Nem akarlak nagyon elszomorítani, de valóban kissé naívnak tűnik a kérdés. Viszont azt borítékolhatom, hogy ha beállítasz egy Honda márkaszervízbe egy ilyen "láncfeszítő"-nek felértékelt 8-as csavarral, még el is fognak diplomatikusan hajtani a halál náthás ...ra.
Mondjátok már kedves CBR-es testvéreim, több százezreket érő (gyakran millió feletti) gépeken lovagolunk, egy MotoGP-ben idén is világbajnok márkán és ilyen szarsággal kell foglalkozni?!
Én is egy faszarági, filléres csóró magyar vagyok, akiszázszor is meggondolja, hogy mire ad ki pénzt (főleg 2 gyerek mellett), de büszke tulajdonosa egy ilyen vasnak! Tessék, kövezzetek meg, de én akkor is megadom szeretett vasamnak amire szüksége van. Legyen az egy jó olaj, egy normális szűrő, vagy épp a gyári láncfeszítő egy qva 8-as csavar helyett.
HONDA tulajdonosok vagyunk a jó életbe, nem póni romet, vagy EZT! Akinek van 6-800ezre, milliója motorra, legyen 24ezre egy nyavajás alkatrészre is.
Bocsássatok meg, ha bárkit ezzel megbotránkoztattam, vagy megbántottam volna, de ez már nagyon kikívánkozott belőlem.
(Shrek is megmondta: jobb kint, mint bent! )
Havernak van 2003 évjáratú r6 nagyon tetszik az is . Viszont nekem kényelemre nem jön be. Lehet megszoknám de eddig még nem jött össze .
Én amire használnám az csak "hétvégi motorozás".
Többen ajánlottak naked gépet de nem tetszenek. Az idomos motor tetszik csak :)))
Igazából azért is nézem a honda cbr f típust mert ha esetleg jönne asszony pajti is akkor neki se törje nagyon szét a nunítót
A max határ érték amit majd tudnék rá szánni 700-720ezer ft. Ebből gondolom azért lehet már olyan 9-10 éves gépet venni
ne idegelj, az egyik legszebb része a fejidomnak :)
nézegesd még egy kicsit aztán gyere vissza :P
egyébként mire fogod használni a motort? az r6 nagyon korrekt paripa (évjárat?), de az is biztos hogy sportosabb, mint a cbr, pörgősebb a blokkja és kicsit más az üléspozíció - nekem pont ezért nem kéne csak második motornak, mert én mindenre használom az f4-et, naponta közlekedem vele és jövőre megyünk pályázni meg vállat lerakni kanyarban...
egy szó mint száz, ha egy ilyen ábrán kéne elhelyeznem a két motort, akkor a cbr lenne a normál használathoz egy kicsit közelebb, az r6 pedig a pályázáshoz egy kicsit közelebb, de mind a kettő nagyszerű gép és mind a kettő használható a másik célra is.. és akkor az ábra:
hétköznapi használat |---------f4i----r6--------| pályázás
Szép estét mindenkinek, nagy nehezen végeztem a fórum olvasásával az első oldaltól.
Megint ott vagyok ahol a part szakad :)))
Eddig R6 volt tervben de most hogy olvastam egyre jobban bejön a cbr 600f4.
Igazából egy dolog nem tetszik benne a légbeömlő nyílás, a többi mind oké
24k a feszítő és 1 óra munkadíjat kérnek el, summa 30k.
garidőn belül (6 hó? 1-2 év? nem tudom) nyilván cserélik ha megint elkezd csörögni, nekik az is munka és a gyártó jót áll érte...
én 24k kilóméterrel vettem a motorom, azóta csörög 5-6 ezer között, most van benne 47ezer km, nem foglalkoztam vele eddig, de most már én is ki fogom cserélni mert elkezdett nagyon zavarni :)
kizárt hogy garba cseréljék...
Ez kb. olyan, mintha Sebastian Vettel megnyomkodná egy M5-ös BMW futóművét, és azon mosolyogna.
Neki lehet, hogy nem jó, de a mi szintünkön azért még elmegy...
Tavasszal esedékes, mindenképp cserélem, és akkor valszeg ilyenre....
Egyre jobban zavar, 4-5 ezer között csörög, mint a szárazkuplung
Meg gondolom a láncnak se olyan jó az a nagy csörgés, bár lehet, hogy különösebb baja nem lesz tőle, ahogy írtátok korábban.
Hát nyilván nem partvisnyél és zselé között lőtték be az intervallumot, de az én súlyomhoz képest durván érezhető a 2 végpont közi tartomány. Ha elől fentről 3 rovátkára van betekerve az előfeszítés olyan mint ha chopperen ülnék és alig fordul a motor (utcán!). Nagyon érezhető. 4-esen már kiváló, puhábbon meg már megint tré és nagyon összeül ha ráülök. A hátsó rugós tag előfeszítése 4esre van állítva a 7ből több okból, nyilván kompromisszumokat kötve. Pályára ez nagyon ideális számomra, utcára 2 személlyel nem annyira pattog, viszont a láncot sem nyújtja annyira. Egy személlyel nagyon pattogós a kátyúknál, viszont kanyarban tartja.
Másrészről a futómű beállítás egy örökzöld téma és talán örök "vita" forrás is. Sokan mondják, hogy "Wazzee keményíccsed be a ge*ibe úgy lesz a f@sza"! Ezzel én már régen sem értettem egyet mert jártam fizika órára és már ott is az össze képletben fontos tényező a súly. Másrészről egy jó szerelő mondta egyszer, hogy ez csak egy dolog, a súly. Mellé azért nem árt számolni azzal, ki milyen vezetési stílusban motorozik, pályára külön fontos milyen gumival mész fel (mind típus, keverék és nyomás). A vezetési stílusba beletartozik a féktáv, hol kezdesz el fordulni, kigyorsítás. Ezért nem lehet beskatulyázni, hogy ilyen meg ilyen beállítással lesz gecijó a motorod. Utcára nagyjából be lehet lőni súlyhoz mérten mert közel sem a határokon motorozol (jobb esetben). Az én beállításaim is egyedül rám érvényesek, utcára és pályára egyaránt. Hozzáteszem nettó 70kg vagyok sz@rás előtt.
Simán el tudom képzelni, hogy egy 90-100kg-os embernek már nagyon nem ekkora a tartomány mert a megadott tartomány 90%-ában egyszerűen trágya és a maradék 10%-ban meg nehéz játszani az utcai és/vagy pálya motorozáshoz állítással. Számomra viszont bőven széles a skála ahol tekergethetek kedvemre mint egy hülye gyerek.
Hát utcára jó az tuti. Nem vagyok nagy pályás, de azt tudom, h az enyém puha (már nem a pöcsöm, hanem a futómű . Tavaly elmentem Bregyóhoz erre a pár napos tanfolyásra, Kecskeméten körözgettünk, előtte Kispataki Viktor mindenkinek beállította a futóművet. Enyémnél megnyomta az elejét és elkezdett nevetni.
Kérdeztem okosakat, h átszelepelés? Azt mondták, h ennél nem érdemes. Progi rugó állítólag szintén nem jó pályára.
Mondjuk amennyit pályázok, ahhoz ez is bőven elég, így is többet tud a gép, mint én, de azért kíváncsi lennék egy jobb futóművel milyen a menet.)
Volt szerencséd már komolyabb futóműhöz, hogy ott mit jelent az állíthatóság? Nekem most át lett szelepelve a Fireblade eleje. Hát... ég és föld!
A kis CBR-ünkön meg szinte tökig becsavarva a csillapítás (elöl) sem hozná meg a bizalmamat hozzá mondjuk pályán. Igaz, arra ráférne egy teló olaj csere.
Ami meg a rugót illeti, elvileg van benne egy 0,7kg/mm körüli rugó pár elöl (http://racetech.com/ProductSea...). A hátsó rugó utcai körülmények közt elég egy 75kg-os emberhez, de ehhez már 0,9-es rugó kéne előre. Ennyit előfeszítéssel elég reménytelen elérni.
2006-2008 körül a Honda is beadta a derekát, és követve pl. a Kawa-t pályára tervezett futóművet kezdett rakni a sport gépeibe. Előtte alapvetően utcai szemüvegben látták a világot.
Tegnap végig tudtam követni. Ott áll a Karasna-ban egy 2004-es, 2006-os és 2009-es Fireblade egymás mellett. A 2004-es egy puha, kóválygós cucc (ezért locsoltam bele a pénzt most az upgrade-be), a 2006-os már egy feszes vmi, a 2009-es meg úgy jön ki a gyárból, hogy utcai használatra 100(!)kg-os emberre ideális a rugózása.
No, a vége úgyis az, hogy jó kis gépek ezek. A fentiek miatt talán még fontosabb, hogy jól karban legyen tartva a futómű (olajcsere, gáz töltés néhány évente), és arra amire nekünk kell, nagyon fasza. A bajnokságokat úgysem mi nyerjük, és ebben legkevésbé a gép hibás. ;)
dave: Valóban úgy van, hogy nagyon jól eltalálták a beállítást és nem nagyon kell hozzányúlni, legalábbis utcára és még pályán is bőven nagy élmény vele motorozni. Abban viszont nem értek egyet, hogy nem olyan nagy a tartománya a csavargatósnál. Szerintem elég jól be lehet állítani és relatív nagy a tartomány szerintem.
Szerintem itt a marketing megfontolás nem csak az volt, hogy mennyit spóroltak az RR-en (nyilván valamennyit fogtak azzal is), hanem az is, hogy mennyivel többen voltak "kénytelenek" megvenni az RR-t, ha tekergetőset akartak.
Szerintem arra jöttek rá, hogy házon belül csináltak konkurenciát maguknak.
Ha ezzel egy kicsit megnyugtatlak, állítólag elég jól eltalált a "lekupakolt" verzió konfigja, és az állíthatónak sem igazán nagy a valós állítási tartománya.
Pontosan, az enyém 2005-ös és már kupakos, de az előző éviek még állíthatók. Haragszom is ezért a Hondára, mert már korábban kihozták az RR-t és meghagyták az állítható futóművet, aztán később mégis lekupakolták, nem hiszem h olyat sokat spóroltak volna ezzel a kupakos megoldással.
Ismerem a Robit jól! Ha egy emberre gondolunk! Inkább nem mondok róla semmit! Én is meg tudok mindent csinálni karbonból de nincs rá kereslet!Én azért hagytam abba! Jóval több meló van vele és az anyagot is heroin árban adják!
Ha sérül akkor nem javítható! Az sem mindegy hogy van gyártva! Egy üvegszálas réteg behúzva a karbonnal vagy full karbonból vákuum alatt!Az utóbbi a drágább! Viszont könnyebb is!
hogyne érdekelne, várjuk a képeket!
de én egyelőre biztosan nem ruházok be karbon cuccra, hiába akarok pályázni a motort minden nap használom munkába, túrára, és szerintem úgy jó ahogy van, nem akarok rajta módosítani :)
BryanFox, engem érdekelne ismerősöd elérhetősége, hátha csinált már F3-as sárvédőt valamikor és van mintája. Az a gáz, hogy az enyém sérült, és valószínűleg nem tudna jó másolatot készíteni róla.
Én meg annak az ismerősömnek az elérhetőségét tudom megadni nektek, aki igazi karbonból, kevlárból készíti ugyanezeket.
Nem akarom rontani Basi üzletét, Isten ments, hiszen a karbon cuccok igaz jobban néznek ki, de annyival drágábbak is! Csak lehetőség van erre is.
Egy hátsó sárvédő kb 20-25 körül van karbonból.
Én deknivédőt rendeltem nála, az csúcsszuper és még az ára is bőven elfogadható! Azt van értelme karbonból készíteni. (Főként az elcsúszás miatti kilyukadt deknim pótlása után! )
Igazából bármit el tud vállalni karbonból gyártani, csak minta legyen.
Most a műszerfal körüli fekete, műanyag takaróidomokat adtam neki karbonoztatni, ami egészen a tankig nyúlik és fedi a ram-air csöveket. Ha valakit érdekel ez esetleg, majd teszek fel róla képeket, ha kész lesz.
na ez nagyon felcsigázott, ezt Te gyártod?
a gyári 60k, egy utángyártott 40k, ennyit azért nem ér de egy tizest simán...
mondd csak hogy csinálod, egy eredeti minta alapján öntöd ki vagy "szobrászkodsz", komolyan érdekel nagy vonalakban a menete, mert tavasszal simán megérne nekem egy tizest.. helyileg hova kéne elmenni érte?
az biztos, hogy nem osztott az ülésem, tehát ez egy F4i, viszont állítható a futóműve :)
lehet a legjobb paripát vettem meg amit lehetett, pedig ez volt az egyetlen hirdetés amit élőben is megnéztem és azonnal vételi ajánlatot is tettem, mert beleszerettem :)
Mondjátok már kedves CBR-es testvéreim, több százezreket érő (gyakran millió feletti) gépeken lovagolunk, egy MotoGP-ben idén is világbajnok márkán és ilyen szarsággal kell foglalkozni?!
Én is egy faszarági, filléres csóró magyar vagyok, akiszázszor is meggondolja, hogy mire ad ki pénzt (főleg 2 gyerek mellett), de büszke tulajdonosa egy ilyen vasnak! Tessék, kövezzetek meg, de én akkor is megadom szeretett vasamnak amire szüksége van. Legyen az egy jó olaj, egy normális szűrő, vagy épp a gyári láncfeszítő egy qva 8-as csavar helyett.
HONDA tulajdonosok vagyunk a jó életbe, nem póni romet, vagy EZT! Akinek van 6-800ezre, milliója motorra, legyen 24ezre egy nyavajás alkatrészre is.
Bocsássatok meg, ha bárkit ezzel megbotránkoztattam, vagy megbántottam volna, de ez már nagyon kikívánkozott belőlem.
(Shrek is megmondta: jobb kint, mint bent! )