Ma is használják, pl. a verseny vasakon.
Van mérnök csapat/hozzáértő ember, aki ezt méri, figyeli, beavatkozik.
Ha lesz egy ilyen emberem, én is veszek manuális feszítőt!
Ezt hivatott kiváltani az automatikus (gyári) feszítő.
Hibája (ahogy szerény személyem megértette): Van egy bizonyos fordulatszám frekvencia, amit nem "bír" a feszítő rugója, ezért visszaenged, fellazul (mint a műanyag kábelrögzítő, ami csak egy irányból enged, a másikból reteszel). Így megszólal a lánc. (kb.3000-6000 RPM)
Mikor a rezgési freki elhagyja azt a kritikus tartományt, elhallgat.
Na, lehet röhögni rajtam nem érdekel, de én így tudtam megérteni a működését, egyszerű, pór nyelven.
OK. Nevezzük nevén a gyereket... Motorcenter Kft. 25. éve dolgozik a cég a motorszerviz iparban, tizenvalahány éve Honda márkaképviselet és szerviz. Ma kis hazánkban, Magyarisztánban melyik cég mondhatja el ezt még magáról...
Az általad említett szervízből angolosan távozni kell és nem visszatérni, ennyi. (Én ezt tenném)
Vannak igen komoly elvárások, aminek egy Honda márkaszerviznek meg kell felelni. Nem csak úgy gondol egyet és szerződést köt a Hondával.
Nézzétek meg hány hivatalos Honda képviselet van ma az országban!
Ügyfél irányába is vannak központi előírások, amiket be kell tartani, azokat is elég komolyan ellenőrzik. Pl. felhívnak hogy elégedett voltál-e a szervizben vagy 10-15 kérdésben. Ha 1 kérdés negatív, már jön is a nyakleves Hondáéktól.
Természetesen nekünk is van kapcsolatunk utángyártott alkatrész importőrökkel, van választási lehetőség és korrekt tájékoztatás is a "mellékhatások elkerülése érdekében".
Karasnáék is, Szászék is, mi is értetek, elégedett Hondásokért dolgozunk, de mindenhol emberek dolgoznak, néha tévednek, hibáznak. Ha sokat, akkor holnap már nem biztos, hogy hondások.
Tehát ne vegyétek egy (negatív) kalap alá a márkaszervizeket, kérlek! Főleg ne az autóiparral.
A végső kérdés tehát az, hogy bevállalja-e az ember egy estlegesen rosszul beállított manuális feszítő paráját és az állítgatást, szemben a gyári Honda alkatrésszel,ami úgy xar ahogy van, de motorkárosodást nem nagyon tud okozni.
"Biztonságos" gyári VS. parásabb, de működő manuális.
Egyébként jó lenne, ha valaki már kipróbálná,és tudna nyilatkozni, hogy milyen gyakran kell állítgatni stb. Esetleg utánakérdezek külföldi fórumon. Bár a múltkor hozzászólt valaki akinek van, talán olvassa...
Részemről most gyárit teszek bele,de ha megint elromlik, akkor ki fogom próbálni a manuálist, lesz ami lesz.
Most ez halálkomoly lesz, mindenki figyeljen ide. Megkérdeztem egy ismerősömet,hogy mi a helyzet a MANUÁLIS FESZÍTŐVEL.
Az ember a Superbike magazin ex-szerkesztője, most a Fastride magazin főszerkesztője, nem írok nevet, szerintem egyértelmű, hogy ki az. Én nagyon tisztelem a motoros tudása, meg azon tapasztalatmennyiség miatt, ami az évek során ráragadt motoros témában.
A helyzet a következő: Régen CSAK MANUÁLIS FESZÍTŐK VOLTAK. Pont. Azt senki ne mondja, hogy azzal nem lehet motort üzemeltetni, mert lehet.
Ha a manuális feszítő jól van beállítva, semmi problémát nem okoz. A gond akkor van, ha a vezműlánc túl feszes, mert az kinyírja a láncot, vagy túl laza, mert az meg abszurd esetben motorkárosodást okozhat.
A manuális feszítőt tehát meghatározott idő/kilométer elteltével állítgatni kell, szépen figyelgetni. Az, hogy ez mennyi, azt én sem tudom.
Szóval ahelyett, hogy azon vitatkoznánk, hogy jó-e, inkább azon kellene gondolkodni, hogy az ember bevállalja-e az állítgatást, és hogy hogyan kell beállítani.
Szakavatott szerelőnek meg kell tudni mondania, mérni stb.hogy mennyi lehet a lánc "lógása."
A cucchoz kapott utastás szerint: 1/4 és 3/8 inch között kell lennie.
Helló!
Olyan kérdésem lenne hogy 2005 ös géphez milyen olajat,gyertyát javasoltok?Illetve még érdekelne hogy akinek van közép támasza az tudna e nekem segíteni, mert vettem egyet de darabokba van így kicsit nehézkes az összeszerelés.Esetleg ha lenne képem akkor menne már nekem is.vagy valami robbantott ábra is megteszi!
Köszi
Jó lenne ha valaki tudna segíteni 98-as F3 hátsó lámpa feletti műanyag elem beszerzésében (de a far idom is érdekelne J-B, fekete) . Lehetőleg Budapesten, de minden megoldás érdekel.
Privi vagy 70/507-0960
Persze mert 2 fajta szerviz van. Létező nagyobb szerviz leszerződik pl a hondával, hogy ő lesz a környék márkaszervize. Ezek általában csak a kötelező szervizelésre jók, Ha alkatrész kell akkor tudnak rendelni gyárit és berakni. Tudásuk korlátozott annyiból áll, hogy cseréljük ki az egészet. Van a másik fajta amikor a gyár hoz létre egy szervizt. Jellemzően kereskedés mellett, de nem feltétlenül csak ott. Jellemzően nagy tudásbázissal rendelkeznek. Gyári alkatrészt fel is tudjak újítani és be is rakják, nem csak újat. Én így látom. Példáim is vannak bár nem motoros. De biztos, hogy tudunk párhuzamot húzni. Béke :)
ha csak 20ezrenként kéne cserélni.. nekem mesélték, hogy volt motor amiben 2000km után cserés volt..
és ha már itt tartunk, 1 év garancia van erre? ha most kicseréltetem és netán szezon végére megint csörög, kérhetem a cserét? engem ez érdekelne nagyon..
ha elmegy az újjal 20ezret, én elégedett lennék. az autómban a főtengely-ékszíjtárcsa adja meg magát 40e km után, ezt sajna be kell kalkulálni mint fix kiadást, 50-60ezer az ára. (más kérdés, hogy ebből sem veszek többet gyárit, nagyon megfelelő lesz féláron)
na de visszatérve párezrenként cserélni luxus.. szóval hogy van erre a garancia?
Visszatérve a feszítőre sajnos az a baj, h a Honda ezt típushibát nem oldotta meg mióta 600f-et kihozták, ami nem most volt.
Ezért keresik az emberek a megoldást, mert nem kéne h. 20k-ként jelentős pénzt fizessen ki rá az ember csak azért, mert a honda nem foglalkozott kellően ezzel a hibával.
Ettől még nem biztos h faszarági vki. Mellesleg a manuális feszítőről még senki nem nyilatkozott, h jó avagy sem, mert úgy tűnik nincs tapasztalat v. hozzáértő vélemény (legalábbis itt a fórumon még nem olvastam). Gondolom ezért nem rakott még itt senki ilyet a vasába. Mondjuk, ha nálatok a szerelő v. bárki meg tudja mondani, h a manuális fesz. miért nem jó, akkor azt szerintem mindenki megköszönné és el is fogadná, talán ezért is van a fórum, h tanuljunk és eszmét-tapasztalatot cseréljünk.
Én nem faszarágiznék le senkit, csak mert másképp gondolkodik.
Én is kicseréltettem gyárira 24k-nál pedig még bírta volna, alig hallható volt és nem is mindig, de örülnék ha lenn egy megnyugtató, műszakilag biztos és elfogadott alternatíva.
Persze a többiben teljesen egyetértek veled. A vas hosszútávon meghálálja a törödést és az odafigyelést és a jó minőségű anyagokat. Nekem van még egy gs500-am is a 600f mellette és elmondhatom, h mindkét motornál tartom a kötelező szerviz intervallumokat és eddig úgy tűnik meghálálják a gondoskodást.
de ehhez a mentalitáshoz nektek is, mint szerviznek alkalmazkodni kell. az nem megoldás, hogy kioktatjuk az ügyfelet, hogy semmin sem szabad spórolni, mindenből csak a gyári jöhet szóba, ahogy azt velem is tették az autószervizben, ahova jártam..
a megoldás inkább az, hogy biztosítani kell alternatív megoldásokat is, márkaszerviz ide vagy oda. sokkal szívesebben hordom a hondához a gépemet, ha tudom hogy nem vernek át, és tudnak utángyártott tükröt is szerezni versenyképes áron, nem csak gyárit 25ezerért.. és ha ez megvan, simán elfogadom a tanácsot: ne baszakodjunk a láncfeszítővel, abból vegyük meg a gyárit.
ha viszont mindenre ezt mondják, az tök hiteltelenné teszi a szervizt..
és megint karasna: megmondták, hogy nem tudják megjavítani a dudámat, mert valami VW konszern van benne, vagy vegyek egy gyárit és azt berakják vagy vigyem el valami villamosságis autószakihoz aki meg WD40-ezi meg szigszalagozza 5 perc alatt, de nekik ez sajnos nem pálya. megfogadtam a tanácsot, elvittem egy riasztóshoz és 1000 JMF-ért megcisnálta a dudámat. nem egészen 4,5 perc alatt, mert kéznél volt minden.. a honda szerviz meg szarakodott volna vele, és elkér érte 1 óra munkadíjat.. én azt mondom nem kell a púder, de tiszteljük meg egymást korrekt véleménnyel és akkor ide járok, ennyi :)
a fillérbaszás valóban nem becsülendő, de azért annál összetettebb dolog, mint hogy bárki rásüsse ezt a bélyeget valakire!
én például már vígan kicseréltem volna a feszítőmet ősszel, erre kaptam egy defektet, ami elvitte a rá szánt összeget.. azóta sem kapartam össze újra ennyit mert kurva szar évem volt, és az idei sem jobb eddig, szóval halogatva van a javítás ahogy illik. akkor én most fillérbaszó vagyok? nem érzem magam annak, ellenben gecire szenvedek a pénzhiánytól.. amikor megvettem a motort, jobban álltam anyagilag.
persze mondhatnánk, hogy adjam el és vegyek valami pénztárcámhoz jobban illőt, de én erre meg azt mondom hogy egy lófaszt
inkább nézzenek fillérbaszónak, minthogy eladjam de persze nem fogok az alkatrészeken úgy spórolni, hogy mondjuk nem cserélek olajat (lol), de 2x is meggondolom, hol veszek például gyertyát hozzá...
mintha már társalogtunk volna erről amúgy korábban, úgy látszik ez időről időre előjön
így van, új csapat van, és ahogy mondod, pontosabban próbálnak dolgozni mint az elődök.
persze nem könnyű visszahozni azokat az elvesztett ügyfeleket, amilyen pl Te is vagy, a negatív véleményt sokkal nehezebb feltornászni mint amennyire a pozitívat könnyű lerombolni...
abszolute meg tudlak érteni, nem egy szervizt hagytam már ott a picsába hanyag munka miatt. igaz, sosem reklamáltam, csak nem mentem oda többet, könnyű eljátszani a bizalmat.
viszont a karasnában a hozzáállás (és mert még nem rontottak el semmit) miatt adnék nekik lehetőséget, ha hibáznának, és nem hagynám őket faképnél. de ez én vagyok..
Van mérnök csapat/hozzáértő ember, aki ezt méri, figyeli, beavatkozik.
Ha lesz egy ilyen emberem, én is veszek manuális feszítőt!
Ezt hivatott kiváltani az automatikus (gyári) feszítő.
Hibája (ahogy szerény személyem megértette): Van egy bizonyos fordulatszám frekvencia, amit nem "bír" a feszítő rugója, ezért visszaenged, fellazul (mint a műanyag kábelrögzítő, ami csak egy irányból enged, a másikból reteszel). Így megszólal a lánc. (kb.3000-6000 RPM)
Mikor a rezgési freki elhagyja azt a kritikus tartományt, elhallgat.
Na, lehet röhögni rajtam nem érdekel, de én így tudtam megérteni a működését, egyszerű, pór nyelven.