Köszönöm a hozzászólásokat!
igazából a második motor érdekelne jobban, a képek alapján szép állapotú, szerintem a tulaj nem sajnálhatta rá a pénzét
de aztán ki tudja mik rejtőznek az idomok alatt.
Először a békéscsabai motorral kezdek. FELEJTSD EL! Sajnos tudom kik ők! 1,5 éve én is motorvásárlás előtt álltam, és a békéscsabai MOTO MARKET-ben volt egy piros-fekete 600rr. Fel is hívtam őket, mondják hogy pöpec a gép, egyedül egy hátsó gumi kell rá. Másnap reggel már indultam is Szombathelyről Békéscsabára. Már első látásra sem volt olyan szép mint a képeken, a hátsó gumi mellett kellett volna első-hátsó féktárcsa, fékbetét, gumi, akksija szar volt, folyadékkristályos kijelzője el volt mosódva, elvittem a békéscsabai Honda szervizbe átvizsgáltatni és lehetett látni hogy a motornak 3 színe van, -10 fokban felforrt a víze és még sorolhatnám.
Tavaly nyáron az egyik haverom összetörte az R6-sát, és meglepően a békéscsabaiak vették meg. Érdekes módon este 11-kor jöttek a motorért, nem is törödtek vele hogy milyen állapotban van, pedig műszaki totálkáros volt, de a hét vége felé már fent volt az eladó motorok között, megkímélt állapotban, első tulajtól .... nem tudom hogy azt a motort monyizták meg, vagy csak a papírjai kellettek, de egyik sem egy jó megoldás!
A motorra térve, gyárilag tényleg nincs ilyen színösszeállításban, nem tudom miért lett átfényezve a moci. 2005-ös nem lehet, mert azok fordított teleszkóposak, max 2005-ös forgalomba helyezésű. Kép alapján más nem tűnik fel, de ha nem sikerült lebeszélnem téged a MOTO MARKET-ről, akkor kizárólag olyan emberrel menj oda, aki ért a motorokhoz!
Akkor most részletezem a másik motort!
Ezt a motort ismerem (szoktam látni) ugyanis sárvári volt, de most egy nagyon jó cimborája vette meg aki celldömölki.
Első, Repsol színkombinációval csak az 1000 RR jött ki gyárilag, úgyhogy ez vmi utángyártott lehet, ami azért sem jó, mert ha buksz, vagy csak eldöl, akkor lehet nem fogod tudni meghegesztetni, mint a gyári idomokat. A másik meg a km! Egy 9 éves motorban 14.900 km vicc az egész, arányosíts hogy akkor évente mennyit használhatták a motort, és hogy mind2 tulaj fiatal. Azt sem értem hogy minek kellett bent 10.000km-nél gyertyát cserélni, mikor a szervízkönyv 24.000km-t ír elő hozzá, és ....
Nem tudom hova valósi vagy, de ha gondolod akkor szívesen elmegyek veled Celldömölkre, itt van tőlem nem messze, és akkor megnézzük együtt a mocit, ha még szeretnéd.
üdv.
Gyanús a szín, szerintem egyik sem gyári. 600asban nem nagyon emlékszem Repsolra, az az 1000eseknél divat, a fehér alapon aranysas meg... Egyrészt ronda is, másrészt ilyet még sosem láttam RR-en...
Hi! Annyira nem vagyok kiművelve 600RR-ből, de így első ránézésre az első nem 2005-ös, szerintem akkor már fordított villával jött ki, bár lehet ez az első forgalomba helyezés dátuma. A másodiknál gyanús, hogy miért cseréltek benne gyertyát 9900 km-nél. Szerintem egyiknél sem valós a km, bár így képen szépek, meg jó áron vannak.
esetleg ha valaki ismerné vagy valamilyen észrevétele ill. tanácsa lenne a motorokkal kapcsolatban szívesen fogadnám azt.
Valamint a szokványos kérdés, hogy mire figyeljek vásárláskor
előre is köszönöm
Elég sok kérdést tettél fel, de az látszik belőle, hogy nem igazán tudod, hogyan működik pl a lambda-szonda a motorokban, így ezért van egy csomó olyan kérdésed, ami "értelmetlen".
1. A motorban nincs teljes closed-loop rendszer.
2. a closed loop rendszer a teljes motor működésének kb 10%-ban van. Ott is csak úgy "módjával"
3. Ha a te elképzelésed szerint minden tartományban működne a lamba-szonda és a closed loop, akkor minden motor egyforma lenne.
4. kis sávszélességű lambda-szonda van a motorban, ami nem tudja lekövetni sem a gyorsítási fázisokat, sem pedig a magas fordulatszámokat sem
5. ha jól működne a closed-loop, akkor elég lenne egy lambda jel "eltoló" elektronika is a tökéletes tuninghoz.
6. többek között azért is van PAIR, hogy az EU normának megfeleljen a kipufogó gáz, az egyéb dolgai mellett
7. azért van benne lambda-szonda "closed-loop" rendszerrel, hogy megkapja az EU minősítést. Ha ez annyira jól működne, akkor nem hagynák ki az amerikai modellekből.
8. azért nincs hibakódja sem, mert ennyire fontos és ennyire használja.
9. elég lenne a gyári/fix térkép, csak hát nem kapna EU minősítést.
Amúgy mellékesen szombaton csináltam egy CBF600 (2010) és megnéztem, hogy terhelésen is változott az AFR érték elzárt és nyitott PAIR-nél. Sőt, van olyan RPM és TPS, ahol a mi rendszerünk mérni sem tudta, mivel 18:1 felett volt az AFR.
Amúgy egy másik adalék, hogy legyen min "csámcsogni" a lambda-szonda "helyes" méréséről...
Az olyan motorokon, amik két kipufogósak - de főként azokon -, van egy külső levegő visszaszívási jelenség a kipufogón keresztül egészen vissza szondáig. Azaz ha az egyik kipufogót befogom, akkor "jelentősen" megváltozik a lambda-szonda által mért AFR érték!
Szia! irányjelző villogások száma lehet hogy téged nem érdekel, de a legközelebbi műszaki vizsgán lehet hogy szóvá teszi a vizsgabiztos. Én rendeltem hozzá terhelőellenállást neten, lószart sem ért, aztán bepörögtem és megcsináltam magamnak negyedáron... Most tökéletesen működik! Ha érdekel az értéke, szívesen segítek!
Szia! Bár nem néztem még szkóppal a PAIR működési tartományát, de azért csak nem hagy nyugodni a dolog... Miért nem elég a vezérlőegységben tárolt üzemanyag térkép lambdaszonda visszacsatolással (módosítva levegő, hűtőközeg hőmérséklet, szívócső nyomás, folytószelep helyzet és mozgási sebesség értékekkel). miért iktatnának be külön egy kipufogógáz összetételt részterhelésnél módosító szelepet, ha a kipufogógáz oxigéntartalmát ígyis úgyis a lambdaszonda fogja mérni, és küldeni a vezérlőegység fele a megfelelő feszültséget. Nem beszélve arról, hogy miért nincs lefedve diagnosztika által ez az ezek szerint rendkívül fontos alkatrész? Miért nincs hibakódja, amit ki lehet olvasni esetleges meghibásodás esetén? Mi történik ha kiiktaják a PAIR-t és a lambdaszondát, hiszen akkor "csak" a viszonylag pontatlan gyárilag feltöltött üzemanyag térkép marad... Mivel nincs két teljesen egyformán legyártott motorblokk azonos típuson belül sem, ez különbségeket okozna teljesítményben.
Ezt maximálisan meg tudom erősíteni. A működése hibátlan (07-esen a gyári indexel is csak gyorsabban villog, de engem nem zavar), viszont szemből szinte láthatatlan. Pláne nappal. Ami annyiból jó, hogy mivel nem tudja a szemből érkező autós, hogy mire számítson tőled, ezért inkább megvárja, mégha el is mehetne közben. Elég paradox, hogy a nemláthatósága növeli a biztonságod.
Minden motoron másként működik. De általában 1/2 és 1/3 rpm közöttig működik, de minden gázálláson más.
De visszatérve az eredeti írásomra.
Ha csak a PAIR rendszert iktatja ki és a lambda-szondát nem, akkor elállítja az ECU/ECM-et rosszul az alsó tartományban. Nem annyira, hogy esetleg leálljon tőle a motor.
Jó napot Mester! Megoldásom véleményem szerint hibátlan. PAIR lezárásával kapcsolatban ugyanarról beszéltünk, csak én a PAIR szelep és a szelepfedél közötti levegőcsövek átjárhatóságát szüntettem meg. Anyagszükséglet tekintetében valóban egyszerűbb a te megoldásod (két csapágygolyó+ négy kötözőbilincs, és egy csapágygolyó+ kettő kötözőbilincs) Lambdaszondabácsit meg azért nem érdekli a PAIR szelep mert még "alszik" amikor a PAIR működik. Magyarán a bemelegedési fázis alatt működik a PAIR, viszont a lambdajelet nem veszi figyelembe a vezérlőegység (hiszen rögtön visszaszegényítene, ami bemelegedés alatt lefulladáshoz, egyenletlen alapjárathoz vezetne...)
Azért a megoldásodban van egy kis "hiba", ha a motor lambdaszondás.
Nem ártana kiiktatni a lambdaszondát, mielött még elveszi az üzemanyag nagy részét...
Amúgy van egyszerübb megoldás is a PAIR lezárására.
Egyszerüen lehúzod a csövét a légszűrőházról és egy megfelelő (kicsit nagyobb, ha jól emlékszem 12mm-es) csapágygolyót belenyomsz a csöbe majd visszadugod a légszűrőházra. A "profibbak" a golyó elé és mögé még raknak egy gyorskötözőt is...
igazából a második motor érdekelne jobban, a képek alapján szép állapotú, szerintem a tulaj nem sajnálhatta rá a pénzét
de aztán ki tudja mik rejtőznek az idomok alatt.