Szolnokon van is SKF szaküzlet, holnap meg is látogatom őket.
A kuplung lammellát kompletten érdemes cserélni rugókkal és a fém lapokkal együtt, vagy elég csak magát a lamellát?
Szerintem, ha Szolnokon bemész egy csapágy kereskedés boltba, ott biztosan találsz egy megfelelő minőségű csapágyat. Nem érdemes nagyon messziről rendelni, mert a posta költség lehet több lesz, mint maga a csapágy. Annyival meg nem adják drágábban vidéken sem, hogy rendelni kelljen.
Minőség felsorolás. (a nagy részéről, nem is hallottam még )
1. A jelenlegi csúcstechnológiához tartozó "tőkés" típusok.
- SKF, FAG, INA, SNR, NSK, NTN, NACHI, IKO, ASAHI, SNFA, GMN, TIMKEN, TORRINGTON, FAFNIR, KOYO, STEYR, RHP, NADELLA
2. Közepes igénybevétel esetére ún. "demokratikus" márkák.
- ZVL-ZKL, MGM, DKF, FLT, PPL, IKL
Nagyon jó a leírás, szerintem ez nem fog majd ki rajtam a csere.
Biztos, hogy nem egészséges a kuplungja, mert amikor megvettem már lehetett hallani a csapágy morajlását is. A kuplung csapágyat is ki lehet cserélni egyúttal?
sb656 jól írja , de annyit még hozzá tennék, hogy olajjal is lehet gond.
Volt már rá példa, hogy egy olajcserével rendbe jött a kuplung. -persze ez akkor igaz, ha a lamellák nem kopottak csak meg-meg csúsznak egymáson.
Mondjuk én Suzukin cseréltem, de itt sem másabb. Leveszed a deklit, megfogod látni a kosarat és benne a lamellákat. Ez egy több tárcsás olajban fürdő kuplung, szóval lehetőleg oldaltámaszon csináld, akkor nem folyik ki sok olaj. Tegyél alá valamit, dobozt, vagy bármit ami felfogja az olajat. Utána szépen csavarozd ki a kuplung rugókat (5db) lehetőleg úgy, hogy mindet sorba fellazítod és a végén egyesével kiszedegeted őket, hogy a nyomólapot ne feszítse koncentráltan, magyarul ne csak 1 db csavar fogja majd a végén teljesen betekerve. Minden rugó, a helyére kerüljön vissza majd. Ezt követően, vedd le a nyomólapot, majd a kiemelő nyomórudat és a kinyomócsapágyat. Ezután már szedegetheted is le a kuplung lamellákat és a kuplung tárcsákat. Jegyezd meg a sorrendet. Válaszd szét a tárcsákat a lamelláktól. (A kuplung 2 dolog miatt csúszhat, vagy elernyedtek a rugók, vagy a lamellák koptak el). De általában a lamella a hunyó. Nézd meg, hogy nincsennek-e megégve a tárcsák, ha igen, akkor vagy csere, vagy 800-as csiszolópapírral el kell távolítani a megégett részeket. Persze a tárcsákat utána körültekintően meg kell tisztítani a szennyeződésektől (nitro hígító, benzin, alkohol, brigeciol) és hagyni megszáradni. Utána vissza lehet rakni a tárcsákat a lamellákkal. majd mindent összeraksz és voila, kész!
Megj.: Érdemes a az összerakás előtt bekenni olajjal a tárcsa és a lamella felületeit. Nehogy a száraz összerakás után, ha azonnal használod megégjenek.
hátha találsz itt hozzá szervíz manualt.... ha nicns akkor biztos van sima cbr 900 rr nek manualja ha már 919 nek nincs letöltöd átbogarászod értékeled, felméred, döntésthozol
semmi mást csuszik aí kuplung egyértelmü hogy lamella cserés hát ha értessz hozzá valamelyest akkor nem nagy munka kicserélni annyira nem ördöngőssség persze ha te kezdessz hozzá a felelőség a tied de amugy nem nagy munka dekli le... lehet kicserélni... jó szórakozást
uraim, cserélném 2002-es CBR 954RR-emet az elején sérül, (cbr topicban képek) nagyvonalakban kb 3 kilóbol (javitás nélkül sérült alaktrészek cseréjével számolva)tökéletesre javitható, a váz nem ment el mivel az ütközéskor kb 20 30-al Stpopiztam a verdába. Ami sérült, Fejidom, első lámpa, konzol(javitható) alsó felsö stejerung, 2 gátló (javitható) a 2 oldalidom (javitható, aprobb karcok) első kerék (javitható) müszerfal (fordszám mérő fölötti üveglap csere és a tartó ragasztáésával)A tank tetejét sérült a farokidom enyhén sérült (javitható) hátsó ülés ujrahuzásall javitható, a segédváz enyhén megtekeredett (javitható), A héten szemlézik le a gépet, utána egy jó elejével kiprobálható. 700E értékben motorcsere érdekel. msn:hsskft@freemail.hu, skype:hsskft, tel:06304875663. üdv gábor
Segítsetek már légyszi a problémám okának megtalálásában!
Az utóbbi napokban vettem észre, hogy a kuplungom enyhén csúszik kigyorsításokkor, illetve a váltás után nem esik vissza a fordulat, hanem ugyanazon pörög tovább.
A kuplungnál megnéztem a bowden feszességét az rendben van, mi lehet még az oka ennek a jelenségnek?
Biztos jól fogtok kijönni nekem tegnap mesélt példákat:)Szerintem a biztosító annyi pénzt fog fizetni,hogy beújíthatsz egy másikat is akár.
Sok sikert hozzá
Szolnokon van is SKF szaküzlet, holnap meg is látogatom őket.
A kuplung lammellát kompletten érdemes cserélni rugókkal és a fém lapokkal együtt, vagy elég csak magát a lamellát?