Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi!

Szolnokon van is SKF szaküzlet, holnap meg is látogatom őket.
A kuplung lammellát kompletten érdemes cserélni rugókkal és a fém lapokkal együtt, vagy elég csak magát a lamellát?
Szerintem, ha Szolnokon bemész egy csapágy kereskedés boltba, ott biztosan találsz egy megfelelő minőségű csapágyat. Nem érdemes nagyon messziről rendelni, mert a posta költség lehet több lesz, mint maga a csapágy. Annyival meg nem adják drágábban vidéken sem, hogy rendelni kelljen.

Minőség felsorolás. (a nagy részéről, nem is hallottam még )

1. A jelenlegi csúcstechnológiához tartozó "tőkés" típusok.
- SKF, FAG, INA, SNR, NSK, NTN, NACHI, IKO, ASAHI, SNFA, GMN, TIMKEN, TORRINGTON, FAFNIR, KOYO, STEYR, RHP, NADELLA

2. Közepes igénybevétel esetére ún. "demokratikus" márkák.
- ZVL-ZKL, MGM, DKF, FLT, PPL, IKL

3. Legkedvezőbb árfekvésű ISO minősítéssel rendelkező gyártmányok.
- GPZ, KBS, FK, LDK, CX, CDO, EDM, RTL, IBS, KDF, EMS, IBB, LFD, HCH, KG, KBC, CBF, BMZ, HKW, FS

Én ezért merem nyugodtan ajánlani az SKF és az FAG csapágyakat, mert ezeket ismerem és használom. Talán az FAG jobb ár/érték arányt képvisel (német) .
Azt nem tudod véletlenül, hogy hol lehet kedvező áron megrendelni?
Ja és ha cseréled, akkor ha minden igaz, akkor a csapágy száma: 16003. Vagy SKF-et rendelsz bele, vagy gyárit, annak meg: 91009-MAS-003 a termékkódja.

Ezt elfelejtettem
Szokták cserélni, de ez jellegzetes "CBR hang", így is kimegy a világból. Mondjuk, ha már ott vagy, miért ne... ezer forintos tétel.

Örülök, hogy tudtunk segíteni!
Nagyon jó a leírás, szerintem ez nem fog majd ki rajtam a csere.

Biztos, hogy nem egészséges a kuplungja, mert amikor megvettem már lehetett hallani a csapágy morajlását is. A kuplung csapágyat is ki lehet cserélni egyúttal?

Köszi mindenkinek a segítséget.
sb656 jól írja , de annyit még hozzá tennék, hogy olajjal is lehet gond.
Volt már rá példa, hogy egy olajcserével rendbe jött a kuplung. -persze ez akkor igaz, ha a lamellák nem kopottak csak meg-meg csúsznak egymáson.
Hi!

Mondjuk én Suzukin cseréltem, de itt sem másabb. Leveszed a deklit, megfogod látni a kosarat és benne a lamellákat. Ez egy több tárcsás olajban fürdő kuplung, szóval lehetőleg oldaltámaszon csináld, akkor nem folyik ki sok olaj. Tegyél alá valamit, dobozt, vagy bármit ami felfogja az olajat. Utána szépen csavarozd ki a kuplung rugókat (5db) lehetőleg úgy, hogy mindet sorba fellazítod és a végén egyesével kiszedegeted őket, hogy a nyomólapot ne feszítse koncentráltan, magyarul ne csak 1 db csavar fogja majd a végén teljesen betekerve. Minden rugó, a helyére kerüljön vissza majd. Ezt követően, vedd le a nyomólapot, majd a kiemelő nyomórudat és a kinyomócsapágyat. Ezután már szedegetheted is le a kuplung lamellákat és a kuplung tárcsákat. Jegyezd meg a sorrendet. Válaszd szét a tárcsákat a lamelláktól. (A kuplung 2 dolog miatt csúszhat, vagy elernyedtek a rugók, vagy a lamellák koptak el). De általában a lamella a hunyó. Nézd meg, hogy nincsennek-e megégve a tárcsák, ha igen, akkor vagy csere, vagy 800-as csiszolópapírral el kell távolítani a megégett részeket. Persze a tárcsákat utána körültekintően meg kell tisztítani a szennyeződésektől (nitro hígító, benzin, alkohol, brigeciol) és hagyni megszáradni. Utána vissza lehet rakni a tárcsákat a lamellákkal. majd mindent összeraksz és voila, kész!

Megj.: Érdemes a az összerakás előtt bekenni olajjal a tárcsa és a lamella felületeit. Nehogy a száraz összerakás után, ha azonnal használod megégjenek.

Sok sikert a szereléshez!
Köszi!

Cserélt már valaki közületek kuplung lamellát?
Egy kis segítség
igazán nincs mit
Köszi!

Szerintem valahol van leírásom, megkeresem és áttanulmányozom.
hátha találsz itt hozzá szervíz manualt.... ha nicns akkor biztos van sima cbr 900 rr nek manualja ha már 919 nek nincs letöltöd átbogarászod értékeled, felméred, döntésthozol
semmi mást csuszik aí kuplung egyértelmü hogy lamella cserés hát ha értessz hozzá valamelyest akkor nem nagy munka kicserélni annyira nem ördöngőssség persze ha te kezdessz hozzá a felelőség a tied de amugy nem nagy munka dekli le... lehet kicserélni... jó szórakozást
Köszi a választ!

Nagy munka a lamella cseréje, vagy otthon is elvégezhető?
Csak a lamellát kell cserélni ilyenkor, vagy valami más alkatrészt is?

THX
Most hivott a biztositos kárszakértő, ma estére már tutira leszemlézik a vasat, utána boltolható, végre valahára.
üdv valszeg kuplunglamella cserés!
uraim, cserélném 2002-es CBR 954RR-emet az elején sérül, (cbr topicban képek) nagyvonalakban kb 3 kilóbol (javitás nélkül sérült alaktrészek cseréjével számolva)tökéletesre javitható, a váz nem ment el mivel az ütközéskor kb 20 30-al Stpopiztam a verdába. Ami sérült, Fejidom, első lámpa, konzol(javitható) alsó felsö stejerung, 2 gátló (javitható) a 2 oldalidom (javitható, aprobb karcok) első kerék (javitható) müszerfal (fordszám mérő fölötti üveglap csere és a tartó ragasztáésával)A tank tetejét sérült a farokidom enyhén sérült (javitható) hátsó ülés ujrahuzásall javitható, a segédváz enyhén megtekeredett (javitható), A héten szemlézik le a gépet, utána egy jó elejével kiprobálható. 700E értékben motorcsere érdekel. msn:hsskft@freemail.hu, skype:hsskft, tel:06304875663. üdv gábor
Sziasztok!

Segítsetek már légyszi a problémám okának megtalálásában!
Az utóbbi napokban vettem észre, hogy a kuplungom enyhén csúszik kigyorsításokkor, illetve a váltás után nem esik vissza a fordulat, hanem ugyanazon pörög tovább.
A kuplungnál megnéztem a bowden feszességét az rendben van, mi lehet még az oka ennek a jelenségnek?
Biztos jól fogtok kijönni nekem tegnap mesélt példákat:)Szerintem a biztosító annyi pénzt fog fizetni,hogy beújíthatsz egy másikat is akár.
Sok sikert hozzá
Új a gumi rajta..
De azért köszi
Nem voltam, de én is láttam már arra ugyanilyet.....
Helytelen!
De nem mondom el senkinek!