Elsőnél, fent a húzó csillapítás és a rugó előfeszítés, alul a nyomó csillapítás.
Hátsónál fent a nyomó csillapítás és a rugó előfeszítés, alul a húzó csillapítás.
mondjuk én gyárival megyek mert fogalmam sincs mit hogyan érdemes állítani....
ha jól tudom akkor a nagyon megnyult lánc az alapjáraton kezd borzalmasan kattogni meg akkor amikor visszaejti a fordulatot, kicsit állisd lejjeb az alapjáratot, és ha hangososdik a lánc akkor meg van nyulva. mennyi az alapjáratod most?
Nem gond! Mindíg tanul az ember!
Nyitott dobbal egyébként tényleg odabasz rendesen!
Szerintem az utolsó széria 919 es azaz az SC33 típus nagyon jol sikerült!
Egyet basztak el hogy az elsőkerék nem 17"-os!
Azt kicserélném ha vennék egyet!
)')-en nincs EXUP szelep!
AZ még karbis!
Azt a bizonyos EXUP szelepet csak a '00-tól szrelték fel!
Onnantól az egész motor más! Csak a honda felirat egyezik a kettőn!
Szerintem nem kell kicserélni csak a feszítőt max,vagy azt se.De ha nem nagyon hallani akkor még bírja szerintem.Biztos hogy az zörög?
Kipufogó szelep? exup-ra gondolok az is szokott.
Nekem a 929-en volt olyan hiba hogy csörgött.Na mondom beszart a vezérműlánc vagy a szelepek.Elvittem szerelőhöz vezérműlánc félídős,feszes,szelepek határértéken belül.Akkor mi a ....
Hát a kuplungkosárban meghaltak a nyomatékhatároló rugók,és az csörgött és ahogy gyorsítottam rántott egyet a motor ha rátettem a gázt.De én sokat kerekeztem vele.
Akkor halgass az elöttem szolohoz, vidd el halgassa meg szakember, én egy kawánál ugyanigy huztam , mondom magamba kibirja az idény végét, akármilyen ovatos voltam ugy megnyult a lánc hogy átugrott a vezérlés, nem kell mondanom hogy 10x annyiba került a felujitás mintha láncot cseréltem volna. ne huzd az a lelke, és nem egy nagy pénz. üdv szép napot
sc28-as blokk.... ha befogom a kiput és ugy hallgatom a motor járását szép csöndes, több haverom is mondta (akik értenek is hozzá) hogy milyen csendes a motorja, az ő R1-ének sokkal zajosabb...
Valószinüleg vagy a feszítő vagy már maga a lánc lesz a ludas.... jó lenne ha még ezt a szezont kihúzná és majd téliálom idején kicseréltetném.....
az enyém is ciripelt (inkább zizegésnek mondanám) az enyémen az egyik szelep szólt, mondjuk a 954-en vannak furcsa hangok a blokkbol amik zavartak, de meghalgattam egy másik 954-et és megnyugodtam zajos ilyen, a zizegéssel lehet mit kezdeni szelepállitással, de a blokk az zajos. neked melyik van? a 919 a legcsendesebb a 929 és a 954 sokkal zajosabb mint az elödje.
most mentem pár kört és már hallatszik a blokk felől olyan ciripelős hang, nem tudom hogy a láncfeszítő csinálja-e vagy már maga a vezérláncmű ad ki ilyen hangot.....
Bár melyik is legyen az, milyen gondokat okozhat?
hát útcán elég nehéz felmelegíteni a gumikat, főleg ami nem is az a könnyen melegedős típus.... meg ezeken a magyar utakon nem is igazán lehet olyan tempósan menni( legalább is felénk)
Hát azt nem tudom hogy mennyit kopik,de ezek utcai gumik.Általában ilyenkor csak a két széle kopik, a közepe nem.Az első michelin pilot power ami már egy kicsit túl is melegedett,a hátsó bt 02 bridgestone.Utcán is így kellene kinéznie mint a képeken ha terhelitek,ha ilyen ,akkor már bemelegedett rendesen.De utcán nem tudod,vagyis nem szabad így bemelegíteni mert az már azt jelenti hogy nagy a tempó és benne van a bukta is.Amikor elkezdtem motorozni,akkor mindíg megnézem kézzel hogy mennyire meleg a gumi,és azt hittem hogy kézmeleg akkor az azt jelenti hogy bemelegedett.A f@szt.Aztán mikor elmentünk egy párszor csesznekre,és mentünk egy két kört nyáron ,akkor láttam először hogy milyen amikor bemelegedik egy gumi üzemi hőfokra.Az egy bt 14-es bridgestone volt,amikor lementem vele az út szélére felszedte a köveket mert annyira megpuhult és olyan lett minta rágó.Az első ugyan így.Már nem tudom hogy milyen nyomással mentem de az biztos hogy nem gyárival olyan 2 bar elöl hátul hidegen.Azért érdemes egy kicsit lejebb engedni a nyomást,ha döntögetni mentek valahova,mert az alacsonyabb nyomás miatt nagyobb a surlődás,és ezért gyorsabban bemelegszik a gumi.Amikor ez a kép készült akkor kb 25-30 fok volt és még így is azt javasolták akkikel ott voltam hogy menjek kb 2 kört lazábban és aztán húzzam neki.Akkor mi lehet utcán,ahol a szar aszfalt miatt nem is kap akkora terhelést.Ott még több időt kell neki hagyni hogy bemelegedjen,addig legalább fel lehet mérni az útszakasz állapotát.15 fok alatt meg szerintem alap hogy nem eröltetem a döntögetést,meg nem szar gumival, meg nem vágott slick-kel.Az utcai meg a pályagumi között az az egyik külömbség ,hogy az utcai gumik kb 60 fokon érik el az üzemi hömérsékletet,a pályagumi meg 80 fok körül.Ezért van az hogy az utcai gumival sokáig mész pályán akkor túlmelegszik.Nekem most pálygumi van fent,és van itt melletünk egy 10-15 kilométeres szakasz,ahol menni szoktam.Úgy szoktam elindulni hogy felrakom a gumimelegítőket és megvárom míg felmegy 80 fokra.Beállítom a nyomást elöl olyan 2,3-ra,hátul 2.1-re,de mikor visszaérek és megnézem a nyomásokat akkor mindegyik alacsonyabb 3-4 tizeddel,mert egyszerüen nem kapp akkora terhelést a gumi.Ezért nem érdemes pályagumikat felrakni.
Ezt én sem értettem,de mikor megláttam ezt a képet akkor megértettem,vagyis szerintem ezért lehet.Ha kinagyítjátok akkor lehet látni hogy a gumi a nagy terheléstől meggyűrődik,és így tovább lehet dönteni.A srácnak kb 30 centire van a könyöke a földtől.
sajna nekem nem látszik, mert nem csináltam olyan fotót amin jól látszik de basszus nagyon durván nézett ki a hátsóm 2 széle talán ezen egy kicsit látszik
Hátsónál fent a nyomó csillapítás és a rugó előfeszítés, alul a húzó csillapítás.
mondjuk én gyárival megyek mert fogalmam sincs mit hogyan érdemes állítani....