Uhhh.. köszönöm teljes körű válaszod.
Erre gondoltam.
Kérdésem: magadnak szerelted be vagy szakember állította be?
Elviekben a rendőr el is vehet a forgalmit és műszakira kötelezhet.
NKH állásfoglalás szerint: „A világító- és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni. (…) A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzólámpát szabad alkalmazni.”
Nem tudom mi az igazság. Sok cikket elolvastam és a jogszabályokat nyálazom, de nagyon faramucin van megfogalmazva. Itt az előzmény:
Az Magyar Köztársaság által elfogadott ENSZ-EGB előírások
(45. 48. 98. számú előírások)
45. Fényszórótisztító
48. Gépjárművek világító és fényjelző berendezéseinek beépítése (kivéve a motorkerékpárokat)
98. Gázkisülésű izzólámpás fényszórók
A 48. és 98. ENSZ-EGB előírások tartalmazzák az automatikus magasság állítás és a szintén automatikus fényszórómosás kötelezettségét (az R 48.-ban utalás található az R 45.-re). Ugyanakkor a 48. pont kimondja, hogy ezek az előírások nem kötelezőek a motorkerékpárokra.
Az én mocimban van.
1 hónapot közlekedtem vele tavaly
Nekem az 55w-os verzió van ami kurva erős.
Semmi probléma nincs vele. Esőben is mentem vele és ott sem volt gond.
Tapasztalatom annyi, hogy megéri. Rendőrök nem szóltak még. De úgy tudom nem is szólhatnak. Van valahol egy szabály is elmentve erről de most nem találom.
Szlovákiában is voltam vele. Ott se szólt senki.
Neked is az 55w-ost ajánlom mert sokkal jobb mint a 35w-os.
Valaki véletlen elé keveredik az lebarnul
Vakítani vakít, de ez abból adódik, hogy billeg a motor. Mögé állsz egy kocsinak, húzol egy pici gázt és pont annyira emeli meg az elejét, hogy pont bevilágítson a fülkébe.
Azonnali tapasztalat az volt, hogy biztonságosabb. Egyszerűen vonza a tekintetet. Lehúzódnak, hogy mehess. Nem előz rád szemből. És lehet, hogy csak beképzelem de nem is nagyon kanyarodnak ki elém.
Nincs verseny, hogy ki kapcsolja le később a refit
Nekem megérte mert elég gyenge volt a lámpám. Aztán egyszer elegem lett, hogy szar az út, kanyarog és még látni se látok rendesen.
Nekem a refim úgy van állítva ( gyáilag ), hogy nem az utat világítja hanem párhuzamosan világít vele. Amikor felkapcsolom akkor tök jól kivilágosít. Ha fák vannak 2oldalt akkor a legjobb.
Hátránya, hogy a fénykürt megszűnik. Illetve csak akkor működik ha meleg a refi izzója.
Nekem 6000K égőm van. Ezt hívják jégfehérnek. Ennél kékebbet ne akarj mert az már szar. Ennek is van egy kékes beütése. 4300 vagy 6000es izzó a jó.
Csatoltam egy képet de nem adja vissza a tutit.
Egyébként beszerelni sem nehéz.
Szevasztok Vagányok!
Kérdésem lenne hozzátok.
Elsősorban azokat kérdezném akiknek van.
Mi a véleményetek és tapasztalataitok a Xenon beépítéséről majd használatáról a motorba.
- hosszútávon valami elváltozás?
- megégett dolgok?
- rendőri problémák?
- vagy netán személyes (valakinek kivakította a szemét ezért beszólt)?
- általános tapasztalatok
- és kérlek írd oda mennyit mentél kb. a Xenonnal (hogy meglehessen állapítani, hogy azért mégis )
Nekem is csinált ilyet régebben, az AC-val volt probléma. Nekem a tünetek nem múltak el, ha 3 napot állt akkor már így indult. AC-t cseréltem. Lehet h neked csak a sok állás miatt csinálta. Én azóta ha hosszabban áll és utána indítok szoktam figyelni, ráteszem a kezem az AC-ra és érezni ahogy működik.
Gyertyát lehet cserélhetsz te is de amúgy nyugi semmi baja, az enyém is 1,5 hónap után így indult mivel karburátoros + hideg van + régen ment majd a nyáron nem fogja ezt csinálni :)
Megpróbáltam ma beindítani a gépezetet,állt 2 hónapot..
elindult majd rögtön megállt ezt csinálta vagy 40szer közben akku töltés is volt.Majd sokadikra elindult kettő henger összevissza megint megállt és így még vagy ötször.Amikor elindult ment vagy két percet kettő hengerrel és utána már okés volt.Azóta jó.Semmi előjele nem volt ennek tökéletes állapotban tettem le.
Valakinek valami véleménye,hogy mi lehetett a géppel?
Ja egy kis idióta gyerek,a zenét én is csak így ismertem először hogy rengeteg fajta hülye videó alatt hallottam,lassan már sok lesz mint a GANGNAM STYLE
Szó ami szó....szépen megszecskázta a hengerfejet, meg a blokkot is az a letört szeleptányér... Visszatérve, ha az ember csak letörtséget érez valaminek a hiányában, akkor az minden pénzt megér, hogy pótolja.... Jó éjt mindenkinek
Mondjuk lett volna hova azt a penzt befektessem de mar csak egy komplett motorblokk lett belole Ahoz kepest,hogy neztem nemetorszagban,v angliaban 400 euro alatt nem nagyon kaptam komplett blokkot...s ezt meg legalabb ugy vettem meg,hogy elotte beinditottuk,igaz, a motor osszevolt torve,a blokkot is en kellet kiszereljem. A regi blokk utan maradt 3 hengerem,es nagyon fur a gondolat,hogy alakitsam at a blokkot egy Triumph motorhoz megfeleloen Van egy par csere alkatreszem: 14 szelep,3 dugattyu,onindito,szelepfedel,kuplungszett,komplett valto,onindito,vizpompa stb... sosem lehet tudni,mikor lesz meg szuksegem rajuk,az en draga matuzsalem motromnal Par nap es jonnek az uj kepek majd[uj ruhaba oltoztettem ]
Szerintem sok, mert ezen a pénzen sok mindent vehettél volna. De ha nem veszed meg, akkor van egy jó csomó vasad meg műanyagod, ami csak a helyet foglalja. Ha ebből a szemszögből nézzük akkor nem olyan sok.
sajnos kuka lett az a blokk...ugy csinaltam mint a WSS -ben.Tonkre ment? Teszunk mast,csak ne tudja meg meg a rendor bacsi Meg nem csereltettem ki a motorszamot a torzskonyvben.. tokkal vonoval (utikoltseg,blokk ara) forintban 80000 lenne. Szerinted igen sokba kerult?
Szakember szerelte be. Azaz Én
Je nekem slim ( vékony ) trafós, De cbr-en sokkal több hely van eldugni mint a Z-n.
De ahogy látod a képen nekem pont elfért a fejidomban.
Egyébként nem nehéz beszerelni. Gyári csatit dugod a trafóba abból 2 vezeték jön ki amit meg az égőcsatijaiba kell dugni.
Persze a garancia feltétele ha szakszerviz szereli be.