Szia! A 2. ponttal (marketing fogás) kapcsolatban az én véleményem: nagyívben tesznek a gyártók a környezetvédelemre. Egy istenük van, ez pedig a profit! A kitolt motorolaj csere periódusokkal egymást überelik. Ezzel próbálják a laikusokat magukhoz csalogatni. Egyébként márkaszervizek belső TSZI-ben le van írva, hogy reklamáció (motorolaj fogyás) esetén mennyi az a mennyiség ami még megengedett. Ez azonban NEM publikus! Csak akkor szokták a kedves kuncsaft orra alá dugni, ha reklamáció van. Manapság ki megy évente 30-40000 km-t? Senki! (kivétel:üzletkötők és más elvetemültek) A 100000 km-es gari megvan két három olajcseréből. Ezt a motorok kibírják, mint ahogy írtad a technikai fejlettség és a megfelelő anyagok miatt. De mi történik ezután? Lejár a garancia és saját zsebből megy minden javítás. Vagy nézzük a motorokat! Nem furcsa, hogy a nagy Amerikában , ahol nagyon ügyelnek a környetetvédelemre, olyan PC 40-esek mennek, amikben nincs lambda szonda? Vajon miért? Mert a motorgyártók (is) nagyon nagyon szeretik a PÉNZT!
Szia! Azt írtad, hogy "nem kap anyagot". Ha ez egészen biztos (és a gyertyáknál indítózás közben van gyújtószikra), akkor egyszerű dolgod van. Gyújtást ráadod és egyik ujjadat ráteszed a bezinszivattyú reléjére. Érezned kell, hogy kattan egyet, azaz behúz. Hallanod kell, hogy az üzemanyag tartályban a benzinszivattyú kb.3 s-ig bekapcsol. Ha nem ez történik, akkor benzinszivattyú relét kiszerelés után, működés szempontjából ellenőrzöd. A relé aljzatnál egy kábeldarabból kialakított rövidzár segítségével, meg tudod vizsgálni, hogy a benzinszivattyú működik-e? Ha mindkettő kifogástalanul működik, akkor valószínűleg a vezérlőegység nem vezérli meg a benzinszivattyú relét. Ennek oka pedig általában egy vezérlőegységbe menő bemeneti jel hiánya lehet. Nem említettem még a kedves rágcsálók (egér) áldásos tevékenységéből eredő érthetetlen hibákat (vezetékek összerágva, rövidzár). Merthogy ilyenbe is futottam már bele. Ha bármi kérdésed van még, segítek!
Gyári olajszűrő használata mellett a H feleslegesnek tartja. Nyugodtan cseréld 6ezrenként ha ez téged megnyugtat. Se előny se hátrány a nincs a dolognak, csak drágább.
Épp az lenne a lényeg, hogy ne (tév)hitek, meg vélemények alapján döntsetek... Ezek az olajos kérdések valahogy mindig oda vezetnek, hogy mindenki a saját (igaznak vélt)hitét próbálja erőltetni, olajszakmai ismeretek nélkül... Írtam már erről regényeket más topikban, az se ért szart sem.
1: egy full versenyolajnak nincs JASO minősítése. Értelmetlen lenne, mivel a teljesítményszinteket adalékolással érik el, a race olajokban nincsenek olyan adalékok, mivel azoknak nincsenek olyan feladataik mint az utcai társaiknak. Tehát aminek van JASO minősítése az nem versenyolaj, csak verseny körülményekre is ajánlható. A versenycélokra is használható és a full race olajok között óriási a külömbség.
2: ebben mi a marketing fogás? Ritkábban cserélsz, így kevesebbet veszel. Ez nekik jó? A mai anyagötvözetek, de főleg a mai olajok minősége miatt valóban lehet ekkora km-eket menni egy cserével, minden károsodás nélkül. Hála az égnek, a gyártók elkezdtek a környezetvédelem is törődni. (valamennyire)
De példaként egy hazugság: milyen olaj van most a motorodban? Full szintetikus? Biztos lehetsz benne hogy nem! Valójában ma még lehetetlen 0W fölött teljesen szintetikus olajat gyártani, mégis átbasszák a népet, mert simán ráírják. Egyébként a motorolajok gyártásánál olyan problémák ütik fel a fejüket amit nem is képzeltek.
3: Igaz
4: így értettem: az 1-2 ezret futott olaj majdnem olyan mint az új, ilyen alapon az új is szar lenne, ha több mint egy éves. Egyébként egy csomagolás sem hermetikus, nincs is rá szükség.
5: krossz motorokban nem az olaj, hanem az üzemórás alkatrészek miatt kell cserélni. Az olaj még bőven bírná, de az üzemórára tervezett ötvözetek teljesen másképpen kopnak, és milliárdnyi fémszemcsével telítődik az olaj. Emiatt szükséges a csere.
Csak egy példa az "olajsötétséggel" kapcsolatban: pl 600RR PC40: a mérnökök okkal előírják a 30-as olaj használatát. Az emberek, de még a márkaszervizek is(!) mit csinálnak? Áááá 50-est bele, mert az a jó, azon nagyobb szám van.... Mert aki előállítja, megtervezi, heteket tölt kisérletezéssel, felismer rájön olyan dolgokra amire mi nem is gondolunk, az hülye... ő aki beletölti az okos, mert mindent tud ezzel kapcsolatban... És ha próbálod elmagyarázni, csak vitatkoznak minden szakmai ismeret nélkül. Sajnos ez van.
Helló.
Szeretnék kérni egy kis segitséget. Kisütött a és gondoltam megmozgatom egy kicsit a vasat téli álom elött. 3hetet ált úgy a garázsban h nem nyáltam hozzá és most ahogy be akarom inditani vmiért nem kap anyagot. gyujtásra teszem és a szelepeket sem nyitja-zárja és csak tekeri az öninditót. a vészkapcsoló, sztender, borulás érzékelőt mindent átkapcsoltam több verzióba és csak tekeri:( lenne valami ötletetek h mi lehet vele? amúgy 05ös RR
elörre is köszönöm
Megnéztem....valóban a 14510-MCJ-505 H. olajszűrő szűrőbetétje más (tömöttebb és cikk-cakk kialakítású), valószínű áramlástanilag hígabb 10W-30 as olajra van optimalizálva pl. MC 700-hoz stb.
Ezért is fontos a gyári előírtaknak megfelelő olajválasztás, hiszen a sűrűbb olaj az olajszűrő végén lévő megkerülőszelepen keresztül áramlik az olaj.
Nagyobb futásteljesítménynél szerintem már érdemes és lehet , de csak nagyobb áteresztőképességű olajszűrőre pl. HF 204, F308, KN 204-re és magasabb viszkozitású-sűrűbb olajra váltani.
Nagyobb áteresztő képességű, mint a gyári olajszűrő.
Én PC40-hez a gyári Honda olajszűrőt ajánlom, mégpedig a 15410-MJF-D01-es cikkszámút és nem a 15410-MCJ-505 cikkszámút, aminek a szűrőbetétje teljesen más kialakítású (kisebb áteresztő képességű).
Végre valaki tisztán lát ezzel kapcsolatban. Gyári közúti motorokba el kell felejteni a sport légszűrőt és mivel a Hondánál a henger egybe van a blokkféllel így elég mulatságos, ha esetleg cserélni kell
Szia! Mi is a sportlégszűrő? Nagyobb levegőáteresztő képességű szűrő. Hogyan lehetséges ez, ha a mérete megeggyezik a gyáriéval? Úgy, hogy a szilárdanyag szűrő képességet feláldozzák a több motorba jutó levegőért. A mosás, olajzás nem véletlenül van kitalálva. Ettől függetlenül több kosz kerül a motorba. Nekem bent volt (egy hétig), és nagyon örültem neki (mikor egy hét után kivettem, és eladtam). Tény, hogy jó hallani a szívászajt -ha után van állítva az üzemanyag -még jobban is megy a motor, de a kopást elkerülendő és a szereléssel járó macera miatt az én motoromban többet nem lesz!
Szia! 06-os hátsó ülés vezető ülés felőli részén az alsó él egyenes. 07-től van az alsó élben egy kis ív, törésvonal. Más különbség nincs. Ez is csak azért, hogy véletlenül se tudd az egyiket a másikkal helyettesíteni.
1: Az hogy egy adott olaj teljesít egy minősítést, ami elégé alacsony szintre van kitalálva, így nem csoda, hogy egy "versenyolaj" képes ezt a minősítést elérni.
2: Nah ez a marketing fogás! Az új Fordoknál 40.000 kilométerre, Renault-nál 30.000 kilométerre írják az olajcsere intervallumokat, ami valljuk be elég érdekes. Ez pusztán az átlagos, naiv, tudatlan felhasználókat tudja megtéveszteni.
3: Motorolajokról van szó, autós olaj teljesen más.
4: Erről szó se volt az hozzászólásomban, de ha hermetikusan lezárják, akkor eláll pár évet, ha szintetikus a motorolaj.
5: Igen, igen be kell járatni motorolajat is. Tehát, ha számolok: cross motorokban 8-10 üzemóránként kell cserélni a motorolajat, ami olyan 500-600 kilométer, akkor miért cserélik le? Tiszta buták, mikor a motorolaj, akkor kezdi el elérni az optimális állapotot.
6: Igen igazad van, de a mennyiséget nem említettél és azt se, hogy milyen gyorsan párolog el és milyen hatása van a motorolajra.
Tudom, hogy létezik többistenhit, de mint odaírtam mindig, ez saját vélemény.
2. pontodban említetted hogy a Honda a 600RR-neél nem 6, hanem 12.000-es cseréket javasol. Nem véletlen, de ezt most nem ragoznám.
Ha tudod konkrétan hogy miért, mikor más motorgyártó a 6-st ajánlja, engem nagyon érdekelne!
Szia!
Sajnos olaj témában szinte csak félreértésekkel, és tévhitekkel lehet találkozni. Még a szerelők között sem nagyon lehet találni olyat, aki igazán érti és tudja a valós dolgokat ezzel kapcsolatban. Nem csoda, hisz ezt az iskolában nem tanítják. Nekem ez a szakterületem, ezért próbálok segíteni a valóság, a gyártók marketing fogásai, és az emberek hitei között eligazodni.
1: a Factory Line JASO MA&API minősítéssel rendelkezik, tehát valójában utcai használatra lett tervezve. Ami miatt verseny körülményekre is ajánlott az a nagyon jó nyírástűrő képesség egy kis marketing fogással fűszerezve. Kicsit minőségibb mint a 7100, de jobb minőséget használni utcára rosszabb megoldás? Nem értem a logikát. Azt értem, hogy a szennyeződésekre gondolsz, de ez is csak egy tévhit. A valóban jó olaj "gyűjti" a szennyeződést, a többi meg az olajszűrő dolga. Időben végzett cserénél ez nem okoz problémát.
2: mivel 600RR-ről beszélünk: a Honda nem 6, hanem 12 ezres cseréket javasol. Nem véletlen, de ezt most nem ragoznám.
3: a 300v Powert csak példaként említettem
4: az éves csere ajánlás nem azért van amiért gondolod. Ha úgy lenne akkor a dobozban állva is "megromlana" az olaj. Maga az olajmolekula elnyírhatatlan, a csere az adalékok lebomlása miatt szükséges, és ez futás függő. Sok év kell ahhoz, hogy használat nélkül az adalékok bomlásnak induljanak. Simán eladják a 4-5 vagy akár több éves olajokat, és semmi bajuk. Max te nem tudsz róla mikor megveszed, mert a flakonra nem az van írva. Ez üzlet. Tehát az évenkénti csere egy feltételezett átlagos futás miatt van.
5: megint egy kis logikai csavar: ha használat közben változik a molekula szerkezet és fokozatosan változik az olaj kenési képessége, akkor hogy nem létezik ideális állapot? Te magad írtad hogy változik az olaj. Érted? Bizony a sok kísérlet mind azt mutatta, hogy az olajnak "meg kell törni" ahhoz hogy az optimális állapotot elérje. Mindig azt tapasztaltuk, hogy ez kb 300-500 km utánra tehető.
6: hidegíndításnál mindig jut benzin az olajhoz. Gondolom ezt nem kell magyarázni hogy miért.
Remélem hasznos volt, és segíthettem!
1: egy full versenyolajnak nincs JASO minősítése. Értelmetlen lenne, mivel a teljesítményszinteket adalékolással érik el, a race olajokban nincsenek olyan adalékok, mivel azoknak nincsenek olyan feladataik mint az utcai társaiknak. Tehát aminek van JASO minősítése az nem versenyolaj, csak verseny körülményekre is ajánlható. A versenycélokra is használható és a full race olajok között óriási a külömbség.
2: ebben mi a marketing fogás? Ritkábban cserélsz, így kevesebbet veszel. Ez nekik jó? A mai anyagötvözetek, de főleg a mai olajok minősége miatt valóban lehet ekkora km-eket menni egy cserével, minden károsodás nélkül. Hála az égnek, a gyártók elkezdtek a környezetvédelem is törődni. (valamennyire)
De példaként egy hazugság: milyen olaj van most a motorodban? Full szintetikus? Biztos lehetsz benne hogy nem! Valójában ma még lehetetlen 0W fölött teljesen szintetikus olajat gyártani, mégis átbasszák a népet, mert simán ráírják. Egyébként a motorolajok gyártásánál olyan problémák ütik fel a fejüket amit nem is képzeltek.
3: Igaz
4: így értettem: az 1-2 ezret futott olaj majdnem olyan mint az új, ilyen alapon az új is szar lenne, ha több mint egy éves. Egyébként egy csomagolás sem hermetikus, nincs is rá szükség.
5: krossz motorokban nem az olaj, hanem az üzemórás alkatrészek miatt kell cserélni. Az olaj még bőven bírná, de az üzemórára tervezett ötvözetek teljesen másképpen kopnak, és milliárdnyi fémszemcsével telítődik az olaj. Emiatt szükséges a csere.
Csak egy példa az "olajsötétséggel" kapcsolatban: pl 600RR PC40: a mérnökök okkal előírják a 30-as olaj használatát. Az emberek, de még a márkaszervizek is(!) mit csinálnak? Áááá 50-est bele, mert az a jó, azon nagyobb szám van.... Mert aki előállítja, megtervezi, heteket tölt kisérletezéssel, felismer rájön olyan dolgokra amire mi nem is gondolunk, az hülye... ő aki beletölti az okos, mert mindent tud ezzel kapcsolatban... És ha próbálod elmagyarázni, csak vitatkoznak minden szakmai ismeret nélkül. Sajnos ez van.
Szeretnék kérni egy kis segitséget. Kisütött a és gondoltam megmozgatom egy kicsit a vasat téli álom elött. 3hetet ált úgy a garázsban h nem nyáltam hozzá és most ahogy be akarom inditani vmiért nem kap anyagot. gyujtásra teszem és a szelepeket sem nyitja-zárja és csak tekeri az öninditót. a vészkapcsoló, sztender, borulás érzékelőt mindent átkapcsoltam több verzióba és csak tekeri:( lenne valami ötletetek h mi lehet vele? amúgy 05ös RR
elörre is köszönöm
Ezért is fontos a gyári előírtaknak megfelelő olajválasztás, hiszen a sűrűbb olaj az olajszűrő végén lévő megkerülőszelepen keresztül áramlik az olaj.
Nagyobb futásteljesítménynél szerintem már érdemes és lehet , de csak nagyobb áteresztőképességű olajszűrőre pl. HF 204, F308, KN 204-re és magasabb viszkozitású-sűrűbb olajra váltani.
Nagyobb áteresztő képességű, mint a gyári olajszűrő.
Én PC40-hez a gyári Honda olajszűrőt ajánlom, mégpedig a 15410-MJF-D01-es cikkszámút és nem a 15410-MCJ-505 cikkszámút, aminek a szűrőbetétje teljesen más kialakítású (kisebb áteresztő képességű).
05-06-os 600rr-re.
Előre is köszi!
1: Az hogy egy adott olaj teljesít egy minősítést, ami elégé alacsony szintre van kitalálva, így nem csoda, hogy egy "versenyolaj" képes ezt a minősítést elérni.
2: Nah ez a marketing fogás! Az új Fordoknál 40.000 kilométerre, Renault-nál 30.000 kilométerre írják az olajcsere intervallumokat, ami valljuk be elég érdekes. Ez pusztán az átlagos, naiv, tudatlan felhasználókat tudja megtéveszteni.
3: Motorolajokról van szó, autós olaj teljesen más.
4: Erről szó se volt az hozzászólásomban, de ha hermetikusan lezárják, akkor eláll pár évet, ha szintetikus a motorolaj.
5: Igen, igen be kell járatni motorolajat is. Tehát, ha számolok: cross motorokban 8-10 üzemóránként kell cserélni a motorolajat, ami olyan 500-600 kilométer, akkor miért cserélik le? Tiszta buták, mikor a motorolaj, akkor kezdi el elérni az optimális állapotot.
6: Igen igazad van, de a mennyiséget nem említettél és azt se, hogy milyen gyorsan párolog el és milyen hatása van a motorolajra.
Tudom, hogy létezik többistenhit, de mint odaírtam mindig, ez saját vélemény.
Ha tudod konkrétan hogy miért, mikor más motorgyártó a 6-st ajánlja, engem nagyon érdekelne!
06-os és 09-es RR hátsó ülése között van különbség méretben?
Sajnos olaj témában szinte csak félreértésekkel, és tévhitekkel lehet találkozni. Még a szerelők között sem nagyon lehet találni olyat, aki igazán érti és tudja a valós dolgokat ezzel kapcsolatban. Nem csoda, hisz ezt az iskolában nem tanítják. Nekem ez a szakterületem, ezért próbálok segíteni a valóság, a gyártók marketing fogásai, és az emberek hitei között eligazodni.
1: a Factory Line JASO MA&API minősítéssel rendelkezik, tehát valójában utcai használatra lett tervezve. Ami miatt verseny körülményekre is ajánlott az a nagyon jó nyírástűrő képesség egy kis marketing fogással fűszerezve. Kicsit minőségibb mint a 7100, de jobb minőséget használni utcára rosszabb megoldás? Nem értem a logikát. Azt értem, hogy a szennyeződésekre gondolsz, de ez is csak egy tévhit. A valóban jó olaj "gyűjti" a szennyeződést, a többi meg az olajszűrő dolga. Időben végzett cserénél ez nem okoz problémát.
2: mivel 600RR-ről beszélünk: a Honda nem 6, hanem 12 ezres cseréket javasol. Nem véletlen, de ezt most nem ragoznám.
3: a 300v Powert csak példaként említettem
4: az éves csere ajánlás nem azért van amiért gondolod. Ha úgy lenne akkor a dobozban állva is "megromlana" az olaj. Maga az olajmolekula elnyírhatatlan, a csere az adalékok lebomlása miatt szükséges, és ez futás függő. Sok év kell ahhoz, hogy használat nélkül az adalékok bomlásnak induljanak. Simán eladják a 4-5 vagy akár több éves olajokat, és semmi bajuk. Max te nem tudsz róla mikor megveszed, mert a flakonra nem az van írva. Ez üzlet. Tehát az évenkénti csere egy feltételezett átlagos futás miatt van.
5: megint egy kis logikai csavar: ha használat közben változik a molekula szerkezet és fokozatosan változik az olaj kenési képessége, akkor hogy nem létezik ideális állapot? Te magad írtad hogy változik az olaj. Érted? Bizony a sok kísérlet mind azt mutatta, hogy az olajnak "meg kell törni" ahhoz hogy az optimális állapotot elérje. Mindig azt tapasztaltuk, hogy ez kb 300-500 km utánra tehető.
6: hidegíndításnál mindig jut benzin az olajhoz. Gondolom ezt nem kell magyarázni hogy miért.
Remélem hasznos volt, és segíthettem!