A 3-4 óra teljesen reális ,ugyan is itt állításkor(korongozáskor)még ha csak egy szelepet kell is ,le kell bontani a vezértengelyeket.
1.ahogy írtátok tank,cullangok le......stb.
2.mérés,feljegyezni,hogy szelepenként mennyi az eltérés
3.vez.teng.le,korongok mérése+megfelelőre csere
4.vez.teng.vissza és lehúzatása,motor körbeforgatása
5.szelephézag vissza ellenőrzése
6.ha ok.akkor cullangok vissza,ha nem ok. megszívtuk és a 3.tól korrigálás.
Ha korrekt a szerelő(miért ne lenne az),akkor szerintem összejön a 3-4 óra.Az ár pedig 7000ft-os rezsiórával is 21-28e. ft+2000ft/korong.A 15000FT-os hézag ell.-t kicsit sokallom,főleg ha nagyszervíznél a cullangokat már amúgy is leszedik.
Vki vette már le a tankot? Bonyolult, le kell engedni belőle a benyát?
Szűrőt kéne mosnom, persze fel lehet emelni a tankot annyira, h hozzáférjek, de ha nem vmi extra dolog leszedni a tankot, akkor kényelmesebben hozzáférnék.
Az odáig rendben van, h le kell teljesen hűlnie a motornak, de gondolom ezt nem kéne beleszámolni az óradíjba. Azt viszont már annyira nem nagyon akarom elhinni, h tényleg 3-4 óráig tart beállítani a szelepeket.
Persze burkolat le, tank le, légszűrőház le, szelepfedél le, állítás és vissza az egész. Nemtom, de szerintem ez egy rutinos szerelőnek nem gondolnám, h 3-4 órába kerülne.
Az 50 ezres díjat azt magamtól gondoltam, legrosszabb esetben összes lapkát cserélni, az 32ezernek adódott 2000 forintos lapkaáron mérve, aztán felkerekítettem 50re, mert azt gondoltam minimum felszámolnak 28ezret szerelésre. Szóval ez saját becslés volt, nem hivatalos szervizben ajánlották.
Ez egyrészt jó hír, hogy olcsóbb mint amire számítottam, feltéve ha egyáltalán szükséges cserélni, másrészt meg baj, mert kevesebbet alkudhatok...
Szia. Minden Honda szervizben normaidő alapján kell számolni, valamikor ez elegendő a munka elvégzésére, van amikor egy robot sem tudná megcsinálni annyi idő alatt.
A számla fizetésénél a végösszegen azonban lehet faragni valamit a főnök engedélyével.
Ha tudunk a szervizelésben segíteni, állunk rendelkezésedre neked is.
A kötelező szerviz alatt megmondja neked a szervízvezetőnk, hogy kell-e szelepet állítani, külön költség nélkül is. A Honda Motorcenterben Székesfehérváron, keresd Gézát. Ha törzsügyfelünk leszel, nézünk rá valami kedvezményt.
Nekem még nem kellett, de lassan aktuális. (45000 km-nél járok) Én szerintem nem márkaszervízben fogom csináltatni, van szerelő ismerősöm, akiben megbízok, a sajátját (600rr) is magának csinálta, meg másét is, sosem volt gond vele, és talán kevesebből megúszom.
A Honda Takobert csak ajánlani tudom! Nagyon korrektek és lelkiismeretesen szerelik a motort! Mindig hozzájuk járok! A szelephézag állítás sajnos tényleg elég macera. Teljesen ki kell hűlnie a gépnek.
Volt már valakinek egyáltalán szüksége arra, hogy lapkázzák a szelepeket?
Az 50ezer forintos szelepállítás elég nagy átbaszásnak tűnik.
Nekem most aktuális a 24ezres szervíz, pesten a HONDA Takobertől kértem árajánlatot, ezt írták:
"A szelephézag ellenőrzése 15000Ft-ba kerül, ha állítani kell akkor szelepenként 2200Ft a szelepállító lapka ára.
Mivel a szelephézag hideg motornál van megadva,hagyni kell kihűlni a motort,kb:3-4 órát vesz igénybe."
Szóval, ha mindenhol kell lapkát cserélni, akkor is csak 23.800,- Ft.
A HONDA Wilkernél is kb. 3 órát mondtak + lapka, asszem ők óradíjra v. 6.500,- Ft-ot, vagy 8.500,- Ft-ot mondtak, már nem emléxem pontosan, de ha a drágábbal számolok, ami qrva elég húzós óradíj, akkor se jön ki lapkával együtt sem 36ezernél többre.
Mellesleg szerintem 3-4 óra alatt egy komplett motort atomjaira lehet szedni, nem gondolnám, h 1,5-2 óra alatt nem lehet megcsinálni.
Köszönöm szépen. Gyertyacsere megtörtént tulaj elmondása szerint. A láncfeszítő csörgését nem vettem észre, hozzáteszem, nem hallottam még sose láncfeszítő csörgést.
A lánc és a lánckerék jó állapotúnak tűnt, fogak nem koptak extrém mértékben, lánc is tiszta volt.
Tipushiba leginkább a vezérmű lánc feszítője, emiatt csörögni szokott a lánc, kb 25.000 Ft a cseréje. 30e km-nél már kérdéses a lánc- és fogaskerék csere. 24e-nél gyertyákat kellett cserélni, erre is kérdezz rá. Olaj, olajszűrő csere mindenképp esedékes.
Ha nem volt széthajtva, nagy gond nem lehet vele :)
Egy használt 2005-ös CBR600F vásárlásán gondolkodom. Úgy fest a helyzet, hogy nem lenne teljesen költségmentes a motor, mert aktuális lenne a 30ezres szerviz. Ez pontosan mit jelent, mit kell ilyenkor ellenőrizni, cserélni? És ez mennyibe kerül hozzávetőleg? Ezen kívül esedékesnek tűnik a hátsó féktárcsa cseréje is, mert vállasodik. Mekkora tétel ez? Harmadrészt a tulaj elmondása szerint legutóbbi nagyszerviz (25ezer kmnél? )alkalmával elmaradt a szelephézagok ellenőrzése (nem bízott a szervizben, nem csináltatta meg, ezt olyan 50ezres kiadásnak tűnik legrosszabb esetben, ha minden szelepnél lapkacsere szükséges)
Szóval azért érdekelnének fenti árak, hogy mégis mennyit kérjek, hogy engedjen a feléből a tulaj?
Egyéb szériahiba mi szokott előfordulni, amely javítása költséges lehet? Mire kell odafigyelni ennél a típusnál használtan? Váalszokat előre is köszi.
1.ahogy írtátok tank,cullangok le......stb.
2.mérés,feljegyezni,hogy szelepenként mennyi az eltérés
3.vez.teng.le,korongok mérése+megfelelőre csere
4.vez.teng.vissza és lehúzatása,motor körbeforgatása
5.szelephézag vissza ellenőrzése
6.ha ok.akkor cullangok vissza,ha nem ok. megszívtuk és a 3.tól korrigálás.
Ha korrekt a szerelő(miért ne lenne az),akkor szerintem összejön a 3-4 óra.Az ár pedig 7000ft-os rezsiórával is 21-28e. ft+2000ft/korong.A 15000FT-os hézag ell.-t kicsit sokallom,főleg ha nagyszervíznél a cullangokat már amúgy is leszedik.
Üdv!