Amúgy lövésem sincs, talán a robeszt lehet kis költségből nagyjából újra éleszteni és aztán eladni. De őszintén megvalva én rühellem a robeszokat, mert csak a nyűg van velük. Sajnos a tapasztalt azt mutatja, hogy használati eszköz, amire nem kell költeni elven használják. Idővel egyszerre kijön az össze probléma és mehet a használt piacra. Sajnos ez más kategóriában is előfordul, de itt érzékelhető a legjobban. Ha tényleg pénzt szeretnél ezeken nyerni, akkor külföldről kell motort behozni. Olyat ami sérült (idom, futómű..tehát a látványos sérülteket). Azonban a motor és vázsérülteket én hagynám... . Mivel itt külföldiában horrorért javítani mindent, inkább eladja törötten, kopottan, mintsem felújítsa 50 EUR-ós óradíjjal. Persze most már nehezebb, mert itt a szuper reg. adós törvény, de ha nem te helyezed forgalomba, akkor azt az elképzelt árból kivonod és voila megvan a haszon. Én még akkor akartam ebbe belefogni mikor tényleg üres volt ez a szektor. Most persze az is megnehezíti, hogy sokan művelik ezt, sok éves gyakorlattal. Tehát, ha nincsen kapcsolati- , anyagi tőkéd, jó nyelvtudással, akkor ez bizony nehezebb út lesz. A veterán biznisz csak nagyban jó, mert egyébként csak hobbiból csak az -ász kategóriába esel. Senki ne sértődjön, meg de a mondás így van...Vadász, madarász mind éhenkórász! Persze én is veteránoznék, csak se időm, de főleg pénzem nincsen hozzá.
A pálya megint olyan, hogy oda nem kell szép motor...oda bivaly gép kell.
Én talán az importot választanám, vagy pedig az utcai szoktort. Tehát a hétköznapi embereket, akinek működő motor kell, ami mellesleg szép is. Ez lehet túra, sport, csopper..akármi.
A másik az alkatrész. Én nem ebből élek, de maradt 1-2 alkatrészem amit eladok, mert nekem nem kell. Mára már sok bontó lett, de bontóból sosem elég. Tehát vásárolj fel "rosszabb" állapotú motorokat, vagy olcsó motorokat ( a kettő nem zárja ki egymást) és henteld le őket. Itt ugyan lassabb a tőke forgása, de ami késik nem múlik.
Bala ! Még egy dologban kikérném a véleményed.
Vennék egy motort kicsit ráncbaszedném és eladnám némi haszon reményében
Kérdés: szerinted mit lehet legkönnyebben eladni ebben a spórolós világban?
-veterán
-robogó
-sport
-pálya
-cross
ezen belül tipus
Minden esetre én tényleg kíváncsi lennék, hogy hogyan vált. Mert ha itt kiderül, hogy rossz a technikája vagy csak tényleg váltókar beállítás gondok vannak viszont időben ellátjuk tanáccsal,akkor könnyen meg lehet előzni egy váltóhibát.
Ez egy jó kérdés, mert nem tudom így látatlanba. Elméleti síkon nagyon sok minden lehet. De van egy olyan érzésem, hogy az eddig benyelt recsegéseken kívül nagyobb baja talán nincsen. Lehet tényleg a technikával van a gond.
Visszatérve, az előző gazdira, aki, idézem "kente neki" de nem egykerekezett vele, vagy ha igen, de akkor nem áttépte a sebességeket akkor sok baja nem lehet. Az egykeréktől inkább a 2-es fokozat-ot dobálja, vagy ha túlemelte és kevesebb olaj volt benne, akkor hajtókar- és\vagy támcsapágyas szokott lenni.
Kérdés, hogy blézi leengedte-e már az olajat, hogy fémre vadásszon? Mikor volt benne olaj cserélve. De ez az olajcsere is csak nagyon kis mértékben befolyásolja illetve nagyon nagy mellényúlás mellett szokott ilyen mértékű galibát okozni.
Talán arra lennék kíváncsi, hogy mi is zajlik le váltásnál. Mikor recseg? Mikor húzod, vagy mikor ráengeded a kuplungot, vagy mikor terheled...stb? Üreset váltasz? Sok itt a lehetőség. És akkor még nem zártuk ki a kuplung hibáját. Ha nem emel ki rendesen, akkor is tud recsegni.
Nekem is szinteres betét van benne, és ha azt nézzük, hogy egy sportmotorod van és annak is használod (180 km\h +) akkor lehet nem ártasz vele. De hát kinek mi. Mellékesen megjegyzem, hogy szinteres és szinteres között is van különbség. Nem hiszem, hogy pálya szinter lenne, mert az utcára egyáltalán nem alkalmas.
Ilyen információim nekem is vannak. De senki nem tér ki rá, hogy fele lesz az élettartam a féktárcsánák harmada akárhányszázaléka, ha történetesen nem fut el 100ezer kilómétert egy tárcsa hanem csak 70ezeret kit érdekel, ha addíg komolyabb volt a fékhatása. Ne essen senki a torkomnak sarkos volt a példa 100ezer kilóméterrel, az arányokra gondoltam. Neked kell eldönteni kenyeret nem kér a fékbetét a polcon előbb utóbb fel fogom használni. Ha május elsejéig ráér és jöttök akkor szivesen le is viszem és akkor posta sincs meg semmiféle költség.
na kicsit utánaolvastam a dolognak,és ezt a szinteres fékbetétet inkább versenypályára ajánlják,merthogy jobban kopik tőle a tárcsa,meg maga a betét is,na persze nagyobb a fékerő is.
szval nemtom még h mi legyen
mások,mit mondtok ?
Na most jöttem haza, elvittem szerelőhöz, kipróbálta, és ő egyszer sem váltott mellé. Én elmentem a szerelő előtt egy kört, és én félreváltottam. Azt mondta nem érdemes ezért szét húzni, a lábam nem jó hozzá. Be kell állítani a váltókart. Úgyhogy ennyi, meg nyugtatott hogy a váltónak semmi baja, próbáljam meg a lábamhoz hangolni.
Ja meg a láncom kicsit laza volt, de azt már orvosolom.
Itt vagyok már, tudod, rossz píz nem vész el.
Nem írogattam, mert meló volt, motoroztunk, szülinapoztunk. A legutolsó volt a leggyilkosabb, ne tudd meg. De túléltem.
No meg nehéz úgy írogatni, hogy semmi okos nem jut az ember eszébe! ( és ez egyre többször fordul elő )
Gőzöm sincs, a méret adott elől 120 hátul 160 nem tudom, hogy mi való GS 500ra, pedig azon vizsgáztam anno. Ha érdekel a dolog itt a fórumon megtalálsz
SZia Ati!
Annyi a baj, alkatrészt sem találtam hozzá...
Úgylátom a motorral lesz a gond, mindenképp el kell vinni szerelőhöz. Ha nem találok a közelben valami jó szerelőt, akkor marad gelénes.
Sajna elég zsebbe nyúlós lesz.
Szia Blézi
Nekem az eddigi tapasztalatom az a 954-el , hogy váltás közben még eddig nem találtam lyukat , csak az 1-2 között. Egyszerüen lehetetlen melléváltani. Ezt úgy értem , ha nem húzom meg eléggé a váltót (pl 3-4 között) akkor egy kattanással vagy 4-be , vagy 3-ba ugrik , de nem talál lyukat. A sebességet sem dobta még ki soha.
Az a tanácsom , hogy mutasd meg a motort szerelőnek , mert valami a reteszelő részénél el van kopva. Most még lehet hogy csak egy alkatrész kell bele , de ha tovább recsegteted, akkor hazavágod a váltódat.
A motor nem hibás ne add el , ha tetszik.
Ha gondolod szerelőt is tudok ajánlani . Igaz neked kicsit messze van Gelénes (Kósáékra gondolok) de megéri az utat mert:
-korrektek
-olcsók
-van motorszerelői tapasztalatuk , és lelkiismeretesen dolgoznak
bármikor megnézheted a motort , hogy hogy halad
A TL-t nekem is ők javították (sajnos annak mindíg volt v.mi baja.
Ha kérdésed van engem is megtalálsz ott , ahol kicsigixxxert.
ITT
Amikor beállt az én motorom, ugyanezt a technikát alkalmaztam egy mágnes segítségével. Sajnos sok mindent összeszedett, így meg tudtuk, hogy nagyon nagy baj van. Természetesen volt olyan amit nem de az már csak hab volt a tortán
Amúgy lövésem sincs, talán a robeszt lehet kis költségből nagyjából újra éleszteni és aztán eladni. De őszintén megvalva én rühellem a robeszokat, mert csak a nyűg van velük. Sajnos a tapasztalt azt mutatja, hogy használati eszköz, amire nem kell költeni elven használják. Idővel egyszerre kijön az össze probléma és mehet a használt piacra. Sajnos ez más kategóriában is előfordul, de itt érzékelhető a legjobban. Ha tényleg pénzt szeretnél ezeken nyerni, akkor külföldről kell motort behozni. Olyat ami sérült (idom, futómű..tehát a látványos sérülteket). Azonban a motor és vázsérülteket én hagynám... . Mivel itt külföldiában horrorért javítani mindent, inkább eladja törötten, kopottan, mintsem felújítsa 50 EUR-ós óradíjjal. Persze most már nehezebb, mert itt a szuper reg. adós törvény, de ha nem te helyezed forgalomba, akkor azt az elképzelt árból kivonod és voila megvan a haszon. Én még akkor akartam ebbe belefogni mikor tényleg üres volt ez a szektor. Most persze az is megnehezíti, hogy sokan művelik ezt, sok éves gyakorlattal. Tehát, ha nincsen kapcsolati- , anyagi tőkéd, jó nyelvtudással, akkor ez bizony nehezebb út lesz. A veterán biznisz csak nagyban jó, mert egyébként csak hobbiból csak az -ász kategóriába esel. Senki ne sértődjön, meg de a mondás így van...Vadász, madarász mind éhenkórász! Persze én is veteránoznék, csak se időm, de főleg pénzem nincsen hozzá.
A pálya megint olyan, hogy oda nem kell szép motor...oda bivaly gép kell.
Én talán az importot választanám, vagy pedig az utcai szoktort. Tehát a hétköznapi embereket, akinek működő motor kell, ami mellesleg szép is. Ez lehet túra, sport, csopper..akármi.
A másik az alkatrész. Én nem ebből élek, de maradt 1-2 alkatrészem amit eladok, mert nekem nem kell. Mára már sok bontó lett, de bontóból sosem elég. Tehát vásárolj fel "rosszabb" állapotú motorokat, vagy olcsó motorokat ( a kettő nem zárja ki egymást) és henteld le őket. Itt ugyan lassabb a tőke forgása, de ami késik nem múlik.
Vennék egy motort kicsit ráncbaszedném és eladnám némi haszon reményében
Kérdés: szerinted mit lehet legkönnyebben eladni ebben a spórolós világban?
-veterán
-robogó
-sport
-pálya
-cross
ezen belül tipus
Minden esetre várjuk a fejleményeket...
Lehet az lenne a megoldás , hogy motort cserélnénk Blézivel , és akkor kiderülne
pl. az , hogy az én váltóm is SZAR
Visszatérve, az előző gazdira, aki, idézem "kente neki" de nem egykerekezett vele, vagy ha igen, de akkor nem áttépte a sebességeket akkor sok baja nem lehet. Az egykeréktől inkább a 2-es fokozat-ot dobálja, vagy ha túlemelte és kevesebb olaj volt benne, akkor hajtókar- és\vagy támcsapágyas szokott lenni.
Kérdés, hogy blézi leengedte-e már az olajat, hogy fémre vadásszon? Mikor volt benne olaj cserélve. De ez az olajcsere is csak nagyon kis mértékben befolyásolja illetve nagyon nagy mellényúlás mellett szokott ilyen mértékű galibát okozni.
Talán arra lennék kíváncsi, hogy mi is zajlik le váltásnál. Mikor recseg? Mikor húzod, vagy mikor ráengeded a kuplungot, vagy mikor terheled...stb? Üreset váltasz? Sok itt a lehetőség. És akkor még nem zártuk ki a kuplung hibáját. Ha nem emel ki rendesen, akkor is tud recsegni.
Üdv.: Bala
Mi a véleményed blézi váltójáról (váltásáról) ?
szval nemtom még h mi legyen
mások,mit mondtok ?
Ja meg a láncom kicsit laza volt, de azt már orvosolom.
Hát nincs mákja az ismerősömnek...
pl egy blokk szét-össze nalúk 15000 körül van
Nem írogattam, mert meló volt, motoroztunk, szülinapoztunk. A legutolsó volt a leggyilkosabb, ne tudd meg. De túléltem.
No meg nehéz úgy írogatni, hogy semmi okos nem jut az ember eszébe! ( és ez egyre többször fordul elő )
Annyi a baj, alkatrészt sem találtam hozzá...
Úgylátom a motorral lesz a gond, mindenképp el kell vinni szerelőhöz. Ha nem találok a közelben valami jó szerelőt, akkor marad gelénes.
Sajna elég zsebbe nyúlós lesz.
Nekem az eddigi tapasztalatom az a 954-el , hogy váltás közben még eddig nem találtam lyukat , csak az 1-2 között. Egyszerüen lehetetlen melléváltani. Ezt úgy értem , ha nem húzom meg eléggé a váltót (pl 3-4 között) akkor egy kattanással vagy 4-be , vagy 3-ba ugrik , de nem talál lyukat. A sebességet sem dobta még ki soha.
Az a tanácsom , hogy mutasd meg a motort szerelőnek , mert valami a reteszelő részénél el van kopva. Most még lehet hogy csak egy alkatrész kell bele , de ha tovább recsegteted, akkor hazavágod a váltódat.
A motor nem hibás ne add el , ha tetszik.
Ha gondolod szerelőt is tudok ajánlani . Igaz neked kicsit messze van Gelénes (Kósáékra gondolok) de megéri az utat mert:
-korrektek
-olcsók
-van motorszerelői tapasztalatuk , és lelkiismeretesen dolgoznak
bármikor megnézheted a motort , hogy hogy halad
A TL-t nekem is ők javították (sajnos annak mindíg volt v.mi baja.
Ha kérdésed van engem is megtalálsz ott , ahol kicsigixxxert.
ITT
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr_900_rr-464
8305
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr_900
_rr-4648305