A Te motorodba jelenleg az elérhető legjobb választás 5w-30-as olaj. A gyártó tökmindegy. A tévhitekkel ellentétben pályára is tökéletes!
(a Motogp-ben 0-20-as olajakat használnak) A legjobb egy 0w-30-as lenne de az még sajnos nem elérhető. Két ok miatt érdemes a 0w felé közelíteni. (persze a melegoldali 30-ast megtartva)
1: valójában teljesen szintetikus olaj csak 0w-s lehet, tehát egy 5w-s közelebb áll a valóban szintetikushoz. Ez azért fontos, mert itt a váltót is a motorolaj keni. A váltó fogaskerekei elnyírják a hosszúláncú polimeradalék molekulákat használat közben. A teljesen szintetikus olajban nincsenek ilyenek, mert nem szükséges, így nincs mit ellnyírni, tökéletesebb a kenés.
2: hidegen még a 0w-s is túl sűrű az optimális állapothoz. Ha 5w-st teszel bele, 10w-s helyett, sokkal hamarabb létrejön hidegen a kenési kör, és az áramlás is jobb lesz, mert a megkerülő szelep nem nyit annyira, ergo növekedik a motor élettartama. Plusz olyan tiszta lesz a motor belseje, hogy enni lehetne belőlle.
Az API minősítés ugyan tized rangú egy motorkerékpár esetében, (fontosabb a JASO) de érdemes olyat választani ami SJ minősítés feletti. AZ SJ-nek nagyobb a szulfáthamu tartalma, ami párával érintkezve (minden alkalommal amikor leállítod a motort) kénsavvá alakul, ami károsítja a dolgokat, leginkább a váltó alkatrészeit.
"SzabiCBR" is Motul 5W-30-ast használ PC40-esbe (utcán), szerinte is az olajáramlás-hőelvezetés a lényeg (10W-40-es Factory Line olajjal nyugodtan lehet pályázni).
Szerinte ennél sűrűbb, nagyobb viszkozitású olaj már nem ajánlott, nagy a szivattyúzási veszteség, lehúzógyűrű se látja el tökéletesen a feladatát (nem húzza le...), dugattyú alsó része a főtengely felől nem kap megfelelő mennyiségű olajat, magas dugattyú hőmérséklet, dugattyúnál nagy a súrlódási-szivattyúzási veszteség, kuplung problémák stb.)
Köszi a válaszokat!
Nem feltétlenül rossz a kínai, ár-érték arányban mindenképp jó. Viszont nagy a kínálat, kicsit lutri, hogy jobbat vagy rosszabbat fog ki az ember. Vagy rosszul gondolom?
Amúgy én valami hasonló színre pályázok Honda szárnnyal. Csak félek, hogy nem úgy festenék le, mint ahogy azt elképzelem. Meg attól is, hogy nem annyiért, mint amennyiért szeretném :)
Arról nem is beszélve, hogy a pályaidom üvegszálas szar, könnyen reped, és 65ezernél kezdődik újonnan, ami festetlen, fúratlan. Használtan is kb 50ezer. Egy igényes normális festés minimum 40-50ezer, mindjárt 100-110ezernél vagyunk. Te meg én vettük a feléért... És ez műanyag. Szerintem jól jártunk. Pályára tökéletes!
Azért hozzá tenném, hogy ennyire nem gáz a helyzet, és egy pályaidomnál azért igényesebb lett, pláne, hogy nem kellett belevagdosni a lámpákat és az ülést sem
(a Motogp-ben 0-20-as olajakat használnak) A legjobb egy 0w-30-as lenne de az még sajnos nem elérhető. Két ok miatt érdemes a 0w felé közelíteni. (persze a melegoldali 30-ast megtartva)
1: valójában teljesen szintetikus olaj csak 0w-s lehet, tehát egy 5w-s közelebb áll a valóban szintetikushoz. Ez azért fontos, mert itt a váltót is a motorolaj keni. A váltó fogaskerekei elnyírják a hosszúláncú polimeradalék molekulákat használat közben. A teljesen szintetikus olajban nincsenek ilyenek, mert nem szükséges, így nincs mit ellnyírni, tökéletesebb a kenés.
2: hidegen még a 0w-s is túl sűrű az optimális állapothoz. Ha 5w-st teszel bele, 10w-s helyett, sokkal hamarabb létrejön hidegen a kenési kör, és az áramlás is jobb lesz, mert a megkerülő szelep nem nyit annyira, ergo növekedik a motor élettartama. Plusz olyan tiszta lesz a motor belseje, hogy enni lehetne belőlle.
Az API minősítés ugyan tized rangú egy motorkerékpár esetében, (fontosabb a JASO) de érdemes olyat választani ami SJ minősítés feletti. AZ SJ-nek nagyobb a szulfáthamu tartalma, ami párával érintkezve (minden alkalommal amikor leállítod a motort) kénsavvá alakul, ami károsítja a dolgokat, leginkább a váltó alkatrészeit.
Szerinte ennél sűrűbb, nagyobb viszkozitású olaj már nem ajánlott, nagy a szivattyúzási veszteség, lehúzógyűrű se látja el tökéletesen a feladatát (nem húzza le...), dugattyú alsó része a főtengely felől nem kap megfelelő mennyiségű olajat, magas dugattyú hőmérséklet, dugattyúnál nagy a súrlódási-szivattyúzási veszteség, kuplung problémák stb.)
http://www.agomotors.hu/websho...
Ha most sem tenné, akkor itt van.
Nem feltétlenül rossz a kínai, ár-érték arányban mindenképp jó. Viszont nagy a kínálat, kicsit lutri, hogy jobbat vagy rosszabbat fog ki az ember. Vagy rosszul gondolom?
Amúgy én valami hasonló színre pályázok Honda szárnnyal. Csak félek, hogy nem úgy festenék le, mint ahogy azt elképzelem. Meg attól is, hogy nem annyiért, mint amennyiért szeretném :)
Nem, természetesen made in china
Látszik az illesztéseken (sajnos, elég silány minőségűek)
Üdv,
Dénes
nem tud valaki eladó fejidomtartó konzolt 2007-es 600RR-hez?
Szerintem 2007 óta nem változott semmit.
Előre is köszi srácok! :)
Árontól vettem már több dolgot is.
Szerelő létemre remélem megoldom valahogy.