Tiszteletem Gyula úr!
Idomjaidból mik maradtak? És milyen áron. Illetve fényképet tudsz e küldeni. Továbbá kuplungkar érdekelne a jobb oldali kormány csutka és kormány súllyok bélés idom a műszerfalnál.
zsolt1214@freemail.hu ide küld ha lehetséges ELőre is köszönöm. Látom Pesti vagy Gyula úr ha tetszik akkor elmennék megnézni személyesen is mert Kispesti vagyok.
Tényleg utolsó hozzászólás nem motor témában :)
Sajnos amíg itthon csak trükközéssel lehet megélni addig mindenki trükközni is fog, a jelenlegi helyzetben szerintem nem megvalósítható egy húúú de frankó nemzeti összefogás mert mindenkinek önzőnek kell lennie ahhoz, hogy egy bizonyos szinten tudjon élni. Konkrétan mi milliomos trógernek számítunk mert az átlagnak a motorozás csak álom marad. Pl ausztriában nyilván más a helyzet mivel mindenki kb azonos szinten mozog életszínvonal értelemben, itthon meg általában nem az jár az A8-al aki végig járta a ranglétát hanem az aki ismert valakit jó helyen. OFF vége :) szeretem a cbr-em :D
távol áll tőlem, hogy politizáljak, de ez a kép annyira idekívánja magát, hogy már fáj
amúgy kimondtad a nagy igazságot, épp a gyertyákról beszéltünk ugye, hogy 12 EUR vagy 15 EUR áron tudunk hozzájutni.
nem messze tőlünk az átlegkereset 1400 EUR, nálunk állítólag 500 körül van (az ő fizetésük kevesebb, mint 1%-a ez az alkatrész, a miénknek már 3%-a.. 4darab az már 4% a 12% ellen, kurvára nem mindegy)..
persze, hogy az osztrákoknak halál mindegy, mennyi például egy ilyen gyertya vagy olajcsere, az ő fizetésükhöz képest ezek alig érzékelhető különbségek, persze ott sincs kolbászból a kerítés de ahogy egy ismerősöm fogalmazott: "azért költözök el külföldre, mert ott hagyják az ember élni. bármit dolgozol, el tudod magad tartani és talán még hobbira is futja. itthon bármit dolgozol, túlórázol, seftelsz, azt a megélhetésért teszed, egyik napról a másikra"
és ilyen fizetések mellett mi még motorozunk, meg szívjuk a fogunkat, hogy drága a gyertya..
magunknak keressük a bajt, szeretünk szenvedni
Keveset keresünk, Nincs benne az EMBEREK bérébe a lakhatás. csak a politikusok bérébe van benne, hogy lakhatásra kapnak 120ezer. És mindenhol úgy van nyugatra. Így tudnak élni, előre jutni nem csak vegetálni eladósodni. Az én korosztályom ha kidolgozza a belét akkor se tud lakást venni hitel nélkül önerőből. Ez a baj. Meg, hogy emelik a nyugdíjkorhatárt. aztán 60 pár évesen még dolgozni kell a fiatalt meg nem veszik fel sehova mert 2-5év gyakorlat kell. mind1. Esetleg akit érdekel nézze meg ezt a videót nagyon tanulságos, akinek meg több ideje van és érdekli az nézze meg a videósorozatot.
Mondjuk az is igaz, hogy egy szervíznek is meg kell élni. A kanizsai szerelőm fontolgatja, hogy becsukja a boltot, kimegy osztrákba, mert itthon egyszerűen nem megy...
Én is gondolkodtam már azon, hogy miért kerül pl. egy hajvágás 1500 ft-ba.
Hát azért, mert kell hozzá olló, víz, télen fűteni kell a szalont, a fodrásznak meg a gyerekének is ennie kell,meg be kell fizetni az adót, ami lassan megöl mindenkit.
Konklúzió: nem az a baj, hogy ennyibe kerül minden, hanem az, hogy mi keresünk qrva keveset...
hát pedig nem mondtam el nagy titkot azzal, hogy a szervizben az alkatrészeken is van árrés bőven
mondok egy példát: amit mi halandók megveszünk a UNIX-ban 10000 Jó Magyar Forintért, azt egy törzsvevő szerelő megveszi 8000 JMF-ért, és eladja nekem 10000 JMF + szerelési díjért (vagy akár 9000 JMF-ért).
konklúzió? faszom se fog sorbaállni a UNIX-nál, ugyanott vagyok.
a probléma ott kezdődik, ha a kedves szerviz ezt a portékát 12000.- JMF-ért akarja rád sózni, mert tudja, hogy úgy is lusta vagy/nem érdekel. na ilyenkor vagy átbaszva, de az ilyenek észre sem veszik..
amit most látsz, az a másik véglet.. egy ügyes beszállító nagyon jó áron kínál valamit, de ő ehhez ért és erre koncentrál, örüljünk neki!
ettől függetlenül egy márkaszerviz a gyári alkatrészt fogja neked ajánlani a saját hivatalos forrásából, mert azon van a legnagyobb zsé, és a zséért mosolyognak a cégtulajdonosok
ha a márkaszerviz is Bury-tól vásárolna, rövid időn picsánrúgná őket a Honda , más kérdés hogy mennek az okosságok ott is..
Egyébként ha veszed a fáradságot, minden szervizben lehet alkudni. Mondjuk nem árt ha nagy vonalakban ismered a kereskedelmet
Hello urak!
Kérdésem a következő. Üres jelző égő nem mindig ég de nem az égőnek van baja hanem ahogy érzékeli az üreset a motor ez hogy történik és hogy leht orvosolni amilyen kedve van úgy világít.
ezen semmi meglepő nincsen kérlek szépen.
egy szervizbe betolod a motort és a-z-ig megcsinálják, nem várhatod el tőlük hogy "szarér-hugyér" adjanak mindent. mire ő is megkapja, átmegy 2-3 kereskedőn (vagy a honda disztribúción), ha mindenki rárak 5-10%-ot már a másfélszeresébe kerül, és ez igazán baráti árrés amit beleszámoltam, jellemzőbb a 20-50% ebben a szakmában...
ha valaki feltűnően olcsón adja, annak számos oka lehet. titkos forrás, közvetlenül a gyártótól való vásárlás, alacsony árrés, szürkeimport, és feltételezem a kolléga nem szervizel, csak teríti az alkatrészt és erre koncentrál, így neki megéri kisebb haszonnal átadni mert ebből van forgalma..
a szerviz nem kiszórni akarja az alkatrészeket és egész logisztikai központot üzemeltetni, hanem drágán el akarja adni és keresni akar rajta, mert szolgáltatást nyújt cserébe (ami szintén geci drága, de mindegy is)
és persze megveheted máshol az alkatrészt, és viheted úgy a szervibe a gépet, hogy hozott alkatrésszel szereljenek, de sok helyen így egyből megugrik a munkadíj 25-50%-kal, és ugyanott vagy, mintha ott vetted volna meg, ráadásul garanciát sem vállalnak semmire.
persze nem azt mondom, hogy hagyjuk magunkat átbaszni, de én teljesen megértem a szervizeket kereskedelmi szempontból.
Így-így. aki nem akarja a listákat nézegetni, mert nagyon sok van és így sem mindenről. Az írjon email-t. Érdemes megjegyezni az elérhetőségeket mert szerintem jók az árak.
Idefigyelj Cápasrác
Ne az e-bay-es motyókkal mutyizzá', hanem egy KIT, ami miatt érdemes dobálni az aprót a malackába , és megvonni a kaját a gyomortól.
Figyelembe véve az eddigi tevékenységeidet, hogy rendeltél nekem ezt-azt innen-onnan, segítek "jutányos", vagy ha így jobban hangzik, dolgozói áron hozzájutni ehhez.:
Stifi: okés, egyelőre ott tartunk, hogy máris shipped státuszba került a gyertya :) A kipróbálása viszont még odébb lesz mert csak március 2.felében viszem szervízbe a gépet külföldi utazás miatt.
Idomjaidból mik maradtak? És milyen áron. Illetve fényképet tudsz e küldeni. Továbbá kuplungkar érdekelne a jobb oldali kormány csutka és kormány súllyok bélés idom a műszerfalnál.
zsolt1214@freemail.hu ide küld ha lehetséges ELőre is köszönöm. Látom Pesti vagy Gyula úr ha tetszik akkor elmennék megnézni személyesen is mert Kispesti vagyok.