnál, csak addig tudsz váltani, míg a motor terhelő üzemmódból (gáz) át nem vált tolóüzemmódba (motorfék). A kettő között eltelt időt és mozgást a hajtásláncban teherváltási reakciónak nevezzük. Ekkor a fogaskerek és a tengelyek, illetve a láncod pozitív hajtásból negatív hajtásba vált át. Ennél szebben nem tudom elmagyarázni.
És ekkor tudod áthúzni a sebességet.
Lefele váltásnál is működhet, de ehhez sok tapasztalat és rutin kell, a motorosok 95%-a lefelé kuplungol. Egyszerűb, és nem baszod szét a váltódat, mire megtanulod.
Ha jobban leforgatod, akkor könnyebben összecsúszik a 2 fogaskerék, és nincs ideje recsegni, mert azonnal összekap...ezért nem reccsen, ha leforgatod. Ha meg egyhelyben rakod sebességbe, nem tolod 1-esbe....hanem lököd...finom szólva rálépsz a váltókarra, vagy lepöckölöd 1-be. DE nem tolod, mert akkor recseg.
Mindjárt keresek egy videót neked. Bármi kérdés van szólj.
Csak akkor recseg amikor már úgyérzem hogy váltottam és engedem ráfele. Terheléskor már fasza, nem recseg,semmi baja nincsen. Nagyjából ennyi, olyan gyorsan váltok még egyet, azt már beveszi, és ekkor visszaváltok, na olyankor visszaváltáskor hiba nélkül veszi a lapot. Elképzelhető a kuplung is, mert: Álló helyzetben, amikor berakom sebességbe, és ezt lassan csinálom meg, akkor reccsenéssel reagál (fent említett eset), viszont ha gyorsan váltok akkor hopp egyből elkapja, talán nem emel ki rendesen?
Mondom a szerelő srác megfigyelte ahogy váltok, és mondta a lábammal lesz a gond.
Amúgy "régebben" egyáltalán nem csinálta, egyszer ha félreváltottam.
Állítok a váltórudazaton, és tesztelek.
Ja ha pörgetéskor teszem sebességben, egyszer sem váltok mellé
A szerelő srác azt mondta, ezért ő nem fogja szét bontani a blokkot, egyszerűen felesleges...
Azért jó, hogy vannak itt segítőkész emberek Köszi nektek
Köszi . Tudtam , hogy számíthatok rád. Tetszik a látásmódod . A véleményeddel egy kis rendet söprögettél a fejemben
Eszembe is jutott valami
vagyis eszembe juttattad
Erre nem is gondoltam
És ha a Blézié jobb.................... ..........akkor az enyém a szarabb
Blézi ! Nem cserélünk !
Ez tuti
De remélem jobb
Szeretnék kipróbálni egy ugyanilyet , és így jobban kiismerném a típust
+ megnyugtató lenne a Blézi mocijából ugyanazokat a zörgéseket hallani amik engem idegesítenek
Tőled mindig lehet v.mit tanulni
Szerintem is a pilóta a ludas (Blézi)de erre az ügyre csak akkor lesz pont téve , ha egyszer cserélünk.
Motoros pólók szezonkezdésre! Szerkeszd meg a saját, egyedi pólódat, kiegészítődet!
Kitűnő húsvéti ajándék!
www.motoros-polo.hu
http://www.youtube.com/watch?v...
Itt igen jól jól részletezi, és be is mutatja, hogyan kapcsolódnak a körmök egymásba..illetve, a sérülésükre is kitér...
http://www.youtube.com/watch?v...
FONTOS:
Felfelé lehet kuplunggal és kuplung nélkül is váltani. Neked egyelőre a kuplunggal váltást ajánlom, de a kuplung nélküli váltást is hamar meg lehet szokni.
Mi a lényeg...ez egy hajtáslánc, tehát elemekből tevődik össze, ha terhelve van, akkor nehezen mozog oldalirányba (váltás), mert feszül. Pl.: sima ajtó, ha a kilincset megfogod és magadfele téped, akkor nehezebben nyílik az ajtó, mert ugye ahogyan feszíted a nylev jobban súrlódik a zárban és ezáltal nehezebb lenyomni a kilincset. A váltónál ugyan ez zajlik le...tehát, ahhoz, hogy váltani tudjál, tehermentesítened kell a váltót. Ezt vagy a kuplunggal teszed, vagy pedig gázelvétellel. Az utóbbi a kuplung nélküli váltásnál lényeges. A gázelvételű váltásnál, csak addig tudsz váltani, míg a motor terhelő üzemmódból (gáz) át nem vált tolóüzemmódba (motorfék). A kettő között eltelt időt és mozgást a hajtásláncban teherváltási reakciónak nevezzük. Ekkor a fogaskerek és a tengelyek, illetve a láncod pozitív hajtásból negatív hajtásba vált át. Ennél szebben nem tudom elmagyarázni.
És ekkor tudod áthúzni a sebességet.
Lefele váltásnál is működhet, de ehhez sok tapasztalat és rutin kell, a motorosok 95%-a lefelé kuplungol. Egyszerűb, és nem baszod szét a váltódat, mire megtanulod.
Ha jobban leforgatod, akkor könnyebben összecsúszik a 2 fogaskerék, és nincs ideje recsegni, mert azonnal összekap...ezért nem reccsen, ha leforgatod. Ha meg egyhelyben rakod sebességbe, nem tolod 1-esbe....hanem lököd...finom szólva rálépsz a váltókarra, vagy lepöckölöd 1-be. DE nem tolod, mert akkor recseg.
Mindjárt keresek egy videót neked. Bármi kérdés van szólj.
Üdv.: Bala
Mondom a szerelő srác megfigyelte ahogy váltok, és mondta a lábammal lesz a gond.
Amúgy "régebben" egyáltalán nem csinálta, egyszer ha félreváltottam.
Állítok a váltórudazaton, és tesztelek.
Ja ha pörgetéskor teszem sebességben, egyszer sem váltok mellé
A szerelő srác azt mondta, ezért ő nem fogja szét bontani a blokkot, egyszerűen felesleges...
Azért jó, hogy vannak itt segítőkész emberek Köszi nektek
Eszembe is jutott valami
vagyis eszembe juttattad