Amikor a víz melegszik, nő a térfogata. A hűtősapkán van egy szelep ami a megnövekedett nyomás hatására kiengedi a többlet vizet, ami átfolyik a kiegyenlítő tartályba. Amikor hűl, a sapkán nyit egy másik szelep amin keresztűl a a vizet visszaszívja a keletkező vákuum a kiegyenlítő tartályból. Ezért is kell a minimumra tölteni hidegen a kiegyenlítő tartályt. Itt láthatod és megérted
Van egy elméletem,ami jó lehet.
-Minimum:Azért szükséges,hogy tudjon pótolni a hőtőbe.Ha nincs meg a szint akkor nem bírja felvenni.
-Maximum:Szerintem azért van,mert,ha felforr a víz a hűtőbe akkor oda fogja visszanyomni a forró vizet,és kell neki a hely.
Én sem értem, ezért tettem fel a kérdést.
Az egészen akkor gondolkodtam el amikor
cs.dzsordzso ezt írta:"......elvileg önmagát lelégteleníti, ha jól tom. ..."
De biztos valami egyszerű magyarázata van...
NA ez jó kérdés!A minimum illetve maximum szintel kicsit bajban vagyok.Régebben,más motoron túl volt töltve a kiegyenlítő "maximum felett",akkor kidolgoztam magát.De ez a gép nemnagyon akarja kidolgozni.Miért van ez?
Ezt most nem igazán értem mi ebben a kötekedés!
Leírt egy lehetőséget Pepe. levelére én pedíg
érvekkel próbáltam alátámasztani, hogy szerintem nem biztos,
hogy ebben az esetben igaza van. Ezért van a fórum. Hogy
az ötleteinket;tapasztalatainkat leírjuk/megbeszéljük.
Csak Te írtad, hogy hülyeségeket beszél...
Lehet, hogy igaza lesz és úgy ahogy neked egy 'egyszerű' kontakthiba a megoldás!
Apropó cs.dzsordzso nagyfiú már. Majd megvédi magát hogyha kell...
Egy kérdésem lenne hozzád vagy ahhoz aki tudja a megoldást!
Miért van a kiegyenlítő tartály a hűtő alatt? És a rajta jelzett
min. és max. szint így hogyan működhet?
Hellosztok 900RR-esek, eddig egy ezres fzr-t kergettem, annak elől 17-es kereke volt, hátul 18-as, és full zsír volt. 16-os elsővel milyenek ezek a gépek?
Üdv. Zoli
Nekem pirelli dragon evo van fent elől, erre sem tudok nagyon panaszkodni. Megfigyeltem, hogy fűrészfogasra van kopva az eleje ez gondolom lehet a rossz lengéscsillapítástól. Menet közben nincs vele baj, de nagyobb tempóról fékezve berázza az elejét.
Ahogy írtam sokféle hiba lehet. Érdemes lenne lassú és gyors tempó után megnézni kézzel a hűtőt, hogy hol meleg, esetleg hidegebb, mert akár egy dugulás is előidézhet ilyen gondot. Lehet, hogy csak részben dugult el és lassú tempónál még jó a hűtés, de nagyobb fordulaton a vízkeverő már nem tudja átküldeni a vizet olyan gyorsan, ahogy kellene. ...főleg törött motoroknál fordul elő, hogy teli nyomják a hűtőt hűtőtömítővel! Másik lehetőség a vízhőfokgomba vízköves és meg kell takarítani, lehet hengerfej is, de abba bele sem merek gondolni , inkább valami kis dugulás legyen. És így tovább. Sajnos van hibalehetőség bőven.
Szerintem ha kihúzod az órára menő vezetéket és próbálod szimulálni
az érintkezési hibát, akkor a mutató drasztikusan ki fog lengeni nem
pedíg lassan emelkedik és süllyed ezért gondolom, hogy itt más lehet a
hiba. Haverom régi CBR1000F-je nem tudta légteleníteni magát mindíg
utánna kellett tölteni a hűtő tetején...
A 929-nél is lejjebb van a kiegyenlítő tartály mint a hűtő teteje.
Tényleg akkor, hogy is van ez? Hogy tudja a hűtőből elgőzölt folyadékot
pótolni a hűtő alá felszerelt tartályból?
Persze sokminden lehet egy ilyen hiba kiváltó oka. ...elvileg önmagát lelégteleníti, ha jól tom. A kontakthibára meg azért gondoltam, mert lassú zötyögős városi tempónál jó az érték, tehát van érintkezés, nagyobb tempónál meg a menetszél 'elemelheti' a váztól a testet és így hamis értéket mutat a műszer. Ezek csak tippek és nem magyarázza meg a hűtővíz távozását a túlfolyóból, ez igaz.
Köszi!
Itt láthatod és megérted
-Minimum:Azért szükséges,hogy tudjon pótolni a hőtőbe.Ha nincs meg a szint akkor nem bírja felvenni.
-Maximum:Szerintem azért van,mert,ha felforr a víz a hűtőbe akkor oda fogja visszanyomni a forró vizet,és kell neki a hely.
Szerintem ezen okok lehetne.
Az egészen akkor gondolkodtam el amikor
cs.dzsordzso ezt írta:"......elvileg önmagát lelégteleníti, ha jól tom. ..."
De biztos valami egyszerű magyarázata van...
Leírt egy lehetőséget Pepe. levelére én pedíg
érvekkel próbáltam alátámasztani, hogy szerintem nem biztos,
hogy ebben az esetben igaza van. Ezért van a fórum. Hogy
az ötleteinket;tapasztalatainkat leírjuk/megbeszéljük.
Csak Te írtad, hogy hülyeségeket beszél...
Lehet, hogy igaza lesz és úgy ahogy neked egy 'egyszerű' kontakthiba a megoldás!
Apropó cs.dzsordzso nagyfiú már. Majd megvédi magát hogyha kell...
Egy kérdésem lenne hozzád vagy ahhoz aki tudja a megoldást!
Miért van a kiegyenlítő tartály a hűtő alatt? És a rajta jelzett
min. és max. szint így hogyan működhet?
Nem kéne mert nem beszél hülyeséget ám...
Ne gondold, h más a hiba. Nekem volt ilyen. Ennyi...
jó 1 hónapig szerveztem de összejött......soha többet ilyet
Üdv. Zoli
Én nem tudok menni sajnos,pedig érdekelne a dolog.
Talán majd jövőre...
természetesen a jó villák ,jó olaj jó beállítás mind mind közrejáccik,,,,úgy elöl mint hátul is.....
az első 16 kereket nem cserélem le mint oly sokan mert azt így találták ki a japán mérnökök és az úgy jó,,,,,,nekem legalábbis marad.......
gumi van hozzá csak nem használt.......nem halunk bele egy új gumába 25-45 között van és 15 000 tuti elgurul 2 szezon nálam
az érintkezési hibát, akkor a mutató drasztikusan ki fog lengeni nem
pedíg lassan emelkedik és süllyed ezért gondolom, hogy itt más lehet a
hiba. Haverom régi CBR1000F-je nem tudta légteleníteni magát mindíg
utánna kellett tölteni a hűtő tetején...
A 929-nél is lejjebb van a kiegyenlítő tartály mint a hűtő teteje.
Tényleg akkor, hogy is van ez? Hogy tudja a hűtőből elgőzölt folyadékot
pótolni a hűtő alá felszerelt tartályból?
Múltkor is kifordultam véletlen egy rendőrauto elé,ugy h kellett neki fékezi rendesen,de az se szólt semmit.
Megint lesz egy csomo lóvéba,de megéri