nos, nekem 2003.04 havi a bringám és biztosan tudom hogy én 3 éve nem cseréltem a teleszkópban olajat, de szerintem az előző tulaj sem, mivel minden javításról beszámolt amikor átvettem tőle a gépet. nem kizárt hogy a gyári van benne.
amikor megkérdeztem a szerelőt, hogy kicseréljem-e, mert csomó fórumon olvastam meg biztos régi az olaj stb stb - ennyit csinált:
amikor levegőhöz jutott, megkérdezte:
- pályázol?
- igen, idén kezdtem.
- kanyarokban pattog a futómű? netán csúszik az eleje vagy a hátulja? kigyorsításkor kevés a tapadásod? fékezéskor lekoppan az eleje?
- őőőő fingom sincs, egyszer elestem de azért mert elnéztem valamit. egyébként még nem nagyon feszegetem a határokat, szóval ilyenek nincsenek..
- na, majd akkor cseréljük ki az olajat a teleszkópban ha már ott tartasz hogy ilyeneket észreveszel. addig pénzkidobás elesni emiatt nem fogsz, gyorsabb ettől nem leszel, de legalább drága a művelet. vegyél inkább egy pályaidomot, azt olcsó esés után javítani
valahogy én is ezen a véleményen vagyok. fullos védőfelszerelésed van? párod ha van, neki is? lánc, lánckerék rendben? olajcsere megvolt időben? légszűrő? fékolaj? akku? ezek hasonló árban mennek, és fontosabbak a teleszkóp olajánál, persze csak akkor ha egyébként tünetmentes a futóműved. ha rosszalkodik, nem szóltam :)
Most nem tudom, hogy áll de délután elég borult volt. Mondom akkor vigyük a kutyát nincs motozás.
sétafikáltunk az erdőbe aztán mintha esne az eső, majd havas eső és a végén a hó.
Persze mi jól elkószáltunk így 1,5órát sétáltunk a hóesésben, szétfagytunk, kocsi beragadt a sárba.... még jó, hogy az erdő szélén voltunk így tudtam ágakat alárakni és ki tudtunk jönni.
Láttunk magányos krosszmotorost, quados csapatot (6db) mentek mint a birka. Főleg a motoros. mondom "kabbe"
Én is megcsinálnám... de nem vagyok megbízható.......
viszont a Burmi motoros alkatrészes Laci igen nagy spiller ebben a témában keresd őt Csömörön létezik!
Megvolt az idei első motorozás. Bár elég hideg volt de száraz az út ki tudja mikor lesz megint ilyen kihasználtam az alkalmat. Visszatakartam újra téli álomra került. Remélem azért nem olyan túl sokál kezdődik végre a szezon.
Kx-ben egy órás motorozás után 1,5-2mp-ig jön ki a gáz a légtelenítőn. utcai motor olaja is elhasználódik. nyilván ott nem ilyen intenzíven mint a krosszon.
z fórumon írta egy srác, hogy mikor kicseréltette akkor ég és föld volt a jónak hitt teleszkóphoz képest a rugózás.
tavasszal én is cseréltetem ha találok megbízható embert.
Köszönöm. Te vagy valami piszkosul nagy motor guru vagy vagy csak szerelő. Mindenesetre a leírásodban nem tűnik egy bonyolult műveletnek, de inkább lehet hogy egy hozzáértő kéz fogja csinálni, de azért köszi az infókat!
Olajból több fajta viszkozitású van attól függően hogyan és mire használod a motort. Típust minőséget nincs értelme írjak mert sok összetevőt kell tudni ahhoz hogy jól válasszunk. Keverni is szokták ha nem megfelelő a viszkozitás. Semmilyen "túlfolyó" nincs pontosan tudnod kell a feltöltési mennyiséget sokszor szárankét. Keress gyári adatokat abból nem szokott baj lenni... szerintem
Egy olyan kérdésem lenne, hogy pontosan milyen olaj kell bele? Gondolom nem fékolaj, motorolaj, hajtóműolaj és majdnem abban is biztos vagyok h nem étolaj... Nos akkor milyen? Egy túlfolyó segít nekem a pontos szint belövéséhez?
Persze hogy emléxem! Látom fejlesztetted a masinádat is azóta! Csak így tovább, aztán talizunk a rajtvonalnál.... vagy csak a pályán tavasszal!