Azért ha 25 helyett 65 ezer van a gépben, az kiderül. Egy szerelő nagy valószínűséggel megmondja a frankót.
Az átlag magyar (sport)motoros meg nem nagyon teker 3-4-5000-nél többet e gépébe évente,(de van aki még ennyit sem) így egy 7 éves mocorgónál a huszonpárezres futás hihetőnek tűnik...
Hát srácok szerintem mindenki maga dönti el, én gyárit vennék, nekem bevált( Még egyszer sem cseréltem, pedig 80 000 felett van a gépben). Azért szerintem nem olyan rövid egy feszítő élettartama, legalábbis nem kéne, hogy az legyen. Nem tudom közületek kinek mennyi van a gépében, meg hogy használja, de azt mondják, ha rossz a feszítő akkor az pár ezer km alat előjön,ha nem akkor bírja sokáig. Ja és ha valaki használt gépet vesz akkor a kmamit az óra mutat a sok idiótának köszönhetően csak a töredéka ami benne van. Lehet kiszolglta az a feszítő az idejét, csak épp nem 25 000 van benne, hanem 65 000.
Az amcsi CBR fórumon kicsit utánaolvastam a dolognak, sokan dícsérik, megszűnik a csörgés, túl gyakran állítgatni sem kell, csak ha ismét furcsa hangok jönnek...
Szia. A "hivatalos" ajánlat is az, hogy: nyugi, nem kell aggódni a csörgés miatt, amíg már nagyom nem bántja a füledet. Át nem ugrik a vezérlés, el nem szakad a lánc. (Legalább is ettől nem.)
Persze ha sokat jársz csörgő, laza lánccal, az tönkre megy és akkor cserés. Máskülömben elég csak feszítő patront cserélni, majd ha már nagyon zavar. Ára:22.500.-Ft +tömítő alátét:795.-Ft
Ahogy látom pont annál a témánál vagytok ami nekem is nagyon mozgatja a fantáziám és nem tudom mit is kezdjek vele!
A helyzet a következő nekem is szól egy kicsit a vezérműlánc, most van 25 000 km a motorban , de nálam még olyan ez a jelenség hogy időszakosan jön elő néha-néha hosszabb állás után ha elindítom akkor lehet hallani még be nem melegszik meg nem megyek vele kb . 2 km-ert utánna kuss van .
Na most kérdem én mennyire izguljak emiatt? (ugyanis a régi motoromon FZR 400, azon elszakadt úgy hogy nem volt semmi előhang és mehetett egy fasza kis generálra)
BryanFox
Kíváncsi lennék a véleményedre mivel te a HONDA-nál vagy, mit csináljak vele? Cseréljem újra? Maradjon így ne is törődjek vele, mert miután kicsit melegszik elhalkul teljesen?
Elég lenne csak feszítőt cserélnem vagy ilyenkor vez.láncot is ajánlott?
Ja igen még egy a legfontosabb mennyibe van a Motorcenterbe egy új feszítő + lánc?
Ez CBR betegség, ahogy írtad sok típus szenved a gyár e hiányosságától, így van.
A patron működését leegyszerűsítve a versenybringákon levő láncfeszítőhöz hasonlítanám, csak ugye visszafelé nem enged. A gyengéje az, hogy egy bizonyos rezgési frekvencia tartomány pont eltalálja a feszítő "gyenge pontját" és ettől szólal meg a számunkra keserves hang. Elfárad a rugó lassan. Ha ezt valami hidraulikus megoldásra visszacserélnék, (mint régebbi modellek esetében) valószínűsíthetően megoldaná ezt a problémát szerintem.
De ezt egy fixre betekert és rögzített csavar, aminek 0 (zéró) rugalmassága van, hosszú távon nem tudja ellátni. A vezlánc rezonanciáját, kilengését egy rugalmatlan anyag nem tudja felvenni, elnyelni és ettől előbb utóbb kifárad, eltörik. Nem kell részleteznem milyen gondokat okozhat ez.
Vörsönymociknál a helyzet az, hogy pár száz (vagy ezer, vagy mittudoménhány) km-enként, vagy versenyenként leellenőrzik és után állítják. A csapatoknak van rá idejük, szerelőjük, műszereik és pénzük ezzel profi módon foglalkozni.
Ha úgy érzi bármelyikőtök, hogy ezt vállalni tudja, ám használjon 8-as csavart.
A legbüszkébb CBR tulajdonos lennék, ha sikerülne a Hondának ezt az "egyszerű és nagyszerű" szabadalmat eladnunk!
Gondolom a hülye japó mérnöki gárdának ez a megoldás még eszébe sem jutott!
Félreértés ne essék, én is maximálisan osztom a véleményed. Qrvára haragszom emiatt a Hondára én is. Ráadásul még óvatosan is becsülted a szavatosságát a feszítőnek, mert szerintem 5-10ezer km alatt tönkremegy az új patron is.
Én inkább azt szorgalmaznám, hogy az abban levő feszítő rugót "tuningoljuk" valahogy, ha már házilag akarunk barkácsolni rajt.
Az automata feszítőt azért rakják bele hogy ne kelljen bajlódni a feszítéssel! A manuálisnál azért jó ha hozzáértő csinálja, mert ha túlfeszíted a láncot az a lánc végét is jelenti!
Erre a manuális feszítő és gyári feszítőre csak annyit mondok hogy nekem a VTR-ben egyszer eltörött a spirálrugó a feszítőben! A gyári feszítőben!Az első hengerfejben mentek a szelepek a lecsóba!
Mindezt eljátszotta a motor az új tulajnál is! Csak a hátsó hengerfejben!
A manuális feszítő sukkal biztonságosabb! Ott maximum zörögni kezd de attól még nem ugrik át! Mert akkor feszítek a csavaron hogy ne zörögjön!
A gyári viszont kiszámíthatatlan! Letört a spirálrugó vége és visszatekeredett a feszítő! Innentől kezdve nem volt feszítése a láncnak!A többit már írtam!
Jaa és hallottam már ilyet 1100 XX-nél is és CBR 900 RR nél is!
Szóval ennyit a gyári feszítőről!
Én biztos hogy jobban megbíznék abban a 8-as csavarban !
Ezért vettem fogaskerekes vezérléssel ellátott vasat inkább!
Én nem vagyok Honda-szerelő, de nem látom be, hogy a manuális feszítő miért okozhatná a blokk "beállását" a gyári fantasztikus konstrukció pedig miért nem.
Ha elmagyarázod, esetleg meggyőzhető vagyok.
Úgy tudom, van olyan motor, ami gyárilag manuális feszítővel érkezik.
A hangsúly most nem a spóroláson van nálam, hogy valami szart berakjak olcsón, hanem a problémát szeretném kiküszöbölni.
Igazándiból tényleg az a baj, h hiába cseréled ki, 17-25e km után újra cserélheted. És sajnos ez nem 1-2 évjáratnál hiba, hanem az összesnél. Imádom a Hondát, de ez egy kicsit bosszantó és érthetetlen, h kb. 10-n x év alatt nem sikerült a a problémát orvosolni, pedig gondolom visszajelzést kaptak eleget és a szaktudásuk is meg van hozzá, h orvosolják a problémát. Halkan jegyzem meg, h ilyen problémánál még az elején visszahívják az autókat-motorokat és a problémamentes megoldásra cserélek a meghibásodó alkatrészt. Nem hiszem, h egy láncfeszítőnek olyan kopóalkatrésznek kéne lennie, mint mondjuk a hajtásláncnak, mert kb. annyi a futásteljesítménye km-ben.
Remélem ez náluk nem láncfeszítő eladás marketing fogás volt.
Persze a szervizek és az alkatrészgyártók jól járnak vele, mert népszerű modell és sok van belőle.
Én is megvettem a gyárit, de mikor kiadtam érte 24ezret, 3-4 óra alatt átszereltem (első alkalommal szedtem szét) majd 5000km után megint zörgött, elgondolkodtam a manuálison.
Vitázni, azt lehet.
Igen Nalim, A VERSENYSPORTBAN! Tuning gépeken! Te ott motorozol, olyannal?! Én nem. Utcán megyek több ezret, ahol nincs bukótér, nincs pardon egy beálló motor miatt.
Mellesleg használjátok csak a 8-as csavart nyugodtan!
Aztán hívjatok fel, amikor új motorblokkra lesz szükségetek a szétszakadt vezérlésetek miatti kikönyökölt hajtókaros blokkotok cseréje érdekében!
80-100 ezerért van egy ismerősömnek vagy 8-10 komplett blokkja! Végül is jó biznic lesz neki is-nektek is!
ezzel egyetértek, de most én is kurvára le vagyok égve, szóval ha a gyakorlatban működik ez a fezsítő helyettesítő cucc, lehet kipróbálnám.. (vagy legalább is megérteném azt, aki ilyet használ)
de ez a veszély nem fenyeget, én is inkább megveszem az eredetit és még garidőn belül addig hajtom a vasat, amíg ki nem bukik, hogy hibás a cucc :)
ha nem baszódik el, akkor legalább motoroztam egy jót :)
nekem honda vt250f xelvis motorom volt előtte, kis v2-es fejidomos naked, nagyon szerettem, de baromi öreg volt és valami bekattant nálam, elkezdtem szeretni a full idomos gépeket.. pontosabban ahogy a xelvisen is, megakadt a szemem az f4-en, és azonnal birtokolni akartam, gondolkodás nélkül vettem egyet és eladtam a kis motorom, pedig 250 köbcentis gépnél nem akartam nagyobbat.. hát nem bántam meg, az f4 a xelvishez képest igazi motor, nem is tudom mit szerettem azon a kis kényelmetlen, erőtlen, öreg vason annyira, de hát bárki próbálja meg elmagyarázni egy motorosnak, hogy a sajátja nem jó... vakon szeretjük és hiszünk az általunk választott gépekben :)
az asszonynak viszont nem jön be a hátsó traktus, papírforma szerint pedig ez egy kényelmes motor 2 személynek is, de neki zsibbad a talpa a vibrációtól, és fáj a segge rövid táv után is.. sokáig tartott mire rájöttem mégis mitől van ez, egyszer pedig nagyon siettünk valahova és egy kicsit fokoztuk a tempót (persze így sem száguldoztunk, de kettesben mindig gyök kettővel szoktunk haladni), és amikor leszállt azt mondta: ha gyorsan megyünk, kényelmes, nem pattog annyira, nem vibrál úgy, és nagyon szeretnék még menni vele, jó lesz :)
az általad leírtak alapján én csak ajánlani tudom ezt a motort (az r6-tal szemben), imádni fogod ezt garantálom! 5 kilóméterre lakom a munkahelyemtől, minden nap 20-30 kilóméteres szakaszon jövök haza még ebben az elbaszott hidegben is, és minden pénzem benzinre költöm - mi kell még? :)
a gazdájának már nem volt ideje rá és kellett házra a zsé, nagyon szomorú volt hogy el kellett adnia (én meg boldog) :)