Ha Hévízről lesz az indulás akkor lehet h kihagyom mert az tőlem olyan messze van mint maga a túra hossza :) A győri csatlakozás jobban tetszett volna.
De meglátjuk jövő hétig mi fog még változni
én nem szoktam kuplung nélkül váltani csak nagyon néha, nyilván kipróbáltam hogy kell csinálni és a gép teljesen jól tolerálja, felfelé és lefelé is. az a lényeg, hogy kicsit meg kell feszíteni a váltókart a megfelelő irányba, és el kell venni a gázt egy pillanatra - ha jól csinálod simán átugrik a fokozatba amibe szeretnéd. azt a pillanatot kell elkapni amikor a gázelvételkor tehermentesül az egész hajtás, ezért kell a váltókart feszíteni, mert motorféknél vagy gázadásnál nem fog fokozatot ugrani hiába taposod, csak abban a pillanatban amikor elengeded..
nyugodtan próbálja ki aki akarja, ártani nehéz vele és lehet érezni hogy nincs a szerkezet ellenére, mert ha jól csinálod nagyon természetesnek tűnik!
egyébként meg azért van a kuplung hogy húzogassuk!
a témához: egyesben vagy kettesben önindítózva nem próbáltál elindulni? dízel autó önindítója simán eltekeri a kerekeket sebességben, lehet spóroltál volna magadnak egy tilitolit :)
Na ehez mar kellet egy kis kulso segitseg is.A benzinkutnal mikor mondom a skacoknak hogy nekem annyi,az egyik haver elarulta a hadititkot Kitoltam a gepet,az utba,egyenesbe alitottam,raadtam a gyujtast,ketten hatulrol kicsit megloktek,lendulet kozben bepoccintettem a valtot 2esbe ,egy laza kis segghuppanas az ulesre a kerekmegcsuszas ellen,s mar mehettem is .Elotte persze mondtak hogy ha nem muszaly ne aljak meg mert betolas nelkul a budos eletbe nem indulok el kuplung nelkul..mondjuk meg egy erdekes helyzet volt kozben.Utjavitas miatt,levolt zarva a fout,es mellekutcaban ment a tereles egy savon.A sor elejere gurultam,megaltam,megkertem egy autost,hogy mikor zoldre valt a lampa lokjon be,ezis megtortent,s mehettem is haza.Az iden ez volt a harmadik kuplungkabel szakadasom,egy volt meg az elozo mocimon,a Dominatoron,s ketto mar a Ciberen.Letezik hogy megsertettem a Kuplung Istenet?
Ok.
Meg minnél többen jönnek annál többet kell alkalmazkodni.
Május 1én a Balaton körül kerülgettünk 20-30 fős csapatokat amit még autóval is kísérgettek. "Remek" volt kerülgetni őket. Nem értem ebben mi a jó. Majd 60 évesen biztos élvezni fogom de most nagyon nem.
(Mondjuk pár hete a Mecsek pihenőnél amikor fel-le tekeregtünk, ott volt egy 600 Fazer 2 személlyel olyan szinten döntött, hogy csak néztünk hogy hogyan csinálja. Az utas keze is majd nem leért. Megálltak , oda mentünk hogy na ki lehet ez? Erre amikor levették a bukót akkor láttuk, hogy egy bőven a 60as éveikben járó házaspár! És vigyorgott mind1ik mint a 'tejbetök' amikor leszálltak.
Én olyan 130-as utazót tervezek lakott területen kívül, az olyan normális, de tempós. Ha elgurul a gyógyszer, néha odahúzhatunk neki. Lakott területen belül többnyire betartom a 60-at :)
Kanyarban ki-ki képességei szerint, lekanyarodás előtt bevárva a csapatot. Sz.tem így korrekt.
Majd idővel nálad is kialakul.
Meg nem tizedek miatt. Simán csak k..va jó érzés!
Meg ha haverokkal így mentek akkor meg 'nehogymáá' ott hagyjon valamelyik!
Persze csak is olyan helyeken ahol nem veszélyeztetek másokat!
De túráztam már XT660 és MT01-es haverral is! Nem volt gond 100-120al menni Horvátországba enni egyet, jó volt. (mondjuk velük többet nem mentem )
Szervezés alatt van!
2 személlyel más. Mert a kis Drágámnak a hipertér ugrás is kevés lenne és azt szeretné ha az ő térde is leérne a kanyarban DE Vele nem megyek úgy mint amikor egyedül vagyok a motoron. Megmutattam neki körforgalomban , hogy ha a lábtartóm már felhajlik az ő térde akkor sem fog leérni. Szóval a tempó nekem mind1 csak lassú azért ne legyen.
Pl. : Kaposváriak vagyunk. 2 személlyel Kaposvár-Marcali 28-30 perc. Kaposvár-Pécs (Szigetvár felé) 29-30 perc. K.vár-B.lelle 20 perc.
Szerintem ez még nem az agyatlan száguldozás szintje de azért közel sem túrázgatós tempó. (meg a 600f sem bír többet, én 90kg vagyok + ruha, az asszony 65kg + ruha.)
Orulok,hogy leirtatok a tapasztalataitokat,legalabb,latom hogy kinek mien stilusa van.En ejsze inkabb megmaradok a kuplungos valtas mellet felfele,lehet hogy egy kis idot veszitek vele,de a kozut valamiert nem versenypalya hogy szamitanak a tizedek
Én leváltásnál nagyon ritkán (heti 1-2 alkalom) váltok kuplung nélkül. Csak akkor mondjuk 40-50el gurulgatunk és egy kézzel fogom csak a kormányt akkor néha lustaságból nem kuplungolok.
Viszont felváltásnál ha csak lendületesen , tempósan megyünk akkor addig kuplungolok. De ha Gyorsan megyünk akkor nem. (értem ez alatt azt hogy 13000 alatt nem váltok) Akkor gyorsabb és nekem kényelmesebb is mert nem kell még 1 dologgal többre "figyelni". Egy pillanatra vissza engedem a gázt és már fel is váltott.
De mindenki más.
A 2003as 600f-emen így váltok és így megyek 3 éve. A váltó és a kuplung még nem panaszkodott.
(na jó, Nagy Ritkán üreset szúr ha tiltás közelben váltok huzamosabb ideig, de akkor belenyúlok a kuplungba . Egyszer előzés közben csinálta 2009 nyarán, na akkor qrvára nem jött jókor. )
Aztán most lehet engem savazni de az vesse az első követ .....
Én mostanában azt veszem észre, hogy ha sietősbe megyek akkor a gázt nem veszem el teljesen csak 1 picit. max egy negyedet engedek vissza.
Valamelyik nap nekem is olyan volt, mintha elszakadt volna.
Fura érzés volt, bolyázáskor éreztem mikor sokat kuplungoltam. Mondtam is, hogy k*rva @....
de nem :) néha WD40 aztán csá.
Tőlem is szokták kérdezni hogy felfelé váltásnál szoktam-e kuplungolni. Szoktam. Én is azt tapasztaltam hogy sokan csodálkoznak rajta. Nem nagyon izgat, mert nem vagyok versenyző nem véletlenül van kuplung a motoron. Nem akarok rajta elcseszni semmit ,vagy esetleg károsodásnak kitenni bármilyen alkatrészt így én mindig használom le és felváltáskor is.
Kíváncsi vagyok hogy a többiek hogy vannak ezzel
Markatarsak...lehet hogy most felzavarom kicsit az allovizet.A tegnap elmentunk tekeregni a haverekkel eggyet,oan 240 km tavra.Nagyon szep volt,nagyon jo volt,enis meg ismerkedtem a geppel,tanulok vele,tanulom a fortelyait.Kb vagy 40 km a fohadiszalastol,a kuplungkarom egy halk roppanassal jelezte,hogy elszakadt a bowden.Na en megaltam,tanacstalanul,mondom a kollegaknak hogy mi a problema,hivhatom az erositest[bowden,szerszam,vagy duba] mire aztmondja az egyik urge,hogy kuplung nelkul is siman hazatudok menni,csak ne keljen veszfekeznem..en megbotrankoztam hogy kuplung nelkul megis hogy a pi**ba fogok valtani...S megnez,s kerdi hogy en kuplungal valtok felfele?Elvolt csodalkozva.Megmagyarazta hogy mikor kihuzatom akkor kuplung nelkul siman tudom sebessegbe poccinteni a valtot,meg mikor lekell valtani engedjem a fordulatot 3000 kore s akkor siman lehet lefele pocogtetni.Igy sikerult is hazaernem egy darabban szerencsere.Az lenne a kerdesem hogy az ien kuplung nelkuli valtas,nem e barmolja szet nekem a valtot? Tudom hogy vannak az ujabb mocik,hogy gyorsvalto van rajtunk s kuplung nelkul lehet felvaltani,de ez eleg regi vas azert.Szoval,akkor most kuplungal valtsak felfele vagy kuplung nelkul?Valaszotokat,tapasztalototokat elore is koszonom.Amugy ez a gepem
Szerintem maradjunk az eredeti koncepciónál útvonalat tekintve, időpont közös megegyezéssel módosítható, persze nekem sem jó minden hétvége, kicsit be vagyok táblázva.
De meglátjuk jövő hétig mi fog még változni
nyugodtan próbálja ki aki akarja, ártani nehéz vele és lehet érezni hogy nincs a szerkezet ellenére, mert ha jól csinálod nagyon természetesnek tűnik!
egyébként meg azért van a kuplung hogy húzogassuk!
a témához: egyesben vagy kettesben önindítózva nem próbáltál elindulni? dízel autó önindítója simán eltekeri a kerekeket sebességben, lehet spóroltál volna magadnak egy tilitolit :)
Meg minnél többen jönnek annál többet kell alkalmazkodni.
Május 1én a Balaton körül kerülgettünk 20-30 fős csapatokat amit még autóval is kísérgettek. "Remek" volt kerülgetni őket. Nem értem ebben mi a jó. Majd 60 évesen biztos élvezni fogom de most nagyon nem.
(Mondjuk pár hete a Mecsek pihenőnél amikor fel-le tekeregtünk, ott volt egy 600 Fazer 2 személlyel olyan szinten döntött, hogy csak néztünk hogy hogyan csinálja. Az utas keze is majd nem leért. Megálltak , oda mentünk hogy na ki lehet ez? Erre amikor levették a bukót akkor láttuk, hogy egy bőven a 60as éveikben járó házaspár! És vigyorgott mind1ik mint a 'tejbetök' amikor leszálltak.
Én olyan 130-as utazót tervezek lakott területen kívül, az olyan normális, de tempós. Ha elgurul a gyógyszer, néha odahúzhatunk neki. Lakott területen belül többnyire betartom a 60-at :)
Kanyarban ki-ki képességei szerint, lekanyarodás előtt bevárva a csapatot. Sz.tem így korrekt.
Meg nem tizedek miatt. Simán csak k..va jó érzés!
Meg ha haverokkal így mentek akkor meg 'nehogymáá' ott hagyjon valamelyik!
Persze csak is olyan helyeken ahol nem veszélyeztetek másokat!
De túráztam már XT660 és MT01-es haverral is! Nem volt gond 100-120al menni Horvátországba enni egyet, jó volt. (mondjuk velük többet nem mentem )
2 személlyel más. Mert a kis Drágámnak a hipertér ugrás is kevés lenne és azt szeretné ha az ő térde is leérne a kanyarban DE Vele nem megyek úgy mint amikor egyedül vagyok a motoron. Megmutattam neki körforgalomban , hogy ha a lábtartóm már felhajlik az ő térde akkor sem fog leérni. Szóval a tempó nekem mind1 csak lassú azért ne legyen.
Pl. : Kaposváriak vagyunk. 2 személlyel Kaposvár-Marcali 28-30 perc. Kaposvár-Pécs (Szigetvár felé) 29-30 perc. K.vár-B.lelle 20 perc.
Szerintem ez még nem az agyatlan száguldozás szintje de azért közel sem túrázgatós tempó. (meg a 600f sem bír többet, én 90kg vagyok + ruha, az asszony 65kg + ruha.)
Lehet, hogy neked ez tötymörgős túra lesz
Amúgy jó az időpont? (jún. 30)
Viszont felváltásnál ha csak lendületesen , tempósan megyünk akkor addig kuplungolok. De ha Gyorsan megyünk akkor nem. (értem ez alatt azt hogy 13000 alatt nem váltok) Akkor gyorsabb és nekem kényelmesebb is mert nem kell még 1 dologgal többre "figyelni". Egy pillanatra vissza engedem a gázt és már fel is váltott.
De mindenki más.
A 2003as 600f-emen így váltok és így megyek 3 éve. A váltó és a kuplung még nem panaszkodott.
(na jó, Nagy Ritkán üreset szúr ha tiltás közelben váltok huzamosabb ideig, de akkor belenyúlok a kuplungba . Egyszer előzés közben csinálta 2009 nyarán, na akkor qrvára nem jött jókor. )
Aztán most lehet engem savazni de az vesse az első követ .....
különösebb baja nem lesz tőle 100 év alatt sem. Gázt picit elvenni, és odéblököd.
Ettől függetlenül én is kuplunggal váltok, így szoktam meg, és finomabb is váltás.
Lefelé csak kuplunggal, de talán ez selbstverstendig
Valamelyik nap nekem is olyan volt, mintha elszakadt volna.
Fura érzés volt, bolyázáskor éreztem mikor sokat kuplungoltam. Mondtam is, hogy k*rva @....
de nem :) néha WD40 aztán csá.
Versenyzők nem kuplungolnak felváltáskor. De azok leszarják ha holnap cserélni kell a váltót :)
Nem véletlenül van rajta. bevenni beveszi de nem életszerű szerintem, A sok Rossi jelölt meg had ossza az észt és vagánykodjanak
Kíváncsi vagyok hogy a többiek hogy vannak ezzel
De ez csak az én véleményem...
Időpontot közölj, ha konkretizálódott.
Résztvevők eddig:
G.Zozy
Whiskyman
nalim8
(bmw318ti)
Szerintem maradjunk az eredeti koncepciónál útvonalat tekintve, időpont közös megegyezéssel módosítható, persze nekem sem jó minden hétvége, kicsit be vagyok táblázva.
térkép