Az adatok alapján megkerestem a hirdetést, ez egy CBR 600F1!
Ezeket 1990-ig gyártották, '91-től már az F2-ket forgalmazták (ami nekem is van ), de nem kell azon parázni, hogy akkor át akar verni a gyártási dátummal vagy valami. Az enyém '93-as gyártású és '95-ben lett először forgalomba helyezve Olaszországban. Aztán amikor intéztem a magyar papírozását a "nagy tudású" KPM-sek '95-t írtak gyártási évnek is a forgalmiba, hiába mondtam nekik, hogy akkor ezt a modellt már nem is gyártották , mert '95-től jöttek be az F3-sok.
Véleményem szerint érdemes lenne megpróbálni azt amit "bury" javasolt, hátha bele megy az eladó és akkor kiderülne gyorsan, hogy mekkora ez az elektromos probléma és mibe kerülne a javítása.
Sok sikert a döntéshez!
VasziCBR: na hát én pont e miatt fogadtam meg, hogy soha többet nem megyek citadellás vagizásra, egyszerűen semmi értelme hogy szerencsétlen motort 30 fokban 1 esben szarrá kuplungolva kínozzam, akinek meg az kell...hát gratulálok
kösz az infót , de csak egy baráti jótanács.Vehetnél te is egy MOTORt
A viccet félretéve, akkor elméletileg ha leszűkítem akkor megszünik a probléma?jól értelmeztem ugye ?
2. Takard el a ram-air nyílást egy sokkal kisebb átmérőjű szűkítővel, aminek a nyílása (lehetőleg) nincs a direkt irányú menetszélnek kitéve!
3. Vidd szakszervízbe!
Ram air gondjaim vannak, hogy tudnám kiküszöbölni ?A gépennem a gyári fejidom van hanem csak egy kicsi fejidom.Ha egy picit szemből fúj a szél egyből elkezd fulladni.Segítsetek már mit csináljak vele !Előre is kösz (2001 zx6-r)
Ó srácok, én az ETZ-s korszakról egy 300 oldalas novellát tudnék írni
A CBR még csak egyszer szopatott le, amikor egy felvonuláson 30 fokban lépésben motoroztunk, és a fesszabályzó túlmelegedett, de miután pihent egy kicsit az árnyékban, egyből indult! Bebizonyosodott, hogy tényleg konstrukciós hiba, hogy nem tettek rá hűtőbordát, de én ezt házilag orvosoltam
nekem a zárbetét a szar. lötyög, volt már olyan is, hogy kihúztam a kulccsal együtt. úgy meglepődtem, hogy vissza is nyomtam gyorsan.
most már 2 kulccsal járok motorozni.
nekem is akad néha a kulcs a tankban, ilyenkor be kell fújni WD40-nel ahogy predakon kolléga is említette, mert az mindenre megoldás
persze ha nem szabad mozognia az alkatrésznek, akkor duct tape kell hozzá, az sem árt ha van a motorhoz (nekem spec így van rögzítve az indexem is)
viszont szerintem az ilyen emlékek idővel megszépülnek
én még tavaj voltam nála egy vtr 1000f-et árult akkor
egész rendes a fickó, megengedtte volna azt is hogy elvigyem egy egész napra a motort kipróbálni csak tankoljam meg
csak egy rövid kört mentem vele, elég volt az is
azért nem vettem meg mert törött volt és elég otrombán volt javítva
ez még nem is lett volna nagy gond de elég drágán akarta adni
700000ft-ért hirdette 52000km-el
amikor kipróbáltam utánna mondtam neki hogy én nem adnék érte ijen sokat mert ez nem ér annyit
addíg kérdezősködttem hogy egyszercsak kibökte hogy ez nem az ő motorja hanem egy barátjának a motorja csak most ő használja mert a barátjának a lába megsérült mikor elesett a motorral és már nem akar többet motorozni
műszakilag rendben volt csak esztétikai hibák voltak rajta, azt is akarta cserélni valami másra
néhány nap múlva már csak 600000-ért árulta
aztán mindíg változott az ára, volt 500000 is 1 napig aztán megint felment 600 körülre
komolytalannak tartottam ezért többet nem is foglalkoztam vele meg eldöntöttem hogy ha ojant veszek akkor újabbat kevés kilóméterrel
amúgy amit most árul az kép alapján egész jónak tűnik
de én nem vennék ojan régit inkább egy f3 lenne jó
használd még a 125-öst aztán ha már eléggé meguntad akkor keress nagyobbat
Kawával is volt már ilyesmi nyáron. Túra leszervezve. Haverok már nálam. Összekészültünk akkor menjünk. Mondok ok, de megállok még tankolni a helyi kúton. Tanksapka zárja mindig is szar volt de működött azért. Benzinkúton megállunk, megtankoltam, de a kulcsot nem tudtam kivenni a zárból. Akkor mindenki félreáll. Próbálkozás, de semmi nem lehet bezárni és így a kulcsot se kivenni
Valakit elküldtem pótkulcsért haza, hogy legalább hazatudjak menni. Otthon csavarhúzóval basztattam a zárat. Meg volt akadva a nyelv, de most faszán mozgott. tanksapkát becsuktam, zár bezáródott de a kulcs még mindig nem jött ki és már a zárhoz se fértem hozzá. Ekkor a kurva, jó, tetves, mocskos, anyád, bassza, szájba szavak végtelen számú permutációja tört elő belőlem.
Szerencsére a csavarok kiszedése után és az egész szerkezet elfordítása után ki lehet venni az egész szerkezetet. Ripityára szedtem és pár óra baszakodás után a kulcsot ki lehet venni. A kulcs elgörbült így most csak ezzel használom a tanksapkát. Szerencsére a többiek megvártak, de a túra elmaradt.
Arról nem is beszélek, hogy negyedik volt a tankom és ha csak 100km múlva állok meg tankolni akkor mekkora szopás lett volna a dolog.
Hát azért engem már az én mocim is lepett meg (bár az inkább az én hibám volt mert sokáig rá sem néztem a biztosítékok érintkezésére).
Többször előfordult kb 1 éve az a jelenség, hogy teljesen véletlen időközönként nem indult be a motor, nem igazán foglalkoztam vele mert betolás mindig megoldotta a dolgot és 10m után elszállt a mérgem :)
Aztán egy nyári napom elmentem barátnőmért a Hősők tere felé, barátnőm és én is felszálltam erre ismét nem indult (se kép se hang)...viszont képzeljétek azt a jelenetet amikor én ülök a motoron lábbal hajtom és barátnőm meg tólja a motort hátulra és így rohanunk a járdán :DDD hát az nagyon szép volt, pár munkás egy transitból megtapsolta barátnőmet :D A járdán ahol próbáltam repülő rajtot venni volt egy rendőr bódé is ahonnan meg kiszólt a rendőr palánta, hogy ne a járdán motorozzunk, azt hittem megütöm... szép nap volt ja és a wd40, ezt a hibát is megoldotta!
én ezért adtam el a Xelvist
3x rohadt le alattam, egyszer sem került többe a javítás 3e Ft-nál (szétcsúszott generátorkábel, lecsúszott vákuumcső, megtört benzincső..)
mind a háromszor kritikus helyen történt a móka, siettem vagy messze voltam..
viszont ha ez nincs sosem veszem meg a CBR-t, és akkor szegényebb lennék egy életre szóló élménnyel..
nekem kapóra jött megtapasztalni milyen egy igazán megbízható és sportos motorral együtt élni a kis Xelvis után, ami a szemem fénye volt még akkor is, amikor eldöntöttem hogy Visegrádon ott helyben felgyújtom és leborítom a hegyoldalról a Dunakanyarba, hazafelé meg stoppolok...
Legjobb inkább azt lenne ha mondanád az eladónak, hogy vigyétek el szervizbe átvizsgálásra. Szánj rá 5-10-15ezer erre. És mond neki, hogy ha nincs semmi gond akkor fizeted az átvizsgálást, de ha kiderül, hogy szar vagy kell valamit cserélni ami pl 20-30ezernél több akkor nem veszed meg és ő fizeti az átvizsgálási díjat :)
Hát ez az, nem szeretném a mostani megbízható gépemet lecserélni egy megbízhatatlanra. Viszont mi van ha csak azt a kis fém hengert kell kicserélni és van egy fasza mocim. Ez nagyon szar ügy. Minden esetre holnap bemegyek egy szervízbe, elmesélem nekik is a dolgot aztán majd meglátom.
Csoki ne haragudj de nem szeretném más üzletét rontani.
Majd a hozzáértők megmondják. Addig az én véleményem.
Elektronikai gond az elég szopós. Amíg helyben jársz vagy nem túl messze addig meg. Aztán elfelejted mert sose volt gond vele. Elmész Balatonra vagy Mátrába tök mind1. Leállítod míg pihentek és többé nem indítod el mert előjön a hiba. Persze ez akármilyen járműnél előjöhet, de ha már most szarakodik akkor nagy az esélye, hogy megint előjön. Vagy például egy piros lámpánál ledöglik, akkor nem leszel a kereszteződés sztárja. Előzés közbent már nem is írom.
Na meg volt a szemle, viszont elmesélem az egészet.
Megérkeztem a címre, látom már kint áll a motor az udvaron és a hősünk próbálja beindítani, mondván nem érti mi van tegnap ment vele. Kulcs be, elfordít, gyújtás van, szivató rá indítógomb megnyom. Semmi, nem forog az önindító... ezt megismételtük párszo, lassan minden reménye, álmom kezdett összeomlani. Mondom nincs valahol valami biztosíték?
De de biztos van, keressük meg.
Te atya úr isten, gondoltam magamba. Hozzáteszem gépész az ember és nem fiatal.
Oké, lekaptuk a hátsó fék felöli ülés melletti burkolatot. (bocsánat jobban nem tudom körül írni)
Volt ott egy relé féleség meg egy fém henger, a hengerbe ment egy stekker meg egy vastag piros és egy vastag fekete kábel. stekker lehúz, alatta volt egy bizti, az okés. A stekker vissza. Kulcs elfordít, na most még gyújtás se volt, semmi lámpa nem égett, egyszóval se kép se hang.
Semmi pánik, a stekkert meg a csavarral rögzített két kábelt lekaptuk, csiszolás, WD 40. Elkezdtük összerakni erre emberünk véletlenül rövidre zárta a piros és a fekete kábelt, erre elkezdett menni az öníndító egy pillanatra. á mondom remek mégis csak él. össze raktuk a cuccot kulcs be, elfordít, se kép se hang. Jó cigiszünet. kulcs be elfordít, van gyújtás, gombb megnyom pörget az önindító. indítózunk, indítózunk erre lemerült az aksi
No problem, bikázást neki. Egyből beindult a szörnyeteg.
Amíg melegedett átnéztem minden lámpát és halgatóztam ezerrel.
Mit ne mondja szebben jár a blokk mint a mostani gépemen és iszonyat halk, még bemelegítés után sem halottam semmi zörejt. Na jó akkor állítsuk le. Kicsit vártunk majd újra indítás, pöccre indult. Akkor próbakör, hát igen az ereje nem rossz viszont a váltót szokni kéne, viszont szépen vett minden fokozatot. Bocsánat, hogy ilyen hosszúra sikeredett az írásom de nem tudom mi legyen azt mondtam még alszom rá egyet.
A jó tulajdonságairól: új gumi, új láncszett, tavaly volt ÁLLÍTÓLAG karbi szinkron és tisztítás, 49 ezer km van benne óra szerint.
Ezeket 1990-ig gyártották, '91-től már az F2-ket forgalmazták (ami nekem is van ), de nem kell azon parázni, hogy akkor át akar verni a gyártási dátummal vagy valami. Az enyém '93-as gyártású és '95-ben lett először forgalomba helyezve Olaszországban. Aztán amikor intéztem a magyar papírozását a "nagy tudású" KPM-sek '95-t írtak gyártási évnek is a forgalmiba, hiába mondtam nekik, hogy akkor ezt a modellt már nem is gyártották , mert '95-től jöttek be az F3-sok.
Véleményem szerint érdemes lenne megpróbálni azt amit "bury" javasolt, hátha bele megy az eladó és akkor kiderülne gyorsan, hogy mekkora ez az elektromos probléma és mibe kerülne a javítása.
Sok sikert a döntéshez!
A viccet félretéve, akkor elméletileg ha leszűkítem akkor megszünik a probléma?jól értelmeztem ugye ?
Megoldások:
1. Vegyél egy MOTORT!
...
2. Takard el a ram-air nyílást egy sokkal kisebb átmérőjű szűkítővel, aminek a nyílása (lehetőleg) nincs a direkt irányú menetszélnek kitéve!
3. Vidd szakszervízbe!
A CBR még csak egyszer szopatott le, amikor egy felvonuláson 30 fokban lépésben motoroztunk, és a fesszabályzó túlmelegedett, de miután pihent egy kicsit az árnyékban, egyből indult! Bebizonyosodott, hogy tényleg konstrukciós hiba, hogy nem tettek rá hűtőbordát, de én ezt házilag orvosoltam
most már 2 kulccsal járok motorozni.
persze ha nem szabad mozognia az alkatrésznek, akkor duct tape kell hozzá, az sem árt ha van a motorhoz (nekem spec így van rögzítve az indexem is)
viszont szerintem az ilyen emlékek idővel megszépülnek
egész rendes a fickó, megengedtte volna azt is hogy elvigyem egy egész napra a motort kipróbálni csak tankoljam meg
csak egy rövid kört mentem vele, elég volt az is
azért nem vettem meg mert törött volt és elég otrombán volt javítva
ez még nem is lett volna nagy gond de elég drágán akarta adni
700000ft-ért hirdette 52000km-el
amikor kipróbáltam utánna mondtam neki hogy én nem adnék érte ijen sokat mert ez nem ér annyit
addíg kérdezősködttem hogy egyszercsak kibökte hogy ez nem az ő motorja hanem egy barátjának a motorja csak most ő használja mert a barátjának a lába megsérült mikor elesett a motorral és már nem akar többet motorozni
műszakilag rendben volt csak esztétikai hibák voltak rajta, azt is akarta cserélni valami másra
néhány nap múlva már csak 600000-ért árulta
aztán mindíg változott az ára, volt 500000 is 1 napig aztán megint felment 600 körülre
komolytalannak tartottam ezért többet nem is foglalkoztam vele meg eldöntöttem hogy ha ojant veszek akkor újabbat kevés kilóméterrel
amúgy amit most árul az kép alapján egész jónak tűnik
de én nem vennék ojan régit inkább egy f3 lenne jó
használd még a 125-öst aztán ha már eléggé meguntad akkor keress nagyobbat
Kawával is volt már ilyesmi nyáron. Túra leszervezve. Haverok már nálam. Összekészültünk akkor menjünk. Mondok ok, de megállok még tankolni a helyi kúton. Tanksapka zárja mindig is szar volt de működött azért. Benzinkúton megállunk, megtankoltam, de a kulcsot nem tudtam kivenni a zárból. Akkor mindenki félreáll. Próbálkozás, de semmi nem lehet bezárni és így a kulcsot se kivenni
Valakit elküldtem pótkulcsért haza, hogy legalább hazatudjak menni. Otthon csavarhúzóval basztattam a zárat. Meg volt akadva a nyelv, de most faszán mozgott. tanksapkát becsuktam, zár bezáródott de a kulcs még mindig nem jött ki és már a zárhoz se fértem hozzá. Ekkor a kurva, jó, tetves, mocskos, anyád, bassza, szájba szavak végtelen számú permutációja tört elő belőlem.
Szerencsére a csavarok kiszedése után és az egész szerkezet elfordítása után ki lehet venni az egész szerkezetet. Ripityára szedtem és pár óra baszakodás után a kulcsot ki lehet venni. A kulcs elgörbült így most csak ezzel használom a tanksapkát. Szerencsére a többiek megvártak, de a túra elmaradt.
Arról nem is beszélek, hogy negyedik volt a tankom és ha csak 100km múlva állok meg tankolni akkor mekkora szopás lett volna a dolog.
Többször előfordult kb 1 éve az a jelenség, hogy teljesen véletlen időközönként nem indult be a motor, nem igazán foglalkoztam vele mert betolás mindig megoldotta a dolgot és 10m után elszállt a mérgem :)
Aztán egy nyári napom elmentem barátnőmért a Hősők tere felé, barátnőm és én is felszálltam erre ismét nem indult (se kép se hang)...viszont képzeljétek azt a jelenetet amikor én ülök a motoron lábbal hajtom és barátnőm meg tólja a motort hátulra és így rohanunk a járdán :DDD hát az nagyon szép volt, pár munkás egy transitból megtapsolta barátnőmet :D A járdán ahol próbáltam repülő rajtot venni volt egy rendőr bódé is ahonnan meg kiszólt a rendőr palánta, hogy ne a járdán motorozzunk, azt hittem megütöm... szép nap volt ja és a wd40, ezt a hibát is megoldotta!
3x rohadt le alattam, egyszer sem került többe a javítás 3e Ft-nál (szétcsúszott generátorkábel, lecsúszott vákuumcső, megtört benzincső..)
mind a háromszor kritikus helyen történt a móka, siettem vagy messze voltam..
viszont ha ez nincs sosem veszem meg a CBR-t, és akkor szegényebb lennék egy életre szóló élménnyel..
nekem kapóra jött megtapasztalni milyen egy igazán megbízható és sportos motorral együtt élni a kis Xelvis után, ami a szemem fénye volt még akkor is, amikor eldöntöttem hogy Visegrádon ott helyben felgyújtom és leborítom a hegyoldalról a Dunakanyarba, hazafelé meg stoppolok...
Csoki ne haragudj de nem szeretném más üzletét rontani.
Elektronikai gond az elég szopós. Amíg helyben jársz vagy nem túl messze addig meg. Aztán elfelejted mert sose volt gond vele. Elmész Balatonra vagy Mátrába tök mind1. Leállítod míg pihentek és többé nem indítod el mert előjön a hiba. Persze ez akármilyen járműnél előjöhet, de ha már most szarakodik akkor nagy az esélye, hogy megint előjön. Vagy például egy piros lámpánál ledöglik, akkor nem leszel a kereszteződés sztárja. Előzés közbent már nem is írom.
Az mit jelent, hogy a váltót szokni kell?
Megérkeztem a címre, látom már kint áll a motor az udvaron és a hősünk próbálja beindítani, mondván nem érti mi van tegnap ment vele. Kulcs be, elfordít, gyújtás van, szivató rá indítógomb megnyom. Semmi, nem forog az önindító... ezt megismételtük párszo, lassan minden reménye, álmom kezdett összeomlani. Mondom nincs valahol valami biztosíték?
De de biztos van, keressük meg.
Te atya úr isten, gondoltam magamba. Hozzáteszem gépész az ember és nem fiatal.
Oké, lekaptuk a hátsó fék felöli ülés melletti burkolatot. (bocsánat jobban nem tudom körül írni)
Volt ott egy relé féleség meg egy fém henger, a hengerbe ment egy stekker meg egy vastag piros és egy vastag fekete kábel. stekker lehúz, alatta volt egy bizti, az okés. A stekker vissza. Kulcs elfordít, na most még gyújtás se volt, semmi lámpa nem égett, egyszóval se kép se hang.
Semmi pánik, a stekkert meg a csavarral rögzített két kábelt lekaptuk, csiszolás, WD 40. Elkezdtük összerakni erre emberünk véletlenül rövidre zárta a piros és a fekete kábelt, erre elkezdett menni az öníndító egy pillanatra. á mondom remek mégis csak él. össze raktuk a cuccot kulcs be, elfordít, se kép se hang. Jó cigiszünet. kulcs be elfordít, van gyújtás, gombb megnyom pörget az önindító. indítózunk, indítózunk erre lemerült az aksi
No problem, bikázást neki. Egyből beindult a szörnyeteg.
Amíg melegedett átnéztem minden lámpát és halgatóztam ezerrel.
Mit ne mondja szebben jár a blokk mint a mostani gépemen és iszonyat halk, még bemelegítés után sem halottam semmi zörejt. Na jó akkor állítsuk le. Kicsit vártunk majd újra indítás, pöccre indult. Akkor próbakör, hát igen az ereje nem rossz viszont a váltót szokni kéne, viszont szépen vett minden fokozatot. Bocsánat, hogy ilyen hosszúra sikeredett az írásom de nem tudom mi legyen azt mondtam még alszom rá egyet.
A jó tulajdonságairól: új gumi, új láncszett, tavaly volt ÁLLÍTÓLAG karbi szinkron és tisztítás, 49 ezer km van benne óra szerint.
Mit tegyek?