Az elso kerdesedre a korrekt valaszom az lenne, hogy nem tudom. Nem rendelkezek sajnos a temaban kello tudassal, hogy egymagam dontest tudjak ebben hozni, ezert is kertem valami kezzel foghato bizonyitekot, ami alatamasztana azt, hogy pl. a versenyolaj az utcara rosszabb, mert ...
Sem a linkelt tesztet, sem pedig a tesztet keszito emberek tudasat nem vonom ketsegbe, egyedul annyit mondtam, hogy a tesztben en - hirtelen atfutva - nem talaltam olyan informaciot, ami azt tamasztana ala, hogy utcai motorozashoz 300V-t hasznalva jobban fog kopni a motor/fotengely/siklocsapagy/stb., mintha "sima" 7100-at hasznalnek.
Az egyik versenyolaj a másik pedig egy full szintetikus utcai olaj.Már ezen infók alapján szerinted melyik alkalmasabb hétköznai utcai használatra?Nem azt mondom hogy a 300V alkalmatlan erre csak ha már ilyen mélyen feszegetve van ez az olaj téma érdemes így is megnézni a dolgot.A 7100at azért mondom mert ha pl ragaszkodik a márkához abbol az lenne leginkább nyerő utcára.(ismerek olyat aki 600F et meg 636 ot használ motul 5100al ami meg már csak félszintetikus).Ezt a tesztet igen képzett emberkék végezték ha ez sem elég meggyőző neked akkor nem tudok mit hozzáfűzni...
Az egeszet nem olvastam vegig, azt majd otthon megteszem melo utan, viszont kerdesem rogton lenne.
A korabbi hozzaszolasodbol en azt szurnem le, hogy a Motul 7100 es 300V osszehasonlitasban olyat irsz, hogy a 300V nagyobb teljesitmenyt "hagy" a fotengelyen, viszont nagyobb kopast is eredmenyez emiatt. A linkelt leirasban en sehol sem latok 7100 es 300V osszehasonlitast. Tovabba a siklocsapagy kopasvizsgalat fejezetben pont az van leirva, hogy a Motul (es a Castrol) eredmenyezte a legkisebb siklocsapagy kopast.
Tehat engem ezzel a dokumentummal tovabbra sem gyoztel meg arrol, hogy ha 300V-t hasznalok, akkor jobban fog kopni a fotengely/siklocsapagy szemben azzal, ha 7100-at hasznalnek.
Utcai használatra fölösleges ez az olaj ha motul párti vagy akkor a 7100 ideálisabb.A 300V kifejezetten versenyolaj ezekre jellemző hogy bár több energiát "hagynak" a főtengelyen de kevésbé terhelhető az olajfilmjük.Az az nagyobb teljesítmény de nagyobb kopás...Esetleg Castrol Power1 Racing 4t vagy Repsol Racing 4t. Bár a nevük ezeknek is részing nem olyan kihegyezett olajok és alkalmasabbak utcai körülményekhez mint a 300V.
Mindenesetre anno amikor a PC40-es piacra került, nagyon nem igen lehetett látni-találkozni 10W-30-as (Euro 3) motorolajjal a szervizekben és gondolkodás nélkül öntötték bele utcára a Castrol Power, Repsol 10W-50 versenymotor olajokat. Be is sűrűsödtek, lerakódtak, olajáramlás-hőelvezetési problémák stb.
És igazad volt, köszönöm! Felhívtam őket, megerősítették, hogy kb egy éve már nincsen GN4. Annak azért örültem, hogy nem ásványi került bele, bár az nehezen hozná össze a 10w-30at valószínűleg.
Szia.
igen ismerem, most probálgatom, bár a honda az én rr-hez nem hozza visszamenőleg hogy ezt használjam.03-04-es.tehát a szerviz buletin-ben nincs benne ez a tipus hogy a 10w30-as olajat kezdjék használni! Ja a lényeg ezt a Total gyártja /azon belül valszeg az elf/ a doboz alján irják. A gn 4-est meg valami amcsi cég gyártotta.
Sziasztok! Most cseréltek olajat a gépben, de a szervizszamlan csak annyit látok, hogy Honda olaj, 10w30. Gondolom ez a GN4 es lehet, 2500ert literje. De erről meg annyit sem találtam a neten, hogy ásványi vagy felszint. Ti ismeritek? Köszi
Sigerült megoldanom a problémát.Le szedtem a motorrol az idomokat meg a fejidomot és a fejidomnál fél óra kutatás után találtam egy kékes lilás csokit ami 2mm-t szét volt csúszva és ahogy azt össze tóltam egyből hallottam ahogy kinyitja a szelepeket. azért köszönöm a segitséget!
1. A Motulnak a 300V a prémium motorkerékpár olaja és a leírások szerint "versenyolaj". Azonban ha nem rendelkezne minősítéssel, akkor ki venné? Puszta marketing az egész. Egy versenyolajból évente fogy 1.000 liter, de egy utcai motorban is használható versenyolajból meg fogy több tízezer liter. Ráhúztak egy minősítést, hogy a közúti motorosok is hagy költség a pénzt drága olajra.
2: Hidd el az hétköznapi motorosok lusták és igénytelenek. Ha látja, hogy 12.000-renként kell szervizbe vinnie és mennyit spórol, akkor ő a legboldogabb a világon. És tudom, azt hiszem, ha 70% felett tartalmaz szintetikus alkotóelemeket, akkor már full szintetikusnak lehet nevezni.
4: Csak egy drasztikus példa. Ha 1 liter vízbe beleteszek egy kiskanál fekáliát akkor te azt megiszod? Lesz tőle bajod? Ha már valami koszolódik, akkor annak lőttek.
5: Ez egy tévhit. A krossz motorok azért üzemórásak, mert kivannak élezve és folyton homokban, sárban rúgják neki folyton tiltáson. A supermotová épített krosszok sokkal jobban bírják és jócskán túllépik az üzemóra határokat, sőt még a krosszmotorok is bőven üzemórán túl kerülnek az alkatrészek cserére.
De olyan hipotéziseket, kiegészítéseket teszel, amiket én sose írtam. Még azt se tudod, milyen olajat használok.
Sem a linkelt tesztet, sem pedig a tesztet keszito emberek tudasat nem vonom ketsegbe, egyedul annyit mondtam, hogy a tesztben en - hirtelen atfutva - nem talaltam olyan informaciot, ami azt tamasztana ala, hogy utcai motorozashoz 300V-t hasznalva jobban fog kopni a motor/fotengely/siklocsapagy/stb., mintha "sima" 7100-at hasznalnek.