Abszolút osztom ezt a vélemény én is.
Az FS igazán nem túrázni való, az F4 sem a vele kényelemben megtett hosszú távokról híres főleg, ha még nem szoktad meg a testhelyzetet rajt. SV 1000-t meg én sem igazán a 125-ös utáni következő lépcsőnek képzelnék el. Én a körülnéznék a kolléga helyében a CBF600 irányában is!
Qrva kényelmes ülés-lábtartó-kormány pozíciójú, "nyugis" sor4-es blokk, állati könnyű kezelhetőséggel és nem magas fogyasztással.
Azért azt se felejtsétek el, hogy létezett egy FSport verzió is ami valóban az RR elődje. Sokan abban a hitben élnek, hogy az F és Fsport csak az ülésben és a középsztenderben térnek el egymástól pedig nem.
Én kifejezetten ezt a típust kerestem vásárlásnál mert nekem jobban tetszik az osztott ülés.
Elég sok helyet bejártam már a mocival (Svájc, Ausztria, Németország, Horvát o. stb...) a fogyasztásom 110-150 között a korábban írt 5,5-6l.
Pakolhatóság? Sport táska kukás zsákban és gumipók :) Konkrétan az én gépemre szerintem nincs is doboz.
Két személlyel városi inga belefér de inkább túrázáshoz nem ajánlom, kevés a nyomaték hozzá sokat kell váltani és a sportosabb ülés pozició miatt több terhelést is kap a karod.
A leírtak alapján az SV1000-et ajánlom mert nyomatékosabb, könnyebben pakolható gép, véleményem szerint viszont kevésbé megbocsátó mint a cbr600f. Ekkora ugrás esetén azért nem elhanyagolható a meglepi amikor visszaváltás után megfogja a hátsó kereket a motorfék. Nekem nem volt őszinte a mosolyom.
"On the mechanical side there was a different camshaft profile for higher lift valves and it had uprated valves springs.
A lighter flywheel. An eight (one extra) plate clutch and a larger final drive for greater acceleration completed the Sport.
All of this was done so the bike lended itself better for race tuning.
The FS was dropped in 2003 when the much sharper and more focused 600RR arrived.
The 600F (F4i) continued until 2006 giving riders a clear choice between Sport and more Touring."
Igen, az RR lett a Honda sportmotorja és az F pedig a sport-túra motor. De az RR első futóműve nem csak állítható hanem már fordított is. Az F sem lett rosszabb sportmotor mint előtte volt csak az RR lett jobban kihegyezve a sportosság fele, mit a szúpersport vb-n elért eredményei bizonyítottak is. Az F állítható futóművét meg azért száműzték, hogy az olcsóbb (közútra tökéletesen megfelelő) futóművel továbbra is lehessen tartani a motor árát, az ne dráguljon mint a többi márka gépei.
és igen, az RR kb ilyenkor jött ki, és kapta meg az állítható a futóművet, és lett a 600F-ből nem állítható futóművű csajmotor, kezdőmotor, sporttúra-motor..
2001-ben volt a modellváltás?
mert ez az 5. havi még a régi fejidomos http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr_600_f4-5524538
ez viszont már 6. havi és új http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr_600_f4_cbr600f-5065462
akkor ha így nézzük, félig neked van igazad, félig nekem, a két fél pedig már egy egész :)
az enyém 2003.04-es, és még állítható a futóműve, valamikor ilyenkor volt még egy kisebb facelift a modellnél, és akkor száműzték az állítható futóművet, ez viszont biztos! ;)
stifi márkatárs írásodban van némi hiba szerintem
Azt írod, hogy az sv utolsó szériás (ez igaz) míg a 600F nem, azon sok mindent változtattak a végére....... Ezen kijelentéseddel nem értek egyet. Ha jól tudom a 2001 -es cbr már befecskendező rendszerrel jött ki és dupla lámpás fejidommal. Az előző karbis f4- től (mint az enyém) csak ebben tér el, sőt a későbbieket már nem állítható első futóművel adták ki és így gyártották a befejezésig. Tehát a barátunk által kiszemelt 2001-es változat is egy utolsó szériás darab.
Nem kötekedésnek szántam csak pontosításnak!
én annak a híve vagyok, hogy akár ezres géppel is kezdheti a motorozást valaki, ha használja az agyát.. te motorozol a motorral, a kezedben van az irányítás, tőled függ hogy használod
hátsó doboz van a motorra, de szerintem ha oldalra is akarsz azt hekkelni kell már...
lent a kolléga személyes tapasztalattal is bír a suzukit illetően, én még csak álló sv650-esre ültem fel, nekem kicsinek tűnt a 600f után, így az én véleményem elhalványul a másik mellett, csak vaktában találgattam az elmélet alapján..
az 5-6 literes fogyasztás városban, országúton is tartható, túráztam már úgy is, hogy 100-160 közötti tempóban mentünk, akkor is ennyi volt, de jellemzően 6.-ban, nem tiltáson pörgetve..
Mindkét érv meggyőző. Gyakoribb lenne a kétszemélyes túrázás, ebből kifolyólag fontos szempont a pakolhatóság. Melyik motorra kapható dobozszett, vagy csak hátsódoboz?
Stifi: azt a 6 literes maximális fogyasztást milyen sebesség mellett tudtam tartani?
Mostani motorom egy 125 ccm-es kis Yamaha. Annak az ülésétől biztos még az Suzukié is jobb. Szerintetek nem lesz túl nagy fokozatbeli ugrás 125 ccm után egyből egy 1000-re ráülni?
Hali mzsolti!
Itt biztos, hogy mindenki a cbr-t fogja ajánlani
Viccet félretéve, egyik haveromnak is SV 1000S-se van mit már meghajtottam párszor. Nekem tetszett az a gép is, a V2 nyomatékát és motorfékét szokni kell, teljesen más karakter mint a sor 4-es. Azzal is nagyon jól lehet karistolgatni és egykerekezésben is jó. De a CBR-nél kényelmetlenebb, a hátsó ülése meg egy kínpad a Hondáéhoz képest. A fogyasztása is magasabb egy kicsit, legalább is a közös túrákon a haver mindig egy kicsit többet tankolt. A Hondával egyszerűbb az élet, kényelmesebb (utasnak meg főleg), kirándulni, túrázgatni sokkal jobban megfelel. Számomra kezesebb, de semmivel sem lassabb! A Honda megbízhatósága legendás, a szervizigénye csekély mit csak igazolhatok. Én szoktam pályázgatni is vele, a középsztendert le kellett vennem mert hamar leért. A lábtartó tüskéket is megkoptattam de az engem nem zavar én még nem vagyok olyan spíler, hogy azokat is cserélni kelleném állíthatóra. Én a CBR 600 F-et ajánlanám neked
bár itt mindannyian tudjuk, hogy a 600F a legjobb motor _mindenre_, az elmondottak alapján én mégis az SV-t ajánlanám neked.
egyrészt azért, mert az SV az évjárat alapján utolsó szériás (asszem), míg a 600F nem, azon sok mindent változtattak a végére designban és felszereltségben is.
szerintem az ezres V2-nek annyival erősebb a blokkja és nagyobb a nyomatéka, hogy 2 személlyel biztosan jobb használni, nem kell halálra pörgetni és bármelyik fokozatban van benne elég tartalék.
viszont ha inkább egyedül motorozol és a két személyes túrázás nagyon ritka, akkor a 600f is ugyanolyan jó lehet, élmény használni ha szereted a fordulatot és a váltót kezelni..
a fogyasztás 5-6 litertől 10-ig bezárólag használattól függően, nekem még nem ment 6 fölé, kényelmes, gyors paripák ezek és tényleg mindenre jó (pályázni, túrázni, munkába járni)
Üdv minden motorosnak.
Nem vagyok túl régi tag ezen az oldalon, de szeretném kérni a segítségeteket. Jövőre tervezek nagyobb motort venni, és két esélyes kiszemelt van. Egyik egy 2003-as Suzuki SV 1000S, a másik pedig egy 2001-es Honda CBR 600 F.
Személyes tapasztalatokat, véleményeket szeretnék kérni a Hondáról illetve, hogy miben jobb az egyik a másiknál, valamint hogy kétszemélyes országhatáron belüli kirándulásokhoz melyik motor illene jobban?
Még érdekelne a Honda szervízigénye, alkatrész ellátottsága, fogyasztása (két személyes túrázós tempóban és egyszemélyes, finoman szólva nem túrázós tempóban)
Előre is köszönöm mindenkinek a válaszokat.
szió azt hiszem az van nekem de lefényképezem és akkor megtudod nézni szerdán fogom lefényképezni és akkor elküldöm neked a huzat sértetlen fekete ahogy emlékszem fél éve a padláson áll egy zsacskóban. Az árról annyit ,cigánykodni nem akarok nem nyerészkedni akarok rajta hanem eladni. Mondj egy árat ami neked megfelel és akkor megmondom hogy nekem is tetszene e és akkor közelítünk majd egymáshoz hidd el nem vagyok egy pöcs.
Előtte estek el ott és fel volt szórva hintőporral a kanyar belső íven, így nem tudtam akkorát borítani rajta. Utána azért is kacsázok, hogy lejöjjön a gumiról.
Én anno órákig elszoktam játszadozni az optimalizálással. Belehet az úgy hangolni, hogy úgy járjon, mint az "óra". Ha minden rendben van pl: membrán, gumicsonk, benzinszint, gyári méretű-tisztaságú fúvókák, szinkronizálás. Utána az alapjárati levegő csavarokkal tudsz alkalmazkodni az adott (hengerhez) körülményekhez.
Sziasztok srácok!
Pár hónapja vettem egy ülést a 97-es f3-as cbr-hez postán de jött a meglepetés. A motort ugye több féle idomzattal készítették ebből kifolyólag az ülés sem ugyan olyan. ELütöttek motorral és kellett egy újjat venni. Vissza nem akarták venni így a sajátomat kellett újra huzatnom. a Lényeg nekem olyan gépem van ami ugye fekete és ezüst csíkozásos mint a képen de az ülés meg a másik tipusúra való mint ahogy a másik képen is látszik. Szóval ha kell valakinek akkor eladnám neki képet küldök róla ha kell nagy felbontásút 8 megapixeleset ha kell.
Az FS igazán nem túrázni való, az F4 sem a vele kényelemben megtett hosszú távokról híres főleg, ha még nem szoktad meg a testhelyzetet rajt. SV 1000-t meg én sem igazán a 125-ös utáni következő lépcsőnek képzelnék el. Én a körülnéznék a kolléga helyében a CBF600 irányában is!
Qrva kényelmes ülés-lábtartó-kormány pozíciójú, "nyugis" sor4-es blokk, állati könnyű kezelhetőséggel és nem magas fogyasztással.